Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 2,5 TDI AKN] wymiana silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
boos75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 sie 2010, 15:50
Lokalizacja: Konin

Post autor: boos75 » 19 gru 2010, 23:06

Jestem po wymianie silnika z AKE na BAU. Przy dużym udziale Piotrusia (tu wielki szacunek) dla jego wiedzy <ok> udało mi się samemu przełożyć silnik.Jeśli jest ktoś kumaty to nic trudnego. W moim przypadku wyrzuciłem cały silnik, zostawiła tylko pompa VP44 i ECU silnika. Na chwile obecną potrafie na ulicy odróżnić stary silnik od BAU (TO TRZEEBA USÂŁYSZEć A KAÂŻDY TO ZROZUMIE).Więc jeśli czytacie wszelakie podpowiedzi od Piotrusia <ok> są one na 102% trafne i szukajcie tych silników bo naprawde warto.POZDRAWIAM wszystkich posiadaczy BAU

Awatar użytkownika
jaro1976
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:17
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: jaro1976 » 09 sty 2011, 20:35

boos75

Tez wydaje mi sie, ze nie jest to jakias wiedza kosmiczna, mam AFB w garazu i chyba zdecyduje sie na aki sam krok , ale nie jestem pewin , czy bez kanalu dojde do wszystkich zamocowan?

boos75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 sie 2010, 15:50
Lokalizacja: Konin

Post autor: boos75 » 15 sty 2011, 12:11

Tak kolego będzie potrzebny kanał coś czym ten silnik podwiesisz i nim wyjedziesz z AUTA.Dodam że tą operacje rozłożyłem na 2 dni. wymontowanie to 7h a zamontowanie 8-9h i wszystko hula :-) .Pozdrawiam i miłej pracy <piwo>

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 03 lut 2011, 18:58

Witam

Pisałem jeden post ale zostałe przekierowany tutaj może tutaj ktoś będzie wiedział więcej.

Moje A6 z silnikiem AFB ma 280tyś, skrzynia manual w quatto Jeszcze jeździ ale coraz głośniej i słabiej, jak każdy wie silnik jest uczulony na bardzo dobry olej a przedemna ktos nie przestrzegal tego, poza tym sa wycieki oleju, umielone lekko gwinty swiec i kilka mniejszych.

Dlatego naprawa silnika nie wchodzi w gre.

Chce wymienić na BCZ lub BAU, co do wyciągniecia i włożenia nie będzie problemu, od strony mechanicznej to bardziej interesuje mnie jak wygląda sprawa z ECU. Czytałem że pompa wtryskowa BCZ i BAU jest już kodowana z IMMO jak to z tym dokładnie jest.

Dawcą będzie prawdopodobnie A4 lub A6, dlatego co dokładnie od dawcy będzie potrzebne ??

1. Silnik kompletny (ze wszystkim, pompa, wtryski turbo itp)
2. ECU ??
3. coś jeszcze np licznik jak będzie to A6

Czy sprawy z kodowaniem wykonam poprzez VCDS'a ??

Robercik:)

Post autor: Robercik:) » 17 lut 2011, 22:02

Proszę kolegów o pomoc i rozwianie moich wątpliwości.

Jestem zmuszony wymienić w swojej niuni silnik [AKE 180 KM 2000r.tiptronik] ponieważ naprawa wymagała by 7 - 8 tyś. nakładu finansowego.
Czytając ten wątek doszedłem do wniosku że jedyne wyjście to swap silnika.
Wymarzony był by BAU niestety nie mogę nigdzie znaleźć, sprawdzałem niemieckiego ebay ale ceny są dość wysokie. Czy jestem w stanie kupić rozsądny BAU do 5000 zł ?

Jeśli tak to gdzie szukać.

Drugie pytanie jeżeli wymarzony silnik pozostanie poza moim zasięgiem:

Czy warto kupować AKE który służył pod rządami quattro czy zużycie takiego silnika będzie większe niż porównywalny rocznik FWD ?

Może warto kupić AYM mój komputer i tak wykręci z niego 180 KM. Jeżeli nie był podkręcony i miał 150 KM to będzie mniej zużyty ?

Pozdrawiam

Robercik:)

Post autor: Robercik:) » 18 lut 2011, 11:02

Dzięki kolego za wskazówki.

Pan Piotruś napisał:
- BDG o parametrach 163PS / 310 Nm dostępne wyłącznie w modelach A6 (nie allroad) z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś lub zestawione z bezstopniową skrzynią multitronik i napędem na przednią oś
- BDH o prarametrach 180 PS (132 kW) / 370 Nm dostępne w egzemplarzach ze skrzynią tiptronik i napędem na przednią oś oraz w egzemplarzach ze skrzynią manualną i napędem quattro
oraz
Oczywiście pod względem mechanicznym BDG i BDH są równie dobre co BAU i BCZ, jednak układy zasilania oraz determinujący ich sprawność osprzęt elektroniczny - w wielu przypadkach okazują się "dotknięte" cojnajmniej "potrójną" wadą wrodzoną - niebywale trudną w prawidłowym diagnozowaniu i zazwyczaj dosyć kosztowną w naprawie ... .
Pytanie:
Czy jeżeli kupię BDH lub BDG to oby dwa pasują do tiptronika i czy jeżeli przełożę swój osprzęt elektroniczny to wyeliminuję wspominane przez Pana Piotrusia wady ?

Pozdrawiam

Robercik:)

Post autor: Robercik:) » 19 lut 2011, 11:07

Czy przy zakupie BDG 163 KM moje pompowtryski będą pasowały ? Czy można tak przełożyć aby uzyskać 180 KM dzięki staremu oprogramowaniu z AKE ?

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 19 lut 2011, 14:09

Po pierwsze w Twoim Ake nie ma pompowtryskiwaczy :[ .
Dlaczego uparłeś sie na BDG?
Jak już chcesz zmienić silnik to szukaj BAU,przełożysz tylko pompę wtryskową ze swojego AKE i będzie git.
Masz tutaj ciekawy temat o zamianie silników.Przeczytaj w tym temacie post kolegi davidos.Miał on silnik AYM,ale nie wiem czy wiesz jest to bliżniak naszego AKE,tylko,że z inną pompą wtryskową i programem.
Powodzenia.

Robercik:)

Post autor: Robercik:) » 19 lut 2011, 14:43

Najtańszy BAU jaki znalazłem "na zamówienie" 6000 zł komplet. BDG jestem wstanie kupić za 4000 zł komplet. Warto tyle dokładać ?

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 19 lut 2011, 15:10

Twój wybór,ja bym się nie zastanawiał tylko dołożył i kupił BAU.

Robercik:)

Post autor: Robercik:) » 19 lut 2011, 18:40

Odwiedziłem dziś speca od Audi zaproponował mi silnik BDG za 3500 zł. bez pompy. Komputer, wtryski i pompa zostają z mojego AKE podobno w ten sposób eliminujemy fabryczne wady związane z zacierającymi się wtryskiwaczami paliwa.
Co więcej silnik BDG zyskuje 180 KM mocy, co mnie bardzo cieszy.

Proszę o potwierdzenie czy taka kompozycja ma sens i zostałem dobrze poinformowany.

Pozdrawiam

Robercik:)

Post autor: Robercik:) » 21 lut 2011, 13:20

Decyzja podjęta kupiłem BDG z 2006 przebieg 95000 tyś. Zostawiam swoją pompę i wtryski. Dodatkowo kupuję nowy rozrząd SKF. Koszt całej operacji to 5200 zł. z robocizną. W porównaniu do kosztów regeneracji starego silnika AKE ( 7500 zł. z głowicą, wałkami i rozrządem ) to przyzwoita cena.

Martwię się tylko stanem mojej starej pompy. Nie wiem czy była kiedykolwiek naprawiana lub zmieniana. Samochód ma przejechane 295000 km.
Czy można sprawdzić stan pompy w jakiś mało kosztowny sposób przy okazji wymiany silnika ?

[ Dodano: 2011-03-03, 22:04 ]
Witam

Jestem już po wymianie silnika. W sumie z olejem, filtrami, napinaczem wyszło 5900 zł. Jak pisałem wyżej zostały moje wtryski, pompa i komputer. Mechanik sprawdził mi wtryski na maszynie i mówi że nie dają mgiełki ale tragedii nie ma.
Nie mógł ustawić zapłonu i musiał przestawić wtrysk podobno w normie ale na wartość graniczną przez co silnik trochę głośniej chodzi. Prosiłem aby sprawdził czy niunia miała coś zmieniane w sofcie ( pod kątem chipa ) i "podobno" wartości nie są fabryczne.

Moje odczucia:

Silnik może chodzi trochę głośniej od oryginału AKE po zmienionym oleju ale tylko na niskich obrotach do 1600.
Zdecydowanie więcej mocy w pełnym zakresie obrotów. Poprzednik musiał być już zasłużony i moc uciekała zwłaszcza że wałki były na wykończeniu.

Pytanie do was:
Co dalej sprzedać czy jeździć ?
Skrzynia tip zrobiona 40tkm temu 75% nowych części koszt naprawy 4500 zł.
Zmiana silnika i rozrządu 5900 zł. Inne zawieszenie klocki tarcze przewody hamulcowe itp. 4000 zł.
Jedyne czego nie robiłem to pompa i wtryski kolejne 2500 zł nie wiadomo kiedy.

Kupno kolejnego to też ryzyko. Tu wiem co mam.

Chyba podjadę do Goodhope i poproszę o fachowe sprawdzenie softu i ewentualne ustawienie zapłonu. Chyba tym też się zajmują ?

Bardzo proszę o wasze opinie.
Pozdrawiam
Robert

[ Dodano: 2011-03-10, 23:53 ]
Nikt się nie wypowiedział więc postanowiłem że po radę udam się do fachowców z Jetronik :p
Zrobiono mi diagnostykę silnika, wszystko trwało 2,5 h. Od początku diagnostyk powiedział mi że nie jest fanem 2.5 TDI i zachwalał 1.9 TDI z ewentualnym chipem. Po o godzinie testowania zaglądną do mnie i powiedział że wszystko jak na razie wygląda dobrze. Dodał jednak aby nie chwalić dnia przed nastaniem nocy :|
Koniec końców przyszedł usiadł, ja ściągnąłem czapkę ( straszna zimnica w poczekalni ) i mówi że jest wszystko superancko <radocha> że jest pozytywnie zaskoczony pracą silnika. Przejechał się autem i stwierdził że na 100% niunia ma zrobionego chipa dodał że jest zrobiony mądrze. Spytałem ile według Niego może mieć teraz mocy powiedział że po tym jak się zbiera na pewno powyżej 200 KM. W przyszłym tygodniu wybiorę się na hamownie aby sprawdzić jakie są fakty. Oczywiście odnośnie pompy nie znasz dnia ani godziny <stres>
Spytałem czy na moim miejscu by sprzedał. Dodam że poinformowałem diagnostę o kosztach jakie poniosłem przez ostatni rok ( renowacja skrzyni biegów, wymiana 3 biegów i sprzęgła 4500 zł, wymiana silnika 5900 zł, przeguby, klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody hamulcowe, filtry, rozrząd SKF, itd...+-3000 zł )
Odpowiedział że szkoda teraz sprzedawać po wymianie wszystkich ważniejszych podzespołów, zwłaszcza że auto daje tyle przyjemności z jazdy za co odpowiedzialne jest +-200 KM.

Dam znać ile dokładnie wykrzesano z niuni.

Pozdrawiam
Robert

dukosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 273
Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol

Post autor: dukosz » 15 maja 2011, 19:35

POZWOLIÂŁEM SOBIE dopisać w wątku, nie chcę wam zaśmiecać...
mam A4B6 z nieszczęsnym BFC, padła mi pompa oleju i mechanik zarządził wymianę.
pokazując wytarte krzywki w wałkach, turbo...
jako że mieszkam w ES, a tu raczej nie kwapią się do sensownych napraw chciałbym zapytać znawców co mogę wsadzić do mojej A4, mam skrzynię GAZ.
niestety na ebay czy allegro raczej wyboru nie ma, szukam coś co mogę podmienić.
wyczytałem z tego wątku, że BCZ/BDG raczej powinien pasować, czy ktoś mógłby mi jednoznacznie wskazać typ który mam kupić?
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko

Maniek33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 lip 2011, 19:04
Lokalizacja: Lodz

Re: [A6 C5 2,5 TDI AKN] wymiana silnika

Post autor: Maniek33 » 02 lip 2011, 20:47

[quote="józek"]Witam
Mam pytanie czy wymieniał może ktoś silnik z AKN na AFB
Mój jest z 2001 roku a AFB z 1998
z czym to sie wiąże. czy muszę wymieniać sterownik pompy albo pompe, a najlepiej jeżeli ktoś się orjentóje to prosiłbym o spis co trzeba wymienić dziękuję za podpowiedz. Dodam ze mam w posiadaniu silnik AFB lecz po zalozeniu ni odpala. :(
Maniek

centihaus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 31 gru 2010, 18:41
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: centihaus » 11 lip 2011, 01:14

Witam. W mojej A6 mam silnik AFB z 98r. Czytałem bardzo dużo i wiem ze najlepszym silnikiem na zmiane bedzie silnik o oznaczeniu BAU. Jednak nie wiem dokładnie, czy wystarczy zakupic goły silnik bez pompy, bez wtrysków, turbo itp. Wcześniej kolega Piotruś pisał że właśnie wystarczy goły słupek ale czy wszystko bedzie pasowło i czy silnik bedzie chodził normalnie na mojej pompie i wtryskach?A i jak tak na prawde jest z ta mocą ile koni ma silnik BAU bo na aukcjach piszą niektórzy ze 180 a inni 163?Prosze o wasze opinie. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja