Klapy kolektora A6 3.0 TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 mar 2019, 10:35
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zabrze
W poprzedniej C6 2,7 TDI też miałem problem z klapami po ok. 200 tyś pojawił się błąd. Dałem do regeneracji i wg. obietnicy mechanika wytrzymały kolejne 100 tyś. Niestety po 300 tyś. nie tylko klapy ale też nastawniki nadawały się do wymiany. Zdecydowałem się na zablokowani klap i modyfikację programu. Objawy to trochę bardziej odczuwalna turbo-dziura zgodnie z przewidywaniami. Klapy to nie EGR czy DPF mają zapobiegać niepożądanym efektom falowym w układzie dolotowym tak ja zawór EXUP w motocyklach z tą różnicą że on jest montowany na wydechu. Dają efekt wydłużania i skracania długości układu przez co eliminują np. efekt fali stojącej.