[A6 C5 2,5 TDI AKN] wymiana silnika
Nie wiem jakie postępy poczynił autor tematu, mineło troche czasu ale zamilkł bez śladu.
Niestety jestem rownież obarczony nieszczęsną v6 która trzepie sakwy swoich wlaścicieli, ale z pośród tylu postów z cyklu "czy B.. podejdzie do..." nikt nie wpadł na pomysł swapa starej niezniszczalnej 4R czyli AFN i pochodne oraz nowsze na pompowtrysku.
Wiadamo, pomijam osiagi, kulturę pracy a raczej jej brak ale odwdzięczy się ten silnik znikomym spalaniem, niezawodnością i niezniszczalnością.
Przy nakładzie finansowym rzędu 5tyś bedziemy mieli silnik+skrzynia+sterowanie i na tym kończymy swoje finansowe przygody.
Niestety jestem rownież obarczony nieszczęsną v6 która trzepie sakwy swoich wlaścicieli, ale z pośród tylu postów z cyklu "czy B.. podejdzie do..." nikt nie wpadł na pomysł swapa starej niezniszczalnej 4R czyli AFN i pochodne oraz nowsze na pompowtrysku.
Wiadamo, pomijam osiagi, kulturę pracy a raczej jej brak ale odwdzięczy się ten silnik znikomym spalaniem, niezawodnością i niezniszczalnością.
Przy nakładzie finansowym rzędu 5tyś bedziemy mieli silnik+skrzynia+sterowanie i na tym kończymy swoje finansowe przygody.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
tylko ze trzeba by bylo jeszcze magika ktory to podmieni w sposob taki żeby działało...kori pisze:Nie wiem jakie postępy poczynił autor tematu, mineło troche czasu ale zamilkł bez śladu.
Niestety jestem rownież obarczony nieszczęsną v6 która trzepie sakwy swoich wlaścicieli, ale z pośród tylu postów z cyklu "czy B.. podejdzie do..." nikt nie wpadł na pomysł swapa starej niezniszczalnej 4R czyli AFN i pochodne oraz nowsze na pompowtrysku.
Wiadamo, pomijam osiagi, kulturę pracy a raczej jej brak ale odwdzięczy się ten silnik znikomym spalaniem, niezawodnością i niezniszczalnością.
Przy nakładzie finansowym rzędu 5tyś bedziemy mieli silnik+skrzynia+sterowanie i na tym kończymy swoje finansowe przygody.
o ile mnie wujek google nie myli znalazłem jednego posiadacza takiego swapa...
nie mówię sam zainteresowany byłbym takim rozwiązaniem ale wolę zamienić 2.5 na nowsze 2.5 niż zrobić sobie kurnik na podwórku z a6 po nieudanym swapie :mrgreen:
no wiec wlasnie co ewentualnie byloby najbardziej oplacalne. Narazie odpukac u mnie wszystko dziala ale jesli dojdzie wymiana rozrzadu walkow i Bog wie czego to wydaje mi sie ze bardziej oplacalne bedzie wymienic caly silnik tylko wolalbym juz wtedy zamontowac cos mocniejszego. znajomy zwozi rozne klamoty, ma szrot i nie wiem wlasnie jaki model najlepiej byloby zamowic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Też już mnie zeźlił mój AKE <smuty> , 2002 rocznik miał być zupełnie nie zniszczalny a jak mój mechanik pokazał mi przez wlew oleju krzywki to byłem a raczej jestem do tej pory w szoku. Gdyby nie padła turbina jeździłbym na minie a tu przy wymianie turbiny okazało się ,że są u mnie takie klocki. Na krzywkach są takie bruzdy ,że szok.! I z tąd również szukam nowszej generacji silniczka . Ale znaleźć BAU w całości to jak igłę w stogu... Wszyscy rozbierają je i sprzedają na części - pewnie lepiej się opyla .
Mam koledzy pytanie czy BAU,BCZ,BDG kupując z nich same wałki z kompletem popychaczy itp. podejdą do starej głowicy AKE a jeśli nie to czy kpl. głowice z BAU,BCZ,BDG podejdą do AKE 2002, ? :?:
Mam koledzy pytanie czy BAU,BCZ,BDG kupując z nich same wałki z kompletem popychaczy itp. podejdą do starej głowicy AKE a jeśli nie to czy kpl. głowice z BAU,BCZ,BDG podejdą do AKE 2002, ? :?:
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
To ja nie wiem ile masz kolego przelatane realnie km i jak ktoś wczesniej dbał o ten silnik (olej, odma = wymiana) :-P u mnie 1999/2000r silnik teoretycznie bardziej "niedopracowany" bo AFB a wałki wyglądają ze tak powiem bardzo dobrze (nie ryzykując stwierdzenia idealne) ! Zaznaczam ze NIE BYÂŁY wymieniane, sa oryginalne i przebieg mam realny (cały przebieg serwisu mam czarno na białym po VIN) ksiażke też mam i sie nawet pokrywa z historią serwisu, auto z Włoch obecnie 225tyś. Gdzieś dawałem foty tych walków nawet na forum...martinshadow pisze:2002 rocznik miał być zupełnie nie zniszczalny a jak mój mechanik pokazał mi przez wlew oleju krzywki to byłem a raczej jestem do tej pory w szoku
Piszę o tym bo miesiąc temu miałem silnik na stole (remont po przeskoczeniu rozrządu). Zastanawialem sie nad wymianą silnika ale... wychodząc z założenia ze samochod bedzie mi słuzył nie warto wkładać czegoś w cholera wie jakim stanie :-P Więc postanowiłem wyposarzyć go w nowe uszczelki (wszystkie) bo głowice L&P oczywiście były planowane i obie misy olejowe były wyciagane w celu wyciagnięcia rsztek hydrauliki rozrządu, odme, termostat, hydraulikę rozrządu, paski rozrządu (roki były wymieniane niedawno), kilka zaworów (po kolizji rozrządu), filtry, płyny, wężyki przelewowe + pierscienie uszczelniające + uszczelniacze wtrysków. Jedyną i chyba najbardziej wg. mitu bolesną rzecz ktora zostawilem to WAÂŁKI ! Nie ze wzgledu na koszta bo osobiście po to kupiłem auto żeby nim jezdzić a nie naprawiac co tydzień tylko ze względu na ich stan.
Moim skromnym zdaniem wymiana (zamiana) silnika 2,5TDI na teoretycznie "bardziej dopracowany" i mlodszy to duzy błąd ! Osobiście nie żałuje remontu swojego, wydanych PLN itp. itd. przynajmniej wiem co mam pod maską a nie czekać kiedy sie wysra cos w teoretycznie młodszym, wymienionym i chlera wie jak wylatanym
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Hej, oglądałem kilka dni temu EldoTwoje wałki , jak dobrze pamiętam to jedna krzywka była jak nowa, albo może to inne ale Twoją historię też czytałem . No cóż u mnie na liczniku 190, w serwisie ostatni wpis 2007 listopad 130 km. i później 1,5 roku w Polsce u poprzednika , który o wszystkim napewno mi nie powiedział , bo ostatnio odkryłem jakąś wymienioną turbinę z 99 roku i inny model , ale większość rzeczy się pokrywa z tym co mówił. W Niemczech wymieniany olej nie stety co 30 km ,
Więc tak to wygląda , Przebieg przybliżony do Twojego . Może też zależy jak ktoś jeździł .
U Niemca moja Audi dostała zawiechę K&W na gwincie i dystanse - można wnioskować ,że ktoś kto tyle zainwestował w jego właściwości jezdne nie pieścił się w tańcu. Olejku nie bierze ale wałki poszły. Nie wiesz jak z tymi zamianami wałków , głowic - o ktorych pisałem w poprzednim poście ?
Więc tak to wygląda , Przebieg przybliżony do Twojego . Może też zależy jak ktoś jeździł .
U Niemca moja Audi dostała zawiechę K&W na gwincie i dystanse - można wnioskować ,że ktoś kto tyle zainwestował w jego właściwości jezdne nie pieścił się w tańcu. Olejku nie bierze ale wałki poszły. Nie wiesz jak z tymi zamianami wałków , głowic - o ktorych pisałem w poprzednim poście ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Piotruś opisywałeś może już przebudowe układu olejowego? bo jakie elementy masz na myśli ? jeśli nie to zachęcam jak będziesz miał troszkę czasu gdyż takich w potrzebie jak ja będzie w przyszłości więcej , a myślałem ,że 2002 roku już miałem zmodyfikowany układ olejowy? , i czyżby inne były kolektory wydechowe ? a jeśli chodzi o nie fachowe zdjęcie glowic to masz na myśli rozdzielanie ich np: śrubokrętem ?
Więc jak wnioskuję nie pasują nowe wałki BAU do głowicy AKE ? było by najprościej ..
Więc jak wnioskuję nie pasują nowe wałki BAU do głowicy AKE ? było by najprościej ..
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Zgadzam sie i wcale nie uważam sie za super znawcę itp. w temacie mechaniki czy budowy silnika V6 ! Jestem na tym forum za krotko i tyle samo mam do czynienia z A6 zeby doradzać w kwesti mechanicznej. Jednak miałem już troche wydatków związanych z 2,5TDI i trochę tematu "liznołem" u mechanika który mi zreanimował samochodzik. Sam brałem pod uwage wymiane silnika, ale pod warunkiem że samochod zaraz po wymianie znalazł by sie na otomoto.pl :-P bo nigdy w życiu nie założył bym "dla siebie" czegoś co ma bóg wie ile wylatane km i cholera wie ile dokładek bym musiał pokryć "przy okazji" :-PPiotruś pisze:Oczywiście możesz porównywać własną sytuację z innymi klubowiczami ale chyba zgodzisz się ze mną, że twoje doświadczenia z jednym silnikiem to trochę za mało aby cokolwiek uogólniać, prawda ?
Teraz wiem czym jeżdzę, i wiem co wymieniłem Jeżeli mechanik stwierdził by jednoznacznie, wałki do wymiany. To bym je wymienił i tyle... stwierdził że są w bardzo dobrym stanie wiec ciesze sie sprawnym V6 i nie myśle po nocach o nich :roll:
Takie moje zdanie... każdy ma swoje
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Troche OT ale skoro mowa...
- system smarowania;
- konstrukcja głowic/wałków
Wady materiałowe oraz oleje wykluczam z uwagi na to że koncern vag nie 1 silnik ma na swoim koncie a także to że nowe dostępne części pozbawione były by już tego mankamentu a również proces regeneracji wałków jest identyczny jak innych silnikach w których problemy wycierania nie istnieją.
Więc co jest przyczyną tego że wałki i podzespoły się zużywają ( może czytam nie uważnie ale nie trafiłem na taką jednoznaczną wypowiedz) ?Piotruś pisze:Bo masz zmodyfikowany ale "ten" z BAU nie pracował jeszcze z najlepszą pastą szlifierską świata - powstałą na bazie mikroopiłków metalu pochodzących z krzywek wałków rozrządu czy też dźwigni zaworowych :roll: i właśnie dlatego warto powymieniać najbardziej newralgiczne podzespoły systemu olejowego
- system smarowania;
- konstrukcja głowic/wałków
Wady materiałowe oraz oleje wykluczam z uwagi na to że koncern vag nie 1 silnik ma na swoim koncie a także to że nowe dostępne części pozbawione były by już tego mankamentu a również proces regeneracji wałków jest identyczny jak innych silnikach w których problemy wycierania nie istnieją.
witamm wiem że napiszę nie na temat ale widzę tu dużo ogarnietych ludzi dlatego tu proszę o pomoc...
NOSZę SIE Z ZAMIAREM ZAKUPU A6 AVANT ROCZNIK OK 2000 2,5TDI do wydania mam max20000 z opłatami
tylko tak jak poczytałem ten motorek ma dużo problemów proszę was o radę jaki motor bedzie najbardziej kompromisowy (moc + wytrzymałość)
NOSZę SIE Z ZAMIAREM ZAKUPU A6 AVANT ROCZNIK OK 2000 2,5TDI do wydania mam max20000 z opłatami
tylko tak jak poczytałem ten motorek ma dużo problemów proszę was o radę jaki motor bedzie najbardziej kompromisowy (moc + wytrzymałość)
saperek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Proponuję zajrzeć do tematu "kupujemy audi A6" Tam na bierząco toczą się podobne zapytania oraz oferty kolegów którzy chcą zakupić takie auto. Poczytaj, zastanów się i wtedy konkretne pytania trzaby było zadać. Jesteś nowy na naszym forum, dopiero jakieś 19min odwiedziłeś nas więc rada :mrgreen: : skorzystaj z szukajki- wszystko znajdziesz na temat twojego "takiego" czy "takiego" przyszłego auta. Pozdrówka.saperek pisze:NOSZę SIE Z ZAMIAREM ZAKUPU A6 AVANT ROCZNIK OK 2000 2,5TDI