wyje pompa od wspomagania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Lubelskie
najpierw wymień płyn na nowy. Jednak nie wiem, który płyn mogę Ci polecić gdyż w pierwszej kolejności zastosowałem płyn Febi z zieloną nakrętką tak jak wyczytałem tu na forum. Przepłukałem, zalałem i jak się auto nagrzewało to dźwięk się nasilał. W końcu znajomy mechanik zalał mi płyn gęściejszy od Febi i problem po części zniknął. Po części bo ostatnio przegoniłem auto 500km i pod koniec podróży pompę było słychać na wolnych obrotach- tak że w przyszłości liczę się z wymianą pompy.
Jeśli bardzo chcesz to mogę sprawdzić jaki to był płyn.
Jeśli bardzo chcesz to mogę sprawdzić jaki to był płyn.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
- Imię: Damian
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: RZESZOW
sam działałeś z wymianą oleju do wspomagania? to prosta sprawa?marlitkos pisze:najpierw wymień płyn na nowy. Jednak nie wiem, który płyn mogę Ci polecić gdyż w pierwszej kolejności zastosowałem płyn Febi z zieloną nakrętką tak jak wyczytałem tu na forum. Przepłukałem, zalałem i jak się auto nagrzewało to dźwięk się nasilał. W końcu znajomy mechanik zalał mi płyn gęściejszy od Febi i problem po części zniknął. Po części bo ostatnio przegoniłem auto 500km i pod koniec podróży pompę było słychać na wolnych obrotach- tak że w przyszłości liczę się z wymianą pompy.
Jeśli bardzo chcesz to mogę sprawdzić jaki to był płyn.
jak mechanik wyleje stary lej, przeczyści zbiornik i wężyki, i problem wycia pompy będzie ten sam to oznacza tylko to że to pompa do wymiany? i tak ogólnie przy skręcaniu piszczy, a te dźwięki wychodzą z pompy wspomagania, bo mi tak się wydaję jak by one też wychodziły z nad kół... to prawda?
do pomocy dodaję ten filmik zrobiony u mnie w aucie u was tak piszczy ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Lubelskie
przy pierwszej wymianie na płyn Febi sam działałem. Sprawa prosta chociaż trzeba trochę się nakręcić kierownicą żeby odpowietrzyć układ. Pamiętaj o podniesieniu przednich kół by przy spuszczaniu oleju zmniejszyć opory.
W moim przypadku pompa nie piszczała a "buczała"- i w miarę nagrzewania się silnika hałas narastał a później to nawet czułem na pedałach drgania.
Z filmiku wygląda mi na pompę.
Najpierw wymieniłbym olej- nie dużo Cię to będzie kosztowało jeśli będziesz to robił sam to koszt oleju jest w granicach 30 zł. Kup dwa na przepłukanie układu.
Olej spuszczałem poprzez zdjęcie przewodu od wspomagania pod silnikiem- jak staniesz przodem to po prawej stronie są dwa przewody o średnicy około 20-30mm. Wystarczy zdjąć a później kręcić kierownicą by wypchnąć olej.
W moim przypadku pompa nie piszczała a "buczała"- i w miarę nagrzewania się silnika hałas narastał a później to nawet czułem na pedałach drgania.
Z filmiku wygląda mi na pompę.
Najpierw wymieniłbym olej- nie dużo Cię to będzie kosztowało jeśli będziesz to robił sam to koszt oleju jest w granicach 30 zł. Kup dwa na przepłukanie układu.
Olej spuszczałem poprzez zdjęcie przewodu od wspomagania pod silnikiem- jak staniesz przodem to po prawej stronie są dwa przewody o średnicy około 20-30mm. Wystarczy zdjąć a później kręcić kierownicą by wypchnąć olej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
- Imię: Damian
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: RZESZOW
u mnie to nie pompa byłem dziś u mechanika do którego zawsze jeżdżę wcześniej byłem ale byli jego pracownicy i stwierdzili że to pompa, dziś podjeżdżam i był ten główny mechanik, mówi podnieś klapę odpal i kręć kierownicą raz w prawo raz w lewo, legną na dół i stwierdził że to od wahaczu, czy schorzeniu ak na nich jest uszczelka to po prostu są tak suche wysuszone że tak daję przy skręcaniu.
panowie.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Panowie ja mam taki problem,od wymiany silnika ciężko mi chodziło wspomaganie mechanik nalał mi czerwony płyn ATF jakoś to jeździło przy pełnym skręcie słychać było pompę teraz wspomagania brak jakiś czas temu pojawił się lekki wyciek,teraz płyn wyrzuca ze zbiorniczka i wspomagania brak.Do pracy dojeżdżam blisko i męczę bez tego wspomagania,nie wiem od czego zacząć straszą maglownicą i kosztami.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
Redoo, ładnie Cię macherzy załatwili, nie rozumiem, jak po przekładce nagle pompa siadła.
Odnośnie tego, od czego zacząć to płyn tylko i wyłącznie zielony się leje http://img.bazarek.pl/294198/16520/3194 ... 6899a6.jpg
Czy masz kogoś, kto się zna na temacie i ewentualnie da radę przycisnąć tych od przekładki ? Pytam bo:
- regeneracja pompy wspomagania w Lublinie 100-200 zł + roczna gwarancja,
- maglownica to ok 800-1400 zł, zależy ile do robienia, co do wymiany itp, no i zależy u kogo się robi.
Na 100% odradzam zabawy w wymianę pompy i tyle. Możesz jeszcze zaryzykować i przepłukać cały układ. Zbiorniczek na płyn należy lekko podgrzać przed wlaniem środka do czyszczenia, ponieważ są tam brudy, których normalnie nie ruszysz, a one same w sobie i tak odchodzą z czasem zawalając układ.
Wtedy zobaczysz jak działa pompa i magiel.
Niestety ja byłem pazerny i zacząłem od wymiany pompy na używaną. Straciłem czas i 200 zł w na pompę + 100 za robotę. + kasa na regenerację pompy i magla, a mogłem od razu pojechać i to zrobić bez zabaw.
Odnośnie tego, od czego zacząć to płyn tylko i wyłącznie zielony się leje http://img.bazarek.pl/294198/16520/3194 ... 6899a6.jpg
Czy masz kogoś, kto się zna na temacie i ewentualnie da radę przycisnąć tych od przekładki ? Pytam bo:
- regeneracja pompy wspomagania w Lublinie 100-200 zł + roczna gwarancja,
- maglownica to ok 800-1400 zł, zależy ile do robienia, co do wymiany itp, no i zależy u kogo się robi.
Na 100% odradzam zabawy w wymianę pompy i tyle. Możesz jeszcze zaryzykować i przepłukać cały układ. Zbiorniczek na płyn należy lekko podgrzać przed wlaniem środka do czyszczenia, ponieważ są tam brudy, których normalnie nie ruszysz, a one same w sobie i tak odchodzą z czasem zawalając układ.
Wtedy zobaczysz jak działa pompa i magiel.
Niestety ja byłem pazerny i zacząłem od wymiany pompy na używaną. Straciłem czas i 200 zł w na pompę + 100 za robotę. + kasa na regenerację pompy i magla, a mogłem od razu pojechać i to zrobić bez zabaw.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
Redoo, no właśnie mi wiele osób mówiło, że do pompy w Audi tylko zielony tej firmy, każdy inny przyczyni się do rychłego zejścia pompy. Tak samo mówił chłop, który regeneruje pompy. Imho wiele podobnych opinii wśród obcych dla siebie ludzi daje do myślenia jednak.
Żeby było jasne, nie występuje tu w roli jakiegoś eksperta bo jestem zielony jak ten płyn hehe ale przechodziłem przez to ponad miesiąc i czegoś się tam jednak nauczyłem.
Żeby było jasne, nie występuje tu w roli jakiegoś eksperta bo jestem zielony jak ten płyn hehe ale przechodziłem przez to ponad miesiąc i czegoś się tam jednak nauczyłem.
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
Witam panowie. Calkiem niedawno zaczela wyc mi pompa wspomagania i odrazu wszedlem na forum pojawil sie ten post. Na wstepie chcialem pochwalic uzytkownika haber za sposob ktory nam udostepnil jest to prosty tani a zarazem bardzo skuteczny sposob na wyjaca pompe jezeli jeszcze nie jest dla niej za pozno. Zastosowalem sie do opisu habera i pompa chodzi jak nowka wydalem tylko na plyn lecz zanim przystapilem do czynnosci pojechalem do mechanika i zapytalem ile by wzial za to
i wiecie co? Koles krzyknal mi 170zl za to bo powiedzial ze pompa do wymiany a ja na to ze moze stary jest plyn czy cos on nie nie pompa na bank. Podziekowalem pojechalem do sklepu kupilem dwa litry plynu godzinka roboty na trawie i audi kieruje sie znakomicie po zrobieniu okolo 40km odrazu byla zmiana ale nie wielka teraz kreci sie jednym palcem nic nie wyje nie skrzypi. Duzy szacun dla habera pozdro!!!

Cześć. Audi A6 19''
Dołączam sie do tematu
Witam, mam podobny problem, prosze o ocene
tutaj link
tutaj link
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Strasznie dziwnie wam te pompy wyja
ja mam 4 pompę i dalej mi wyje już to zostawiłem i tak jeżdżę bo szlak trafiał już z tym... wymieniłem tez maglownice i zamontowałem servotronik i przy skręcaniu jak wyło tak wyje chociaż nawet bez skrecania ja słychać i obroty spadają podczas kręcenia zwłaszcza gdy się nagrzeje silnik, ile litrów febi juz poszło to nie zlicze
wrzuce później filmik 



Witam! Gdyby ktoś planował zakup regenerowanej pompy TRW to nie polecam, padła po tygodniu a na wynik reklamacji czekam już miesiąc...
Rozebrałem starą i jedyne co może się zużyć to łożysko i ta jajowata tuleja (robią się ząbki) nie można gdzieś kupić lub dorobić takiego elementu zamiast zostawiać w aso 3800?

Witam, mam podobny problem, tylko tutaj jest tyle rad że sam już nie wiem do czego się zastosować. Sprawa wygląda następująco kiedy skręcam kierownicą na maxa w lewo/prawo pompa wyje. Olej jest czarny i znalazłem w nim kilka opiłków metalu. Jak się skręca trochę wszystko jest ok, cicho i bez problemów, kierwonica chodzi lekko, tak samo na zimnym i ciepłym silniku. Kiedy byłem u mechanika powiedział mi żebym nie wymieniał oleju bo pompa jest na wykończeniu, szkoda kasy i płynu. Powiedział mi żebym czekał jak padnie do końca a potem wymienił całą pompę i olej. Ja natomiast myślę inaczej, że jednak trzeba wymienić. A Wy co o tym sądzicie?
Znów ją poczuć, całą siłą brać.
Łapać oddech, kiedy serce staje
Prędkość może, kiedyś zabije Cię
Lecz dziś, to ona żyć Ci daje
Łapać oddech, kiedy serce staje
Prędkość może, kiedyś zabije Cię
Lecz dziś, to ona żyć Ci daje