

Ja osobiście leję 5w40 - ale ja czasem lubię konkretnie dać w palnik, no i bywam na południu Europy, gdzie 5w30 i przelot autostradą 160-180km/h to trochę za dużo jak na możliwości 5w30.
no jak zmieniałem mise olejową to właśnie był taki szlam i muł przyklejony do niej..Zagór pisze:Bo zaszlamiony ten motor na maksa i to niestety postępuje, kup płukankę, zrób wg instrukcji - to się za głowę złapiesz co miałeś w silniku
Ja osobiście leję 5w40 - ale ja czasem lubię konkretnie dać w palnik, no i bywam na południu Europy, gdzie 5w30 i przelot autostradą 160-180km/h to trochę za dużo jak na możliwości 5w30.
xxWyyxpbit pisze: a czym różni się 5w30 od 5w40 ?
Zmniejsza drożność kanałów olejowych a tym samym wydajność smarowania.xpbit pisze:czyli co ten szlam powoduje
Plus - lepsze smarowanie, szczególnie w niskich temperaturach.xpbit pisze:wypłukanie silnika i zalanie syntetykiem da jakiś pozytywniejszy efekt ?