Ja wywalałem klapy jakieś dwa miesiące temu, klapy wyciągnięte i wywalone ze sterownika koszt 400 zl. Nie mam żadnego problemu z dpfem mimo że czasami robię odcinki 15km. U mnie klapy były w porządku ale sterownik szwankował więc zdecydowałem się na usunięcie aby problemu się pozbyć na zawsze.pablo44 pisze:ok ale czy wywalenie klap nie spowoduje np. szybszego zapełniania filtra DPF ?
Klapy kolektora A6 3.0 TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 27 lis 2018, 21:10
- Lokalizacja: Kielce
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nie zwracaj uwagi - ten koleś po wielu watkach rozpisuje się o WIELU funkcjach klap wirowych ale zapytany o konkrety ogranicza się do ubliżania i wycieczek osobistychrepek92 pisze:wyraź swoje zdanie, może sie mylę, chetnie posłucham innej teorii co do klap

faktycznie jest tak, jak mówisz Ty i carlos777:
carlos777 pisze:Klapy,dpf, EGR to elementy które mają podnieść i utrzymywać rentowność serwisów. Ochrona środowiska to tylko pretekst.
Najlepiej byłoby gdyby takie elementy jak egr i dpf nie pojawiły się w silnikach. Niestety stały się one wymogiem kierunku, który został obrany już wiele lat temu w Kalifornii, a w dniu dzisiejszym są wyznacznikiem budowy i używania silników spalinowych w całym tzw. cywilizowanym świecie. To co napisał carlos777
Kolejną istotną funkcją klap jest ich współpraca z zaworem egr. Klapy nie działają w funkcji zero - jedynkowej lecz zakres ich działania jest szekroki. Dla zobrazowania załączam obraz jednej z prostszych map pokazujących jak klapy mogą pracować w zależności od prędkości obrotowej silnika i podanego paliwa:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Jak zauważyliście wartości na osi Z pokrywają się z tym co można odczytać programem VCDS ze sterownika EDC16CP34. W tym szerokim zakresie działania zachodzi szereg zależności związanych z działaniem egr, klap, doładowania turbo, układu wtrysku i tego w jakim stopniu mieszanka paliwowa jest uzupełniana spalinami do wtórnego obrotu. Szczególnie ważne jest tu ustawienie tzw. kąta wtrysku. Producent najczęściej nie przewidział tu sytuacji związanych z tzw. wyłączeniem klap i po ich usunięciu czy też wyłączeniu nie są przez sterownik zastosowane właściwe wartości ilości podanego paliwa, czasu trwania wtrysku, ilości i czasu przedwtrysków, jak i startu wcześniej wymienionych. Skutkuje to obniżeniem wydajności silnika w tym zakresie.
Klapy spełniają też w wielu silnikach jeszcze inne funkcje. Współpracują wraz z klapą gaszącą przy łagodnym wyłączeniu motoru zapobiegając wibracjom. Biorą udział w procesie regeneracji filtra dpf. Poprzez, między innymi, przymykanie klap sterownik dąży do uzyskania wyższej temperatury spalania tak by proces regeneracji przebiegał efektywniej w zakresie niższych obrotów. Kolejną funkcją klap jest ich integralność z całym systemem sprzętowym i procesie logicznym funkcjonowania sterowników. Dlatego też uważam, że nie można powiedzieć, iż klapy należy wywalić i już będzie dobrze. Nie będzie dopóki nie wprowadzi się odpowiednich korekcji w sterowniku, a i to w większości przypadków nie zapewni lepszej wydajności silnika niż ta jaką przewidział producent. Dodać muszę jeszcze, że 95% tunerów, którzy usuwają klapy elektronicznie nie przykłada się do sprawy i edytują jedną mapę. 5% pozostawiam dla fanatyków, którzy robią to dla naprawdę dobrych znajomych. Przesadziłem. Powinien być 1% Posłużę się tu znowu przykładem obrazkowym z tego samego prostego sterownika EDC16:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Tak "usunięte", wyłączone klapy nie generują żadnego błędu w sterowniku i są otwarte, ale co z pozostałymi układami zasilania motoru i ich wysterowaniem? Nic. Klient zapłaci i pojedzie zadowolony, bo pozbył się klap, a jego samochód jedzie lepiej niż przed zabiegiem... bo był zepsuty.
to raczej teoria spiskowa, której pokłosie widoczne jest między innymi na youtube pod tytułem planowanego postarzania produktu. Uważam, że te elementy są zbędne do tego by zadośćuczynić tej teorii i producent wykonałby to w inny bardziej opłacalny dla niego sposób. EGR i DPF zostały zastosowane po to, by producent zmieścił się w normach emisji szkodliwych substancji narzuconych mu przez instytucje z zewnątrz. Nie jest to posunięcie marketingowe producenta do tego by więcej zarobić. No tak, ale co do tego mają klapy wirowe? Najważniejszą dla większości na forum ich funkcję wymienił już kolega mischa. Poprawa momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów poprzez lepsze wymieszanie paliwa z powietrzem. Wiele osób w autach ze sprawnymi klapami odnotowało pogorszenie osiągów auta w zakresie poniżej 2 tys obrotów po ich wyłączeniu. Sam sprawdzałem to w kilku autach i to potwierdzam. Wiele jest też osób (na różnych forach szczególnie), które informują, że wręcz przeciwnie! Po "wywaleniu" klap ich samochód nabrał wigoru. Nie jest to dziwne jeśli klapy w ich autach były uszkodzone, nieprawidłowo działające lub cały układ dolotowy był już wypełniony nagarem w wyniku ogromnego przebiegu lub zaniedbań.carlos777 pisze:Klapy,dpf, EGR to elementy które mają podnieść i utrzymywać rentowność serwisów. Ochrona środowiska to tylko pretekst.
Kolejną istotną funkcją klap jest ich współpraca z zaworem egr. Klapy nie działają w funkcji zero - jedynkowej lecz zakres ich działania jest szekroki. Dla zobrazowania załączam obraz jednej z prostszych map pokazujących jak klapy mogą pracować w zależności od prędkości obrotowej silnika i podanego paliwa:
Jak zauważyliście wartości na osi Z pokrywają się z tym co można odczytać programem VCDS ze sterownika EDC16CP34. W tym szerokim zakresie działania zachodzi szereg zależności związanych z działaniem egr, klap, doładowania turbo, układu wtrysku i tego w jakim stopniu mieszanka paliwowa jest uzupełniana spalinami do wtórnego obrotu. Szczególnie ważne jest tu ustawienie tzw. kąta wtrysku. Producent najczęściej nie przewidział tu sytuacji związanych z tzw. wyłączeniem klap i po ich usunięciu czy też wyłączeniu nie są przez sterownik zastosowane właściwe wartości ilości podanego paliwa, czasu trwania wtrysku, ilości i czasu przedwtrysków, jak i startu wcześniej wymienionych. Skutkuje to obniżeniem wydajności silnika w tym zakresie.
Klapy spełniają też w wielu silnikach jeszcze inne funkcje. Współpracują wraz z klapą gaszącą przy łagodnym wyłączeniu motoru zapobiegając wibracjom. Biorą udział w procesie regeneracji filtra dpf. Poprzez, między innymi, przymykanie klap sterownik dąży do uzyskania wyższej temperatury spalania tak by proces regeneracji przebiegał efektywniej w zakresie niższych obrotów. Kolejną funkcją klap jest ich integralność z całym systemem sprzętowym i procesie logicznym funkcjonowania sterowników. Dlatego też uważam, że nie można powiedzieć, iż klapy należy wywalić i już będzie dobrze. Nie będzie dopóki nie wprowadzi się odpowiednich korekcji w sterowniku, a i to w większości przypadków nie zapewni lepszej wydajności silnika niż ta jaką przewidział producent. Dodać muszę jeszcze, że 95% tunerów, którzy usuwają klapy elektronicznie nie przykłada się do sprawy i edytują jedną mapę. 5% pozostawiam dla fanatyków, którzy robią to dla naprawdę dobrych znajomych. Przesadziłem. Powinien być 1% Posłużę się tu znowu przykładem obrazkowym z tego samego prostego sterownika EDC16:
Tak "usunięte", wyłączone klapy nie generują żadnego błędu w sterowniku i są otwarte, ale co z pozostałymi układami zasilania motoru i ich wysterowaniem? Nic. Klient zapłaci i pojedzie zadowolony, bo pozbył się klap, a jego samochód jedzie lepiej niż przed zabiegiem... bo był zepsuty.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Oj zbichu zbichu.
Widać karmili cię głupotami od małego.
Poczytaj sobie o Edisonie i o spisku żarówkowym.
Pod koniec XX wieku we Francji powstała nawet organizacja która próbowała walczyć z planowym postarzaniem produktu.
Sprawdź sobie wytyczne każdej normy spalin .
Czy to Euro 4 Euro 5 czy 6.
Każdy kto choć trochę kuma fizykę i chemię wie że te normy są po to aby zwiększyć konsumpcjonizm i napędzać gospodarkę.
A wy się dziwicie że VW programowo maskował wyniki badania spalin.
Mogę tak cały wieczór ale nie o tym jest wątek...
Widać karmili cię głupotami od małego.
Poczytaj sobie o Edisonie i o spisku żarówkowym.
Pod koniec XX wieku we Francji powstała nawet organizacja która próbowała walczyć z planowym postarzaniem produktu.
Sprawdź sobie wytyczne każdej normy spalin .
Czy to Euro 4 Euro 5 czy 6.
Każdy kto choć trochę kuma fizykę i chemię wie że te normy są po to aby zwiększyć konsumpcjonizm i napędzać gospodarkę.
A wy się dziwicie że VW programowo maskował wyniki badania spalin.
Mogę tak cały wieczór ale nie o tym jest wątek...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pomorskie
Carlos. Po takim poście zaczyna się toczyć realnie nierówna dyskusja. Lepiej już można by tylko odpisać, że klapy są po to, bo bóg tak chciałcarlos777 pisze:Oj zbichu zbichu.
Widać karmili cię głupotami od małego.
Poczytaj sobie o Edisonie i o spisku żarówkowym.
Pod koniec XX wieku we Francji powstała nawet organizacja która próbowała walczyć z planowym postarzaniem produktu.
Sprawdź sobie wytyczne każdej normy spalin .
Czy to Euro 4 Euro 5 czy 6.
Każdy kto choć trochę kuma fizykę i chemię wie że te normy są po to aby zwiększyć konsumpcjonizm i napędzać gospodarkę.
A wy się dziwicie że VW programowo maskował wyniki badania spalin.
Mogę tak cały wieczór ale nie o tym jest wątek...

V-Tech: 271 KM, 535Nm
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
[ Dodano: 2019-02-09, 15:22 ]
Jakie masz wrażenia po usunięciu klap? Chodzi mi głównie o to jak zbiera Ci się silnik z niskich obrotów tak od 1400 do ok. 2000 obr/min? Czy się zrobił bardziej zrywny?
xavier1996 pisze:Ja wywalałem klapy jakieś dwa miesiące temu, klapy wyciągnięte i wywalone ze sterownika koszt 400 zl. Nie mam żadnego problemu z dpfem mimo że czasami robię odcinki 15km. U mnie klapy były w porządku ale sterownik szwankował więc zdecydowałem się na usunięcie aby problemu się pozbyć na zawsze.pablo44 pisze:ok ale czy wywalenie klap nie spowoduje np. szybszego zapełniania filtra DPF ?
Jakie masz wrażenia po usunięciu klap? Chodzi mi głównie o to jak zbiera Ci się silnik z niskich obrotów tak od 1400 do ok. 2000 obr/min? Czy się zrobił bardziej zrywny?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 27 lis 2018, 21:10
- Lokalizacja: Kielce
Tak, porównując do momentu gdy miałem jeszcze klapy i ciągle mi Check się pojawiał to teraz bez klapek czuć że auto od niskich obrotów nieco szybciej mi się zbiera na obroty. Tez coś słyszałem że po usunięciu silnik na wolnych obrotach będzie głośniej pracował może i to fakt ale ja tego u siebie nie odczuwam.gozdzik77 pisze:[ Dodano: 2019-02-09, 15:22 ]xavier1996 pisze:Ja wywalałem klapy jakieś dwa miesiące temu, klapy wyciągnięte i wywalone ze sterownika koszt 400 zl. Nie mam żadnego problemu z dpfem mimo że czasami robię odcinki 15km. U mnie klapy były w porządku ale sterownik szwankował więc zdecydowałem się na usunięcie aby problemu się pozbyć na zawsze.pablo44 pisze:ok ale czy wywalenie klap nie spowoduje np. szybszego zapełniania filtra DPF ?
Jakie masz wrażenia po usunięciu klap? Chodzi mi głównie o to jak zbiera Ci się silnik z niskich obrotów tak od 1400 do ok. 2000 obr/min? Czy się zrobił bardziej zrywny?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 04 lut 2019, 12:59
- Lokalizacja: świątki
Witam zastanawiem sie nad regeneracja klap w kolektorach. Który z tych zestawów bedzie trwalszy . Chyba że macie coś lepszego/??
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 7563907678
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 6692565340
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 7563907678
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 6692565340
regulamin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 04 lut 2019, 12:59
- Lokalizacja: świątki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Karolpako7 czy zdecydowałeś sie na któryś z zestawów do wymiany klap. Bo ja też sie do tego przymierzam, bo kilka dni temu ponownie wyskoczył mi błąd klap. Ponownie go skasowałem, ale zapewne powróci. Po 20 marca będe w PL i chce to naprawić czyli wymienic te wszytkie elememty, które nawalają.
A tak przy okazji to czy da sie VCDS-em sprawdzić czy to nie nawala czasem sterownik od klap?
Paweł
A tak przy okazji to czy da sie VCDS-em sprawdzić czy to nie nawala czasem sterownik od klap?
Paweł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 04 lut 2019, 12:59
- Lokalizacja: świątki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pomorskie
Jeżeli występuje problem z klapami, to moim zdaniem trzeba to zrobić dobrze, albo wcale 
Sugeruję zakup całego zestawu, bo.. szkoda czasu na czyszczenie tego. Do rzeczy.
Mam myjkę, ale jak to rozbierzesz to zobaczysz o co chodzi
Zużyciu, wyrobieniu ulegają głównie golenie wajch klap. W stanie spoczynku (otwarte) cięgna są naprężone i układ wygląda, że luzu w nim nie ma.. Gdy się jednak wymusi programowo ich testowanie, ewentualnie przestawi siłownik za jego wajchę ręcznie, to przy pozycji "zamknięte" od razu widać jaki jest luz. Ba, czasem można to cięgno zdjąć ręką. Oczywiście należy to wymienić. W silniku jak ja mam - ASB, wymiana lewego (kierowca) zestawu (wajcha, cięgno, zabezpieczenie) da się zrobić w 3 minuty, bo zawleczkę zdejmuje się do góry. Wymiana prawego (pasażer) wymaga zdjęcia lub chociaż podniesienia tej "podstawki" o wysokość zabezpieczenia, bo po tej stronie zdejmuje je się w dół i nie da się go zdjąć na zamocowanym elemencie.
Po zdjęciu rozdwojonej rury kolektora, ukazują się "podstawki" w których są zamocowane klapy. Widać je przez okienka i oczywiście czysto tam nie jest. Nie mniej pozornie nie aż tak, żeby to mogło mieć jakiś wpływ. Sprawdzasz ręką ruch klap - niby ok. POZORNIE.
Jednak po wyjęciu tego od razu widzisz ile na całym elemencie jest nagaru. Na klapach, ośkach i otworach w których klapy pracują. Do tego w części najniższej, położonej od strony szyby w obu elementach jest masa syfu. Widocznie jakoś się tam bardziej osadza.
Wyjmujemy, zdejmujemy zabezpieczenie, wajchę, uszczelkę (warto mieć nową) i wyjmujemy klapy.
UWAGA, da się wyjąć tylko gdy są w pozycji OTWARTE.
Osie są zamocowane w 6 elementach:
Po lewej odrapany z nagaru na szybko.
Są pokryte nagarem i o wiele ciężej chodzą takie wyjęte niż nowe. Da się to też wyczyścić, ale rozumiecie. 12 sztuk dłubania. Nie jest to serio warte tych ~200PLN na zestaw z uszczelkami. Ja co prawda wymieniałem u siebie same zestawy cięgien, oryginalne po 75 PLN/szt. ale jak to będę kiedyś komuś znowu musiał robić, to tylko cały zestaw.
Wyczyszczone składamy wszystko i temat klap zakończony.
No chyba, że jakiś nastawnik jest niesprawny.
Parę fot:
Zabezpieczenie prawego zestawu, to z zabezpieczeniem ściąganym w dół.
![Obrazek]()

Sugeruję zakup całego zestawu, bo.. szkoda czasu na czyszczenie tego. Do rzeczy.
Mam myjkę, ale jak to rozbierzesz to zobaczysz o co chodzi

Zużyciu, wyrobieniu ulegają głównie golenie wajch klap. W stanie spoczynku (otwarte) cięgna są naprężone i układ wygląda, że luzu w nim nie ma.. Gdy się jednak wymusi programowo ich testowanie, ewentualnie przestawi siłownik za jego wajchę ręcznie, to przy pozycji "zamknięte" od razu widać jaki jest luz. Ba, czasem można to cięgno zdjąć ręką. Oczywiście należy to wymienić. W silniku jak ja mam - ASB, wymiana lewego (kierowca) zestawu (wajcha, cięgno, zabezpieczenie) da się zrobić w 3 minuty, bo zawleczkę zdejmuje się do góry. Wymiana prawego (pasażer) wymaga zdjęcia lub chociaż podniesienia tej "podstawki" o wysokość zabezpieczenia, bo po tej stronie zdejmuje je się w dół i nie da się go zdjąć na zamocowanym elemencie.
Po zdjęciu rozdwojonej rury kolektora, ukazują się "podstawki" w których są zamocowane klapy. Widać je przez okienka i oczywiście czysto tam nie jest. Nie mniej pozornie nie aż tak, żeby to mogło mieć jakiś wpływ. Sprawdzasz ręką ruch klap - niby ok. POZORNIE.
Jednak po wyjęciu tego od razu widzisz ile na całym elemencie jest nagaru. Na klapach, ośkach i otworach w których klapy pracują. Do tego w części najniższej, położonej od strony szyby w obu elementach jest masa syfu. Widocznie jakoś się tam bardziej osadza.
Wyjmujemy, zdejmujemy zabezpieczenie, wajchę, uszczelkę (warto mieć nową) i wyjmujemy klapy.
UWAGA, da się wyjąć tylko gdy są w pozycji OTWARTE.
Osie są zamocowane w 6 elementach:
Po lewej odrapany z nagaru na szybko.
Są pokryte nagarem i o wiele ciężej chodzą takie wyjęte niż nowe. Da się to też wyczyścić, ale rozumiecie. 12 sztuk dłubania. Nie jest to serio warte tych ~200PLN na zestaw z uszczelkami. Ja co prawda wymieniałem u siebie same zestawy cięgien, oryginalne po 75 PLN/szt. ale jak to będę kiedyś komuś znowu musiał robić, to tylko cały zestaw.
Wyczyszczone składamy wszystko i temat klap zakończony.
No chyba, że jakiś nastawnik jest niesprawny.
Parę fot:
Zabezpieczenie prawego zestawu, to z zabezpieczeniem ściąganym w dół.
V-Tech: 271 KM, 535Nm
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.