Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 paź 2014, 18:43

Rozrząd ma o dziwo całkiem ładne synchro, mimo minięcia o 4 st - ale to wiadomo co - brak blokady wału :(
A same napinacze - działają jak powinny, przestawiają o zadaną wartość, ja bym się nie czepiał.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2014, 08:25 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.

melqn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 lis 2013, 14:17
Lokalizacja: polska

Post autor: melqn » 16 paź 2014, 19:52

Tylko na ciepłym słychać terkotanie na zimnym nie. Nie dawno kupiłem auto i pokazało takie błędy

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus
P1338 - 35-10 - - - Intermittent

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 paź 2014, 10:01

melqn pisze:Tylko na ciepłym słychać terkotanie na zimnym nie. Nie dawno kupiłem auto i pokazało takie błędy


16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus
P1338 - 35-10 - - - Intermittent
Tymi bym się zainteresował.
MAF- umyć, (oczywiście nie szczotką z mydłem pod kranem ;), tylko kupić specyfik do mycia przepływek, i na koniec zlać to dobrze izopropanolem - do kupienia w sprayu) jak nie pomoże - do wymiany na nowy z ASO
błędy sond - mogą być powiązane z problemami z MAF, więc to na razie bym olał.
Błąd czujnika wałka rozrządu - niestety nie mam pojęcia czy G40 to B1 czy B2 - wybacz ale nie chce mi się kopać w sieci - znajdziesz sam :) - do sprawdzenia wtyczka, jeśli ta OK, wiązka, jeśli i tu będzie dobrze, czujnik do wymiany.

melqn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 lis 2013, 14:17
Lokalizacja: polska

Post autor: melqn » 17 paź 2014, 12:43

Skasoałem błędy będę jeździł i zobacze za 2 tygodnie czy się powtórzą. Nie wiem tylko co z tym terkotaniem na ciepłym jak napinacze żyją ? Postaram się dzisiaj nagrać filmik.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 paź 2014, 17:34

Nie koniecznie muszą terkotać napinacze, to może też być głośna praca szklanek - ale to trzeba posłuchać, i nagranie telefonem wiele nie zmieni - musi tego posłuchać jakiś mechanik.

melqn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 lis 2013, 14:17
Lokalizacja: polska

Post autor: melqn » 17 paź 2014, 17:54

mechanik słuchał i twierdzi że to napinacz lewy ale jak prawidłowo pracuje twierdząc po vagu to sam nie wiem.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 paź 2014, 18:19

Zrób jeszcze 090 i 093 statycznie - na jałowym, na max nagrzanym silniku.

melqn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 lis 2013, 14:17
Lokalizacja: polska

Post autor: melqn » 17 paź 2014, 19:06

http://vaglog.pl/log_189786.html
Dziaisj nachyliłem się na około połowy wysokości chłodnicy i jakby tam najgłośniej już sam nie wiem.

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 15 lis 2014, 17:57

U mnie w gorące dni po przejechaniu ok 50 km czyli olej już gorący słyszałem w kabinie szum powyżej 2000 tys obrotów. Podejrzewałem wiskoze bo na zimnym tego nie było słychać. Ostatnio troche dałem w palnik i od tego czasu słysze ten szum nawet na zimnym silniku. Po otwarciu maski nie słychac nic niepokojącego ale jak 2 osoba doda gazu do ok 2300 obr. to ten szum wydobywa się z obydwu napinaczy. zaczynam się już poważnie niepokoić. Jak wymieniałem uszczelki pod deklami to wszystko wyglądało idealnie eh....
Pomogłem? Kliknij

andrew20071
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 paź 2014, 18:15
Lokalizacja: Katowice

Pomocy

Post autor: andrew20071 » 06 gru 2014, 17:17

Szukam kogoś kto zna i potrafi to dobrze zrobić temat napinacza łancucha ze śląska oraz ewentualnie mi go osłucha czy to jest to . Prosze o kontakt email ame2007@interia.eu jestem z Katowic Pozdrawiam

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 07 gru 2014, 12:51

Jest sporo podróbek. Znalazłem napinacz z łancuchem i uszczelka za 118$

tylko znaczek audi wytłoczony na napinaczu wygląda inaczej.
Pomogłem? Kliknij

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 11 gru 2014, 10:09

melqn pisze:Tylko na ciepłym słychać terkotanie na zimnym nie. Nie dawno kupiłem auto i pokazało takie błędy

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus
P1338 - 35-10 - - - Intermittent



g40 bank 2 tyl silnika strona kierowcy
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

gacek197
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 23 kwie 2012, 18:41
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: gacek197 » 24 gru 2014, 00:17

Siemka!
Czy ktoś mi odpowie na nastepujące pytanie.
Czy przy wymianie nastawnika faz rozrządu, trzeba rozbierać rozrząd?
Z jakimi kosztamie robocizny powinienem sie liczyć?[/scroll]

Cybul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 27 maja 2013, 02:05
Lokalizacja: Wroclove

Post autor: Cybul » 27 gru 2014, 22:10

Niby się da go wymienić bez rozbierania rozrzadu, ale ja bym nie ryzykował... Coś ok 800-1000zł za robotę chyba trzeba liczyć...

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 27 gru 2014, 23:39

gacek197 pisze:Siemka!
Czy ktoś mi odpowie na nastepujące pytanie.
Czy przy wymianie nastawnika faz rozrządu, trzeba rozbierać rozrząd?
Z jakimi kosztamie robocizny powinienem sie liczyć?[/scroll]

Silnik w budowie bardzo podobny do 2.8 30v a w takim sporo robiłem . Więc stronę pasażera dało się wyjąć nic nie rozpinając, natomiast strona kierowcy ,tutaj był problem ponieważ metalowa osłona paska rozrządu skutecznie blokowała możliwość podniesienia napinacza do góry. Ostatecznie po 3 h poddałem się i zrzuciłem rozrząd. Jednak może w 4,2 jest więcej miejsca i jest to wykonalne? trzeba sprawdzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga