Ja osobiście leję 5w40 - ale ja czasem lubię konkretnie dać w palnik, no i bywam na południu Europy, gdzie 5w30 i przelot autostradą 160-180km/h to trochę za dużo jak na możliwości 5w30.
[V6] napinacze łańcucha rozrządu
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Bo zaszlamiony ten motor na maksa i to niestety postępuje
, kup płukankę, zrób wg instrukcji - to się za głowę złapiesz co miałeś w silniku 
Ja osobiście leję 5w40 - ale ja czasem lubię konkretnie dać w palnik, no i bywam na południu Europy, gdzie 5w30 i przelot autostradą 160-180km/h to trochę za dużo jak na możliwości 5w30.
Ja osobiście leję 5w40 - ale ja czasem lubię konkretnie dać w palnik, no i bywam na południu Europy, gdzie 5w30 i przelot autostradą 160-180km/h to trochę za dużo jak na możliwości 5w30.
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
no jak zmieniałem mise olejową to właśnie był taki szlam i muł przyklejony do niej..Zagór pisze:Bo zaszlamiony ten motor na maksa i to niestety postępuje, kup płukankę, zrób wg instrukcji - to się za głowę złapiesz co miałeś w silniku
Ja osobiście leję 5w40 - ale ja czasem lubię konkretnie dać w palnik, no i bywam na południu Europy, gdzie 5w30 i przelot autostradą 160-180km/h to trochę za dużo jak na możliwości 5w30.
czyli co ten szlam powoduje
wypłukanie silnika i zalanie syntetykiem da jakiś pozytywniejszy efekt ?
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
xxWyyxpbit pisze: a czym różni się 5w30 od 5w40 ?
xx - płynność w niskiej temperaturze
yy - lepkość w wysokiej temperaturze
Na nasz klimat, najbardziej uniwersalny jest 5W40.
Zmniejsza drożność kanałów olejowych a tym samym wydajność smarowania.xpbit pisze:czyli co ten szlam powoduje
Plus - lepsze smarowanie, szczególnie w niskich temperaturach.xpbit pisze:wypłukanie silnika i zalanie syntetykiem da jakiś pozytywniejszy efekt ?
Minus - możliwe ryzyko rozszczelnienia, jakby nie było leciwego już silnika.
Pozdrawiam...
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Opinia o rozszczelnianiu silnika wzięła się z ludzkiej pazerności. Każdy szuka rozwiązania jak najtańszego. Są generalnie dwa podstawowe rodzaje płukanek - rozpuszczalnikowe i ropopochodne. Rozpuszczalnikowe mają bardzo niską temperaturę zapłonu (w okolicach 40-60 kilku stopni - nie pamiętam ile, a z głowy piszę) i taka płukanka wpływa negatywnie na silnik i go rozszczelnia (agresywnie działa na uszczelki silnikowe), jednak ma ogromną zaletę - kosztuje grosze. Płukanka ropopochodna ma wysoką temperaturę zapłonu (rzędu od 120 stopni w górę), nie posiada rozpuszczalników, tylko dyspresanty i detergenty, więc jest bezpieczna i nie zrobi bałaganu w silniku - jednak jest o wiele droższa.
Zapraszamy na Klub, forum Audi A8 - A8Team.PL
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
hmm... no to trzeba będzie o tym pomyśleć przy kolejnej wymianie oleju
kupić dobrą płukankę zalać tego 5w40 bo nie ukrywam też czasami daje się trochę w palnik
właśnie najbardziej martwi mnie to że coś się może wysrać w silniku od tego
no ale olej to raczej bierze w normie nie chleje go litrami uszczelki wszystkie są nowe uszczelniacze też no został mi tylko jeden na wale przy sprzegle ale to dopiero przy wymianie będzie trzeba go zmienić a tak to raczej nie ma się co już tam rozszczelnić...
i tak przed zmianą uszczelek pod głowicami silnik miał świeży olej a potem po 1k km znowu zmieniłem olej bo coś za dużą temperature na nim miałem teraz na motulu jest trochę mniejsza temp oleju ale przy wiekszych prędkościach robi się większa bite 120'C
kupić dobrą płukankę zalać tego 5w40 bo nie ukrywam też czasami daje się trochę w palnik
właśnie najbardziej martwi mnie to że coś się może wysrać w silniku od tego
i tak przed zmianą uszczelek pod głowicami silnik miał świeży olej a potem po 1k km znowu zmieniłem olej bo coś za dużą temperature na nim miałem teraz na motulu jest trochę mniejsza temp oleju ale przy wiekszych prędkościach robi się większa bite 120'C
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
ja mam jeszcze takie pytanie... czy napinacz może być cześciowo popsuty czy jak już są z niego złe odczyty to powinny być złe cały czas i jest do wywalenia 
mnie drażni cały czas te klekotanie po odpaleniu co jakiś czas i nie wiem czy się szykować na nowe napinacze czy w sumie nie wiem co robić
mnie drażni cały czas te klekotanie po odpaleniu co jakiś czas i nie wiem czy się szykować na nowe napinacze czy w sumie nie wiem co robić
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
szklanki trochę było słychać po złożeniu ale teraz jak zrobiłem parę k km to już szklanek nie słychać
ale łańcuchy z rana często zagrają i potem podczas odpalania też co jakiś czas z tym że jeden cichnie całkowicie a jeden chwile tam sobie niemiło pohałasuje a potem przestanie.
możliwe że jakiś szlam jest w kanałach i olej nie dopływa z taką szybkością jak powinien albo coś...
ale łańcuchy z rana często zagrają i potem podczas odpalania też co jakiś czas z tym że jeden cichnie całkowicie a jeden chwile tam sobie niemiło pohałasuje a potem przestanie.
możliwe że jakiś szlam jest w kanałach i olej nie dopływa z taką szybkością jak powinien albo coś...
_________________________________ Audi Quattro______________________________
Zrobiłem dzisiaj logi oto wyniki
http://vaglog.pl/log_189786.html
http://vaglog.pl/log_189784.html
Prosze o pomoc
http://vaglog.pl/log_189786.html
http://vaglog.pl/log_189784.html
Prosze o pomoc










