Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Klapy kolektora A6 3.0 TDI

Silniki wysokoprężne
pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 174
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Klapy kolektora A6 3.0 TDI

Post autor: pablo44 » 27 sty 2019, 22:31

Witam

dzisiaj podłączyłem VCDS-a pod moją A6 i pojawił się nastepujacy błąd:

008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
P2015-003-Implausible Signal-Intermittent
Freeze Frame
Fault Status 00100011
Fault Priority 2
Fault Frequency 3
Reset counter 255
Milage 284075 km
Time indication 0
Date 2019.01.25
Time 07:00:33

Freeze frame
RPM 0/min
Speed 0 km/h
Voltage 10.26 V
Lambda 14.1%
Lambda 1.6%
Voltage 0.540V
Bin Bits 00000000

Proszę o podpowiedź czy problem jest z klapami kolektora czy ze sterownikiem tych klap i symbol Bank 1 dotyczy strony pasażera czy kierowcy.

Pozdrawiam
Paweł

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 sty 2019, 22:51

Bank 1 to zawsze strona pasażera :).

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 174
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 27 sty 2019, 22:58

Ok Mateusz a czy to będzie problem ze sterownikiem czy same klapy

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 sty 2019, 23:44

Warto byłoby zajrzeć do klap, bo może są cały czas otwarte i dlatego wywala taki błąd.

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 174
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 29 sty 2019, 21:13

Na razie skasowałem bład i poczekam kiedy pojawi sie ponownie a wtedy pomyślę co zrobić. Bo akurat teraz jestem w Holandii a wolałbym naprawiac kolektory dolotowe w PL, wiadomo koszty i wiedza mechaników <lol> <lol> <lol>

[ Dodano: 2019-01-29, 21:13 ]
Dzisiaj podłączyłem VCDS-a i sprawdziłem, czy ponownie pojawił się błąd dotyczący kolektora dolotowego - jest czysto <okok> Mam nadzieję, że tak będzie jak najdłużej a jak przyjadę do PL to sprawdzę to dokładnie i ewentualnie wymienie.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 29 sty 2019, 21:19

wywal je, usuń je ze sterownika bedziesz miał spokój
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 174
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 29 sty 2019, 21:22

ok ale czy wywalenie klap nie spowoduje np. szybszego zapełniania filtra DPF ?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 29 sty 2019, 21:28

nie powinno nic sie stać to ze te klapy sie zamkną to nie znaczy ze te powietrze wraz ze spalinami (przez egr) nie dotrze do komory spalin, dotrze ale poprzez zawirowanie zobacz ze taki kolektor ma łacznie 6 otworów przez które leci powietrze zamkniecie trzech poprzez klapy powoduje zawirowanie powietrza które wpada do komory spalania, dlatego usunięcie ich nie bedzie stwarzało problemów
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 174
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 29 sty 2019, 21:52

musze poczytać ne ten temat i wtedy podejmę decyzję, dodam, że poprzedni właściciel już raz wymieniał to ustrojstwo bo informował mnie o tym a potwierdzeniem jest data produkcji kolektora - 2012 a auto z 2009 <stres>

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 29 sty 2019, 21:57

tylko musisz znaleźć kogos kto ci to ogarnie zeby usunąc je ze sterownika, one tam sa tylko ze wzgledu na emisje spalin,z chwilą kiedy sa zamknięte teoretycznie powietrze wpada w zawirowanie po czym z wieksza predkoscią wpada w komore spalania i jest lepiej spalone co daje niższa emisje spalin
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 29 sty 2019, 22:07

Prawie dobrze to opisałeś, ale prawie robi dużą różnicę.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 29 sty 2019, 22:11

wyraź swoje zdanie, może sie mylę, chetnie posłucham innej teorii co do klap <okok>
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mischa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: mischa » 29 sty 2019, 23:40

Szybko, usuńmy klapy kolektora w 4 zaworowym silniku, zanim dotrze do nas, że to w ogóle bez sensu...

Panowie. Szczególnie Ci upierający się przy usunięciu klap wirowych. Mam pytanie. Po co te klapy w ogóle są? Odpowiadam: na złość! Służą, za pomocą swojego skomplikowania (układ klap, sterownik klap, oprogramowanie) dodawaniu wam jedynie trosk. Tak jak rozrusznik na przykład. W końcu też może się zepsuć. Parkuj tyłem na wzniesieniu, odpalaj grawitacyjnie. Rozwiązane! Automat? No to od kosy spalinowej, czy silnika małej łodzi zamontuj mechanizm.

Klapy zostały dodane, żeby znacząco poprawić moment obrotowy silnika z dołu. Wsiądź do jakiejś benzyny chociaż VW 1.4 8V i 1.4 16V. 16 zaworowy osiągnie większą moc, ale z dołu o wiele lepiej ciągnie 8 zaworowy. Żeby pogodzić dwa światy zostały dodane klapy wirowe. W A6 C6 konstrukcja klap uniemożliwia ich awarię w postaci wpadnięcia do kolektora. To nie BMW z nitowanymi blaszkami. Nie wierzysz? Jedź na jakiś szrot, weź sobie te kalpy wymontuj, rozpierdol na części pierwsze i wyciągnij wnioski.

Klapy są istotne, polepszają elastyczność silnika i owszem. Możesz je sobie wymontować. Rozrusznik też.

1. Sprawdź czy kolektor nie jest zasyfiony, czy po odłączeniu cięgien możesz w całym zakresie nimi poruszać.
2. Sprawdź luzy na tych cięgnach od sterownika do klap. Wyrabiają się, walą błędami, zapalają MIL.
3. Sprawdź kostki, kable.
4. Ewentualnie podmień/wymień sterownik.

Temat wyczerpany.

Nie, jeszcze nie. Usuń EGR. To też zło. Niech silnik bardziej telepie na obrotach minimalnych i niech się dogrzewa dłużej. Oczywiste. Usuń wszystko. Zamontuj silnik S320 pod maską.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 30 sty 2019, 09:08

1 - można usunąć programowo
2 - można zamontować zestawy naprawcze dostępne w ASO i również poza (łącznik matalowo-plastikowy, prowadnica i zabezpieczenie
3 - jeżeli nie pomaga montaż org. zestawów napr, zamontować dwie blokady na nastawniki, dostępne na popularnym serwisie sprzedaży internetowej

sterownik silnika sprawdza zakres pracy każdego nastawnika, przy każdym uruchomieniu silnika. nadmierne zużycie elementów z tworzywa sztucznego (wytarcie i luz nadmierny), powoduje, że ramię nastawnika wychyla się poza zakres swojej pracy

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DKNA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 30 sty 2019, 19:08

Klapy,dpf, EGR to elementy które mają podnieść i utrzymywać rentowność serwisów. Ochrona środowiska to tylko pretekst.
W ciągu ostatnich 20 lat nastąpił większy postęp w budowie silników niż od początku istnienia automobilu.
Na papierze i w teorii wszystko ładnie wygląda.
Można zbudować ekologiczne i bezawaryjne jednostki. Tylko po co?
Koncerny boją się plajty i wolą produkować buble.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga