Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 wrz 2014, 17:55

Bo zaszlamiony ten motor na maksa i to niestety postępuje :(, kup płukankę, zrób wg instrukcji - to się za głowę złapiesz co miałeś w silniku :(

Ja osobiście leję 5w40 - ale ja czasem lubię konkretnie dać w palnik, no i bywam na południu Europy, gdzie 5w30 i przelot autostradą 160-180km/h to trochę za dużo jak na możliwości 5w30.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 29 wrz 2014, 18:51

Zagór pisze:Bo zaszlamiony ten motor na maksa i to niestety postępuje :(, kup płukankę, zrób wg instrukcji - to się za głowę złapiesz co miałeś w silniku :(

Ja osobiście leję 5w40 - ale ja czasem lubię konkretnie dać w palnik, no i bywam na południu Europy, gdzie 5w30 i przelot autostradą 160-180km/h to trochę za dużo jak na możliwości 5w30.
no jak zmieniałem mise olejową to właśnie był taki szlam i muł przyklejony do niej.. :/

czyli co ten szlam powoduje ??

wypłukanie silnika i zalanie syntetykiem da jakiś pozytywniejszy efekt ? :>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 29 wrz 2014, 19:09

xpbit pisze: a czym różni się 5w30 od 5w40 ?
xxWyy

xx - płynność w niskiej temperaturze
yy - lepkość w wysokiej temperaturze

Na nasz klimat, najbardziej uniwersalny jest 5W40.
xpbit pisze:czyli co ten szlam powoduje ??
Zmniejsza drożność kanałów olejowych a tym samym wydajność smarowania.
xpbit pisze:wypłukanie silnika i zalanie syntetykiem da jakiś pozytywniejszy efekt ? :>
Plus - lepsze smarowanie, szczególnie w niskich temperaturach.
Minus - możliwe ryzyko rozszczelnienia, jakby nie było leciwego już silnika.
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 wrz 2014, 19:27

Mój ma prawie 300k i jakoś się nie rozszczelnił :)- to jakieś bajki z czasów kiedy silnikami nazywano to co montowano przed przednia szybą w FSO 1500 i Polonezie :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 wrz 2014, 20:51

Opinia o rozszczelnianiu silnika wzięła się z ludzkiej pazerności. Każdy szuka rozwiązania jak najtańszego. Są generalnie dwa podstawowe rodzaje płukanek - rozpuszczalnikowe i ropopochodne. Rozpuszczalnikowe mają bardzo niską temperaturę zapłonu (w okolicach 40-60 kilku stopni - nie pamiętam ile, a z głowy piszę) i taka płukanka wpływa negatywnie na silnik i go rozszczelnia (agresywnie działa na uszczelki silnikowe), jednak ma ogromną zaletę - kosztuje grosze. Płukanka ropopochodna ma wysoką temperaturę zapłonu (rzędu od 120 stopni w górę), nie posiada rozpuszczalników, tylko dyspresanty i detergenty, więc jest bezpieczna i nie zrobi bałaganu w silniku - jednak jest o wiele droższa.

sobe5251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:38
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: sobe5251 » 29 wrz 2014, 21:27

a znasz może jakieś nazwy tych lepszych środków??

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 wrz 2014, 21:30

Na opakowaniu płukanki będzie napisany skład i/lub temperatura zapłonu - jeśli jest powyżej 100 stopni to jest ropopochodna (na bazie nafty).

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 29 wrz 2014, 22:05

hmm... no to trzeba będzie o tym pomyśleć przy kolejnej wymianie oleju :>

kupić dobrą płukankę zalać tego 5w40 bo nie ukrywam też czasami daje się trochę w palnik :]

właśnie najbardziej martwi mnie to że coś się może wysrać w silniku od tego :/ no ale olej to raczej bierze w normie nie chleje go litrami uszczelki wszystkie są nowe uszczelniacze też no został mi tylko jeden na wale przy sprzegle ale to dopiero przy wymianie będzie trzeba go zmienić a tak to raczej nie ma się co już tam rozszczelnić...

i tak przed zmianą uszczelek pod głowicami silnik miał świeży olej a potem po 1k km znowu zmieniłem olej bo coś za dużą temperature na nim miałem teraz na motulu jest trochę mniejsza temp oleju ale przy wiekszych prędkościach robi się większa bite 120'C
_________________________________ Audi Quattro______________________________

melqn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 lis 2013, 14:17
Lokalizacja: polska

Post autor: melqn » 13 paź 2014, 18:23

Witam dzisiaj zdjąłem pokrywę zaworów bo zaczął hałasować tylko na ciepłym silniku ślisk w ładnym stanie, łańcuch też sztywny chciałem wdusić ślisk lecz nie dałem rady. Czy napinacz przestał działać ? Prosze o poradę

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 14 paź 2014, 07:56

Sprawdź VAGiem grupy 090-093 pod obciążeniem i na wolnych.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 14 paź 2014, 17:57

ja mam jeszcze takie pytanie... czy napinacz może być cześciowo popsuty czy jak już są z niego złe odczyty to powinny być złe cały czas i jest do wywalenia ??

mnie drażni cały czas te klekotanie po odpaleniu co jakiś czas i nie wiem czy się szykować na nowe napinacze czy w sumie nie wiem co robić <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 15 paź 2014, 07:24

Podczas pracy zasila go głównie ciśnienie oleju, więc może być tak, że jest już zmęczony i terkocze przy odpalaniu, ale później działa prawidłowo. Mimo wszystko za terkotkę mogą odpowiadać również szklanki.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 15 paź 2014, 15:51

szklanki trochę było słychać po złożeniu ale teraz jak zrobiłem parę k km to już szklanek nie słychać :]

ale łańcuchy z rana często zagrają i potem podczas odpalania też co jakiś czas z tym że jeden cichnie całkowicie a jeden chwile tam sobie niemiło pohałasuje a potem przestanie.

możliwe że jakiś szlam jest w kanałach i olej nie dopływa z taką szybkością jak powinien albo coś...
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 paź 2014, 10:59

Wylej to g... z silnika i zalej go porządnym olejem, zastanawiasz się czy nie wydać 2k na napinacz, a nie chce Ci się wylać oleju za 200zł :(

melqn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 lis 2013, 14:17
Lokalizacja: polska

Post autor: melqn » 16 paź 2014, 17:23

Zrobiłem dzisiaj logi oto wyniki
http://vaglog.pl/log_189786.html
http://vaglog.pl/log_189784.html
Prosze o pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja