[A6 C5 2,5 TDI AKN] wymiana silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
Przyszła pora na mój motorek AKE który do 8 grudnia 2009 służył naprawdę dzielnie, poza naprawą pompy i wymiany wtrysku sterującego. Efekt uszkodzenia to 3 pęknięte tłoki na prawej stronie ,oraz nie wielkie rysy na wałkach, silnik ma przejechane 250 tyś pewne sprawdzone, kupiłem go jak miał 175 tyś mój mechanik twierdzi, że silnik jest ponad normatywnie zużyty, brak śladów honowania.
Podjąłem decyzje o kupnie drugiego motoru, po przeczytanie powyżej lektury bardzo bym chciał zmienić dostać BAU lub BCZ ale nie ma nic bynajmniej tam gdzie szukałem, ale znalazłem motor AYM po przejechaniu 125tyś pracował z multitronic pewny jeszcze na aucie książka serwisowa oraz faktury za wymieniony rozrządu przy 117 tyś wałki nie ruszone w ładnym stanie .
Koledzy jeśli pozostawię swój oryginalny osprzęt z AKE to czy ten motorek AYM nada się do zamontowania do mojego auta :?:
Czy mogę pozostawiać wtryski z AYM niewielki przebieg w porównaniu z moimi wymienię tylko sterujący Bo mam praktycznie nowy 35tys przejechane
Bardzo proszę o pomoc :-D
Podjąłem decyzje o kupnie drugiego motoru, po przeczytanie powyżej lektury bardzo bym chciał zmienić dostać BAU lub BCZ ale nie ma nic bynajmniej tam gdzie szukałem, ale znalazłem motor AYM po przejechaniu 125tyś pracował z multitronic pewny jeszcze na aucie książka serwisowa oraz faktury za wymieniony rozrządu przy 117 tyś wałki nie ruszone w ładnym stanie .
Koledzy jeśli pozostawię swój oryginalny osprzęt z AKE to czy ten motorek AYM nada się do zamontowania do mojego auta :?:
Czy mogę pozostawiać wtryski z AYM niewielki przebieg w porównaniu z moimi wymienię tylko sterujący Bo mam praktycznie nowy 35tys przejechane
Bardzo proszę o pomoc :-D
Piotruś mam jeszcze jedno pytanko czy polecałbyś wyminę hydraulik w nowo nabytym motorze czy raczej pozostawić oryginalną mam na myśli zawory pestki itp :?:
[ Dodano: 2010-01-30, 12:21 ]
Piotruś Dzięki za odpowiedz i pomoc :-D
A może ktoś z forum wie coś o sprzedaż silnika z literką B oprócz BFC :?:
[ Dodano: 2010-01-30, 12:34 ]
Czyli silniki można podzielić na cztery rodziny
1 AFB i AKN- początek produkcji i niby najsłabsze
2 AKE AYM i BFC - trochę poprawnie od poprzednika olejowo i od 10.2001 niby wzmocnione twardsze wałki ale skażone olejami LL
3 BDG i BDH- nowa konstrukcja głowicy i wałków ale coś im też dolega
4 BAU i BCZ - najlepsze serie z rodziny 2,5 V6 tdi
Jak coś nie tak pokornie przyjmuje wszystkie uwagi
[ Dodano: 2010-01-30, 12:21 ]
Piotruś Dzięki za odpowiedz i pomoc :-D
A może ktoś z forum wie coś o sprzedaż silnika z literką B oprócz BFC :?:
[ Dodano: 2010-01-30, 12:34 ]
Czyli silniki można podzielić na cztery rodziny
1 AFB i AKN- początek produkcji i niby najsłabsze
2 AKE AYM i BFC - trochę poprawnie od poprzednika olejowo i od 10.2001 niby wzmocnione twardsze wałki ale skażone olejami LL
3 BDG i BDH- nowa konstrukcja głowicy i wałków ale coś im też dolega
4 BAU i BCZ - najlepsze serie z rodziny 2,5 V6 tdi
Jak coś nie tak pokornie przyjmuje wszystkie uwagi

Kurka to pociągne dalej temat czy hydro popychacze to trzeba kupować w ASO czy można kupić w sklepie jakiejś firmy tu nie wiem , może kolega coś poleci?
A wracając do mojego uszkodzonego motoru AKE czy możliwe jest to by takich zniszczeń dokonała najlepsza pasta polerska świata mam namyśli brak śladów honowania?
Czy pęknięte tłoki w V6 to norma czy mam odosobniony przypadek?
Kupiłem auto sam osobiście w Niemczech i to od Niemca dostałem wszystko do tego auta komplet kluczyków, książkę serwisową, fakturę zakupu z salonu nawet certyfikat jakości iso do tego auta. Dbałem o niego naprawdę oczko w głowie olej wymieniany co 8 tyś i to Valvoline SynPower 5w40 zima , lato to Valvoline VR1 5W50, jak tylko kupiłem wymiana odmy i rozrządu bez hydropop. Sorki za takie wywody ale próbuje dojść co się stało i gdzie popełniłem błąd , że takie straty 3 tłoki, wytarte ślady honowania, wałki mnie nie dziwią bo to norma.
Z tego co słyszałem, że doły tych silników nie lecą.
[ Dodano: 2010-01-30, 14:39 ]
Zgłaszałem swój problem też na forum AKP i tam dostałem odpowiedz, że może nie pasować pompa od AKE do AYM ponoć są inne kostki.
Ma ktoś możliwość to zweryfikować
z góry Dziękuje.
A wracając do mojego uszkodzonego motoru AKE czy możliwe jest to by takich zniszczeń dokonała najlepsza pasta polerska świata mam namyśli brak śladów honowania?
Czy pęknięte tłoki w V6 to norma czy mam odosobniony przypadek?
Kupiłem auto sam osobiście w Niemczech i to od Niemca dostałem wszystko do tego auta komplet kluczyków, książkę serwisową, fakturę zakupu z salonu nawet certyfikat jakości iso do tego auta. Dbałem o niego naprawdę oczko w głowie olej wymieniany co 8 tyś i to Valvoline SynPower 5w40 zima , lato to Valvoline VR1 5W50, jak tylko kupiłem wymiana odmy i rozrządu bez hydropop. Sorki za takie wywody ale próbuje dojść co się stało i gdzie popełniłem błąd , że takie straty 3 tłoki, wytarte ślady honowania, wałki mnie nie dziwią bo to norma.
Z tego co słyszałem, że doły tych silników nie lecą.
[ Dodano: 2010-01-30, 14:39 ]
Zgłaszałem swój problem też na forum AKP i tam dostałem odpowiedz, że może nie pasować pompa od AKE do AYM ponoć są inne kostki.
Ma ktoś możliwość to zweryfikować
z góry Dziękuje.

Kurde to dostałem kubeł zimnej wody na głowę :-D
Ale mimo wszystko dziękuj Piotruś za tak wyczerpującą odpowiedz.
Jak byś mieszkał odrobinę bliżej to normalnie laweta i moją niunie pognał bym do Ciebie!!
Małe sprostowanie, po Twoim poście jak napisałeś mi odpowiedz zrobiło mi się trochę nie zręcznie i natychmiast zadzwoniłem do mojego majstra z zapytaniem o to honowanie, ślady honowania są ale w jakiś tam sposób naruszone, wiec za ferment przepraszam.
[ Dodano: 2010-02-01, 16:30 ]
Koledzy znalazłem jeszcze motor BDG czy pozostawiając osprzęt z AKE czy wielka by była walka by go zainstalować?
Bardzo proszę o info
Ale mimo wszystko dziękuj Piotruś za tak wyczerpującą odpowiedz.
Jak byś mieszkał odrobinę bliżej to normalnie laweta i moją niunie pognał bym do Ciebie!!
Małe sprostowanie, po Twoim poście jak napisałeś mi odpowiedz zrobiło mi się trochę nie zręcznie i natychmiast zadzwoniłem do mojego majstra z zapytaniem o to honowanie, ślady honowania są ale w jakiś tam sposób naruszone, wiec za ferment przepraszam.
[ Dodano: 2010-02-01, 16:30 ]
Koledzy znalazłem jeszcze motor BDG czy pozostawiając osprzęt z AKE czy wielka by była walka by go zainstalować?
Bardzo proszę o info

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Koledzy - wytłumaczcie mi proszę, przeszczep z AKE na BAU to prosta sprawa ale w tym albo innym temacie też jest napisane ,że zewnętrzne różnice to inny erg ( chłodzony cieczą - jak się nie mylę ) i klapa gasząca rególowana elektronicznie ?
Czy te dwie różnice zewnętrzne ( może jest więcej ?) nie wymagają jakiś dodatkowych inwestycji ? A klapę gaszącą i erg czy można ewentualnie przekręcić z AKE ? ( dla ułatwienia
)
Czy te dwie różnice zewnętrzne ( może jest więcej ?) nie wymagają jakiś dodatkowych inwestycji ? A klapę gaszącą i erg czy można ewentualnie przekręcić z AKE ? ( dla ułatwienia

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Po raz kolejny Piotruś masz rację i pomagasz mi. Jak zapewne pamiętasz jestem na etapie szukania BAU i faktycznie słabo śpię po nocach
przejmując się na zapas czy będzie wszystko jak trzeba.
Serdecznie Cię Pozdrawiam i
jak będziesz w okolicach W-wy lub Ciechocinka 
ps. czyli aby rozpoznać BAU trzeba zajrzeć na wałki czy są t.z. puste w środku ?
ale nie każdy pozwoli jak widzę podnieść dekle .

przejmując się na zapas czy będzie wszystko jak trzeba.
Serdecznie Cię Pozdrawiam i


ps. czyli aby rozpoznać BAU trzeba zajrzeć na wałki czy są t.z. puste w środku ?
ale nie każdy pozwoli jak widzę podnieść dekle .
2,5 tdi 150 KM AKN problem
Witam jestem tutaj nowy , chciałbym porady odnosnie naprawy silnki a 2,5 tdi 150 KM AKN , sprawa tego typu , kupiłem samochód z rozwalonym silnikiem w dobrej cenie , w silniku pękło koło pasowe napędzające wałki rzrządu , co za tym poszło- kolizja w silniku , teraz nasuwa się pytanie , czy opłaci się remontowac silnik czy lepiej kupic drugi , i czy da się akn zastąpic inny silnikiem , z góry dziękuję i czekam na odpowiedz
dzięki kolego za pomoc, jeszcze mam takie pytanie co sądzicie o takim zestawie
http://moto.allegro.pl/item1046029361_w ... _audi.html ,
lub całe głowice http://moto.allegro.pl/item1046029361_w ... n_2_5_audi
co o tym sądzicie ? proszę o opinię . z góry dzięki i pozdrawiam
[ Dodano: 2010-05-31, 23:14 ]
przepraszam za błędy w linkach , tutaj prawidłowe
http://moto.allegro.pl/item1031911046_g ... sazer.html
http://moto.allegro.pl/item1046029361_w ... _audi.html
http://moto.allegro.pl/item1046029361_w ... _audi.html ,
lub całe głowice http://moto.allegro.pl/item1046029361_w ... n_2_5_audi
co o tym sądzicie ? proszę o opinię . z góry dzięki i pozdrawiam
[ Dodano: 2010-05-31, 23:14 ]
przepraszam za błędy w linkach , tutaj prawidłowe
http://moto.allegro.pl/item1031911046_g ... sazer.html
http://moto.allegro.pl/item1046029361_w ... _audi.html
silnik naprawiony, w wyniku kolizji rozrządu uszkodzone zostały wszystkie dzwigienki zaworowe oraz 4 zawory wydechowe , koszt naprawy - 4800 zł wymiana całej hydrauliki + rozrząd,robocizna, głowice , uszczelki itd. , autko śmiga rewelacyjnie . Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-06-19, 21:34 ]
zapomniałem dodac ze przyczyną kolizji rozrządu było uszkodzenie mechaniczne koła wałków rozrządu przez wczesniejszego włascicela = uderzenie młotkiem , co spowodowało pózniej peknięcie koła i kolizja ,
[ Dodano: 2010-06-19, 21:34 ]
zapomniałem dodac ze przyczyną kolizji rozrządu było uszkodzenie mechaniczne koła wałków rozrządu przez wczesniejszego włascicela = uderzenie młotkiem , co spowodowało pózniej peknięcie koła i kolizja ,
Witam wszystkich. Jestem nowy i potrzebuję więcej informacji na temat wymiany silnika z AKN na BAU.
Otóż miałem w swoim a6 avant 1998r silniczek AKN+manual. Przelatane miał według licznika prawie 300 tys, 45 tys po wymianie kompletnego rozrządu i pewnego dnia na postoju na wolnych obrotach w silniku coś walnęło. Po scholowaniu okazało się że nastąpił armagedon, tj zerwany pasek rozrządu. Dalsze czynności ujawniły popękane dźwigienki (wałki jak spod igły) z wyjątkiem jednej która prawdopodobnie spadła wcześniej blokując wałek. Koszty niemałe, więc za radą kolegi Piotrusia zakupiłem z anglika kompletny silniczek BAU 2003r z wiązką elektryczną, komputerem itp. Obecnie do BAU doczepiłem swoją skrzynię, nie wiem jeszcze co z kompresorem klimatyzacji, ale pojawiły się większe problemy: nie pasują kostki wiązki instalacji elektrycznej wpinane pod obudową komputera (jeżeli mnie pamięć nie myli to cztery kostki ), kształt ten sam, kolory chyba też ale piny (styki) inaczej rozmieszczone. Miał ktoś taki przypadek? Ewentualnie prosiłbym o schemat instalacji elektrycznej a raczej dwa schematy do AKN 1998 i do BAU 2003.
Otóż miałem w swoim a6 avant 1998r silniczek AKN+manual. Przelatane miał według licznika prawie 300 tys, 45 tys po wymianie kompletnego rozrządu i pewnego dnia na postoju na wolnych obrotach w silniku coś walnęło. Po scholowaniu okazało się że nastąpił armagedon, tj zerwany pasek rozrządu. Dalsze czynności ujawniły popękane dźwigienki (wałki jak spod igły) z wyjątkiem jednej która prawdopodobnie spadła wcześniej blokując wałek. Koszty niemałe, więc za radą kolegi Piotrusia zakupiłem z anglika kompletny silniczek BAU 2003r z wiązką elektryczną, komputerem itp. Obecnie do BAU doczepiłem swoją skrzynię, nie wiem jeszcze co z kompresorem klimatyzacji, ale pojawiły się większe problemy: nie pasują kostki wiązki instalacji elektrycznej wpinane pod obudową komputera (jeżeli mnie pamięć nie myli to cztery kostki ), kształt ten sam, kolory chyba też ale piny (styki) inaczej rozmieszczone. Miał ktoś taki przypadek? Ewentualnie prosiłbym o schemat instalacji elektrycznej a raczej dwa schematy do AKN 1998 i do BAU 2003.