Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.8 Quattro] Modyfikacje silnika

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 02 cze 2010, 16:30

No to malina 40nm to już dobrze a dużo cię to kosztowało kasy i ile więcej autko zaczęło palić <ok> <ok>

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 02 cze 2010, 16:41

Kasy? hehe 10 minut roboty i tyle, spalania nie sprawdzałem.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 07 cze 2010, 17:23

w USA jest firma, która ma przygotowane kit-y do różnych autek.
Właściciele "wolnossaków" mogą się ucieszyć ich ofertą kompresorków plug&play, natomiast z $$$ na PLN wychodzi tyle, że głowa mała...
jednak pozostałe cyferki kuszą, np. u mnie: +100KM i +46Nm; w silniku 2,8: +102KM i +64Nm (praktycznie przy seryjnych obrotach).
Wg.tego co czytałem to nie ma żadnych problemów z manualami, natomiast z casem TIP'y zaczynają cierpieć przez nadmiar momentu...
Na youtube widziałem ciekawe filmiki.

Oświadczam, że nie posiadam żadnych powiązań z tą firmą i nie mam intencji reklamowania jej.

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 07 cze 2010, 22:38

censored pisze:
SANT0 pisze:No pewnie że się da skoro dolewasz paliwa to jak dasz więcej powietrza to musi to zaowocować mocą ale nie ma co się spodziewać szału u mnie dałem radę wykręcić 40 nm więcej ale bez ingerencji w silnik dawno to było temu ;-) <ok>
Santo hehehe , nie wprowadzaj u ludzi stanu podniecenia :PP

Psze państwa , per primo te powiedzmy "40nm" , zostały osiągnięte zapewne w silniku V8 4.2 , per dwa primo , to co Santo opisuje to zwiększenie dawek paliwa i powietrza , co za tym idzie większe spalanie/ dużo większe , ale także szybsze zużycie się elementów silnika przez wyżyłowaną pracę.

Niestety ale nie polecam takiego "tuningu" i niestety ale nie da się w naszych (czyt. wolnossących V6) zrobić coś sensownego , żeby podnieść moc przy w miarę normalnych kosztach nie wchodząc destruktywnie na zużycie podzespołów , porównując to z kosztami tuningu silników "uturbionych".

Już to pisałem dużo razy , masz kupę pieniędzy nie ma problemu , zrobisz i wyciągniesz dużoooo z tego silnika , ale czy to ma sens ?? Skoro w podobnych pieniądzach spokojnie zrobisz przekładkę na mocniejszy silnik np. V8 ??

To już zostawiam do przemyślenia przez Was :)
Masz oczywistą racje w wolnossącym nie warto bo kasa która na to idzie jest ogromna i również zgadzam się z tym że te 40nm było osiągnięte w 4.2 v8 :mrgreen:

M0NEER bardzo fajna ta firma tylko koszta bardzo duże. ;-)
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 08 cze 2010, 10:55

SANT0 pisze:M0NEER bardzo fajna ta firma tylko koszta bardzo duże. ;-)
Firma z FAJNYMI ZABAWKAMI -dżwięk tych kompresorków jest super gdy jęczą ;-) :evil:

Koszty są znaczne, ale tak zaokrąglam sobie:
kompresor + przesyłka + montaż + softowanie i hamownia = 15,000zł
Koszt jedngo kuca: 15000 zł /100KM = 150zł/1KM

Więc tak się zastanawiam czy 150zł za kUnia to duzo czy mało? Tym bardziej, że to nie jest sam chip tuning, tylko dochodzi tu dmuchawa z akcesoriami.

Przypuszczam, że swap na V8 by zapewne wyszedł tylko trochę taniej.

Do motoru 2.8 zestaw tego kompresora wychodzi $300 mniej.

Szkoda tylko, że mało momentu w tych dmuchawach bo zazwyczaj turbina daje wiecej KM, a kompresor znacznie więcej Nm. Z drugiej strony skrzynie biegów ograniczają.

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 08 cze 2010, 11:35

Zobaczymy w jakiej kwocie ja się zmieszczę i jak coś to dam wam znać co i jak :mrgreen:
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 08 cze 2010, 13:00

SANT0, 3mam kciuki Kolego! <ok>

Jak odpalisz Monstera i autko będzie jeździło tip-top to proszę daj znać ile $$$ bo jestem b.ciekawy! -jeśli nie chcesz ujawniać szczegółów publicznie to będę wdzięczny za PW :-)

-chodzi o to, że jeśli wygram w LOTTO to muszę zaplanować budżet :mrgreen:
Krok 1: zaplanować budżet (kilka wariantów)
Krok 2: zacząć grać w LOTTO :lol:

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 08 cze 2010, 13:15

:mrgreen: też się łudzę że wygram ale za każdym razem jak idę do kolektury to mówię sobie nigdy więcej :-D

Ok to dam znać co do kosztów ale oczywiście bez robocizny i za sam zestaw doładowania bo reszty typu głowice i kolektory nie będę brał do wyceny bo nie jest to niezbędne.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 08 cze 2010, 13:58

SANT0, powodzenia myślę że stworzysz potwora Pozdro M0NEER, a twój wóz ile pali i czy jeździłeś 2.8 jak tak czy duża różnica mocy jest odczuwalna między nimi Pozdro

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 08 cze 2010, 15:13

pawel1 pisze:M0NEER, a twój wóz ile pali
delikatną stopą w trybie mieszanym 12L.
Skrajne przypadki były takie, że na pełnym baku (70l) do tankowania przejechałem 710km (trasa), ale również i 470km (miasto).
pawel1 pisze:czy jeździłeś 2.8 jak tak czy duża różnica mocy jest odczuwalna między nimi Pozdro
dawno temu jechałem jako pasażer w 2.8 Q manual...
ale myślę że można się spodziewać lepszych osiągów w 2.8 Q manual, niż w 3.0 Q tip.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 09 cze 2010, 06:26

M0NEER, to z tego co piszesz to mocy bardziej szukać w 2.7biturbo 250KM było by już chyba odczuwalne prawda.Ja niestety się dopytuje bo inną audiczką a6 to nie jeździłem :-(

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 09 cze 2010, 10:22

pawel1 pisze:mocy bardziej szukać w 2.7biturbo 250KM
Zdecydowanie i jeszcze pokusić się o wirusa na 98 oktanów ;-)

Miałem kilka okazji pośmigać z kolegą carlos z 2.5TDi FWD to powiem Ci, że na moje odczucia osiągi autek mogą być te same.

Oprócz tego ja mam lekko powiększony profil opon niż fabryka wypuściła -średnica koła większa, więc moje auto nie jest nastawione na sprinty :-P

Dobra, wystarczy tego OT ;-)

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 10 cze 2010, 11:55

Koledzy jest jakaś różnica gdybym założył zwykłą rurkę a strumiennice i ma może ktoś wycięte katy w 2.8 :-|

[ Dodano: 2010-07-24, 15:21 ]
koledzy ponawiam pytanie

I jeszcze jedno na etce będzie można sprawdzić czy mam sondy jeszcze za katami <niewiem> :-/

Awatar użytkownika
mirrson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
Lokalizacja: Elblag - Bristol UK

Post autor: mirrson » 20 sie 2010, 21:02

kolego napewno masz sondy przed katami a co do strumiennic kupiłem już autko z nimi i powiem że fajnie buczy ale nie powiem ci czy ma lepszego kopa bo nie jeździłem z katam z silnikiem 2.8. Ja planuje jeszcze z jakimś czasem wyciąć środkowy tłumik i puścić rury wtedy będzie dopiero brzmiał
MiRSoN

P.L.A.N.Y.

LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2

darek120
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 01 wrz 2010, 11:58
Imię: darek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: darek120 » 02 wrz 2010, 11:25

siemka
Mam takie małe pytanko
Co trzeba zrobić aby silnik 2.8 z c5 pięknie brzmiał, mianowicie chodzi mi o konkretny piękny furkot. Mam kolesia który kupił sobie mazdę 6 3.0 l i ma taki furkot że aż radia nie potrzeba, jak otworzył maskę i przygazował to zauważyłem że ten dźwięk wydobywa się przedewszystkim z filtra stożkowego. napiszci mi znawcy tunningu wystarczy wstawić tylko stożek ? , jeżeli jeszczę mogę prosić to info jaki koszt były takiej przeróbki.
I jeszcze jedno nie codzi mi o jakieś dodatkowe kuce wystarczy mi sam furkot.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja