Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.8 Quattro] Modyfikacje silnika

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 11 paź 2011, 10:28

właśnie ja raz znalazłem na ebayu cały zestaw do 2.4 .2.8 .3.0 interkuler turbo i całą resztę złączek rur i wszystkiego do montażu potrzebne za kwotę 2000zł ale przecież nikt tego mi nie zmontuje w polsce

Hitman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:05
Lokalizacja: Jawor/Wrocław

Post autor: Hitman » 11 paź 2011, 14:46

censored pisze:Obawiam się kolego , że to chyba trochę za mało , żeby COKOLWIEK stroić :)
Czy ja wiem...Najlepiej by było ,żeby kolektor wymienić, bo on najwięcej może pomóc przy zwiększeniu flow w wydechu :) Potem cat-back i strojenie wskazane. Chociażby dlatego, żeby trochę pokombinować z ustawieniem wykresu.
censored pisze:Pierwsza kwestia to odchwaszczenie samego silnika i TO już wystarczy żeby odżywić niektóre zamulone V6tki wolnossące :)
Chodzi Ci o odmulenie auta, które nie zaznało "wysokich obrotów" ? :>
pawel1 pisze:właśnie ja raz znalazłem na ebayu cały zestaw do 2.4 .2.8 .3.0 interkuler turbo i całą resztę złączek rur i wszystkiego do montażu potrzebne za kwotę 2000zł ale przecież nikt tego mi nie zmontuje w polsce
Montaż kompresora/soft turbo na "dobieranych" gratach w PL też jest zapewne do ogarnięcia. Ale tak czy siak, koszt tego wyniósłby z 3 - 8k zł, albo i lepiej (zależy na jakich gratach).

Mnie póki co zastanawia kwestia wyłącznie N/A...

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 11 paź 2011, 16:53

Kolego a myślisz że zrobienie kolektora i wydechu ile kosztuje?

kolektor wydechowy custom +- 2000 wydech +- 3000 ;)

Hitman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:05
Lokalizacja: Jawor/Wrocław

Post autor: Hitman » 11 paź 2011, 19:44

Maver, jak wpadniesz do pierwszej lepszej firmy i powiesz: "Pany, róbcie kolektora i wydecha", to tak zapłacisz. Ale można i za taką usługę zapłacić 2,5 - 3k zł (kolektor+wydech), tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać i jak pytać ;)

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 11 paź 2011, 20:53

No to policz nawet po swojemu 3k za to i za to co jest ceną zgoła nierealną no ale ok.

Znajdź mi DOBRÂĄ firmę która z kwasiaka zrobi mi kolektor i wydech do 1.8 ( tylko 4 gary w rzędzie) za 3000 zł to jutro u nich jestem i to spawam.

Za chip też zapłacisz 1500 zł ~

A przyrost jaki osiągniesz to około 10 koni i poczucie kasy wywalonej w błoto.

A założenie turbo to osobny kawałek chleba - ponad 10 000 zł nie Twoje na pewno.


Generalnie - po prostu nie warto, chcesz tuningować wolno ssaka i mieć efekty - szykuj worek kasy.

Hitman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:05
Lokalizacja: Jawor/Wrocław

Post autor: Hitman » 11 paź 2011, 21:04

Maver pisze:Znajdź mi DOBRÂĄ firmę która z kwasiaka zrobi mi kolektor i wydech do 1.8 ( tylko 4 gary w rzędzie) za 3000 zł to jutro u nich jestem i to spawam.
Poczekaj trochę, bo jestem w trakcie oczekiwania na dokładne informacje.
Maver pisze:A przyrost jaki osiągniesz to około 10 koni i poczucie kasy wywalonej w błoto.
Maver pisze:Generalnie - po prostu nie warto, chcesz tuningować wolno ssaka i mieć efekty - szykuj worek kasy.
Jak już pisałem, nie o to mi chodzi, czy warto czy nie, bo takowe zabawy z N/A są już za mną i to w R4 2.2l.
Interesuje mnie, czy ktoś to już ogarniał i tyle :)

WIem, jaka jest najprostsza/najtańsza droga do świetnych przyrostów KM/Nm. Ale teraz mi o nią nie chodzi ;)

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 12 paź 2011, 19:11

ÂŚmiem oczekiwać że jesteś pierwszym który ma plany się tego podjąć ;)

Hitman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:05
Lokalizacja: Jawor/Wrocław

Post autor: Hitman » 12 paź 2011, 21:04

Maver, firma, która wyspawa kolektor customowo za 1 - 1,2k zł (ile za wydech, to nie wiem...) to Empire Racing Engineering; adres: Stare Babice, ul. Sienkiewicza 156
Maver pisze:ÂŚmiem oczekiwać że jesteś pierwszym który ma plany się tego podjąć ;)
Planów na dobrze brzmiące i jeżdżące A6 to ja mam sporo, tylko nie wiem na który się zdecydować :]

Na razie drążę każdy pomysł. Po 1.8T w A4 B5 i 2.2 DOHC w Accordzie CD7 mam cholerne parcie na V6`tkę w końcu...Ale do sprawdzonego 1.8T też mnie ciągnie <mysli>

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 12 paź 2011, 21:14

.Ale do sprawdzonego 1.8T też mnie ciągnie <mysli>[/quote]


ale to nie v6 i nie wolnossak ;)

Hitman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:05
Lokalizacja: Jawor/Wrocław

Post autor: Hitman » 12 paź 2011, 21:25

pawel1 pisze:ale to nie v6 i nie wolnossak ;)
No raczej ;p


Najlepiej byłoby zastosować połączenie V6 i turbo...czyli 2.7TT
Ale "weź to utrzym" <zalamka>

No nic, zoabczymy co z tych moich wydumek wyjdzie.
Choć gulgot V`ki to jest to ,co mi ostatnio mąci w głowie <lol>

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 13 paź 2011, 10:29

Hitman pisze:Maver, firma, która wyspawa kolektor customowo za 1 - 1,2k zł (ile za wydech, to nie wiem...) to Empire Racing Engineering; adres: Stare Babice, ul. Sienkiewicza 156
Maver pisze:ÂŚmiem oczekiwać że jesteś pierwszym który ma plany się tego podjąć ;)
Planów na dobrze brzmiące i jeżdżące A6 to ja mam sporo, tylko nie wiem na który się zdecydować :]

Na razie drążę każdy pomysł. Po 1.8T w A4 B5 i 2.2 DOHC w Accordzie CD7 mam cholerne parcie na V6`tkę w końcu...Ale do sprawdzonego 1.8T też mnie ciągnie <mysli>

Nie pisaliśmy o samym kolektorze tylko o kolektor + wydech custom za 3 koła. A to jest drobna różnica.

Wiesz 1.8T jest i nie jest rozwojowe, za kasę którą musisz w niego włożyć kupisz 2,7BiT i zrobisz w nim chipa i masz praktycznie to samo a silnik nie wysilony ;)
Ja dłubię w 1.8 tylko i wyłącznie z powodu opłat... Niestety w moim wieku OC zabija

Hitman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:05
Lokalizacja: Jawor/Wrocław

Post autor: Hitman » 13 paź 2011, 19:47

Maver pisze:Nie pisaliśmy o samym kolektorze tylko o kolektor + wydech custom za 3 koła. A to jest drobna różnica.
No to ja już mam potwierdzenie, że za tyle zrobią kompletny układ z kwasa, kolektor i cat-back. Więc da się w 3k zł i koniec kropka. <cwaniak2>
Maver pisze:Wiesz 1.8T jest i nie jest rozwojowe, za kasę którą musisz w niego włożyć kupisz 2,7BiT i zrobisz w nim chipa i masz praktycznie to samo a silnik nie wysilony ;)
Ja dłubię w 1.8 tylko i wyłącznie z powodu opłat... Niestety w moim wieku OC zabija
No wiem, moje 1.8T też było dłubnięte. Fajnie jechało, ale nie dłubnięte 2.7TT to dopiero jedzie jak zło :]
Ale żeby tylko opłaty...a spalanie 20l/100km?? <rotfl>

Hitman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:05
Lokalizacja: Jawor/Wrocław

Post autor: Hitman » 13 paź 2011, 21:36

Wiesz co...gdybym tak miał liczyć każdą złotówkę na auto i pozliczać na KM/Nm i kalkulować...to bym zapewne kupił Paska z dizlu.

Ale że mam gdzieś opłacalność (jako-tako oczywiście ;) ), to wole dać 3k zł za kompletny układ, dołożyć ok 1 - 1,5k zł za strojenie i cieszyć się faktem posiadania auta mocniejszego od serii, z dobrze ułożonym wykresem oraz robiącego foniczny orgazm nie jednemu amatorowi dźwięków V`ki <lol>

W poprzednie auto władowałem, można by powiedzieć, drugie tyle ile ono kosztowało. Nie miało 300KM, nie było młode, sypały mi się nadkola, ale miało w sobie to coś i każdy kto nim się przejechał albo został przez nie objechany ;p robił tak <szok> i mówił "ładnie zapier*ala".
Ja twierdziłem to samo.

To nie jest modzenie 1.6 SOHC...tylko poprawianie możliwości 2.8 V6 oraz jego "udźwiękowienie" - i to właśnie chciałbym...ewentualnie osiągnąć.

:)

Hitman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:05
Lokalizacja: Jawor/Wrocław

Post autor: Hitman » 13 paź 2011, 22:49

censored pisze:O dokładaniu do auta to mi nie musisz mówić hehehe <rotfl> <rotfl> <rotfl>
Noooo, to o czym my tu rozmawiamy <luzik>

ducati
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 15 cze 2011, 18:41
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: ducati » 24 paź 2011, 20:12

Hitman, czytam twój post i nie kumam cię chcesz robić coś co chyba bardziej by jednak opłacilo sie jednak te 2,7 BiT a zrobisz go na 300 bedzie ci mało to dodasz mu cos

a 2,8 zrobisz na raz i w koncu spali tyle co ten bit .. ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja