Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Klapy kolektora A6 3.0 TDI

Silniki wysokoprężne
konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 25 lut 2019, 16:50

No i to jest super robota,
Skąd brałeś części zamienne ??

mischa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
Imię: Sławek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: mischa » 25 lut 2019, 19:27

Z lokalnego sklepu. Obojętnie. Każdy ogarnięty sklep ma z tego samego miejsca w Polsce czy Europie :)

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 350
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Rocznik: 2016
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 25 lut 2019, 21:21

Najlepiej od razu wymienić klapy na zestaw naprawczy przy takiej robocie , ponieważ i tak i tak to Cię czeka :) Ja musiałem dwa razy je rozbierać ,ponieważ pierwszy raz je czyściłem i pomogło może na dwa- trzy tygodnie <uoee>

mischa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
Imię: Sławek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: mischa » 28 lut 2019, 19:59

Dobre, że dopiero teraz patrzę na jedną rzecz z pierwszego postu.

Napięcie 10,26 V ? To mogło być spowodowane niskim napięciem po prostu.

LESIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2019, 03:10
Lokalizacja: London

Post autor: LESIO » 10 mar 2019, 02:01

ja u siebie wymienilem klapy uszczelke i ciegno i blad dalej mi wywala wiec mysle ze to silniczek sterujacy klapami niby chodzi ale nie tak jak jego brat z drugiej strony
Audi A6 C6 3.0 TDI BMK QUATTRO więc ustaw na forum, spójrz jak nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 350
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Rocznik: 2016
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 10 mar 2019, 09:20

LESIO pisze:ja u siebie wymienilem klapy uszczelke i ciegno i blad dalej mi wywala wiec mysle ze to silniczek sterujacy klapami niby chodzi ale nie tak jak jego brat z drugiej strony
Miałem identyczny przypadek, błędy takie same z dwóch klap-dolna skrajna wartość nie osiągnięta lub coś takiego , wymienione klapy,cięgna a pozostał jeden błąd , okazało się że jeden silniczek nie pracuje w pełnym zakresie. po wymianie i adaptacji zero błędów.

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 10 mar 2019, 10:15

Wystarczy założyć blaszki ograniczające ruchy krańcowe nastawnika, zrobić nastawy podstawowe i będzie śmigać kolejnych parę lat.

haribo.pl

Klapy

Post autor: haribo.pl » 10 mar 2019, 13:05

carlos777 pisze:Wystarczy założyć blaszki ograniczające ruchy krańcowe nastawnika, zrobić nastawy podstawowe i będzie śmigać kolejnych parę lat.
Mozna skrocic ciegno
Wywalic metalowa czesci i wkrecic srubę bedzie wtedy nawet regulacja

LESIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2019, 03:10
Lokalizacja: London

Post autor: LESIO » 12 mar 2019, 23:42

ollyon86 pisze:
LESIO pisze:ja u siebie wymienilem klapy uszczelke i ciegno i blad dalej mi wywala wiec mysle ze to silniczek sterujacy klapami niby chodzi ale nie tak jak jego brat z drugiej strony
Miałem identyczny przypadek, błędy takie same z dwóch klap-dolna skrajna wartość nie osiągnięta lub coś takiego , wymienione klapy,cięgna a pozostał jeden błąd , okazało się że jeden silniczek nie pracuje w pełnym zakresie. po wymianie i adaptacji zero błędów.

jak robiles adaptacje bo nie widzialem do disela
Audi A6 C6 3.0 TDI BMK QUATTRO więc ustaw na forum, spójrz jak nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 13 mar 2019, 09:11

044 Basic setting: Intake manifold flap bank 1

1) Coolant temperature at least 80 °C

2) Switch off ignition briefly, then start engine

3) Start basic setting

4) Follow driver instructions

(pedals must be pressed)

5) Wait for the engine speed rise to approx. 2800 rpm



KNote:

The bank 1 intake manifold flaps are now alternately

opened and closed at intervals.

Specifications with "flap open":

Engine speed: approx. 2800 rpm

Activation: Flap open

Actual air mass: [mg/stroke]

Intake manifold flap bank 1 feedback: 3 ... 7 %

Specifications with "flap closed":

Engine speed: approx. 2800 rpm

Activation: Flap closed

Actual air mass: [mg/stroke]

Intake manifold flap bank 1 feedback: 93 ... 97 %

Air mass difference between "flap open/closed": min. 20 mg/stroke



055 Basic setting: Intake manifold flap bank 2

1) Coolant temperature at least 80 °C

2) Switch off ignition briefly, then start engine

3) Start basic setting

4) Follow driver instructions

(pedals must be pressed)

5) Wait for the engine speed rise to approx. 2800 rpm



KNote:

The bank 2 intake manifold flaps are now alternately

opened and closed at intervals.

Specifications with "flap open":

Engine speed: approx. 2800 rpm

Activation: Flap open

Actual air mass: [mg/stroke]

Intake manifold flap bank 2 feedback: 3 ... 7 %

Specifications with "flap closed":

Engine speed: approx. 2800 rpm

Activation: Flap closed

Actual air mass: [mg/stroke]

Intake manifold flap bank 2 feedback: 93 ... 97 %

Air mass difference between "flap open/closed": min. 20 mg/stroke

masakra1112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 07 lut 2019, 18:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: masakra1112 » 18 mar 2019, 11:00

Witajcie,

W mojej C6-tce wyskoczył w komputerze błąd P1018 ("Klapa w kolektorze ssącym 2 sterowania strumieniem powietrza Dolne położenie krańcowe nieosiągnięte", przekroczona górna wartość graniczna). Dodam, że nie świeci się kontrolka "check engine".
1. Czy to oznacza, że klapa w kolektorze nr 2 nie domyka się do końca na niskich obrotach? Czy jest to jakiś duży problem dla silnika ? Auto jeździ normalnie, nie jest ospałe "z dołu".
2. Czy po ewentualnym wyprogramowaniu klap ze sterownika trzeba je również jakoś mechanicznie "zabezpieczyć"/usunąć ?

Pozdrawiam

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 18 mar 2019, 12:29

Wałkowane milion razy.
Ciężko poszukać, przeczytać?

masakra1112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 07 lut 2019, 18:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: masakra1112 » 18 mar 2019, 12:54

Możesz skierować mnie do tego wątku? Szukałem tych informacji, nie znalazłem.

mischa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
Imię: Sławek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: mischa » 24 mar 2019, 20:18

masakra1112 pisze:Witajcie,

W mojej C6-tce wyskoczył w komputerze błąd P1018 ("Klapa w kolektorze ssącym 2 sterowania strumieniem powietrza Dolne położenie krańcowe nieosiągnięte", przekroczona górna wartość graniczna). Dodam, że nie świeci się kontrolka "check engine".
1. Czy to oznacza, że klapa w kolektorze nr 2 nie domyka się do końca na niskich obrotach? Czy jest to jakiś duży problem dla silnika ? Auto jeździ normalnie, nie jest ospałe "z dołu".
2. Czy po ewentualnym wyprogramowaniu klap ze sterownika trzeba je również jakoś mechanicznie "zabezpieczyć"/usunąć ?

Pozdrawiam
Masz w tym wątku wszystkie odpowiedzi. Czego nie zrozumiałeś?
Można klapy niedrogo i fachowo naprawić lub pójść drogą Januszy mechaniki i je &#8222;wywalać&#8221;.

Nie wiem po co ludzie rzucają się nawet na podstarzałe skomplikowane samochody, skoro nie chcą się pogodzić z kosztami ich eksploatacji. Tak, w silniku 1.6D z 1985 roku wszystko było prostsze. Należy więc każdy nowocześniejszy silnik doprowadzić do poziomu z XIX wieku.

masakra1112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 07 lut 2019, 18:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: masakra1112 » 25 mar 2019, 14:32

mischa pisze:
masakra1112 pisze:Witajcie,

W mojej C6-tce wyskoczył w komputerze błąd P1018 ("Klapa w kolektorze ssącym 2 sterowania strumieniem powietrza Dolne położenie krańcowe nieosiągnięte", przekroczona górna wartość graniczna). Dodam, że nie świeci się kontrolka "check engine".
1. Czy to oznacza, że klapa w kolektorze nr 2 nie domyka się do końca na niskich obrotach? Czy jest to jakiś duży problem dla silnika ? Auto jeździ normalnie, nie jest ospałe "z dołu".
2. Czy po ewentualnym wyprogramowaniu klap ze sterownika trzeba je również jakoś mechanicznie "zabezpieczyć"/usunąć ?

Pozdrawiam
Masz w tym wątku wszystkie odpowiedzi. Czego nie zrozumiałeś?
Można klapy niedrogo i fachowo naprawić lub pójść drogą Januszy mechaniki i je &#8222;wywalać&#8221;.

Nie wiem po co ludzie rzucają się nawet na podstarzałe skomplikowane samochody, skoro nie chcą się pogodzić z kosztami ich eksploatacji. Tak, w silniku 1.6D z 1985 roku wszystko było prostsze. Należy więc każdy nowocześniejszy silnik doprowadzić do poziomu z XIX wieku.
Nie ma problemu z tym, że auta są bardziej skomplikowane, ale ekologiczne "dodatki" jak DPF, klapy i EGR są stworzone w jasnym celu - aby drenować kieszenie użytkowników tych samochodów podczas ich serwisu.
Nie pytałem się o Twoje zdanie dotyczące naprawy za pomocą zestawu naprawczego - bo mnie ona nie interesuje i nie o to pytałem. Jakbym chciał naprawiać te klapy, to bym to zrobił. Januszem mechaniki to można nazwać Ciebie, bo jakbyś się trochę interesował tematem to wiedziałbyś, że usunięcie klap samo w sobie nie ma żadnego negatywnego wpływu na silnik.
P.S. Na swoje pytania nie znalazłem PRECYZYJNYCH odpowiedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl