Cześć Wam
Od niecałych 2 lat jeżdżę A6 C8 40TDI Avant 2020r.
Na początku roku nadszedł czas na wymianę tarcz z przodu ( ranty i zaczęły bić z mojej winy ). Tarcze + klocki ASO wytrzymały około 2000km spokojnej jazdy i zaczęły bić przy hamowaniu gorzej od starych.
Nie miałem czasu na reklamację i kupiłem drugi już komplet przód i tył w zestawie z nowymi śrubami itd. Sam wymieniłem zgodnie ze sztuką.
Te wytrzymały jakieś 9000km ( od początku nie było idealnie przy hamowaniu ) i teraz na zimnym przy około 120km/h samochód wpada w drgania.
Przed wymianą pomiar piast, idealne czyszczenie itd itp. 3 dni temu sprawdzenie kół ( kupiłem nowe 20 i mają jakieś 5000km przejechane ) i wyważenie w ASO
Dodam że spokojnie jeżdżę i staram się hamować silnikiem a i tak te tarcze już mają około 1mm rant...
Na co zmienić?
Jakie tarcze i klocki do 40TDI ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 wrz 2025, 07:31
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2020
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gaworzyce
Re: Jakie tarcze i klocki do 40TDI ?
ATE miałem kilka razy w różnych samochodach. Do jazdy miejskiej i dookoła komina ok ale na autostrady i wyższe prędkości nie wytrzymują.
Poczytałem tu i na różnych forach. Popytałem tu i tam i kupiłem klocki EBC Yellow na przód i tył wprost od dystrybutora żeby mieć pewność.
Jakość ich wykonania to garażowe DIY porównując do klocków z ASO. Mam mieszane odczucia czy je zakładać.
Obróbka metalu słaba, nie ma to znaczenia praktycznego ale przy cenie prawie 1200zł za kpl na przód jednak razi.
Nitowanie "ciężarków" - jedne mocniej inne mniej.
Farba tu i tam obita lub niedomalowane.
Miejscami ubytki metalu w miejscach gdzie klocki będą trzymane w zaciskach.
Blaszki w klockach przednich z dużym luzem w jednym klocku nitowane blaszki latają z dużym luzem...
Niby nie powinno to wpływać na bezpieczeństwo ale na trwałość przy dużych przebiegach może.
Zamówiłem też tarcze DBA Street T2
Dodano po 2 godzinach 59 minutach 20 sekundach:
Dodano po 2 minutach 36 sekundach:
Dodano po 3 minutach 23 sekundach:
Ten z odciśniętym tłoczkiem hamulcowym to oryginał. Blaszka nie ma najmniejszego luzu a dopiero ta druga ma luz.
Poczytałem tu i na różnych forach. Popytałem tu i tam i kupiłem klocki EBC Yellow na przód i tył wprost od dystrybutora żeby mieć pewność.
Jakość ich wykonania to garażowe DIY porównując do klocków z ASO. Mam mieszane odczucia czy je zakładać.
Obróbka metalu słaba, nie ma to znaczenia praktycznego ale przy cenie prawie 1200zł za kpl na przód jednak razi.
Nitowanie "ciężarków" - jedne mocniej inne mniej.
Farba tu i tam obita lub niedomalowane.
Miejscami ubytki metalu w miejscach gdzie klocki będą trzymane w zaciskach.
Blaszki w klockach przednich z dużym luzem w jednym klocku nitowane blaszki latają z dużym luzem...
Niby nie powinno to wpływać na bezpieczeństwo ale na trwałość przy dużych przebiegach może.
Zamówiłem też tarcze DBA Street T2
Dodano po 2 godzinach 59 minutach 20 sekundach:
Dodano po 2 minutach 36 sekundach:
Dodano po 3 minutach 23 sekundach:
Ten z odciśniętym tłoczkiem hamulcowym to oryginał. Blaszka nie ma najmniejszego luzu a dopiero ta druga ma luz.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 wrz 2025, 07:31
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2020
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gaworzyce
Re: Jakie tarcze i klocki do 40TDI ?
Klocki są bardzo dobrze zapakowane a to nie jest dzisiaj takie oczywiste.
Dojechały tarcze na tył.
Bardzo dobrze zapakowane, zabezpieczone na czas transportu i przechowywania. Wizualnie bez skaz, ładnie pokryte lakierem ale nie widać wyważania.
Dojechały tarcze na tył.
Bardzo dobrze zapakowane, zabezpieczone na czas transportu i przechowywania. Wizualnie bez skaz, ładnie pokryte lakierem ale nie widać wyważania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 485
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: Jakie tarcze i klocki do 40TDI ?
Ale o co Ci chodzi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 wrz 2025, 07:31
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2020
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gaworzyce
Re: Jakie tarcze i klocki do 40TDI ?
Jak w temacie. Szukam lepszej alternatywy dla tego co kupiłem w ASO. Szukając info w sieci i info od wielu sprzedawców kupiłem zestaw jak wyżej i pokazuje co przyszło a z czasem opiszę ich trwałość, zmiany w hamowaniu, pyleniu itp.
Na przód kupiłem tarcze EBC TG bo na DBA trzeba czekać kilka miesięcy albo szybsza ale bardzo droga dostawa lotnicza.
Tu jakość pakowania gorsza, luźno wrzucone w osobne kartony a te w karton główny. Niestety tarcze mają miejscami starta farbę w tym na rantach i w miejscu styku felg.
Dodano po 3 minutach 56 sekundach:
Zestaw założyłem. bicie tarcz tył to 0,01 do niecałych 0,02. Przód gorzej zmierzyć ze względu na nacięcia ale mieści się w tolerancji 0,05.
Co ciekawe stare tarcze nie przekraczały 0,05 a jednak samochód na nich wpadał w minimalne wibracje.
Przejechane pierwsze 120km zgodnie ze sztuką docierania. wibracje znacznie mniejsze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 wrz 2025, 07:31
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2020
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gaworzyce
Re: Jakie tarcze i klocki do 40TDI ?
Dotarłem całość wg opisu ze strony EBC PL
IV. Docieranie
Docieranie należy przeprowadzić na odcinkach dróg, które umożliwiają bezpieczne wykonanie poniższych manewrów, zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
Docieranie polega na stopniowym rozgrzewaniu tarcz, bez szoku termicznego i służy wzajemnemu dopasowaniu się powierzchni ciernych tarcz i klocków.
Należy wykonać 15 około 3-sekundowych hamowań z prędkości 90 km/h do 50 km/h. Następnie należy wykonać kolejne 15 około 3-sekundowych hamowań z prędkości 90 km/h do 25 km/h.
Pomiędzy pojedynczymi hamowaniami należy chłodzić tarcze jadąc z prędkością >50 km/h przez około 1 minutę. Podczas przeprowadzania procedury docierania należy unikać zatrzymywania pojazdu, celem zapewnienia optymalnego chłodzenia tarcz.
UWAGA! Przez pierwsze 300 km po wymianie tarcz hamulcowych należy unikać silnego i nagłego hamowania.
A na stronie EBC UK dla tych klocków jest taka procedura.
EBC Yellowstuff Bed-in Procedure
Fast Street use Pre Bed Fade 1 – drive 50 to 100 miles on Public road/highway normal driving to allow the pads to mate up to the disc and establish full contact followed by 8 stops from 80 mph to 30 mph at 300-yard intervals and then coasting allowing the brakes to cool.
Yellowstuff, although track-capable, is no longer recommended for track use on most cars due to its long bed in the process. BlueStuff is now our recommended entry-level race pad for all vehicles, which as a track hybrid is still great on the street and even better on track. But if you are to use Yellowstuff on the track, follow the below Fade procedures;
FADE 2 – After the basic street pre-bed above is performed on the road or at the track if installed there …..Perform 10 medium pressure snubs at the track from 80-20mph leaving 300 meters between each snub (approx 0.4g decel)
Allow pads to cool for 15 minutes minimum after coasting to the pits allowing brakes to cool a little.
FADE 3 – Perform 6 high-pressure snubs from 90-20mph with a maximum acceleration between consecutive snubs. (approx 0.8g decel, or 80% of an emergency stop)
Allow the brakes to fully cool for a minimum of 1 hour before the race session.
We advise using disc heat paint to ensure green fade is avoided, continue reading below for more details
Nic się nie zwichrowało, hamulce jak w nowym aucie. Nie piszczą, nie widzę nadmiernego pylenia a przy mocniejszym hamowaniu po około 2s hamowania delikatnie słychać prawdopodobnie te nacięcia z przodu i w tym momencie siła hamowania nieznacznie wzrasta.
Pedał hamulca zrobił się bardziej twardy, znajdę chwilę to odpowietrzę.
Na tą chwilę przejechane około 600km i jestem zadowolony.
IV. Docieranie
Docieranie należy przeprowadzić na odcinkach dróg, które umożliwiają bezpieczne wykonanie poniższych manewrów, zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
Docieranie polega na stopniowym rozgrzewaniu tarcz, bez szoku termicznego i służy wzajemnemu dopasowaniu się powierzchni ciernych tarcz i klocków.
Należy wykonać 15 około 3-sekundowych hamowań z prędkości 90 km/h do 50 km/h. Następnie należy wykonać kolejne 15 około 3-sekundowych hamowań z prędkości 90 km/h do 25 km/h.
Pomiędzy pojedynczymi hamowaniami należy chłodzić tarcze jadąc z prędkością >50 km/h przez około 1 minutę. Podczas przeprowadzania procedury docierania należy unikać zatrzymywania pojazdu, celem zapewnienia optymalnego chłodzenia tarcz.
UWAGA! Przez pierwsze 300 km po wymianie tarcz hamulcowych należy unikać silnego i nagłego hamowania.
A na stronie EBC UK dla tych klocków jest taka procedura.
EBC Yellowstuff Bed-in Procedure
Fast Street use Pre Bed Fade 1 – drive 50 to 100 miles on Public road/highway normal driving to allow the pads to mate up to the disc and establish full contact followed by 8 stops from 80 mph to 30 mph at 300-yard intervals and then coasting allowing the brakes to cool.
Yellowstuff, although track-capable, is no longer recommended for track use on most cars due to its long bed in the process. BlueStuff is now our recommended entry-level race pad for all vehicles, which as a track hybrid is still great on the street and even better on track. But if you are to use Yellowstuff on the track, follow the below Fade procedures;
FADE 2 – After the basic street pre-bed above is performed on the road or at the track if installed there …..Perform 10 medium pressure snubs at the track from 80-20mph leaving 300 meters between each snub (approx 0.4g decel)
Allow pads to cool for 15 minutes minimum after coasting to the pits allowing brakes to cool a little.
FADE 3 – Perform 6 high-pressure snubs from 90-20mph with a maximum acceleration between consecutive snubs. (approx 0.8g decel, or 80% of an emergency stop)
Allow the brakes to fully cool for a minimum of 1 hour before the race session.
We advise using disc heat paint to ensure green fade is avoided, continue reading below for more details
Nic się nie zwichrowało, hamulce jak w nowym aucie. Nie piszczą, nie widzę nadmiernego pylenia a przy mocniejszym hamowaniu po około 2s hamowania delikatnie słychać prawdopodobnie te nacięcia z przodu i w tym momencie siła hamowania nieznacznie wzrasta.
Pedał hamulca zrobił się bardziej twardy, znajdę chwilę to odpowietrzę.
Na tą chwilę przejechane około 600km i jestem zadowolony.