[A6 C5 2.8 Quattro] Modyfikacje silnika
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
w USA jest firma, która ma przygotowane kit-y do różnych autek.
Właściciele "wolnossaków" mogą się ucieszyć ich ofertą kompresorków plug&play, natomiast z $$$ na PLN wychodzi tyle, że głowa mała...
jednak pozostałe cyferki kuszą, np. u mnie: +100KM i +46Nm; w silniku 2,8: +102KM i +64Nm (praktycznie przy seryjnych obrotach).
Wg.tego co czytałem to nie ma żadnych problemów z manualami, natomiast z casem TIP'y zaczynają cierpieć przez nadmiar momentu...
Na youtube widziałem ciekawe filmiki.
Oświadczam, że nie posiadam żadnych powiązań z tą firmą i nie mam intencji reklamowania jej.
Właściciele "wolnossaków" mogą się ucieszyć ich ofertą kompresorków plug&play, natomiast z $$$ na PLN wychodzi tyle, że głowa mała...
jednak pozostałe cyferki kuszą, np. u mnie: +100KM i +46Nm; w silniku 2,8: +102KM i +64Nm (praktycznie przy seryjnych obrotach).
Wg.tego co czytałem to nie ma żadnych problemów z manualami, natomiast z casem TIP'y zaczynają cierpieć przez nadmiar momentu...
Na youtube widziałem ciekawe filmiki.
Oświadczam, że nie posiadam żadnych powiązań z tą firmą i nie mam intencji reklamowania jej.
-
SANT0
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 672
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
- Imię: Santos
- Rocznik: 2000
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piaseczno
Masz oczywistą racje w wolnossącym nie warto bo kasa która na to idzie jest ogromna i również zgadzam się z tym że te 40nm było osiągnięte w 4.2 v8 :mrgreen:censored pisze:Santo hehehe , nie wprowadzaj u ludzi stanu podniecenia :PPSANT0 pisze:No pewnie że się da skoro dolewasz paliwa to jak dasz więcej powietrza to musi to zaowocować mocą ale nie ma co się spodziewać szału u mnie dałem radę wykręcić 40 nm więcej ale bez ingerencji w silnik dawno to było temu![]()
Psze państwa , per primo te powiedzmy "40nm" , zostały osiągnięte zapewne w silniku V8 4.2 , per dwa primo , to co Santo opisuje to zwiększenie dawek paliwa i powietrza , co za tym idzie większe spalanie/ dużo większe , ale także szybsze zużycie się elementów silnika przez wyżyłowaną pracę.
Niestety ale nie polecam takiego "tuningu" i niestety ale nie da się w naszych (czyt. wolnossących V6) zrobić coś sensownego , żeby podnieść moc przy w miarę normalnych kosztach nie wchodząc destruktywnie na zużycie podzespołów , porównując to z kosztami tuningu silników "uturbionych".
Już to pisałem dużo razy , masz kupę pieniędzy nie ma problemu , zrobisz i wyciągniesz dużoooo z tego silnika , ale czy to ma sensSkoro w podobnych pieniądzach spokojnie zrobisz przekładkę na mocniejszy silnik np. V8
![]()
To już zostawiam do przemyślenia przez Was
M0NEER bardzo fajna ta firma tylko koszta bardzo duże.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Firma z FAJNYMI ZABAWKAMI -dżwięk tych kompresorków jest super gdy jęcząSANT0 pisze:M0NEER bardzo fajna ta firma tylko koszta bardzo duże.
Koszty są znaczne, ale tak zaokrąglam sobie:
kompresor + przesyłka + montaż + softowanie i hamownia = 15,000zł
Koszt jedngo kuca: 15000 zł /100KM = 150zł/1KM
Więc tak się zastanawiam czy 150zł za kUnia to duzo czy mało? Tym bardziej, że to nie jest sam chip tuning, tylko dochodzi tu dmuchawa z akcesoriami.
Przypuszczam, że swap na V8 by zapewne wyszedł tylko trochę taniej.
Do motoru 2.8 zestaw tego kompresora wychodzi $300 mniej.
Szkoda tylko, że mało momentu w tych dmuchawach bo zazwyczaj turbina daje wiecej KM, a kompresor znacznie więcej Nm. Z drugiej strony skrzynie biegów ograniczają.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
SANT0, 3mam kciuki Kolego! 
Jak odpalisz Monstera i autko będzie jeździło tip-top to proszę daj znać ile $$$ bo jestem b.ciekawy! -jeśli nie chcesz ujawniać szczegółów publicznie to będę wdzięczny za PW
-chodzi o to, że jeśli wygram w LOTTO to muszę zaplanować budżet :mrgreen:
Krok 1: zaplanować budżet (kilka wariantów)
Krok 2: zacząć grać w LOTTO :lol:
Jak odpalisz Monstera i autko będzie jeździło tip-top to proszę daj znać ile $$$ bo jestem b.ciekawy! -jeśli nie chcesz ujawniać szczegółów publicznie to będę wdzięczny za PW
-chodzi o to, że jeśli wygram w LOTTO to muszę zaplanować budżet :mrgreen:
Krok 1: zaplanować budżet (kilka wariantów)
Krok 2: zacząć grać w LOTTO :lol:
-
SANT0
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 672
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
- Imię: Santos
- Rocznik: 2000
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piaseczno
:mrgreen: też się łudzę że wygram ale za każdym razem jak idę do kolektury to mówię sobie nigdy więcej :-D
Ok to dam znać co do kosztów ale oczywiście bez robocizny i za sam zestaw doładowania bo reszty typu głowice i kolektory nie będę brał do wyceny bo nie jest to niezbędne.
Ok to dam znać co do kosztów ale oczywiście bez robocizny i za sam zestaw doładowania bo reszty typu głowice i kolektory nie będę brał do wyceny bo nie jest to niezbędne.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
delikatną stopą w trybie mieszanym 12L.pawel1 pisze:M0NEER, a twój wóz ile pali
Skrajne przypadki były takie, że na pełnym baku (70l) do tankowania przejechałem 710km (trasa), ale również i 470km (miasto).
dawno temu jechałem jako pasażer w 2.8 Q manual...pawel1 pisze:czy jeździłeś 2.8 jak tak czy duża różnica mocy jest odczuwalna między nimi Pozdro
ale myślę że można się spodziewać lepszych osiągów w 2.8 Q manual, niż w 3.0 Q tip.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Zdecydowanie i jeszcze pokusić się o wirusa na 98 oktanówpawel1 pisze:mocy bardziej szukać w 2.7biturbo 250KM
Miałem kilka okazji pośmigać z kolegą carlos z 2.5TDi FWD to powiem Ci, że na moje odczucia osiągi autek mogą być te same.
Oprócz tego ja mam lekko powiększony profil opon niż fabryka wypuściła -średnica koła większa, więc moje auto nie jest nastawione na sprinty :-P
Dobra, wystarczy tego OT
- mirrson
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 177
- Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
- Lokalizacja: Elblag - Bristol UK
kolego napewno masz sondy przed katami a co do strumiennic kupiłem już autko z nimi i powiem że fajnie buczy ale nie powiem ci czy ma lepszego kopa bo nie jeździłem z katam z silnikiem 2.8. Ja planuje jeszcze z jakimś czasem wyciąć środkowy tłumik i puścić rury wtedy będzie dopiero brzmiał
MiRSoN
P.L.A.N.Y.
LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2
P.L.A.N.Y.
LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2
-
darek120
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 84
- Rejestracja: 01 wrz 2010, 11:58
- Imię: darek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: LUBIN
siemka
Mam takie małe pytanko
Co trzeba zrobić aby silnik 2.8 z c5 pięknie brzmiał, mianowicie chodzi mi o konkretny piękny furkot. Mam kolesia który kupił sobie mazdę 6 3.0 l i ma taki furkot że aż radia nie potrzeba, jak otworzył maskę i przygazował to zauważyłem że ten dźwięk wydobywa się przedewszystkim z filtra stożkowego. napiszci mi znawcy tunningu wystarczy wstawić tylko stożek ? , jeżeli jeszczę mogę prosić to info jaki koszt były takiej przeróbki.
I jeszcze jedno nie codzi mi o jakieś dodatkowe kuce wystarczy mi sam furkot.
Mam takie małe pytanko
Co trzeba zrobić aby silnik 2.8 z c5 pięknie brzmiał, mianowicie chodzi mi o konkretny piękny furkot. Mam kolesia który kupił sobie mazdę 6 3.0 l i ma taki furkot że aż radia nie potrzeba, jak otworzył maskę i przygazował to zauważyłem że ten dźwięk wydobywa się przedewszystkim z filtra stożkowego. napiszci mi znawcy tunningu wystarczy wstawić tylko stożek ? , jeżeli jeszczę mogę prosić to info jaki koszt były takiej przeróbki.
I jeszcze jedno nie codzi mi o jakieś dodatkowe kuce wystarczy mi sam furkot.








