[A6 C5 2,5 TDI AKN] wymiana silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
Przepraszam że się wcinam w te uczone dyskusje ale mam podobny temat.
Auto to A6 C5(jak w profilu)silnik AFB i też chciałbym dowiedzieć na co można go wymienić oczywiście bez żadnych fajerwerków opcja budżetowa tzn kompletny blok z głowicami i co powinno zostać ze starego silnika a co powinno zostać przetransplantowane z nowego???
z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc
Auto to A6 C5(jak w profilu)silnik AFB i też chciałbym dowiedzieć na co można go wymienić oczywiście bez żadnych fajerwerków opcja budżetowa tzn kompletny blok z głowicami i co powinno zostać ze starego silnika a co powinno zostać przetransplantowane z nowego???
z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
tylko że ten silnik trafić to jak wygrać 6 w totka....może są jeszcze jakieś opcje z silników 2.5 tdi albo swap na 1.9??Piotruś pisze:Odpowiedziałeś sam sobie - żeby było najtaniej, to z BAU możesz założyć tak zwany słupek (silnik z układem korbowo-tłokowym i głowicami), a osprzęt (turbo, pompa wtryskowa z wtryskiwaczami, klimakompresor i kilka innych drobiazgów) - ze swojego AFB.kowallubin pisze:Auto to A6 C5(jak w profilu)silnik AFB i też chciałbym dowiedzieć na co można go wymienić oczywiście bez żadnych fajerwerków opcja budżetowa tzn kompletny blok z głowicami i co powinno zostać ze starego silnika a co powinno zostać przetransplantowane z nowego???
Naturalnie możesz założyć kompletne BAU lecz wtedy razem ze sterownikiem ECU i okablowaniem. No i zazwyczaj będzie już drożej ... .
Unikaj swapa na BDG/BDH - gdybyś nie chciał przekładać absolutnie wszystkiego - włącznie ze sterownikiem ECU. Raz, że te motory są (bywają) problematyczne, dwa - nawet układ chłodzenia ma "inny bieg", o pozostałych bajerach (np. przepustnica elektroniczna) już nie wspominając :shock:... .
Witam ja również przyłącze sie do tematu ponieważ mam podobny problem.
Muszę wymienić silnik oznaczenie to AYM 155km, dostałem propozycje silnika BFC o mocy 163km. Chciałem wiedziec czy jest to lepszy silnik i czy bede jakies dodatkowe wymiany oprogramowania czy pompy, a może będe miał jakieś inne problemy z tym silnikiem?
Muszę wymienić silnik oznaczenie to AYM 155km, dostałem propozycje silnika BFC o mocy 163km. Chciałem wiedziec czy jest to lepszy silnik i czy bede jakies dodatkowe wymiany oprogramowania czy pompy, a może będe miał jakieś inne problemy z tym silnikiem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
Pytanie jest czy wymiana na silnik BFC lub silniki z pocztkiem B.. Czy wystepuja jakies dodatkowe zmiany innych podzespołow tak jak wyżej napiasłem. Moc tych silników jest inna wiec myslę że oprogramowanie moze taz sie róznić. Więc moje pytanie jakie sa róznice miedzy tymi silnikami które podałem wyżej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
W zwiazku z tym że mój AFBek sika olejem po parkingu jak wściekły rozrząd wg książeczki serwisowej też trzeba zrobić, sprzedać się nie chce a w głowicach długooo po odpaleniu coś dzwoni i cichutko skrobie podjąłem decyzję o kupnie "słupka" silnika BDG, BDH lub BAU.
Mam też do was pytanie z gatunku wiedza praktyczna:
Co w takim silniku (odnosząc się konkretnie do 2.5tdi) wyprutym z auta bez osprzętu i w jaki sposób można i trzeba sprawdzić żeby nie nadziać się na minę???
Pozdrawiam...
Mam też do was pytanie z gatunku wiedza praktyczna:
Co w takim silniku (odnosząc się konkretnie do 2.5tdi) wyprutym z auta bez osprzętu i w jaki sposób można i trzeba sprawdzić żeby nie nadziać się na minę???
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie