Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Klapy kolektora A6 3.0 TDI

Silniki wysokoprężne
xavier1996
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lis 2018, 21:10
Lokalizacja: Kielce

Post autor: xavier1996 » 31 sty 2019, 14:55

pablo44 pisze:ok ale czy wywalenie klap nie spowoduje np. szybszego zapełniania filtra DPF ?
Ja wywalałem klapy jakieś dwa miesiące temu, klapy wyciągnięte i wywalone ze sterownika koszt 400 zl. Nie mam żadnego problemu z dpfem mimo że czasami robię odcinki 15km. U mnie klapy były w porządku ale sterownik szwankował więc zdecydowałem się na usunięcie aby problemu się pozbyć na zawsze.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 31 sty 2019, 15:14

repek92 pisze:wyraź swoje zdanie, może sie mylę, chetnie posłucham innej teorii co do klap <okok>
Nie zwracaj uwagi - ten koleś po wielu watkach rozpisuje się o WIELU funkcjach klap wirowych ale zapytany o konkrety ogranicza się do ubliżania i wycieczek osobistych :)
faktycznie jest tak, jak mówisz Ty i carlos777:
carlos777 pisze:Klapy,dpf, EGR to elementy które mają podnieść i utrzymywać rentowność serwisów. Ochrona środowiska to tylko pretekst.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 31 sty 2019, 19:13

Najlepiej byłoby gdyby takie elementy jak egr i dpf nie pojawiły się w silnikach. Niestety stały się one wymogiem kierunku, który został obrany już wiele lat temu w Kalifornii, a w dniu dzisiejszym są wyznacznikiem budowy i używania silników spalinowych w całym tzw. cywilizowanym świecie. To co napisał carlos777
carlos777 pisze:Klapy,dpf, EGR to elementy które mają podnieść i utrzymywać rentowność serwisów. Ochrona środowiska to tylko pretekst.
to raczej teoria spiskowa, której pokłosie widoczne jest między innymi na youtube pod tytułem planowanego postarzania produktu. Uważam, że te elementy są zbędne do tego by zadośćuczynić tej teorii i producent wykonałby to w inny bardziej opłacalny dla niego sposób. EGR i DPF zostały zastosowane po to, by producent zmieścił się w normach emisji szkodliwych substancji narzuconych mu przez instytucje z zewnątrz. Nie jest to posunięcie marketingowe producenta do tego by więcej zarobić. No tak, ale co do tego mają klapy wirowe? Najważniejszą dla większości na forum ich funkcję wymienił już kolega mischa. Poprawa momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów poprzez lepsze wymieszanie paliwa z powietrzem. Wiele osób w autach ze sprawnymi klapami odnotowało pogorszenie osiągów auta w zakresie poniżej 2 tys obrotów po ich wyłączeniu. Sam sprawdzałem to w kilku autach i to potwierdzam. Wiele jest też osób (na różnych forach szczególnie), które informują, że wręcz przeciwnie! Po "wywaleniu" klap ich samochód nabrał wigoru. Nie jest to dziwne jeśli klapy w ich autach były uszkodzone, nieprawidłowo działające lub cały układ dolotowy był już wypełniony nagarem w wyniku ogromnego przebiegu lub zaniedbań.
Kolejną istotną funkcją klap jest ich współpraca z zaworem egr. Klapy nie działają w funkcji zero - jedynkowej lecz zakres ich działania jest szekroki. Dla zobrazowania załączam obraz jednej z prostszych map pokazujących jak klapy mogą pracować w zależności od prędkości obrotowej silnika i podanego paliwa:
Obrazek

Obrazek
Jak zauważyliście wartości na osi Z pokrywają się z tym co można odczytać programem VCDS ze sterownika EDC16CP34. W tym szerokim zakresie działania zachodzi szereg zależności związanych z działaniem egr, klap, doładowania turbo, układu wtrysku i tego w jakim stopniu mieszanka paliwowa jest uzupełniana spalinami do wtórnego obrotu. Szczególnie ważne jest tu ustawienie tzw. kąta wtrysku. Producent najczęściej nie przewidział tu sytuacji związanych z tzw. wyłączeniem klap i po ich usunięciu czy też wyłączeniu nie są przez sterownik zastosowane właściwe wartości ilości podanego paliwa, czasu trwania wtrysku, ilości i czasu przedwtrysków, jak i startu wcześniej wymienionych. Skutkuje to obniżeniem wydajności silnika w tym zakresie.
Klapy spełniają też w wielu silnikach jeszcze inne funkcje. Współpracują wraz z klapą gaszącą przy łagodnym wyłączeniu motoru zapobiegając wibracjom. Biorą udział w procesie regeneracji filtra dpf. Poprzez, między innymi, przymykanie klap sterownik dąży do uzyskania wyższej temperatury spalania tak by proces regeneracji przebiegał efektywniej w zakresie niższych obrotów. Kolejną funkcją klap jest ich integralność z całym systemem sprzętowym i procesie logicznym funkcjonowania sterowników. Dlatego też uważam, że nie można powiedzieć, iż klapy należy wywalić i już będzie dobrze. Nie będzie dopóki nie wprowadzi się odpowiednich korekcji w sterowniku, a i to w większości przypadków nie zapewni lepszej wydajności silnika niż ta jaką przewidział producent. Dodać muszę jeszcze, że 95% tunerów, którzy usuwają klapy elektronicznie nie przykłada się do sprawy i edytują jedną mapę. 5% pozostawiam dla fanatyków, którzy robią to dla naprawdę dobrych znajomych. Przesadziłem. Powinien być 1% Posłużę się tu znowu przykładem obrazkowym z tego samego prostego sterownika EDC16:
Obrazek

Obrazek
Tak "usunięte", wyłączone klapy nie generują żadnego błędu w sterowniku i są otwarte, ale co z pozostałymi układami zasilania motoru i ich wysterowaniem? Nic. Klient zapłaci i pojedzie zadowolony, bo pozbył się klap, a jego samochód jedzie lepiej niż przed zabiegiem... bo był zepsuty.

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 01 lut 2019, 00:13

Oj zbichu zbichu.
Widać karmili cię głupotami od małego.
Poczytaj sobie o Edisonie i o spisku żarówkowym.
Pod koniec XX wieku we Francji powstała nawet organizacja która próbowała walczyć z planowym postarzaniem produktu.
Sprawdź sobie wytyczne każdej normy spalin .
Czy to Euro 4 Euro 5 czy 6.
Każdy kto choć trochę kuma fizykę i chemię wie że te normy są po to aby zwiększyć konsumpcjonizm i napędzać gospodarkę.
A wy się dziwicie że VW programowo maskował wyniki badania spalin.
Mogę tak cały wieczór ale nie o tym jest wątek...

mischa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
Imię: Sławek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: mischa » 01 lut 2019, 01:10

carlos777 pisze:Oj zbichu zbichu.
Widać karmili cię głupotami od małego.
Poczytaj sobie o Edisonie i o spisku żarówkowym.
Pod koniec XX wieku we Francji powstała nawet organizacja która próbowała walczyć z planowym postarzaniem produktu.
Sprawdź sobie wytyczne każdej normy spalin .
Czy to Euro 4 Euro 5 czy 6.
Każdy kto choć trochę kuma fizykę i chemię wie że te normy są po to aby zwiększyć konsumpcjonizm i napędzać gospodarkę.
A wy się dziwicie że VW programowo maskował wyniki badania spalin.
Mogę tak cały wieczór ale nie o tym jest wątek...
Carlos. Po takim poście zaczyna się toczyć realnie nierówna dyskusja. Lepiej już można by tylko odpisać, że klapy są po to, bo bóg tak chciał :)

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 09 lut 2019, 15:22

[ Dodano: 2019-02-09, 15:22 ]
xavier1996 pisze:
pablo44 pisze:ok ale czy wywalenie klap nie spowoduje np. szybszego zapełniania filtra DPF ?
Ja wywalałem klapy jakieś dwa miesiące temu, klapy wyciągnięte i wywalone ze sterownika koszt 400 zl. Nie mam żadnego problemu z dpfem mimo że czasami robię odcinki 15km. U mnie klapy były w porządku ale sterownik szwankował więc zdecydowałem się na usunięcie aby problemu się pozbyć na zawsze.

Jakie masz wrażenia po usunięciu klap? Chodzi mi głównie o to jak zbiera Ci się silnik z niskich obrotów tak od 1400 do ok. 2000 obr/min? Czy się zrobił bardziej zrywny?

xavier1996
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lis 2018, 21:10
Lokalizacja: Kielce

Post autor: xavier1996 » 10 lut 2019, 11:41

gozdzik77 pisze:[ Dodano: 2019-02-09, 15:22 ]
xavier1996 pisze:
pablo44 pisze:ok ale czy wywalenie klap nie spowoduje np. szybszego zapełniania filtra DPF ?
Ja wywalałem klapy jakieś dwa miesiące temu, klapy wyciągnięte i wywalone ze sterownika koszt 400 zl. Nie mam żadnego problemu z dpfem mimo że czasami robię odcinki 15km. U mnie klapy były w porządku ale sterownik szwankował więc zdecydowałem się na usunięcie aby problemu się pozbyć na zawsze.

Jakie masz wrażenia po usunięciu klap? Chodzi mi głównie o to jak zbiera Ci się silnik z niskich obrotów tak od 1400 do ok. 2000 obr/min? Czy się zrobił bardziej zrywny?
Tak, porównując do momentu gdy miałem jeszcze klapy i ciągle mi Check się pojawiał to teraz bez klapek czuć że auto od niskich obrotów nieco szybciej mi się zbiera na obroty. Tez coś słyszałem że po usunięciu silnik na wolnych obrotach będzie głośniej pracował może i to fakt ale ja tego u siebie nie odczuwam.

karolpako7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 lut 2019, 12:59
Lokalizacja: świątki

Post autor: karolpako7 » 19 lut 2019, 11:52

Witam zastanawiem sie nad regeneracja klap w kolektorach. Który z tych zestawów bedzie trwalszy . Chyba że macie coś lepszego/??

https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 7563907678
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 6692565340
regulamin

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 19 lut 2019, 15:40

Sadzę ze oba sa takie same.
na Ali można taniej wyrwać :)

karolpako7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 lut 2019, 12:59
Lokalizacja: świątki

Post autor: karolpako7 » 20 lut 2019, 15:18

https://bit.ly/2GziDZh

nie będzie to jakaś lipa z ali
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, 15:19 przez karolpako7, łącznie zmieniany 1 raz.
regulamin

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lut 2019, 15:20

Przeczytaj opinię i oceń czy warto :).

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 23 lut 2019, 15:50

Karolpako7 czy zdecydowałeś sie na któryś z zestawów do wymiany klap. Bo ja też sie do tego przymierzam, bo kilka dni temu ponownie wyskoczył mi błąd klap. Ponownie go skasowałem, ale zapewne powróci. Po 20 marca będe w PL i chce to naprawić czyli wymienic te wszytkie elememty, które nawalają.

A tak przy okazji to czy da sie VCDS-em sprawdzić czy to nie nawala czasem sterownik od klap?

Paweł

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 23 lut 2019, 21:25

Zdejmij wtyczkę z siłownika i następnie podłącz ponownie obserwuj czy płynnie się zamyka.

karolpako7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 lut 2019, 12:59
Lokalizacja: świątki

Post autor: karolpako7 » 24 lut 2019, 14:25

jeszcze nie robiłem, ale chyba najpierw kupie myjke ultradzwiękową żeby po rozebraniu to umyć wszystko.
regulamin

mischa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
Imię: Sławek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: mischa » 25 lut 2019, 00:58

Jeżeli występuje problem z klapami, to moim zdaniem trzeba to zrobić dobrze, albo wcale :)
Sugeruję zakup całego zestawu, bo.. szkoda czasu na czyszczenie tego. Do rzeczy.
Mam myjkę, ale jak to rozbierzesz to zobaczysz o co chodzi :)

Zużyciu, wyrobieniu ulegają głównie golenie wajch klap. W stanie spoczynku (otwarte) cięgna są naprężone i układ wygląda, że luzu w nim nie ma.. Gdy się jednak wymusi programowo ich testowanie, ewentualnie przestawi siłownik za jego wajchę ręcznie, to przy pozycji "zamknięte" od razu widać jaki jest luz. Ba, czasem można to cięgno zdjąć ręką. Oczywiście należy to wymienić. W silniku jak ja mam - ASB, wymiana lewego (kierowca) zestawu (wajcha, cięgno, zabezpieczenie) da się zrobić w 3 minuty, bo zawleczkę zdejmuje się do góry. Wymiana prawego (pasażer) wymaga zdjęcia lub chociaż podniesienia tej "podstawki" o wysokość zabezpieczenia, bo po tej stronie zdejmuje je się w dół i nie da się go zdjąć na zamocowanym elemencie.

Po zdjęciu rozdwojonej rury kolektora, ukazują się "podstawki" w których są zamocowane klapy. Widać je przez okienka i oczywiście czysto tam nie jest. Nie mniej pozornie nie aż tak, żeby to mogło mieć jakiś wpływ. Sprawdzasz ręką ruch klap - niby ok. POZORNIE.

Jednak po wyjęciu tego od razu widzisz ile na całym elemencie jest nagaru. Na klapach, ośkach i otworach w których klapy pracują. Do tego w części najniższej, położonej od strony szyby w obu elementach jest masa syfu. Widocznie jakoś się tam bardziej osadza.

Wyjmujemy, zdejmujemy zabezpieczenie, wajchę, uszczelkę (warto mieć nową) i wyjmujemy klapy.

UWAGA, da się wyjąć tylko gdy są w pozycji OTWARTE.

Osie są zamocowane w 6 elementach:
Po lewej odrapany z nagaru na szybko.
Obrazek

Są pokryte nagarem i o wiele ciężej chodzą takie wyjęte niż nowe. Da się to też wyczyścić, ale rozumiecie. 12 sztuk dłubania. Nie jest to serio warte tych ~200PLN na zestaw z uszczelkami. Ja co prawda wymieniałem u siebie same zestawy cięgien, oryginalne po 75 PLN/szt. ale jak to będę kiedyś komuś znowu musiał robić, to tylko cały zestaw.

Wyczyszczone składamy wszystko i temat klap zakończony.
No chyba, że jakiś nastawnik jest niesprawny.

Parę fot:

Obrazek
Obrazek

Zabezpieczenie prawego zestawu, to z zabezpieczeniem ściąganym w dół.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl