Klapy kolektora A6 3.0 TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Klapy kolektora A6 3.0 TDI
Witam
dzisiaj podłączyłem VCDS-a pod moją A6 i pojawił się nastepujacy błąd:
008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
P2015-003-Implausible Signal-Intermittent
Freeze Frame
Fault Status 00100011
Fault Priority 2
Fault Frequency 3
Reset counter 255
Milage 284075 km
Time indication 0
Date 2019.01.25
Time 07:00:33
Freeze frame
RPM 0/min
Speed 0 km/h
Voltage 10.26 V
Lambda 14.1%
Lambda 1.6%
Voltage 0.540V
Bin Bits 00000000
Proszę o podpowiedź czy problem jest z klapami kolektora czy ze sterownikiem tych klap i symbol Bank 1 dotyczy strony pasażera czy kierowcy.
Pozdrawiam
Paweł
dzisiaj podłączyłem VCDS-a pod moją A6 i pojawił się nastepujacy błąd:
008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
P2015-003-Implausible Signal-Intermittent
Freeze Frame
Fault Status 00100011
Fault Priority 2
Fault Frequency 3
Reset counter 255
Milage 284075 km
Time indication 0
Date 2019.01.25
Time 07:00:33
Freeze frame
RPM 0/min
Speed 0 km/h
Voltage 10.26 V
Lambda 14.1%
Lambda 1.6%
Voltage 0.540V
Bin Bits 00000000
Proszę o podpowiedź czy problem jest z klapami kolektora czy ze sterownikiem tych klap i symbol Bank 1 dotyczy strony pasażera czy kierowcy.
Pozdrawiam
Paweł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Na razie skasowałem bład i poczekam kiedy pojawi sie ponownie a wtedy pomyślę co zrobić. Bo akurat teraz jestem w Holandii a wolałbym naprawiac kolektory dolotowe w PL, wiadomo koszty i wiedza mechaników
[ Dodano: 2019-01-29, 21:13 ]
Dzisiaj podłączyłem VCDS-a i sprawdziłem, czy ponownie pojawił się błąd dotyczący kolektora dolotowego - jest czysto
Mam nadzieję, że tak będzie jak najdłużej a jak przyjadę do PL to sprawdzę to dokładnie i ewentualnie wymienie.



[ Dodano: 2019-01-29, 21:13 ]
Dzisiaj podłączyłem VCDS-a i sprawdziłem, czy ponownie pojawił się błąd dotyczący kolektora dolotowego - jest czysto

- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
nie powinno nic sie stać to ze te klapy sie zamkną to nie znaczy ze te powietrze wraz ze spalinami (przez egr) nie dotrze do komory spalin, dotrze ale poprzez zawirowanie zobacz ze taki kolektor ma łacznie 6 otworów przez które leci powietrze zamkniecie trzech poprzez klapy powoduje zawirowanie powietrza które wpada do komory spalania, dlatego usunięcie ich nie bedzie stwarzało problemów
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
tylko musisz znaleźć kogos kto ci to ogarnie zeby usunąc je ze sterownika, one tam sa tylko ze wzgledu na emisje spalin,z chwilą kiedy sa zamknięte teoretycznie powietrze wpada w zawirowanie po czym z wieksza predkoscią wpada w komore spalania i jest lepiej spalone co daje niższa emisje spalin
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pomorskie
Szybko, usuńmy klapy kolektora w 4 zaworowym silniku, zanim dotrze do nas, że to w ogóle bez sensu...
Panowie. Szczególnie Ci upierający się przy usunięciu klap wirowych. Mam pytanie. Po co te klapy w ogóle są? Odpowiadam: na złość! Służą, za pomocą swojego skomplikowania (układ klap, sterownik klap, oprogramowanie) dodawaniu wam jedynie trosk. Tak jak rozrusznik na przykład. W końcu też może się zepsuć. Parkuj tyłem na wzniesieniu, odpalaj grawitacyjnie. Rozwiązane! Automat? No to od kosy spalinowej, czy silnika małej łodzi zamontuj mechanizm.
Klapy zostały dodane, żeby znacząco poprawić moment obrotowy silnika z dołu. Wsiądź do jakiejś benzyny chociaż VW 1.4 8V i 1.4 16V. 16 zaworowy osiągnie większą moc, ale z dołu o wiele lepiej ciągnie 8 zaworowy. Żeby pogodzić dwa światy zostały dodane klapy wirowe. W A6 C6 konstrukcja klap uniemożliwia ich awarię w postaci wpadnięcia do kolektora. To nie BMW z nitowanymi blaszkami. Nie wierzysz? Jedź na jakiś szrot, weź sobie te kalpy wymontuj, rozpierdol na części pierwsze i wyciągnij wnioski.
Klapy są istotne, polepszają elastyczność silnika i owszem. Możesz je sobie wymontować. Rozrusznik też.
1. Sprawdź czy kolektor nie jest zasyfiony, czy po odłączeniu cięgien możesz w całym zakresie nimi poruszać.
2. Sprawdź luzy na tych cięgnach od sterownika do klap. Wyrabiają się, walą błędami, zapalają MIL.
3. Sprawdź kostki, kable.
4. Ewentualnie podmień/wymień sterownik.
Temat wyczerpany.
Nie, jeszcze nie. Usuń EGR. To też zło. Niech silnik bardziej telepie na obrotach minimalnych i niech się dogrzewa dłużej. Oczywiste. Usuń wszystko. Zamontuj silnik S320 pod maską.
Panowie. Szczególnie Ci upierający się przy usunięciu klap wirowych. Mam pytanie. Po co te klapy w ogóle są? Odpowiadam: na złość! Służą, za pomocą swojego skomplikowania (układ klap, sterownik klap, oprogramowanie) dodawaniu wam jedynie trosk. Tak jak rozrusznik na przykład. W końcu też może się zepsuć. Parkuj tyłem na wzniesieniu, odpalaj grawitacyjnie. Rozwiązane! Automat? No to od kosy spalinowej, czy silnika małej łodzi zamontuj mechanizm.
Klapy zostały dodane, żeby znacząco poprawić moment obrotowy silnika z dołu. Wsiądź do jakiejś benzyny chociaż VW 1.4 8V i 1.4 16V. 16 zaworowy osiągnie większą moc, ale z dołu o wiele lepiej ciągnie 8 zaworowy. Żeby pogodzić dwa światy zostały dodane klapy wirowe. W A6 C6 konstrukcja klap uniemożliwia ich awarię w postaci wpadnięcia do kolektora. To nie BMW z nitowanymi blaszkami. Nie wierzysz? Jedź na jakiś szrot, weź sobie te kalpy wymontuj, rozpierdol na części pierwsze i wyciągnij wnioski.
Klapy są istotne, polepszają elastyczność silnika i owszem. Możesz je sobie wymontować. Rozrusznik też.
1. Sprawdź czy kolektor nie jest zasyfiony, czy po odłączeniu cięgien możesz w całym zakresie nimi poruszać.
2. Sprawdź luzy na tych cięgnach od sterownika do klap. Wyrabiają się, walą błędami, zapalają MIL.
3. Sprawdź kostki, kable.
4. Ewentualnie podmień/wymień sterownik.
Temat wyczerpany.
Nie, jeszcze nie. Usuń EGR. To też zło. Niech silnik bardziej telepie na obrotach minimalnych i niech się dogrzewa dłużej. Oczywiste. Usuń wszystko. Zamontuj silnik S320 pod maską.
V-Tech: 271 KM, 535Nm
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1354
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
1 - można usunąć programowo
2 - można zamontować zestawy naprawcze dostępne w ASO i również poza (łącznik matalowo-plastikowy, prowadnica i zabezpieczenie
3 - jeżeli nie pomaga montaż org. zestawów napr, zamontować dwie blokady na nastawniki, dostępne na popularnym serwisie sprzedaży internetowej
sterownik silnika sprawdza zakres pracy każdego nastawnika, przy każdym uruchomieniu silnika. nadmierne zużycie elementów z tworzywa sztucznego (wytarcie i luz nadmierny), powoduje, że ramię nastawnika wychyla się poza zakres swojej pracy
2 - można zamontować zestawy naprawcze dostępne w ASO i również poza (łącznik matalowo-plastikowy, prowadnica i zabezpieczenie
3 - jeżeli nie pomaga montaż org. zestawów napr, zamontować dwie blokady na nastawniki, dostępne na popularnym serwisie sprzedaży internetowej
sterownik silnika sprawdza zakres pracy każdego nastawnika, przy każdym uruchomieniu silnika. nadmierne zużycie elementów z tworzywa sztucznego (wytarcie i luz nadmierny), powoduje, że ramię nastawnika wychyla się poza zakres swojej pracy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Klapy,dpf, EGR to elementy które mają podnieść i utrzymywać rentowność serwisów. Ochrona środowiska to tylko pretekst.
W ciągu ostatnich 20 lat nastąpił większy postęp w budowie silników niż od początku istnienia automobilu.
Na papierze i w teorii wszystko ładnie wygląda.
Można zbudować ekologiczne i bezawaryjne jednostki. Tylko po co?
Koncerny boją się plajty i wolą produkować buble.
W ciągu ostatnich 20 lat nastąpił większy postęp w budowie silników niż od początku istnienia automobilu.
Na papierze i w teorii wszystko ładnie wygląda.
Można zbudować ekologiczne i bezawaryjne jednostki. Tylko po co?
Koncerny boją się plajty i wolą produkować buble.