Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

wyje pompa od wspomagania

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 27 mar 2014, 11:02

najpierw wymień płyn na nowy. Jednak nie wiem, który płyn mogę Ci polecić gdyż w pierwszej kolejności zastosowałem płyn Febi z zieloną nakrętką tak jak wyczytałem tu na forum. Przepłukałem, zalałem i jak się auto nagrzewało to dźwięk się nasilał. W końcu znajomy mechanik zalał mi płyn gęściejszy od Febi i problem po części zniknął. Po części bo ostatnio przegoniłem auto 500km i pod koniec podróży pompę było słychać na wolnych obrotach- tak że w przyszłości liczę się z wymianą pompy.
Jeśli bardzo chcesz to mogę sprawdzić jaki to był płyn.
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

icedfan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: RZESZOW

Post autor: icedfan » 27 mar 2014, 12:49

marlitkos pisze:najpierw wymień płyn na nowy. Jednak nie wiem, który płyn mogę Ci polecić gdyż w pierwszej kolejności zastosowałem płyn Febi z zieloną nakrętką tak jak wyczytałem tu na forum. Przepłukałem, zalałem i jak się auto nagrzewało to dźwięk się nasilał. W końcu znajomy mechanik zalał mi płyn gęściejszy od Febi i problem po części zniknął. Po części bo ostatnio przegoniłem auto 500km i pod koniec podróży pompę było słychać na wolnych obrotach- tak że w przyszłości liczę się z wymianą pompy.
Jeśli bardzo chcesz to mogę sprawdzić jaki to był płyn.
sam działałeś z wymianą oleju do wspomagania? to prosta sprawa?
jak mechanik wyleje stary lej, przeczyści zbiornik i wężyki, i problem wycia pompy będzie ten sam to oznacza tylko to że to pompa do wymiany? i tak ogólnie przy skręcaniu piszczy, a te dźwięki wychodzą z pompy wspomagania, bo mi tak się wydaję jak by one też wychodziły z nad kół... to prawda?

do pomocy dodaję ten filmik zrobiony u mnie w aucie u was tak piszczy ?

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 28 mar 2014, 09:43

przy pierwszej wymianie na płyn Febi sam działałem. Sprawa prosta chociaż trzeba trochę się nakręcić kierownicą żeby odpowietrzyć układ. Pamiętaj o podniesieniu przednich kół by przy spuszczaniu oleju zmniejszyć opory.
W moim przypadku pompa nie piszczała a "buczała"- i w miarę nagrzewania się silnika hałas narastał a później to nawet czułem na pedałach drgania.
Z filmiku wygląda mi na pompę.
Najpierw wymieniłbym olej- nie dużo Cię to będzie kosztowało jeśli będziesz to robił sam to koszt oleju jest w granicach 30 zł. Kup dwa na przepłukanie układu.
Olej spuszczałem poprzez zdjęcie przewodu od wspomagania pod silnikiem- jak staniesz przodem to po prawej stronie są dwa przewody o średnicy około 20-30mm. Wystarczy zdjąć a później kręcić kierownicą by wypchnąć olej.
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

icedfan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: RZESZOW

Post autor: icedfan » 28 mar 2014, 21:25

u mnie to nie pompa byłem dziś u mechanika do którego zawsze jeżdżę wcześniej byłem ale byli jego pracownicy i stwierdzili że to pompa, dziś podjeżdżam i był ten główny mechanik, mówi podnieś klapę odpal i kręć kierownicą raz w prawo raz w lewo, legną na dół i stwierdził że to od wahaczu, czy schorzeniu ak na nich jest uszczelka to po prostu są tak suche wysuszone że tak daję przy skręcaniu. :] panowie.

Awatar użytkownika
Redoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 gru 2012, 22:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Redoo » 02 maja 2014, 23:40

Panowie ja mam taki problem,od wymiany silnika ciężko mi chodziło wspomaganie mechanik nalał mi czerwony płyn ATF jakoś to jeździło przy pełnym skręcie słychać było pompę teraz wspomagania brak jakiś czas temu pojawił się lekki wyciek,teraz płyn wyrzuca ze zbiorniczka i wspomagania brak.Do pracy dojeżdżam blisko i męczę bez tego wspomagania,nie wiem od czego zacząć straszą maglownicą i kosztami.

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 03 maja 2014, 10:47

Redoo, ładnie Cię macherzy załatwili, nie rozumiem, jak po przekładce nagle pompa siadła.

Odnośnie tego, od czego zacząć to płyn tylko i wyłącznie zielony się leje http://img.bazarek.pl/294198/16520/3194 ... 6899a6.jpg

Czy masz kogoś, kto się zna na temacie i ewentualnie da radę przycisnąć tych od przekładki ? Pytam bo:
- regeneracja pompy wspomagania w Lublinie 100-200 zł + roczna gwarancja,
- maglownica to ok 800-1400 zł, zależy ile do robienia, co do wymiany itp, no i zależy u kogo się robi.

Na 100% odradzam zabawy w wymianę pompy i tyle. Możesz jeszcze zaryzykować i przepłukać cały układ. Zbiorniczek na płyn należy lekko podgrzać przed wlaniem środka do czyszczenia, ponieważ są tam brudy, których normalnie nie ruszysz, a one same w sobie i tak odchodzą z czasem zawalając układ.

Wtedy zobaczysz jak działa pompa i magiel.

Niestety ja byłem pazerny i zacząłem od wymiany pompy na używaną. Straciłem czas i 200 zł w na pompę + 100 za robotę. + kasa na regenerację pompy i magla, a mogłem od razu pojechać i to zrobić bez zabaw.

Awatar użytkownika
Redoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 gru 2012, 22:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Redoo » 04 maja 2014, 21:22

michal_bst Meches nalał mi czerwonego płynu ale to wszystko śmigało zrobiłem jakieś 18 tyś km i nagle padło teraz to nie ukręci kołem,jutro posprawdzam czy wszystko jest szczelne i przepłukam ten układ,wyczytałem ze jak wyrzuca płyn to może być nieszczelność w układzie i zasysa powietrze.

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 05 maja 2014, 20:42

Redoo, no właśnie mi wiele osób mówiło, że do pompy w Audi tylko zielony tej firmy, każdy inny przyczyni się do rychłego zejścia pompy. Tak samo mówił chłop, który regeneruje pompy. Imho wiele podobnych opinii wśród obcych dla siebie ludzi daje do myślenia jednak.


Żeby było jasne, nie występuje tu w roli jakiegoś eksperta bo jestem zielony jak ten płyn hehe ale przechodziłem przez to ponad miesiąc i czegoś się tam jednak nauczyłem.

smolaa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2011, 14:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: smolaa » 09 cze 2014, 07:59

Ja mam podobny problem, na który brakuje mi już pomysłów. Maglownica po wymianie, pompa też, nowy Febi zielony, czysty. Wycieków żadnych nie widać ani nie czuć, a pompa wyje ..i bądź tu mądry..
TDI < V8 PB

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 13 wrz 2014, 17:31

Witam panowie. Calkiem niedawno zaczela wyc mi pompa wspomagania i odrazu wszedlem na forum pojawil sie ten post. Na wstepie chcialem pochwalic uzytkownika haber za sposob ktory nam udostepnil jest to prosty tani a zarazem bardzo skuteczny sposob na wyjaca pompe jezeli jeszcze nie jest dla niej za pozno. Zastosowalem sie do opisu habera i pompa chodzi jak nowka wydalem tylko na plyn lecz zanim przystapilem do czynnosci pojechalem do mechanika i zapytalem ile by wzial za to <okok> i wiecie co? Koles krzyknal mi 170zl za to bo powiedzial ze pompa do wymiany a ja na to ze moze stary jest plyn czy cos on nie nie pompa na bank. Podziekowalem pojechalem do sklepu kupilem dwa litry plynu godzinka roboty na trawie i audi kieruje sie znakomicie po zrobieniu okolo 40km odrazu byla zmiana ale nie wielka teraz kreci sie jednym palcem nic nie wyje nie skrzypi. Duzy szacun dla habera pozdro!!!
Cześć. Audi A6 19''

zmb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 02 sty 2011, 22:38
Lokalizacja: Mullingar

Dołączam sie do tematu

Post autor: zmb » 25 wrz 2014, 19:47

Witam, mam podobny problem, prosze o ocene

tutaj link


Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 27 wrz 2014, 16:34

Strasznie dziwnie wam te pompy wyja :p ja mam 4 pompę i dalej mi wyje już to zostawiłem i tak jeżdżę bo szlak trafiał już z tym... wymieniłem tez maglownice i zamontowałem servotronik i przy skręcaniu jak wyło tak wyje chociaż nawet bez skrecania ja słychać i obroty spadają podczas kręcenia zwłaszcza gdy się nagrzeje silnik, ile litrów febi juz poszło to nie zlicze <lol> wrzuce później filmik ;)

Awatar użytkownika
czarnycp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 19 kwie 2010, 16:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: czarnycp » 08 lis 2014, 07:29

Witam! Gdyby ktoś planował zakup regenerowanej pompy TRW to nie polecam, padła po tygodniu a na wynik reklamacji czekam już miesiąc... :[ Rozebrałem starą i jedyne co może się zużyć to łożysko i ta jajowata tuleja (robią się ząbki) nie można gdzieś kupić lub dorobić takiego elementu zamiast zostawiać w aso 3800?

zmb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 02 sty 2011, 22:38
Lokalizacja: Mullingar

Post autor: zmb » 12 lis 2014, 13:21

Witam, problem rozwiazany, nowa pompa i koniec. Tylko ze u mnie to pompa kosztuje 280 eu + vat a w pl 340 zl.

muzyk177
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 lut 2015, 21:41
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: muzyk177 » 21 lut 2015, 12:16

Witam, mam podobny problem, tylko tutaj jest tyle rad że sam już nie wiem do czego się zastosować. Sprawa wygląda następująco kiedy skręcam kierownicą na maxa w lewo/prawo pompa wyje. Olej jest czarny i znalazłem w nim kilka opiłków metalu. Jak się skręca trochę wszystko jest ok, cicho i bez problemów, kierwonica chodzi lekko, tak samo na zimnym i ciepłym silniku. Kiedy byłem u mechanika powiedział mi żebym nie wymieniał oleju bo pompa jest na wykończeniu, szkoda kasy i płynu. Powiedział mi żebym czekał jak padnie do końca a potem wymienił całą pompę i olej. Ja natomiast myślę inaczej, że jednak trzeba wymienić. A Wy co o tym sądzicie?
Znów ją poczuć, całą siłą brać.
Łapać oddech, kiedy serce staje
Prędkość może, kiedyś zabije Cię
Lecz dziś, to ona żyć Ci daje

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga