[V6] napinacze łańcucha rozrządu
[V6] napinacze łańcucha rozrządu
mam taki objaw,że po nocy podobno schodzi olej z napinaczy (lub napinacza) łańcucha rozrządu,rozrząd nie wymieniany przez 176tys,proszę o info,może ktoś miał podobne objawy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
A jakie masz objawy? ÂŁańcuchy jak są już mega wyciągnięte, to będą hałasować na ciepłym. U mnie po 220000km były wyciągnięte tylko nieznacznie. Jeśli źle działa napinacz, to hałas może powstawać też na zimno. Generalnie warto zdjąć dekle i zerknąć. Niestety jeden napinacz z elektryką kosztuje w okolicach 1000zł A nie za bardzo go można serwisować. Jedyne co jest wymienne to ślizgacze (ale nie do kupienia; ew. z napinacza od 1.8), elektryczny siłownik oraz zaworek+sprężynka pod nim.
Dodam, że niektóre problemy z siłownikiem i zaworem będą generować błędy w VAGu.
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale część rozrządu z paskiem nie była wymieniana przez 176000km??
Dodam, że niektóre problemy z siłownikiem i zaworem będą generować błędy w VAGu.
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale część rozrządu z paskiem nie była wymieniana przez 176000km??
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
U mnie też slychać taka terkotkę jak to nazwałeś . Raz na jakis czas przy porannym odpalaniu zaterkocze przez sekundę może mniej . Używam oleju Mobil 1 pełen syntetyk . Zbliża się czas wymiany . Nom licząc ze wymienia się co 10000 km. Mam jeszcze z 1000 km .
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
Widzę że nasze Audiczki tak mają, też się nad tym zastanawiałem i na razie nie ma się czym martwić. Rano gdy odpalam ślicznotkę słyszę ok. mniej niż 0,5 sekundy "terkotanie" po podłączeniu vag-a błędów nie ma. 8-).Myślę że możemy na ten temat podyskutować niech się inni wypowiedzą, może mają większe doświadczenie z tym "terkotaniem"
- grzesiek_wroc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wrocław
Temat jakby mi spadł z nieba Wczoraj późnym wieczorem (po postoju ok 8 godz.) odpaliłem autko i pojawiło się właśnie opisywane wyżej "terkotanie" gdzieś ok. 1 sek. Był to pierwszy raz jak to usłyszałem. Dzisiaj rano to już się nie powtórzyło więc się specjalnie tym nie zmartwiłem, ale widzę u Was też to występuje.
Jestem za :lol:
ÂŻółty pisze:Myślę że możemy na ten temat podyskutować niech się inni wypowiedzą, może mają większe doświadczenie z tym "terkotaniem"
Jestem za :lol:
- grzesiek_wroc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wrocław
grzesiek_wroc nie ma po co się uśmiechać do specjalisty na Allegro jest pełno Vag czyli jak sobie kupisz to nie musisz za każdym razem wydawać kaski na podłączenie u mechanika. Ja się postawiłem nieuczciwym pseudo mechanikom w moim mieście i nie płacę im za każdym razem 100 zł za diagnozę, jak podejrzewam że coś się dzieje to sam wszystko mogę sprawdzić. 8-)
- grzesiek_wroc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wrocław
no to witaj w klupie i czekamy dalej na jakieś sugestie ze strony bardziej doświadczonych, jak bedziemy podklepywać temat to może ktoś nam podpowie coś w tym temacie 8-)rubio pisze:U mnie też tak jest i błędów żadnych nie ma...
[ Dodano: 2009-12-09, 21:28 ]
Ja też tak myślałem że coś spieprze, ale zmieniłem zdanie jak kupiłem vag-a i sam się zabrałem do diagnozy nie ma co się bać. 8-)grzesiek_wroc pisze:ÂŻółty, powiem szczerze że myślałem o tym. Przeczytałem mnóstwo tematów na forum na temat VAG-a ale trochę się boję że coś spieprzę i będzie przysłowiowa dupa (chociaż wiem że jak się nie miesza to się nic nie zepsuje . Jestem w tym temacie po prostu całkowitym laikiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
To "terkotanie" to jest normalna rzecz, chwile trwa zanim olej dopłynie do popychaczy i spokój, zrobiło się zimniej i olej gęstnieje (dlatego nie zauważaliście tego wcześniej, było cieplej). To nie ma nic wspólnego z rozrządem.
cyt z instrukcji
"po uruchomieniu silnika jego praca chwilowo może być głośniejsza, ponieważ w układzie hydraulicznej kompensacji luzów zaworów musi się najpierw wytworzyć ciśnienie. Jest to zjawisko normalne i nie powinno budzić obaw".
cyt z instrukcji
"po uruchomieniu silnika jego praca chwilowo może być głośniejsza, ponieważ w układzie hydraulicznej kompensacji luzów zaworów musi się najpierw wytworzyć ciśnienie. Jest to zjawisko normalne i nie powinno budzić obaw".
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Nom ja wiem że popychacze popychaczami ale dźwięk czegoś co się przesuwa po czymś jest to raczej . popychacze klepią a tu jest ciągły chwilowy dźwięk. od 0.5 do jednej sekundy u mnie i to nie za każdym razem . Ale jedną rację kolega ma na pewno : musi minąć czas zanim olej dotrze do napinaczy i każda inna część zacznie pracować poprawnie. Poza tym nie ma co się czepiać wydaje mi się bo auto jeździ bardzo dobrze a jak będzie tak chrupało podczas jazdy to wtedy będzie wiadomo ze to jest do wymiany . Trzeba się trochę nacieszyć tym autem ostatnio przejechałem się VW 2.5 TDI 140KM i jestem szczęśliwy ze mam 2.8 B+G nawet jak chrupie rano czasami tamten chrupał mi całą drogę Lepiej poczekać aż na prawdę będzie się coś działo albo co najmniej zwiększy się uciążliwość tego.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2009, 23:54 przez fishmanr11, łącznie zmieniany 2 razy.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Dzięki kolego za wstawkę . Bardzo edukacyjne moim zdaniem i przydadzą się na forum
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga