Skąd brałeś części zamienne
Klapy kolektora A6 3.0 TDI
-
konradkry77
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
mischa
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 23
- Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pomorskie
Z lokalnego sklepu. Obojętnie. Każdy ogarnięty sklep ma z tego samego miejsca w Polsce czy Europie 
V-Tech: 271 KM, 535Nm
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
-
mischa
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 23
- Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pomorskie
Dobre, że dopiero teraz patrzę na jedną rzecz z pierwszego postu.
Napięcie 10,26 V ? To mogło być spowodowane niskim napięciem po prostu.
Napięcie 10,26 V ? To mogło być spowodowane niskim napięciem po prostu.
V-Tech: 271 KM, 535Nm
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
ja u siebie wymienilem klapy uszczelke i ciegno i blad dalej mi wywala wiec mysle ze to silniczek sterujacy klapami niby chodzi ale nie tak jak jego brat z drugiej strony
Audi A6 C6 3.0 TDI BMK QUATTRO więc ustaw na forum, spójrz jak nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
ollyon86
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 351
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Miałem identyczny przypadek, błędy takie same z dwóch klap-dolna skrajna wartość nie osiągnięta lub coś takiego , wymienione klapy,cięgna a pozostał jeden błąd , okazało się że jeden silniczek nie pracuje w pełnym zakresie. po wymianie i adaptacji zero błędów.LESIO pisze:ja u siebie wymienilem klapy uszczelke i ciegno i blad dalej mi wywala wiec mysle ze to silniczek sterujacy klapami niby chodzi ale nie tak jak jego brat z drugiej strony
ollyon86 pisze:Miałem identyczny przypadek, błędy takie same z dwóch klap-dolna skrajna wartość nie osiągnięta lub coś takiego , wymienione klapy,cięgna a pozostał jeden błąd , okazało się że jeden silniczek nie pracuje w pełnym zakresie. po wymianie i adaptacji zero błędów.LESIO pisze:ja u siebie wymienilem klapy uszczelke i ciegno i blad dalej mi wywala wiec mysle ze to silniczek sterujacy klapami niby chodzi ale nie tak jak jego brat z drugiej strony
jak robiles adaptacje bo nie widzialem do disela
Audi A6 C6 3.0 TDI BMK QUATTRO więc ustaw na forum, spójrz jak nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
carlos777
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
044 Basic setting: Intake manifold flap bank 1
1) Coolant temperature at least 80 °C
2) Switch off ignition briefly, then start engine
3) Start basic setting
4) Follow driver instructions
(pedals must be pressed)
5) Wait for the engine speed rise to approx. 2800 rpm
KNote:
The bank 1 intake manifold flaps are now alternately
opened and closed at intervals.
Specifications with "flap open":
Engine speed: approx. 2800 rpm
Activation: Flap open
Actual air mass: [mg/stroke]
Intake manifold flap bank 1 feedback: 3 ... 7 %
Specifications with "flap closed":
Engine speed: approx. 2800 rpm
Activation: Flap closed
Actual air mass: [mg/stroke]
Intake manifold flap bank 1 feedback: 93 ... 97 %
Air mass difference between "flap open/closed": min. 20 mg/stroke
055 Basic setting: Intake manifold flap bank 2
1) Coolant temperature at least 80 °C
2) Switch off ignition briefly, then start engine
3) Start basic setting
4) Follow driver instructions
(pedals must be pressed)
5) Wait for the engine speed rise to approx. 2800 rpm
KNote:
The bank 2 intake manifold flaps are now alternately
opened and closed at intervals.
Specifications with "flap open":
Engine speed: approx. 2800 rpm
Activation: Flap open
Actual air mass: [mg/stroke]
Intake manifold flap bank 2 feedback: 3 ... 7 %
Specifications with "flap closed":
Engine speed: approx. 2800 rpm
Activation: Flap closed
Actual air mass: [mg/stroke]
Intake manifold flap bank 2 feedback: 93 ... 97 %
Air mass difference between "flap open/closed": min. 20 mg/stroke
1) Coolant temperature at least 80 °C
2) Switch off ignition briefly, then start engine
3) Start basic setting
4) Follow driver instructions
(pedals must be pressed)
5) Wait for the engine speed rise to approx. 2800 rpm
KNote:
The bank 1 intake manifold flaps are now alternately
opened and closed at intervals.
Specifications with "flap open":
Engine speed: approx. 2800 rpm
Activation: Flap open
Actual air mass: [mg/stroke]
Intake manifold flap bank 1 feedback: 3 ... 7 %
Specifications with "flap closed":
Engine speed: approx. 2800 rpm
Activation: Flap closed
Actual air mass: [mg/stroke]
Intake manifold flap bank 1 feedback: 93 ... 97 %
Air mass difference between "flap open/closed": min. 20 mg/stroke
055 Basic setting: Intake manifold flap bank 2
1) Coolant temperature at least 80 °C
2) Switch off ignition briefly, then start engine
3) Start basic setting
4) Follow driver instructions
(pedals must be pressed)
5) Wait for the engine speed rise to approx. 2800 rpm
KNote:
The bank 2 intake manifold flaps are now alternately
opened and closed at intervals.
Specifications with "flap open":
Engine speed: approx. 2800 rpm
Activation: Flap open
Actual air mass: [mg/stroke]
Intake manifold flap bank 2 feedback: 3 ... 7 %
Specifications with "flap closed":
Engine speed: approx. 2800 rpm
Activation: Flap closed
Actual air mass: [mg/stroke]
Intake manifold flap bank 2 feedback: 93 ... 97 %
Air mass difference between "flap open/closed": min. 20 mg/stroke
-
masakra1112
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 14
- Rejestracja: 07 lut 2019, 18:24
- Lokalizacja: Kraków
Witajcie,
W mojej C6-tce wyskoczył w komputerze błąd P1018 ("Klapa w kolektorze ssącym 2 sterowania strumieniem powietrza Dolne położenie krańcowe nieosiągnięte", przekroczona górna wartość graniczna). Dodam, że nie świeci się kontrolka "check engine".
1. Czy to oznacza, że klapa w kolektorze nr 2 nie domyka się do końca na niskich obrotach? Czy jest to jakiś duży problem dla silnika ? Auto jeździ normalnie, nie jest ospałe "z dołu".
2. Czy po ewentualnym wyprogramowaniu klap ze sterownika trzeba je również jakoś mechanicznie "zabezpieczyć"/usunąć ?
Pozdrawiam
W mojej C6-tce wyskoczył w komputerze błąd P1018 ("Klapa w kolektorze ssącym 2 sterowania strumieniem powietrza Dolne położenie krańcowe nieosiągnięte", przekroczona górna wartość graniczna). Dodam, że nie świeci się kontrolka "check engine".
1. Czy to oznacza, że klapa w kolektorze nr 2 nie domyka się do końca na niskich obrotach? Czy jest to jakiś duży problem dla silnika ? Auto jeździ normalnie, nie jest ospałe "z dołu".
2. Czy po ewentualnym wyprogramowaniu klap ze sterownika trzeba je również jakoś mechanicznie "zabezpieczyć"/usunąć ?
Pozdrawiam
-
masakra1112
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 14
- Rejestracja: 07 lut 2019, 18:24
- Lokalizacja: Kraków
-
mischa
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 23
- Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pomorskie
Masz w tym wątku wszystkie odpowiedzi. Czego nie zrozumiałeś?masakra1112 pisze:Witajcie,
W mojej C6-tce wyskoczył w komputerze błąd P1018 ("Klapa w kolektorze ssącym 2 sterowania strumieniem powietrza Dolne położenie krańcowe nieosiągnięte", przekroczona górna wartość graniczna). Dodam, że nie świeci się kontrolka "check engine".
1. Czy to oznacza, że klapa w kolektorze nr 2 nie domyka się do końca na niskich obrotach? Czy jest to jakiś duży problem dla silnika ? Auto jeździ normalnie, nie jest ospałe "z dołu".
2. Czy po ewentualnym wyprogramowaniu klap ze sterownika trzeba je również jakoś mechanicznie "zabezpieczyć"/usunąć ?
Pozdrawiam
Można klapy niedrogo i fachowo naprawić lub pójść drogą Januszy mechaniki i je „wywalać”.
Nie wiem po co ludzie rzucają się nawet na podstarzałe skomplikowane samochody, skoro nie chcą się pogodzić z kosztami ich eksploatacji. Tak, w silniku 1.6D z 1985 roku wszystko było prostsze. Należy więc każdy nowocześniejszy silnik doprowadzić do poziomu z XIX wieku.
V-Tech: 271 KM, 535Nm
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
-
masakra1112
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 14
- Rejestracja: 07 lut 2019, 18:24
- Lokalizacja: Kraków
Nie ma problemu z tym, że auta są bardziej skomplikowane, ale ekologiczne "dodatki" jak DPF, klapy i EGR są stworzone w jasnym celu - aby drenować kieszenie użytkowników tych samochodów podczas ich serwisu.mischa pisze:Masz w tym wątku wszystkie odpowiedzi. Czego nie zrozumiałeś?masakra1112 pisze:Witajcie,
W mojej C6-tce wyskoczył w komputerze błąd P1018 ("Klapa w kolektorze ssącym 2 sterowania strumieniem powietrza Dolne położenie krańcowe nieosiągnięte", przekroczona górna wartość graniczna). Dodam, że nie świeci się kontrolka "check engine".
1. Czy to oznacza, że klapa w kolektorze nr 2 nie domyka się do końca na niskich obrotach? Czy jest to jakiś duży problem dla silnika ? Auto jeździ normalnie, nie jest ospałe "z dołu".
2. Czy po ewentualnym wyprogramowaniu klap ze sterownika trzeba je również jakoś mechanicznie "zabezpieczyć"/usunąć ?
Pozdrawiam
Można klapy niedrogo i fachowo naprawić lub pójść drogą Januszy mechaniki i je „wywalać”.
Nie wiem po co ludzie rzucają się nawet na podstarzałe skomplikowane samochody, skoro nie chcą się pogodzić z kosztami ich eksploatacji. Tak, w silniku 1.6D z 1985 roku wszystko było prostsze. Należy więc każdy nowocześniejszy silnik doprowadzić do poziomu z XIX wieku.
Nie pytałem się o Twoje zdanie dotyczące naprawy za pomocą zestawu naprawczego - bo mnie ona nie interesuje i nie o to pytałem. Jakbym chciał naprawiać te klapy, to bym to zrobił. Januszem mechaniki to można nazwać Ciebie, bo jakbyś się trochę interesował tematem to wiedziałbyś, że usunięcie klap samo w sobie nie ma żadnego negatywnego wpływu na silnik.
P.S. Na swoje pytania nie znalazłem PRECYZYJNYCH odpowiedzi.









