Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALL V6] uszczelka pod pokrywe zaworów

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 28 gru 2012, 18:00

paput pisze:Panowie, mam takie pytanie:

w tych miejscach dawaliście silikon pod czy na uszczelkę???

Drugie pytanie brzmi-czy przy zdjęciu pokryw wałków trzeba odkręcać świece? Wymieniałem świece ostatnio ale nie zwróciłem uwagi. U mnie uszczelka poci się własnie w dwóch miejscach i olej kapie na świece
Silikon daje się pod uszczelkę ( na glowice) ewentualnie mozna potem na uszczelke(ale nie ma takiej potrzeby), silikon daje się tylko w zalamaniach jak zdejmiesz pokrywe to zobaczysz po kształcie uszczelki dlaczego pod nia się daje. ÂŚwiec nie trzeba wykręcać :)

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 28 gru 2012, 18:55

Frugo1 pisze:
paput pisze:Panowie, mam takie pytanie:

w tych miejscach dawaliście silikon pod czy na uszczelkę???

Drugie pytanie brzmi-czy przy zdjęciu pokryw wałków trzeba odkręcać świece? Wymieniałem świece ostatnio ale nie zwróciłem uwagi. U mnie uszczelka poci się własnie w dwóch miejscach i olej kapie na świece
Silikon daje się pod uszczelkę ( na glowice) ewentualnie mozna potem na uszczelke(ale nie ma takiej potrzeby), silikon daje się tylko w zalamaniach jak zdejmiesz pokrywe to zobaczysz po kształcie uszczelki dlaczego pod nia się daje. ÂŚwiec nie trzeba wykręcać :)
dzięki, robiłem to w roverze ale w każdym aucie jest inaczej

stasiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2012, 21:30
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: stasiek » 28 gru 2012, 23:18

a ten eżektor w 2,7T wygląda tak samo jak w 2,4

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 29 gru 2012, 11:31

stasiek pisze:a ten eżektor w 2,7T wygląda tak samo jak w 2,4
są 2.4 co go nie mają, np 2.4 po lifcie w automacie, bo niby manual ma
w owym silniku dali zawór z taką membraną wielkości otwartej dłoni

Awatar użytkownika
LeszekMX5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 09 paź 2012, 17:01
Lokalizacja: Leszno / Wielkopolska

Post autor: LeszekMX5 » 30 gru 2012, 23:16

Mam pytanie. Czy kompletna odma to widoczne na schemacie rurki 12 i 13 ? ( + ezektor )
Czy coś jeszcze, czego nie ma może na załączonym rysunku ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam. Leszek

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 31 gru 2012, 09:19

LeszekMX5 pisze:Czy kompletna odma to widoczne na schemacie rurki 12 i 13 ? ( + ezektor )
To jest komplet, nic więcej nie potrzeba.
Fuck Fuel Economy

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 31 gru 2012, 12:19

Toperz pisze:
LeszekMX5 pisze:Czy kompletna odma to widoczne na schemacie rurki 12 i 13 ? ( + ezektor )
To jest komplet, nic więcej nie potrzeba.
no to chyba u kolegi w aucie u mnie odma składa sie z 2 rurek jednej tej długiej cena aso 360zł , dróga krótka kabowana rurka idaca pod kolektor i łaczaca sie z długa odma cena topran 60zł aso 140zł

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 02 sty 2013, 11:03

raftor pisze:no to chyba u kolegi w aucie u mnie odma składa sie z 2 rurek jednej tej długiej cena aso 360zł , dróga krótka kabowana rurka idaca pod kolektor i łaczaca sie z długa odma cena topran 60zł aso 140zł
Nr 13 na rysunku... chyba że Ty o czymś innym, a jaki jest jej cel?
Obie łączą się nad ezektorem
Fuck Fuel Economy

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 04 sty 2013, 01:33

Toperz pisze:
raftor pisze:no to chyba u kolegi w aucie u mnie odma składa sie z 2 rurek jednej tej długiej cena aso 360zł , dróga krótka kabowana rurka idaca pod kolektor i łaczaca sie z długa odma cena topran 60zł aso 140zł
Nr 13 na rysunku... chyba że Ty o czymś innym, a jaki jest jej cel?
Obie łączą się nad ezektorem
oj przepraszam ale chyba niedoczytałem oczywsicie 12 i 13 to kompletna odma , pozdrawiam i przepraszam za pomyłke

zydarpl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 08 wrz 2013, 13:31
Lokalizacja: lódzkie

Post autor: zydarpl » 24 paź 2013, 16:45

Czesc ja mam taki problem ze po przepłukaniu silnika i wymianie oleju 10w40 castrola 6l po kilku dniach zaczelo mi strasznie dymic od strony kierowcy jak auta nabralo temperatury .Do wymiany mam uszczelki czy mozna jakos temu zaradzic??? wczesniej tak sie nie dzialo a poziom oleju byl tak mniej wiecej na polowie ciągle i z korkiem jest tez cos nie tak bede musial go wymienic bo z niego tez kopci jak jest nawet zakrecony :/
Ps. mam jeszcze taki problem ze po rozgrzaniu silnika silnik mi jakos dziwnie klekocze :D:D ale to chyba wina tego zasranego oleju stawiam na zawory albo popychacze ??? macie jakis na to pomysl moze zalac jakims preparatem ???(przed wymiana oleju tez tak bylo)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 24 paź 2013, 17:18

We wskazanym miejscu masz zaślepkę wałka rozrządu - stamtąd olej leci niemal prosto na kolektor wydechowy. Jak kopci też spod korka, to pewnie są silne przedmuchy (zawory, pierścienie itp.), czyli nie najlepiej. Dodatkowo ezektor i odmy do sprawdzenia, ale na ten temat jest tyle informacji na forum, że nie ma sensu ich tutaj dublować. Podobnie z kwestią klekotu - być może napinacze łańcuchów są zużyte lub nie ma wystarczającego ciśnienia oleju.

Nie wygląda to najlepiej w kwestii potencjalnych wydatków...
Pozdrawiam,
Krisker

zydarpl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 08 wrz 2013, 13:31
Lokalizacja: lódzkie

Post autor: zydarpl » 24 paź 2013, 19:36

Z moich obserwacji zauważylem że ten korek jest chyba uszkodzony bo jak go zakrece i pociągne lekko to ta gumowa uszczelka zostaje we wlewie a ten plasik to pokretlo wychodzi bez problemu i sama guma tylko zakrywa ten wlew a i nie jest ona tak bardzo szczelna :/ a jesi chodzi o ten klekot to moze zalac silnik jakims innym olejem mp. Max life Valvoline ??? bo ten olej co ja go mam to jest jak woda :/ i silnik ma slabe smarowanie takie jest moje zdanie :D

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 25 paź 2013, 07:32

Ten olej to dziadostwo, więc faktycznie pierwsze co bym zrobił, to właśnie jego wymiana, ale na syntetyk, który jest lubiany przez nasze silniki. Może być maxlife 5W40 lub też całkiem dobry Mobil 5W50. Ew. Motul xCess 5W40.
Pozdrawiam,
Krisker

zydarpl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 08 wrz 2013, 13:31
Lokalizacja: lódzkie

Post autor: zydarpl » 25 paź 2013, 13:22

Dzisiaj zrobiłem sobie dłuższa trase bylo zero dymienia i smordu .Fakt jest taki ze ja narazie mało jeździe od przyszłego tygodnia dopiero bede jezdzil porządnie dziennie po 70km wiec moze sie tam wszytko poukłada w tym silnku :P:P

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 28 lut 2016, 18:49

Ja zeszłej nocy wymieniłem obydwie uszczelki pokrywy głowicy na prawym bloku.
Powodem wymiany były przecieki do kanałów świec i ogólnie lekko spocony (i brudny) blok.
Po zdjęciu pokrywy okazało się, że ktoś chyba już wcześniej to rozbierał, bo obydwie uszczelki OE były całe obsmarowane sylikonem. ...musiałem go zdrapywać praktycznie z całej powierzchni styku z uszczelką, zarówno a pokrywy jak i z głowicy. A uszczelki chyba pamiętają jeszcze montaż w Neckarsulm. :)
Odtłuściłem te powierzchnie benzyną ekstrakcyjną, posmarowałem sylikonem newralgiczne miejsca i dokręciłem pokrywę momentem 10 Nm.
Puki co jeszcze nie uruchamiałem silnika. Czekam z niecierpliwością na pełne utwardzenie się sylikonu (24h). Jutro na pewno dam znać co i jak. :)

PS.
A tutaj mam kilka zdjęć →

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja