Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

wyje pompa od wspomagania

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
czarnycp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 19 kwie 2010, 16:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: czarnycp » 01 mar 2015, 02:26

Obrazek

Proszę trochę zasady działania żeby nikt nie myślał, że jak zaczynamy słyszeć pompę w skrajnych położeniach to już niedługo wymiana.

W jajowatej bieżni po której poruszają się łopatki tłoczące płyn z biegiem czasu wyrabia się ząbek widoczny na zdjęciu po prawe u góry pod strzałką :) który powiększa się bardzo powoli kilometr po kilometrze. Materiał jest hartowany, bardzo twardy i wciąż smarowany więc zanim ubytek będzie tak duży, że łopatka w niego wpadnie itp. to minie kolejne kilkaset tysięcy kilometrów i wcześniej pewnie zużyje się łożysko a to już usłyszymy nawet bez skręcania....

Bieżnia po prawej jest po przebiegu ponad 350tys. Nie warto ruszać pompy jeśli słychać ją tylko przy kołach skręconych na max, chyba, że komuś wstyd tak jeździć lub lubi całą zimę kręcić piruety na śiegu <cwaniak>

strs6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2015, 13:53
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: strs6 » 01 mar 2015, 09:42

HABER, masz u mnie dużego plusa <okok>
PiterekQuattro, olej nie był brązowy tylko czarny <nerwus> A co najlepsze, to poprzedniemu właścicielowi 2 lata temu zmieniał chyba jakiś pseudo-mechanik pompę wspom. bo raczej po takim czasie płyn nie zmieniłby aż tak barwy :[
S6 C5 - w posiadaniu
RS6 C5 - plany

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 01 mar 2015, 11:04

strs6 pisze: 2 lata temu zmieniał chyba jakiś pseudo-mechanik pompę wspom. bo raczej po takim czasie płyn nie zmieniłby aż tak barwy :[
A może mechanik był ok, tylko poprzedni właściciel był druciarz, który nie potrafił odżałować kilkadziesiąt PLN na nowy płyn i odpowietrzenie układu??? Mechanik zwykle robi to o co się prosi, a na propozycję jednoczesnej wymiany płynu dostał odmowę...

strs6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2015, 13:53
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: strs6 » 01 mar 2015, 15:19

metyoo najwidoczniej tak.. ale ważne, że przestała wyć przynajmniej 200 PLN zostanie w kieszeni :)
S6 C5 - w posiadaniu
RS6 C5 - plany

Przem@S

Post autor: Przem@S » 23 mar 2015, 22:15

Wymieniłem u siebie spuszczając całkowicie płyn i zalałem nowy febi . Minimalnie kierownica chodzi lżej i już pompa nie piszczy przy skręcaniu .
Tylko ze uszczelka od mocowania mi uciekła :|
Może ktoś dysponuje taka gumową tulejką z numerem 431129669 ?

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 04 kwie 2015, 14:16

panowie a ja mam taki problem że po długim postoju odpalam i grzechocze jak diabli.I uwaga na prostych kołach bez skecania. Im szybciej pasek osprzetu sie kreci tym pompa głośniej grzechocze.
płyn wymieniałem ze dwa razy i lipa.Magiel miał luzy i został zrobiony.
Łożysko siada w pompie czy co?
A jeszce co najśmieszniejsze powyje sobie troche pogrzechocze .po jakims czasie po godzinie to ustaje ....
Co byście proponowali zrobić? <uoee>
I zawsze to się dzieje w zimne dni itp

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 24 sie 2015, 10:45

Również mam u siebie dziwne wycie, stawiam właśnie na pompę, ale chciałbym się upewnić. Dźwięk pojawia się głównie w długich trasach, jak silnik jest dobrze zagrzany. Jadę, odpuszczam gaz i jak auto ma już małą prędkość np przed dojazdem do świateł pojawia się wycie, mocny ruch kierownicą bądź energiczne dodanie gazu powodują zanik wycia. Pompa ?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 24 sie 2015, 19:50

st.john pisze:Również mam u siebie dziwne wycie, stawiam właśnie na pompę, ale chciałbym się upewnić. Dźwięk pojawia się głównie w długich trasach, jak silnik jest dobrze zagrzany. Jadę, odpuszczam gaz i jak auto ma już małą prędkość np przed dojazdem do świateł pojawia się wycie, mocny ruch kierownicą bądź energiczne dodanie gazu powodują zanik wycia. Pompa ?
pompa jeśli ma dosyć to na pewno wyje przy obciążeniu, spróbuj na postoju skręcić do oporu w jedną i drugą stronę, wówczas powinno być słychać najbardziej. jeśli będzie cisza to raczej nie pompa.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 24 sie 2015, 19:58

na postoju cisza... wyłącznie coś wyje po dłuższej jeździe (sporadycznie)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 25 sie 2015, 10:13

może łożysko na pompie?

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 25 sie 2015, 13:17

wycie jest dość dziwne bo tak rezonuje jakby z kolumny kierownicy dochodziło.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 27 sie 2015, 09:59

A płyn w zbiorniczku nie jest spieniony w momencie takiego wycia?

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 27 sie 2015, 10:17

nie mam jak to sprawdzić - pisałem, że wycie pojawia się sporadycznie i trwa chwilę, głównie w długich trasach.

Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kamil_2.7BiT » 28 sie 2015, 16:54

Regenerowal ktoś ori pompy wspomagania? Zamiennik pochodził mi 6 miesięcy i na wolnych obrotach wspomagania brak. Boje sie że zaraz magiel szlag trafi... :/

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 28 sie 2015, 17:29

co do mojej usterki to byłem na diagnozie i pompa jest ok - więc obstawiają magiel, podobno na tył kulowym łożysku też może pojawić się wycie. Ktoś ma takie doświadczenia ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja