Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

wyje pompa od wspomagania

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
robertukf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:54
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: robertukf » 18 mar 2013, 11:25

Kolego zrób jak Ci radzą, bo szkoda kasy, a płyn dasz radę sam wymienić <okok>

imm3

Post autor: imm3 » 18 mar 2013, 21:14

Po pierwsze zmień mechanika! Po drugie wymień sam płyn na początek.

Awatar użytkownika
MFJemilo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2013, 11:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MFJemilo » 18 mar 2013, 21:49

Dzieki chłopaki za rade.. w sumie trochę się znam i nie boję się sam podłubać.. kiedyś tam skończyłem nawet szkołę samochodową jako mechanik..ale to stare czasy.. Po napisaniu postu przemyślałem i poleciałem do hurtowni zakupiłem 2 płyny i zabrałem się do tej banalnie łatwej operacji.. i jakie moje spostrzeżenia..? wyciągnalem płyn.. na początku wyszło 0,5l, (oczywiście po paru razach,czyli ze zbiorniczka---> do auta pomachać kierownicą ---> i z powrotem do zbiorniczka) aż do momentu ze w zbiorniczku nic już nie dało się wyciągnąć.. syf straszny.. wręcz czarnoooo.. zalałem świeży ale weszło początkowo ok 400ml zakręciłem zbiorniczek i odpaliłem potem dolałem bo uciekło ze zbiorniczka.. wyrównałem zakręciłem i pokręciłem kieronicą trochę.. i powtórzyłem tą czynność 3 razy. Weszło 3 x po ok 500/600ml i ten 3 raz już zostawiłem choć powiem szczerze że jeszcze ze dwa razy przydało by się to przepłukać bo plyn który wyciagałem za 3 razem nie był zielony jak w butelce.. był czystrzy ale szłu nie było.. nie miałem juz plynu więc narazie pojeżdżę na tym co jest i zobacze.. jutro odciągnę w strzykawkę i zobacze jaki to ma kolor.. a jeśli chodzi o dźwięk to już sam niewiem.. pompa nie chuczy ( i w sumie nie chuczała przy kreceniu kierownicą też nic sie nie dzieje) jest taki dżwiek ciiut głośnej pracy tj śilnika i to słychać przy tej rolce od pompy wspomagania ale może ten dźwięk ma taki być przy silniku 2.8 już sam niewiem..
emilos

Awatar użytkownika
mariuszbogdan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 mar 2012, 23:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: mariuszbogdan » 07 kwie 2013, 00:24

Witam! chciałbym zasiegnac Waszej opinii.
od jakiegoś czasu cos wyje mi w komorze silnika..tylko kilka minut po uruchomieniu zimnego silnika..po kilku minutach jak silnik zrobi się cieply już tego nie slychac..takie dziwne "buczenie"..jak by jakies lozysko czy cos..? Dodam ze jest nowy rozrząd,sprzeglo i dwumas!...może to pompa wspomagania?
to link do filmu

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 07 kwie 2013, 21:53

wedlug mnie jedna z rolek na pasku wielorowkowym jest padnieta i stad to szuranie

Awatar użytkownika
mariuszbogdan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 mar 2012, 23:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: mariuszbogdan » 07 kwie 2013, 23:22

ale wszystkie rolki od rozrządu sa nowe.napinacz tez..wiec na pasku wielorowkowym jest tylko pompa wspomagania i kompresor klimy..myślisz ze to lozysko od pompy wspomagania lub kompresora ?

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 08 kwie 2013, 07:48

ja bym je sprawdzil na twoim miejscu poza tem masz dosc dobre dojscie do nich w silniku 2.0.pzdr

Awatar użytkownika
mariuszbogdan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 mar 2012, 23:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: mariuszbogdan » 08 kwie 2013, 09:31

sam już nie wiem..chyba zamowie nowa pompe wspomagania i wymienie bo może się konczy..albo lozysko jakies w niej...nie wiem tylko czy po wymianie trzeba cos grzebać przy kompie i ustawiac?..czy tylko wymiana pompy i plynu i można jechać?
dziwne jest to ze tylko na zimnym silniku to slychac...gdyby jakies lozysko było zajechane to wydaje mi się czy cieple czy zimne by je było slychac tak samo..ale może się myle?

Awatar użytkownika
MFJemilo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2013, 11:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MFJemilo » 08 kwie 2013, 22:25

Poruszam temat wymiany plynu do wspomagania bo można sobie bardziej zaszkodzić! Przy wymianie zalecam podnieść auto na podnośnik, nie krecić kierownicą przy wyłączonym silniku w miejscu a zdecydowanie nie na twardym. Można zapewne wymienić jak pisza wyżej że przy wyłączonym i włączonym ale przy wyłączonym to na podnośnik! ja własnie dzisiaj wymieniłem i co sie stało.. albo uszkodziłem maglownice <to najgorszy scenariusz> albo zrobilem luz na śrubie maglownicy, albo jak czytałem na forach mogłem jeszcze zrobić luz na śrubie pod akumulatorem... :/
a dlaczego tak sie stało? bo kreciłem (oszarpałem sie jak głupi), kierownicą na twardym, suchym <i na zgaszonym silniku> i troche siły poszło i przez to coś sie spiepszyło.. wczesniej chodziło super ale musialem wymienić płyn bo był brudny! przez to szarpanie mam luz 2/3cm przy krótkich ruchach kierownicą..
emilos

Awatar użytkownika
mariuszbogdan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 mar 2012, 23:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: mariuszbogdan » 08 kwie 2013, 23:03

sciagnalem dziś pasek wielorwkowy i zapalilem silnik... zadnego "buczenia" nie ma..silnik cicho pracuje okazało się ze kolo kompresora klimy ma dość duzy luz na boki..prawdopodobnie lozysko do wymiany i z tad ten hałas.jutro maja mi to sprawdzić to dam znac co i jak..pzdr.

Awatar użytkownika
zryt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 03 lut 2012, 19:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: zryt » 13 kwie 2013, 13:03

witam mam podobny problem że czasem trochę buczy ale dochodzi do tego że jak skrece na maxa kierownice to czasem też obroty falują a raz mi zgasł nie wiem co to? :( zacznę pewnie od oleju ale boje się że to pompa:(

Awatar użytkownika
mariuszbogdan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 mar 2012, 23:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: mariuszbogdan » 13 kwie 2013, 15:10

witam..po zmianie kola i spzegla kompresora klimy problem pozostal...zostaje tylko alternator..może w srodku jakies lozyska.?..po zdjęciu paska osprzętu pokrecilem kolkiem alternatora i niby nic nie slychac..slyszalem ze alternatory maja tez jakies sprzegielko przy tym kolku pasowym może to to..albo cos w srodku..?..nie wiem już czy jezdzic na razie az będzie to slychac dużo bardziej na cieplym silniku bo teraz tylko kilka minut na zimnym slychac delikatne buczenie

Awatar użytkownika
zryt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 03 lut 2012, 19:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: zryt » 13 kwie 2013, 17:57

byłem sprawdzić jaki kolor ma płyn od wspomagania i jest czarny! w poniedziałek biorę się do wymiany

CygussS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 08 lip 2010, 20:28
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: CygussS » 25 lip 2013, 17:23

Hey chłopaki mam mały problem z pompą wspomagania. W zeszłym tygodniu dałem do wymiany pompę z tego powodu że moja już nie działała całkowicie. Mechanik wsadził mi nowa pompę i było ok przez około 2 dni a wyszło to gdyż zrobiłem 400km. Obiawy pojawiły się takie że strasznie wyje jak na zewnątrz tak i w środku auta. Wymieniłem zatem płyn do pompy wspomagania zalecany do A6 2,5 Tdi ( zielony) okazało się że to nic nie pomogło pompa dalej wyje ( również na prostej drodze ). Zadzwoniłem do mechanika i powiedział mi że to nie możliwe aby pompa poszła bo wsadził cytuje " pompe od 3.0 tdi i jest to niemożliwe " a zaraz przy wymianie oleju okazalo się że on sam mi tego oleju nie wymienił wiec zalał to co zostało wcześniej :/ i oświadczył że może to być Kolumna kierownicy a z jego strony nic się nie stało... Zatem może ktoś miał już taki przykład ??

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MFJemilo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2013, 11:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MFJemilo » 25 lip 2013, 22:49

CygussS pisze:Hey chłopaki mam mały problem z pompą wspomagania. W zeszłym tygodniu dałem do wymiany pompę z tego powodu że moja już nie działała całkowicie. Mechanik wsadził mi nowa pompę i było ok przez około 2 dni a wyszło to gdyż zrobiłem 400km. Obiawy pojawiły się takie że strasznie wyje jak na zewnątrz tak i w środku auta. Wymieniłem zatem płyn do pompy wspomagania zalecany do A6 2,5 Tdi ( zielony) okazało się że to nic nie pomogło pompa dalej wyje ( również na prostej drodze ). Zadzwoniłem do mechanika i powiedział mi że to nie możliwe aby pompa poszła bo wsadził cytuje " pompe od 3.0 tdi i jest to niemożliwe " a zaraz przy wymianie oleju okazalo się że on sam mi tego oleju nie wymienił wiec zalał to co zostało wcześniej :/ i oświadczył że może to być Kolumna kierownicy a z jego strony nic się nie stało... Zatem może ktoś miał już taki przykład ??

Pozdrawiam
kolumna kierownicy raczej nie wyje.. pompa wyje a jeśli wyszło to po wymianie pompy to na pewno coś z tym się stało.. może jak wymienił pompe i zalał starym płynem a w płynie były opiłki to zatarła sie pompa?! jaką pompę wkłądałeś? uzywany oryginał czy nowy zamiennik? zamienniki podobno straszna lipa, lepiej kupić oryginalną używaną wg opini z forum..
emilos

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja