Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 1.8T (150 KM - 192 KM!!!)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 07 paź 2013, 19:47

ÂŁukasz 13 dziękuje za odzew, możesz rozwinąć troszkę temat z tymi logami?? Do ilu ms mogą dochodzić wtryski PB żeby LPG działało?? ;)

Widzę, że też masz LPG i granice 190KM, jaki masz osprzęt LPG??

Czy to będzie dobry zestaw do diagnostyki??
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103

Pozdro

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 07 paź 2013, 22:43

bboykoti pisze:Byłem u gazoli i jest problem z LPG, od ok. 5200 - 5400obr auto zaczyna szarpać.

Podkręcali ile się da ale nie dało rady. Ich diagnoza to zmiana reduktora z BRC Genius MB 1500 na BRC MAX. Twierdzą że 1500 nie da rady obsłużyć 189KM.

W sumie to cenowo nie jest Âźle po dogadaniu się z nimi, ale boje się że to nie rozwiąże problemu bo przyczyną będą zapętlające się wtryski PB ;/
Może ktoś coś podpowie??

P.S. Zaproponowali mi jeszcze ustawienie automatycznego przełączenia się na benzynę przy 5000obr :) W sumie brzmi fajnie bo przynajmniej auto przy pałowaniu mocnym będzie na PB tylko czy to przełączanie nie będzie za mocno odczuwalne ;/

Pozdro

W Twojej sytuacji skupiłbym się na instalacji LPG bo jej używasz docelowo a PB używasz tylko do rozgrzania autka (a przy tym nie potrzeba kręcić na wysokie obroty tylko wystarczy sie przejechać 1-3km) i jeśli ma już przerzucać na PB to nie przy 5k obr. tylko przy 6k bo będziesz to przerzucanie odczuwał jak go przeciągniesz.

Kumaty gazownik na pewno ogarnie ten temat bo to kwestia po manipulowania mapami i pewnie zmiany reduktora i wtrysków.

jakie masz wtryskiwacze od lpg?
AEB + Q + 280 NM - Milutko ;)

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 08 paź 2013, 10:31

No reduktor na pewno będę musiał zmienić bo Genius MB 1500 oni montują tylko do 160KM. Tak mi powiedzieli. A tu mam prawie 190KM.

Wtryski mam pomarańczowe BRC i nie wiem czy nie będę musiał zmieniać na żółte, ale zobaczymy, pomarańczowe niby do 36kW na cylinder przy doładowanym silniku ale to już też będzie na styk ;/

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 08 paź 2013, 13:37

No jesli przerzuca przy 5 tys to raczej przez spadek cisnienia na reduktorze, wtryski benz. pewnie zapętlone ale tak jak kolega wczesniej napisał przeważnie dzieje się to koło 6 tyś, w AEB są mało wydajne wtryski benz. i bezpieczny program na nich to koło 180 km. Vaga mozesz kupić i tak ci sie przyda, a przy okazji porobisz se logi i będziesz wiedział co w trawie piszczy. Sprawdz tez jak masz wielozawór w butli od gazu czy jest od strony zderzaka, jesli nie to też może być przez to spadek ciśnienia przy małej ilości gazu w butli.

CO do intefejsu mam taki sam od dłuzszego czasu i działa bezproblemowo.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 11 paź 2013, 09:23

miałem taki setup i pętlenie zaczyna się już od około 3k rpm :)
najlepiej podpiąć vaga, zrobić logi i widać jak na dłoni - okolice 25ms to już pętla i w takim setupie zaczyna się już od 3k rpm i idzie do końca. Przy okazji powyżej 5k rpm zaczyna gwałtownie rosnąć temperatura spalin (1000-1100 st. C przy zamykaniu obrotomierza).

To co można zrobić, żeby sensownie to jeździło to dać większe wtryski, zrobić korektę softu i wyregulować właściwie gaz. Wszystko inne to pół środki.
disco to dla mnie wszystko :)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 11 paź 2013, 10:47

pavliq pisze:miałem taki setup i pętlenie zaczyna się już od około 3k rpm :)
najlepiej podpiąć vaga, zrobić logi i widać jak na dłoni - okolice 25ms to już pętla i w takim setupie zaczyna się już od 3k rpm i idzie do końca. Przy okazji powyżej 5k rpm zaczyna gwałtownie rosnąć temperatura spalin (1000-1100 st. C przy zamykaniu obrotomierza).

To co można zrobić, żeby sensownie to jeździło to dać większe wtryski, zrobić korektę softu i wyregulować właściwie gaz. Wszystko inne to pół środki.
Jak kolega zrobi logi to będzie wiadomo, przy 3tyś i 25 ms wtryski nie sa zapętlone, jesli program napisany z głowa to i na seryjnych wtryskach bedzie jezdził.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 11 paź 2013, 17:14

Na benzynowych tak - powiem więcej - będzie jeździł jak zły :) (sam tak śmigałem długo)
Na gazowych nie. Jak masz pętle przy 3k rpm to masz i wyżej. Komputer gazowy głupieje bo czas wtrysku = nieskończoność. Jedyne czym można to wyregulować to ciśnienie gazu na reduktorze. I tu pojawia się kłopot - można wyregulować ilość paliwa tylko w jednym miejscu.
A zapotrzebowanie na paliwo będzie inne przy 3k rpm i inne przy 5k rpm.

przerabiałem temat - wymiana wtrysków benzynowych i korekta softu to jedyne sensowne rozwiązanie. Niestety nie najtańsze.

Przy korekcie softu i zmienionych wtryskach można wrzucić turbo hybrydę i 220-230 kuca pęknie przy okazji - ale to znowu koszta ;)
disco to dla mnie wszystko :)

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 11 paź 2013, 17:33

Jeżeli wtryski zapętlają się już od 3k rpm to dziwi mnie, że u mnie zaczyna szarpać dopiero przy 5,3k rpm. I to nie zawsze, jak gazol grzebał to udało nawet raz mu się ustawić że pojechał do odcinki ale nie mogło tak zostać podobno, za mocno spada ciśnienie na reduktorze. zobaczymy czy pójdzie na większym. Będę zdawał relacje. Pozdro

P.S. pavliq od czego zapodałeś wtryski?? Bo podobno do AEB nie pasują żadne p&p??

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 11 paź 2013, 20:35

Nie jest mozliwe żeby wtryski benzynowe zapętlały sie przy 3 tyś, żeby to nastąpiło czas musiałby przekraczac 40 ms, co innego przy 6 tyś wtedy czas zapętlenia to tylko 20 ms i po chipie bardzo często ten czas jest przekroczony i wtedy jest problem z lpg
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 13 paź 2013, 21:38

ehhh, zróbcie logi dynamiczne i zobaczycie jak to wygląda na sofcie 190km - od 3k do samego końca są jakieś wartości zadane i jakieś wartości po korekcie - i to właśnie 25ms do samego końca - to jest maksymalny czas wtrysku jaki może podac komputer benzynowy

wtryski od 2.7 s4 bodajże 443ccm, plugnplay nie pasowały i trzeba było dołożyc tuleje dystansujące (chyba 20zł szt., ja dałem do wytoczenia)
disco to dla mnie wszystko :)

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 14 paź 2013, 15:25

pavliq tylko zwróć uwagę też na to że Ty miałeś włożonego gotowca z allegro a to jest inna bajka do chipa robionego w profesjonalnej firmie z hamownią która zna się na rzeczy.

Jestem po dosyć długiej trasie i na LPG wszystko hula ok, tylko nieraz szarpnie na końcu obrotów i to nie zawsze. Po wymianie reduktora na większy dam znać

Na necie jest dużo tematów odnośnie tego i większość gazoli sobie z tym radzi, tylko to muszą być kompetentni gazole a nie tylko instalatorzy.

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 14 paź 2013, 16:36

bboykoti pisze:pavliq tylko zwróć uwagę też na to że Ty miałeś włożonego gotowca z allegro a to jest inna bajka do chipa robionego w profesjonalnej firmie z hamownią która zna się na rzeczy.
Tak? To wytłumacz mi jaka? ÂŻe przy 190km na jednym pętli, a na drugim nie? I tak 3/4 tunerów wgrywa gotowce - pozatym nie są one takie złe :) na rolkach wypluło tyle ile miało wypluć.
bboykoti pisze:Na necie jest dużo tematów odnośnie tego i większość gazoli sobie z tym radzi, tylko to muszą być kompetentni gazole a nie tylko instalatorzy.

Pozdro
3ch naprawdę konkretnych poległo - 2 z Warszawy i jeden z łodzi. Po ogarnięciu wtryskiwaczy poszło bez problemu.
btw. ciekawe jak sobie poradzicie z trybem awaryjnym przy pętlących wtryskach i ubogiej mieszance :)
disco to dla mnie wszystko :)

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 14 paź 2013, 19:44

http://vaglog.rtnet.pl/stiller.p33315_141158.html

Prosze bardzo. Logi po sofcie na 191 i 306. Gdzie masz 25ms? Fakt w gornym zakresie sa na granicy. A kiedy zapetlaja mozna sobie z prostej matematyki policzyc

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 14 paź 2013, 20:21

Kolega pavliq, nie rozumie pojęcia zapętlenia wtrysków, w Aeb są mniejsze wtryski niż w późniejszych wersjach 1.8t np. AWT. Kolego schiler wrzuć loga jeszcze z 031 ciekawe czy Twój tuner poprawił fabryczna mapkę z paliwem i sprawdz szczelność dolotu bo turbo puźno wstaje i nie trzyma doładowania górą.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 14 paź 2013, 20:39

Tak wiem jestem wlasnie w trakcie ogarniania tego. I juz co tam znalazlem. Czesci tez juz mam ale teraz czasu brak. Jak uporam sie z tym zrobie nowe logi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja