Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5 TDI AKN] wymiana silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 25 sty 2010, 21:50

Witam, ktoś pisał ,że AKE były do roku 2002 a później BAU, znalazłem kolejny silniczek z 2003 180 km. ale oznaczenie AKE - czy jest szansa , że może mieć już nie zniszczalne wałki - puste w środku ?

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 25 sty 2010, 21:56

AKE od pewnego nr vin powinny mieć nowe wałki ale to żadna pociecha bo, o ile nie jestem w błedzie, trą one dźwigienki podobne, jak nie identyczne jak te w które wyposażone są silniki starego typu. W dźwigienki rolkowe są wyposażone silniki z B.. oprócz BFC.

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 25 sty 2010, 23:14

Piotruś pisze:Sorry Panowie ale nie występuje AKE z "pustymi wałkami" .
Nie zajmuję się naprawą samochodów stąd może się mylę ... ale mam jeszcze jedno pytanko to na czym polega różnica w wałkach w silniku AKE, AYM ,BFC od bodajże nr nadwozia 4B-4-150 000???

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 30 sty 2010, 10:12

Przyszła pora na mój motorek AKE który do 8 grudnia 2009 służył naprawdę dzielnie, poza naprawą pompy i wymiany wtrysku sterującego. Efekt uszkodzenia to 3 pęknięte tłoki na prawej stronie ,oraz nie wielkie rysy na wałkach, silnik ma przejechane 250 tyś pewne sprawdzone, kupiłem go jak miał 175 tyś mój mechanik twierdzi, że silnik jest ponad normatywnie zużyty, brak śladów honowania.
Podjąłem decyzje o kupnie drugiego motoru, po przeczytanie powyżej lektury bardzo bym chciał zmienić dostać BAU lub BCZ ale nie ma nic bynajmniej tam gdzie szukałem, ale znalazłem motor AYM po przejechaniu 125tyś pracował z multitronic pewny jeszcze na aucie książka serwisowa oraz faktury za wymieniony rozrządu przy 117 tyś wałki nie ruszone w ładnym stanie .
Koledzy jeśli pozostawię swój oryginalny osprzęt z AKE to czy ten motorek AYM nada się do zamontowania do mojego auta :?:
Czy mogę pozostawiać wtryski z AYM niewielki przebieg w porównaniu z moimi wymienię tylko sterujący Bo mam praktycznie nowy 35tys przejechane
Bardzo proszę o pomoc :-D

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 30 sty 2010, 12:16

Piotruś mam jeszcze jedno pytanko czy polecałbyś wyminę hydraulik w nowo nabytym motorze czy raczej pozostawić oryginalną mam na myśli zawory pestki itp :?:

[ Dodano: 2010-01-30, 12:21 ]
Piotruś Dzięki za odpowiedz i pomoc :-D
A może ktoś z forum wie coś o sprzedaż silnika z literką B oprócz BFC :?:

[ Dodano: 2010-01-30, 12:34 ]
Czyli silniki można podzielić na cztery rodziny
1 AFB i AKN- początek produkcji i niby najsłabsze
2 AKE AYM i BFC - trochę poprawnie od poprzednika olejowo i od 10.2001 niby wzmocnione twardsze wałki ale skażone olejami LL
3 BDG i BDH- nowa konstrukcja głowicy i wałków ale coś im też dolega
4 BAU i BCZ - najlepsze serie z rodziny 2,5 V6 tdi

Jak coś nie tak pokornie przyjmuje wszystkie uwagi <ok>

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 30 sty 2010, 13:56

Kurka to pociągne dalej temat czy hydro popychacze to trzeba kupować w ASO czy można kupić w sklepie jakiejś firmy tu nie wiem , może kolega coś poleci?
A wracając do mojego uszkodzonego motoru AKE czy możliwe jest to by takich zniszczeń dokonała najlepsza pasta polerska świata mam namyśli brak śladów honowania?
Czy pęknięte tłoki w V6 to norma czy mam odosobniony przypadek?
Kupiłem auto sam osobiście w Niemczech i to od Niemca dostałem wszystko do tego auta komplet kluczyków, książkę serwisową, fakturę zakupu z salonu nawet certyfikat jakości iso do tego auta. Dbałem o niego naprawdę oczko w głowie olej wymieniany co 8 tyś i to Valvoline SynPower 5w40 zima , lato to Valvoline VR1 5W50, jak tylko kupiłem wymiana odmy i rozrządu bez hydropop. Sorki za takie wywody ale próbuje dojść co się stało i gdzie popełniłem błąd , że takie straty 3 tłoki, wytarte ślady honowania, wałki mnie nie dziwią bo to norma.
Z tego co słyszałem, że doły tych silników nie lecą.

[ Dodano: 2010-01-30, 14:39 ]
Zgłaszałem swój problem też na forum AKP i tam dostałem odpowiedz, że może nie pasować pompa od AKE do AYM ponoć są inne kostki.
Ma ktoś możliwość to zweryfikować
z góry Dziękuje. :-)

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 30 sty 2010, 16:47

Kurde to dostałem kubeł zimnej wody na głowę :-D
Ale mimo wszystko dziękuj Piotruś za tak wyczerpującą odpowiedz.
Jak byś mieszkał odrobinę bliżej to normalnie laweta i moją niunie pognał bym do Ciebie!!
Małe sprostowanie, po Twoim poście jak napisałeś mi odpowiedz zrobiło mi się trochę nie zręcznie i natychmiast zadzwoniłem do mojego majstra z zapytaniem o to honowanie, ślady honowania są ale w jakiś tam sposób naruszone, wiec za ferment przepraszam.

[ Dodano: 2010-02-01, 16:30 ]
Koledzy znalazłem jeszcze motor BDG czy pozostawiając osprzęt z AKE czy wielka by była walka by go zainstalować?
Bardzo proszę o info :-)

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 03 lut 2010, 11:35

Koledzy - wytłumaczcie mi proszę, przeszczep z AKE na BAU to prosta sprawa ale w tym albo innym temacie też jest napisane ,że zewnętrzne różnice to inny erg ( chłodzony cieczą - jak się nie mylę ) i klapa gasząca rególowana elektronicznie ?
Czy te dwie różnice zewnętrzne ( może jest więcej ?) nie wymagają jakiś dodatkowych inwestycji ? A klapę gaszącą i erg czy można ewentualnie przekręcić z AKE ? ( dla ułatwienia ;-) )

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 03 lut 2010, 13:15

Po raz kolejny Piotruś masz rację i pomagasz mi. Jak zapewne pamiętasz jestem na etapie szukania BAU i faktycznie słabo śpię po nocach :-)
przejmując się na zapas czy będzie wszystko jak trzeba.
Serdecznie Cię Pozdrawiam i <piwo> jak będziesz w okolicach W-wy lub Ciechocinka :-)

ps. czyli aby rozpoznać BAU trzeba zajrzeć na wałki czy są t.z. puste w środku ?
ale nie każdy pozwoli jak widzę podnieść dekle .

bartiu2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 18 maja 2010, 19:36
Lokalizacja: Łaszczów

2,5 tdi 150 KM AKN problem

Post autor: bartiu2 » 18 maja 2010, 21:58

Witam jestem tutaj nowy , chciałbym porady odnosnie naprawy silnki a 2,5 tdi 150 KM AKN , sprawa tego typu , kupiłem samochód z rozwalonym silnikiem w dobrej cenie , w silniku pękło koło pasowe napędzające wałki rzrządu , co za tym poszło- kolizja w silniku , teraz nasuwa się pytanie , czy opłaci się remontowac silnik czy lepiej kupic drugi , i czy da się akn zastąpic inny silnikiem , z góry dziękuję i czekam na odpowiedz

Szukam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 10 paź 2009, 09:06
Lokalizacja: G.Śląsk

Post autor: Szukam » 19 maja 2010, 02:53

Bartiu - wystarczy uwaznie przeczytac ten temat i znajdziesz odpowiedz jakim silnikiem mozna zastapic AKN. Silnik po kolizji moze dostarczac Ci calkiem niepotrzebnych emocji, ;-) dlatego sugeruje Ci wymiane. Rozne informacje znajdziesz uzywajac opcji SZUKAJ.

bartiu2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 18 maja 2010, 19:36
Lokalizacja: Łaszczów

Post autor: bartiu2 » 30 maja 2010, 17:19

dzięki kolego za pomoc, jeszcze mam takie pytanie co sądzicie o takim zestawie

http://moto.allegro.pl/item1046029361_w ... _audi.html ,

lub całe głowice http://moto.allegro.pl/item1046029361_w ... n_2_5_audi

co o tym sądzicie ? proszę o opinię . z góry dzięki i pozdrawiam

[ Dodano: 2010-05-31, 23:14 ]
przepraszam za błędy w linkach , tutaj prawidłowe

http://moto.allegro.pl/item1031911046_g ... sazer.html


http://moto.allegro.pl/item1046029361_w ... _audi.html

bartiu2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 18 maja 2010, 19:36
Lokalizacja: Łaszczów

Post autor: bartiu2 » 19 cze 2010, 19:28

silnik naprawiony, w wyniku kolizji rozrządu uszkodzone zostały wszystkie dzwigienki zaworowe oraz 4 zawory wydechowe , koszt naprawy - 4800 zł wymiana całej hydrauliki + rozrząd,robocizna, głowice , uszczelki itd. , autko śmiga rewelacyjnie . Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-06-19, 21:34 ]
zapomniałem dodac ze przyczyną kolizji rozrządu było uszkodzenie mechaniczne koła wałków rozrządu przez wczesniejszego włascicela = uderzenie młotkiem , co spowodowało pózniej peknięcie koła i kolizja ,

Awatar użytkownika
meelloonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 lis 2010, 01:09
Lokalizacja: opoczno

Post autor: meelloonn » 03 lis 2010, 19:40

Witam wszystkich. Jestem nowy i potrzebuję więcej informacji na temat wymiany silnika z AKN na BAU.
Otóż miałem w swoim a6 avant 1998r silniczek AKN+manual. Przelatane miał według licznika prawie 300 tys, 45 tys po wymianie kompletnego rozrządu i pewnego dnia na postoju na wolnych obrotach w silniku coś walnęło. Po scholowaniu okazało się że nastąpił armagedon, tj zerwany pasek rozrządu. Dalsze czynności ujawniły popękane dźwigienki (wałki jak spod igły) z wyjątkiem jednej która prawdopodobnie spadła wcześniej blokując wałek. Koszty niemałe, więc za radą kolegi Piotrusia zakupiłem z anglika kompletny silniczek BAU 2003r z wiązką elektryczną, komputerem itp. Obecnie do BAU doczepiłem swoją skrzynię, nie wiem jeszcze co z kompresorem klimatyzacji, ale pojawiły się większe problemy: nie pasują kostki wiązki instalacji elektrycznej wpinane pod obudową komputera (jeżeli mnie pamięć nie myli to cztery kostki ), kształt ten sam, kolory chyba też ale piny (styki) inaczej rozmieszczone. Miał ktoś taki przypadek? Ewentualnie prosiłbym o schemat instalacji elektrycznej a raczej dwa schematy do AKN 1998 i do BAU 2003.

Awatar użytkownika
jaro1976
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:17
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: jaro1976 » 04 gru 2010, 14:36

DZieki wszystkim za istotne informacje onosnie wymiany silnikow.

Brakuje tylko jeszcze krok po kroku wymiany, tj jak sie do tego zabrac.

pozdrawiam .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja