Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5 TDI AKN] wymiana silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
rob5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 maja 2009, 19:52
Lokalizacja: warszawa

Post autor: rob5 » 26 wrz 2009, 10:12

cezary nie kombinuj z osprzętem wymień tylko silnik wsystko pasuje tylko wąż do egr trzeba zaslepic . od wymiany zrobiłem 25tyś km i zero problemów a jeżdże na taxi

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 22 paź 2009, 16:25

Przepraszam że się wcinam w te uczone dyskusje ale mam podobny temat.

Auto to A6 C5(jak w profilu)silnik AFB i też chciałbym dowiedzieć na co można go wymienić oczywiście bez żadnych fajerwerków opcja budżetowa tzn kompletny blok z głowicami i co powinno zostać ze starego silnika a co powinno zostać przetransplantowane z nowego???

z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 22 paź 2009, 22:45

Piotruś pisze:
kowallubin pisze:Auto to A6 C5(jak w profilu)silnik AFB i też chciałbym dowiedzieć na co można go wymienić oczywiście bez żadnych fajerwerków opcja budżetowa tzn kompletny blok z głowicami i co powinno zostać ze starego silnika a co powinno zostać przetransplantowane z nowego???
Odpowiedziałeś sam sobie - żeby było najtaniej, to z BAU możesz założyć tak zwany słupek (silnik z układem korbowo-tłokowym i głowicami), a osprzęt (turbo, pompa wtryskowa z wtryskiwaczami, klimakompresor i kilka innych drobiazgów) - ze swojego AFB.

Naturalnie możesz założyć kompletne BAU lecz wtedy razem ze sterownikiem ECU i okablowaniem. No i zazwyczaj będzie już drożej ... .

Unikaj swapa na BDG/BDH - gdybyś nie chciał przekładać absolutnie wszystkiego - włącznie ze sterownikiem ECU. Raz, że te motory są (bywają) problematyczne, dwa - nawet układ chłodzenia ma "inny bieg", o pozostałych bajerach (np. przepustnica elektroniczna) już nie wspominając :shock: <rotfl> ... .
tylko że ten silnik trafić to jak wygrać 6 w totka....może są jeszcze jakieś opcje z silników 2.5 tdi albo swap na 1.9??

rodos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 16 lis 2009, 17:37
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: rodos » 24 lis 2009, 11:50

Witam ja również przyłącze sie do tematu ponieważ mam podobny problem.
Muszę wymienić silnik oznaczenie to AYM 155km, dostałem propozycje silnika BFC o mocy 163km. Chciałem wiedziec czy jest to lepszy silnik i czy bede jakies dodatkowe wymiany oprogramowania czy pompy, a może będe miał jakieś inne problemy z tym silnikiem?

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 24 lis 2009, 12:07

BFC i AYM to mechanicznie te same mechanicznie silniki tzn pod względem wałków i głowic itp a więc to byłaby wymiana z gatunku zamienił stryjek siekierkę na kijek aby się pozbyć przynajmniej teoretycznie problemów "hydraulicznych" w silniku trzeba celować w BCZ, BDG, BDH lub BAU

rodos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 16 lis 2009, 17:37
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: rodos » 24 lis 2009, 12:16

Pytanie jest czy wymiana na silnik BFC lub silniki z pocztkiem B.. Czy wystepuja jakies dodatkowe zmiany innych podzespołow tak jak wyżej napiasłem. Moc tych silników jest inna wiec myslę że oprogramowanie moze taz sie róznić. Więc moje pytanie jakie sa róznice miedzy tymi silnikami które podałem wyżej?

rodos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 16 lis 2009, 17:37
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: rodos » 24 lis 2009, 15:53

Czy jest mi ktoś w stanie pomóc w wyżej wymienionej kwestii???

rodos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 16 lis 2009, 17:37
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: rodos » 24 lis 2009, 19:18

Dziekuje koledzy za odpowiedz na pewno mi pomoże w dokonaniu zakupu silnika. Lecz jednego nadal nie rozumiem różnicy mocy w tych jednostkach 155km i 163km, nie którzy twierdzą że jest to oprogramowanie a inni że poprawione zmiany w silniku. Z tąd moje wątpliwości w poprzednich wpisach.

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 02 gru 2009, 14:55

W zwiazku z tym że mój AFBek sika olejem po parkingu jak wściekły rozrząd wg książeczki serwisowej też trzeba zrobić, sprzedać się nie chce a w głowicach długooo po odpaleniu coś dzwoni i cichutko skrobie podjąłem decyzję o kupnie "słupka" silnika BDG, BDH lub BAU.

Mam też do was pytanie z gatunku wiedza praktyczna:

Co w takim silniku (odnosząc się konkretnie do 2.5tdi) wyprutym z auta bez osprzętu i w jaki sposób można i trzeba sprawdzić żeby nie nadziać się na minę???

Pozdrawiam...

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 02 gru 2009, 19:59

w związku z dyskusją na temat przekładki z afb na bau, bdg mam pytanie czy skrzynia biegów tiptronic podejdzie bez problemu z afb do tych b..?
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 02 gru 2009, 22:18

dziękuję za odpowiedź. Pytam bo też się zastanawiam a mam tip-a i chciałbym go zostawić. To raczej powinien pasować. <ok>
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

luka6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 gru 2009, 14:07
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: luka6 » 06 gru 2009, 22:58

Witam . Mam pytanko czy jest możliwość i jakie mogą wystąpić problemy przy wymianie mojego BAU na 2.8 lub 4.2 oczywiście pb.Jestem z zawodu gaziorzem i nie wypada jezdzić na on.Dodam ze mam tiptronika .

luka6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 gru 2009, 14:07
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: luka6 » 06 gru 2009, 23:10

Czytając wasze posty to BAU jest bardzo pożądanym towarem, jak się zoriętuje o przerubkach jakie mnie czekają i opłacalnością całej operacji to silniczek raczej będzie do sprzedania sąciedzie.

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 07 gru 2009, 18:27

luka6 pisze:Czytając wasze posty to BAU jest bardzo pożądanym towarem, jak się zoriętuje o przerubkach jakie mnie czekają i opłacalnością całej operacji to silniczek raczej będzie do sprzedania sąciedzie.
Też jestem zainteresowany zakupem tego motorka....
i to na poważnie..

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 07 gru 2009, 18:53

greg25, hehhehe zaraz będzie aukcja.
A tak na marginesie miałem w warsztacie niedawno A4 z tym silnikiem i przyznam szczerze ze słychać od razu że to inna parafia i inne dzwony ;-)
Słyszałem że w UK można za dobre pieniądze kupić taki sprzęt. :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja