Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 1.8T (150 KM - 192 KM!!!)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 12 lip 2013, 20:31

MrcZk, kolego no jak mam Ci to wytłumaczyć ?? Mój silnik to:
  B5244S (2.4) 170KM / 5700 obr/min i 230nm / 4500 obr/min - a druga jednostka to:
B5244S2 (2.4) 140KM / 4500 obr/min i 220nm / 3780 obr/min i technicznie różnią się tylko tym. Każda śrubka, podkładka, gumka czy inne ustrojstwo w obu silnikach mają te same numery. Różnią się tylko oprogramowaniem. Więc proszę nie upieraj się przy swojej teorii bo choć jest słuszna - nie jest jedyna <okok>

Gdybym przywiózł Ci silnik z całym osprzętem ale bez ECU i z numerem nie do odczytania, to nigdy byś się nie dowiedział czy to był B5244S czy B5244S2 - nawet gdybyś rozebrał go do ostatniej śrubki :)

Uff troszkę zeszliśmy z tematu <lol>

rafal149135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rafal149135 » 12 lip 2013, 22:01

tomekkk1 pisze:MrcZk, kolego no jak mam Ci to wytłumaczyć ?? Mój silnik to:
  B5244S (2.4) 170KM / 5700 obr/min i 230nm / 4500 obr/min - a druga jednostka to:
B5244S2 (2.4) 140KM / 4500 obr/min i 220nm / 3780 obr/min i technicznie różnią się tylko tym. Każda śrubka, podkładka, gumka czy inne ustrojstwo w obu silnikach mają te same numery. Różnią się tylko oprogramowaniem. Więc proszę nie upieraj się przy swojej teorii bo choć jest słuszna - nie jest jedyna <okok>

Gdybym przywiózł Ci silnik z całym osprzętem ale bez ECU i z numerem nie do odczytania, to nigdy byś się nie dowiedział czy to był B5244S czy B5244S2 - nawet gdybyś rozebrał go do ostatniej śrubki :)

Uff troszkę zeszliśmy z tematu <lol>
Jak schodzimy z tematu to moze powiedz jak tam z robotą w UK? Planuje gdzies wyjechac i narazie są to Niemcy ale w UK chyba lepsze zarobki... chodzi mi o robote fizyczna :D


A wracajac nieco do tematu tych wyzej silnikow to nie wiem czy znajdziesz drugi taki przypadek gdzie jest zrobiony taki numer przez producenta. Zreszta czytalem o tym ze przerabiaja 140 na 170 ale nigdzie nie ma poparcia to hamownia tylko słowa "jest bo jest"

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 12 lip 2013, 22:19

rafal149135 pisze:Jak schodzimy z tematu to moze powiedz jak tam z robotą w UK? Planuje gdzies wyjechac i narazie są to Niemcy ale w UK chyba lepsze zarobki... chodzi mi o robote fizyczna :D
Heh, zmuszanie Admina do robienia OT - przyjdzie zaraz drugi i mi da warna <lol>
No, ale tak szybciutko - z robotą jak wszędzie - masz umiejętności, znasz trochę język i masz wielkie chęci to pracę znajdziesz. W mojej okolicy swoją siedzibę ma JCB - kilka jej fabryk w pobliżu pilnie szuka spawaczy :)
rafal149135 pisze:A wracajac nieco do tematu tych wyzej silnikow to nie wiem czy znajdziesz drugi taki przypadek gdzie jest zrobiony taki numer przez producenta. Zreszta czytalem o tym ze przerabiaja 140 na 170 ale nigdzie nie ma poparcia to hamownia tylko słowa "jest bo jest"
Miałem kiedyś link do ekipy specjalizującej się w "przywracaniu" i dokładaniu paru KM od siebie właśnie w Volvo. Tak na szybko znalazłem: http://en.bsr.se/products/t956/ - tutaj co prawda silnik często mylnie 2.5 (właściwie 2.4) z pierwszej generacji V70 bodajże. Ten jest 10 zaworowy (nast. 20V) ale taka sama historia :)
Tutaj widzimy że silnik to mocna seria, więc wynik końcowy to 188KM (ale wciąż + 41KM)

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 12 lip 2013, 23:46

MrcZk pisze:fakt sa sytuacje kiedy silniki sa duszone aby zalapywaly sie na nizsze oplaty za ubezpieczenie itp w niektorych krajach, ale odbywa sie to najczesciej zwezkami w dolotach albo osprzetem silnika nigdy natomiast samym softem, bo takie akcje robia tylko w uturbionych jednostkach.
A co ze starymi hondami na rynek niemiecki,, ??
Cytat:
=======================================================
Spokojnie można uwolnić zablokowane koniki,wystarczy wywalić metalową zwężkę pod przepustnicą i założyć oryginalną uszczelkę, zresetować komputer i cieszyć się 90-cioma KM. Koszt uszczelki około 50zł (najtańsze KM) czas pracy 30min. Niektóre hondy sprowadzone z Niemiec miały takie zwężki bo tam wysokość ubezpieczenia zależy od mocy a nie jak u nas od pojemności.

============================

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 05 paź 2013, 10:09

Pochwale się też moim wynikiem dla potomnych.
Autko to zdrowa seria z wywalonym katem.
Dodam jeszcze że dalej śmiga dobrze na LPG ;)

Polecam bardzo ponieważ autko w końcu odżyło. Nie ma porównania z serią. :D
Jak coś mogę na pw polecić profi firmę w kujawsko-pomorskim.
Na końcu wykresu lekki spadek mocy, tuner powiedział że to przez mieszankę beny 95 z 98 (przewaga 95). Do tych silników poleca tylko 98.

Obrazek

Pozdro

Tadzik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 lip 2012, 13:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: Tadzik » 05 paź 2013, 11:16

A ile zapłaciłeś za takie podniesienie mocy?

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 05 paź 2013, 13:47

Jak na to ze nie masz kata troche malo niuta. Przebieg nawet ladny ale tak koncowka... paliwo? Nie. Przypuszczam ze wtryski zapetlaja. Masz logi?

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 05 paź 2013, 15:58

No właśnie jak patrze na inne wyniki to wydaje mi się że te 280Nm to całkiem spoko jak na serie :)
Ja dałem 1200zł, ok. 5h roboty.

Może wtryski, ale to by nie chodził pewnie dobrze na LPG a dalej mi wszystko hula.
W następnym tyg, podjadę do gazoli to zobaczymy co oni powiedzą.

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 05 paź 2013, 17:09

Ale mi chodzi o wtryski benzyny...

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 05 paź 2013, 19:48

Wiem wiem że wtryski benzyny, tylko jak się dowiadywałem ostatnio, to jeżeli wtryski benzyny się za mocno zapętlają to jest problem z LPG.

Zobaczymy po wizycie u gazoli, dam znać i potwierdzę jakie graty LPG wytrzymują do tej mocy.
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 05 paź 2013, 22:21

bboykoti pisze:Wiem wiem że wtryski benzyny, tylko jak się dowiadywałem ostatnio, to jeżeli wtryski benzyny się za mocno zapętlają to jest problem z LPG.

Zobaczymy po wizycie u gazoli, dam znać i potwierdzę jakie graty LPG wytrzymują do tej mocy.

Kolego nie jeździmy na LPG od razu po chipie! <nono> najpierw podjedź na korekte map od lpg bo sobie narobisz kłopotów :)
AEB + Q + 280 NM - Milutko ;)

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 06 paź 2013, 10:27

OK dzięki za info.

A Ty jaki masz osprzęt LPG? Bo widzę też masz chipa ;)

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 06 paź 2013, 17:06

bboykoti pisze:OK dzięki za info.

A Ty jaki masz osprzęt LPG? Bo widzę też masz chipa ;)

Pozdro
Stag 4 plus, hanki zielone , kme silver turbo ;)



Pozdro
AEB + Q + 280 NM - Milutko ;)

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 07 paź 2013, 17:27

Byłem u gazoli i jest problem z LPG, od ok. 5200 - 5400obr auto zaczyna szarpać.

Podkręcali ile się da ale nie dało rady. Ich diagnoza to zmiana reduktora z BRC Genius MB 1500 na BRC MAX. Twierdzą że 1500 nie da rady obsłużyć 189KM.

W sumie to cenowo nie jest źle po dogadaniu się z nimi, ale boje się że to nie rozwiąże problemu bo przyczyną będą zapętlające się wtryski PB ;/
Może ktoś coś podpowie??

P.S. Zaproponowali mi jeszcze ustawienie automatycznego przełączenia się na benzynę przy 5000obr :) W sumie brzmi fajnie bo przynajmniej auto przy pałowaniu mocnym będzie na PB tylko czy to przełączanie nie będzie za mocno odczuwalne ;/

Pozdro

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 07 paź 2013, 18:59

Zrób logi 002+007 na pb i wszystko bedzie jasne.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja