A6 4B Limuzyna 2,4 V6 121kW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
A6 4B Limuzyna 2,4 V6 121kW
Witam wszystkich serdecznie.
Chciałbym się pochwalić (mówię wprost) moimi "kółkami".
Według kodów z nalepki w książce serwisowej, mam następujące wyposażenie:
0G1 Gearshift lever
0JJ Weight category front axle weight range 9
0YD Weight range 4 installation control only, no requirement forecast
1AJ Anti-spin regulation (abs/asr/edl) with electronic differential lock (edl)
1BA Standard suspension/shock absorption
1G3 Alloy spare wheel with original equipment tires
1KD Disc brakes, rear
1LB Disc brakes, front
1N1 Power steering
2PG Steering wheel
3FA Without roof insert (standard roof)
3S0 Without roof rails/roof load rack
4UE Air bag for driver and front seat passenger
5RQ Right exterior mirror: convex
5SL Left exterior mirror: aspherical
8GL Alternator 120 a
8RE 4 speakers (passive)
8UC Radio "chorus"
B0A Component parts set without country-specific design requirement
C6P Alloy wheels 7j x 16 9-spoke style, offset 45
C6P Alloy wheels 8j x 19 front, with 8.5j x 19 rear
G0C 5-speed manual transmission
H6U Tires 205/55 r16 91w
J0L Battery 340 a (70 ah)
M88 6-cyl. gasoline eng. 2.4 l/121 kw 30v v6with mveg 2 base engine is t7t/t6r
Q1A Standard front seats
T7T 6-cylinder gasoline engine 2.4 l unit 078.7
X0A National sales program germany
Od sierpnia 2015r. sam doglądam/naprawiam swoje auto!
Sierpień wymiana oleju silnikowego wraz z filtrami oraz oleju w skrzyni motul gear 300 (jak się później okazało, trzeba było nie ruszać fabrycznego oleju)
Wrzesień wymiana przegubu prawego - Spidan
Październik:
- wymiana tulei wahaczy dolnych tylnych, tzw. bananów Lemforder 1765901
- awaria ukł. hamulcowego wymiana zacisku hamulcowego LR TRW/Lucas BHN182
Listopad - ponowna wymiana oleju w skrzyni - G 052 911
Grudzień:
- modyfikacja układu wtryskiwaczy LPG (patrz zdjęcia w poniższych postach)
- wymiana przewodów zapłonowych Bremi 233/200
- demontaż i czyszczenie przepustnicy
- wymiana uszczelki 078 129 949 C
Styczeń:
- wymiana eżektora oraz czyszczenie przewodów odmy
- upgrade świateł mijania OE soczewki z odbłyśnikami, lampy Hella D2S standard 4300K, OE przetwornice Hella, spryskiwacze reflektorów... autopoziomowanie jeszcze w trakcie
Luty:
- nowe radio 1 DIN
- naprawa sterownika ABS
- wymiana uszczelek pokrywy zaworów Victor Reinz 15-31798-01
- wymiana świec zapłonowych Bosch 0 242 240 653
Marzec:
- przegląd olejowy;
- zdjęcie brewek (co prawda to nie naprawa, ale postanowiłem zanotować );
- naprawa mechanizmu wycieraczek;
Kwiecień:
- nowa podpora lewa skrzyni (8D0 399 113 AG)
- nowe poduszki skrzyni (Lemforder 25907 01 009)
Maj:
- nowe poduszki silnika (Meyle 100 199 0056)
- nowy komplet tarcz i klocków na obydwie osie (Zimmermann Sport + Ferrodo Premier)
- komplet amortyzatorów z odbojami na przód (KYB)
Dalsze czynności na kolejnych stronach tego tematu.
Chciałbym się pochwalić (mówię wprost) moimi "kółkami".
Według kodów z nalepki w książce serwisowej, mam następujące wyposażenie:
0G1 Gearshift lever
0JJ Weight category front axle weight range 9
0YD Weight range 4 installation control only, no requirement forecast
1AJ Anti-spin regulation (abs/asr/edl) with electronic differential lock (edl)
1BA Standard suspension/shock absorption
1G3 Alloy spare wheel with original equipment tires
1KD Disc brakes, rear
1LB Disc brakes, front
1N1 Power steering
2PG Steering wheel
3FA Without roof insert (standard roof)
3S0 Without roof rails/roof load rack
4UE Air bag for driver and front seat passenger
5RQ Right exterior mirror: convex
5SL Left exterior mirror: aspherical
8GL Alternator 120 a
8RE 4 speakers (passive)
8UC Radio "chorus"
B0A Component parts set without country-specific design requirement
C6P Alloy wheels 7j x 16 9-spoke style, offset 45
C6P Alloy wheels 8j x 19 front, with 8.5j x 19 rear
G0C 5-speed manual transmission
H6U Tires 205/55 r16 91w
J0L Battery 340 a (70 ah)
M88 6-cyl. gasoline eng. 2.4 l/121 kw 30v v6with mveg 2 base engine is t7t/t6r
Q1A Standard front seats
T7T 6-cylinder gasoline engine 2.4 l unit 078.7
X0A National sales program germany
Od sierpnia 2015r. sam doglądam/naprawiam swoje auto!
Sierpień wymiana oleju silnikowego wraz z filtrami oraz oleju w skrzyni motul gear 300 (jak się później okazało, trzeba było nie ruszać fabrycznego oleju)
Wrzesień wymiana przegubu prawego - Spidan
Październik:
- wymiana tulei wahaczy dolnych tylnych, tzw. bananów Lemforder 1765901
- awaria ukł. hamulcowego wymiana zacisku hamulcowego LR TRW/Lucas BHN182
Listopad - ponowna wymiana oleju w skrzyni - G 052 911
Grudzień:
- modyfikacja układu wtryskiwaczy LPG (patrz zdjęcia w poniższych postach)
- wymiana przewodów zapłonowych Bremi 233/200
- demontaż i czyszczenie przepustnicy
- wymiana uszczelki 078 129 949 C
Styczeń:
- wymiana eżektora oraz czyszczenie przewodów odmy
- upgrade świateł mijania OE soczewki z odbłyśnikami, lampy Hella D2S standard 4300K, OE przetwornice Hella, spryskiwacze reflektorów... autopoziomowanie jeszcze w trakcie
Luty:
- nowe radio 1 DIN
- naprawa sterownika ABS
- wymiana uszczelek pokrywy zaworów Victor Reinz 15-31798-01
- wymiana świec zapłonowych Bosch 0 242 240 653
Marzec:
- przegląd olejowy;
- zdjęcie brewek (co prawda to nie naprawa, ale postanowiłem zanotować );
- naprawa mechanizmu wycieraczek;
Kwiecień:
- nowa podpora lewa skrzyni (8D0 399 113 AG)
- nowe poduszki skrzyni (Lemforder 25907 01 009)
Maj:
- nowe poduszki silnika (Meyle 100 199 0056)
- nowy komplet tarcz i klocków na obydwie osie (Zimmermann Sport + Ferrodo Premier)
- komplet amortyzatorów z odbojami na przód (KYB)
Dalsze czynności na kolejnych stronach tego tematu.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2017, 17:41 przez Moreno, łącznie zmieniany 12 razy.
- bartek123438
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 02 paź 2009, 19:10
- Lokalizacja: Włocławek
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
We wtorek (7.07.2015) odebrałem auto od instalatora LPG. ...sterownik STAG 300-6 ISA2, reduktor KME Silver S6, wtryskiwacze Alex Barracuda, zbiornik toroidalny 59L, wlew gazu obok wlewu benzyny.
Nie będę ukrywał - nie podoba mi się obecny wygląd silnika, ale skoro (wg. gazownika) tak będzie sprawniej, praktyczniej i lepiej...
[EDITED]
A tak wygląda teraz, po mojej modyfikacji
Nie będę ukrywał - nie podoba mi się obecny wygląd silnika, ale skoro (wg. gazownika) tak będzie sprawniej, praktyczniej i lepiej...
[EDITED]
A tak wygląda teraz, po mojej modyfikacji
Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, 15:54 przez Moreno, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
No niestety bez, co mnie ostro rozczarowało.
Jak byłem u niego pierwszy raz, to ustalaliśmy, że wszystko będzie ładnie upchnięte pod obudową. ...i właśnie w tym celu miały być pojedyncze wtryskiwacze.
W dniu kiedy oddawałem Autko do instalacji mówił, że takie upychanie będzie kombinowaniem na przekór działaniu. ...że będzie więcej połączeń, że każdy wtryskiwacz będzie pod różnym kątem, że wtedy wszystko będzie napchane "na siłę", że przewody będą mocno pozałamywane, a podgrzane przez silnik zrobią się miękkie i mogą całkiem się zagiąć zamykając w sobie przepływ. Więc ustaliliśmy, że wtryskiwacze będą na listwie i umocowane nad obudowami pokryw głowic.
Gdy jechałem po odbiór, to w myślach powtarzałem sobie: "żeby było ładnie, żeby było ładnie...", lecz gdy zajechałem i zajrzałem pod maskę - "noż kurrrw*, to nie tak miało być.".
Gazownik zaczął mi mówić, że tak jest lepiej, że wtryskiwacze są pionowo, więc ta "mazia" z gazu nie będzie spływać do dysz i nie będzie ich zalepiać/zapychać (w sumie to sami dobrze wiecie jak brudny mamy gaz), że skoro listwy nie są nad blokami, to mam swobodny dostęp do świec.
Ja nie zmienię zdania - nie podoba mi się, ale w sumie przecież maskę otwieram sporadycznie, więc jakoś to zniosę.
[ Dodano: 2015-07-31, 15:25 ]
Po przejechaniu przeszło 2 tys. km odnotowałem następujące wyniki w spalaniu LPG:
→ w trasie ~ 10,6L/100km
→ w trybie mieszanym ~ 12,4L/100km
→ na autostradzie ~ 13,3L/100km
Trasa w tym przypadku tj. dystans mniej więcej 300km w jedną stronę, po drogach krajowych, pokonywanych przepisowo. ...oczywiście momentami było ponad 90, ale bez przesady
Tryb mieszany tj. dojazd do pracy (~15km w jedną stronę) drogami powiatowymi oraz czasami krótka jazda po małym mieście. Czyli w większości jazda na przemian 50 i 90km/h.
Natomiast na autostradzie - 150-180km/h i więcej.
We wszystkich przypadkach dynamika jazdy była zachowywana na przyzwoitym poziomie (obroty silnika nie spadały poniżej 2,5tys.).
Pomiar spalania dokonywałem starą sprawdzoną metodą, czyli tankowanie do pełna, wyzerowanie licznika i potem znów do pełna, i wskazania dystrybutora * 100 / wskazania licznika = xxxL
Reasumując, koszty przejazdu kkm zmniejszyły się o ponad 50%.
[ Dodano: 2015-08-23, 14:16 ]
Wczoraj (22.08.2015) wymieniłem niektóre oleje i filtry (patrz zdjęcie poniżej).
Wrażenia po wymianie mam bardzo pozytywne: dwójka wchodzi znacznie lepiej zarówno po jedynce, jak i po trójce (przy redukcji) i nawet przy 30km/h (przed wymianą wchodziła dopiero poniżej 20km/h).
Co do silnika, to wydaje mi się, że pracuje odrobinę ciszej, no ale na te moje wrażenie może oddziaływać siła persfazji.
[ Dodano: 2015-10-03, 22:14 ]
Nie polecam zmiany oleju. ....przynajmniej na jakiś zamiennik.
Nie wiem jak byłoby w przypadku zmiany na oryginalny olej, ale na tym zamienniku jest po prostu okropnie.
Teraz temperatury schodzą w nocy poniżej 10 stopni celsjusza. Puki olej się choć trochę nie rozgrzeje (olej w skrzyni), to dwójka wchodzi tylko przy ok 5km/h. ...jeśli nie wrzucę jej zaraz po ruszeniu, tylko przeciągnę na jedynce np. do 2500 obr/min., to później dwójka w ogóle nie chce wejść, aż praktycznie do momentu zatrzymania pojazdu. A trójka teraz też ciężej wchodzi.
Taki kuźwa otrzymałem rezultat z próby dopieszczenia skrzyni.
[ Dodano: 2015-11-15, 08:11 ]
No i w końcu mam....
Jak byłem u niego pierwszy raz, to ustalaliśmy, że wszystko będzie ładnie upchnięte pod obudową. ...i właśnie w tym celu miały być pojedyncze wtryskiwacze.
W dniu kiedy oddawałem Autko do instalacji mówił, że takie upychanie będzie kombinowaniem na przekór działaniu. ...że będzie więcej połączeń, że każdy wtryskiwacz będzie pod różnym kątem, że wtedy wszystko będzie napchane "na siłę", że przewody będą mocno pozałamywane, a podgrzane przez silnik zrobią się miękkie i mogą całkiem się zagiąć zamykając w sobie przepływ. Więc ustaliliśmy, że wtryskiwacze będą na listwie i umocowane nad obudowami pokryw głowic.
Gdy jechałem po odbiór, to w myślach powtarzałem sobie: "żeby było ładnie, żeby było ładnie...", lecz gdy zajechałem i zajrzałem pod maskę - "noż kurrrw*, to nie tak miało być.".
Gazownik zaczął mi mówić, że tak jest lepiej, że wtryskiwacze są pionowo, więc ta "mazia" z gazu nie będzie spływać do dysz i nie będzie ich zalepiać/zapychać (w sumie to sami dobrze wiecie jak brudny mamy gaz), że skoro listwy nie są nad blokami, to mam swobodny dostęp do świec.
Ja nie zmienię zdania - nie podoba mi się, ale w sumie przecież maskę otwieram sporadycznie, więc jakoś to zniosę.
[ Dodano: 2015-07-31, 15:25 ]
Po przejechaniu przeszło 2 tys. km odnotowałem następujące wyniki w spalaniu LPG:
→ w trasie ~ 10,6L/100km
→ w trybie mieszanym ~ 12,4L/100km
→ na autostradzie ~ 13,3L/100km
Trasa w tym przypadku tj. dystans mniej więcej 300km w jedną stronę, po drogach krajowych, pokonywanych przepisowo. ...oczywiście momentami było ponad 90, ale bez przesady
Tryb mieszany tj. dojazd do pracy (~15km w jedną stronę) drogami powiatowymi oraz czasami krótka jazda po małym mieście. Czyli w większości jazda na przemian 50 i 90km/h.
Natomiast na autostradzie - 150-180km/h i więcej.
We wszystkich przypadkach dynamika jazdy była zachowywana na przyzwoitym poziomie (obroty silnika nie spadały poniżej 2,5tys.).
Pomiar spalania dokonywałem starą sprawdzoną metodą, czyli tankowanie do pełna, wyzerowanie licznika i potem znów do pełna, i wskazania dystrybutora * 100 / wskazania licznika = xxxL
Reasumując, koszty przejazdu kkm zmniejszyły się o ponad 50%.
[ Dodano: 2015-08-23, 14:16 ]
Wczoraj (22.08.2015) wymieniłem niektóre oleje i filtry (patrz zdjęcie poniżej).
Wrażenia po wymianie mam bardzo pozytywne: dwójka wchodzi znacznie lepiej zarówno po jedynce, jak i po trójce (przy redukcji) i nawet przy 30km/h (przed wymianą wchodziła dopiero poniżej 20km/h).
Co do silnika, to wydaje mi się, że pracuje odrobinę ciszej, no ale na te moje wrażenie może oddziaływać siła persfazji.
[ Dodano: 2015-10-03, 22:14 ]
Nie polecam zmiany oleju. ....przynajmniej na jakiś zamiennik.
Nie wiem jak byłoby w przypadku zmiany na oryginalny olej, ale na tym zamienniku jest po prostu okropnie.
Teraz temperatury schodzą w nocy poniżej 10 stopni celsjusza. Puki olej się choć trochę nie rozgrzeje (olej w skrzyni), to dwójka wchodzi tylko przy ok 5km/h. ...jeśli nie wrzucę jej zaraz po ruszeniu, tylko przeciągnę na jedynce np. do 2500 obr/min., to później dwójka w ogóle nie chce wejść, aż praktycznie do momentu zatrzymania pojazdu. A trójka teraz też ciężej wchodzi.
Taki kuźwa otrzymałem rezultat z próby dopieszczenia skrzyni.
[ Dodano: 2015-11-15, 08:11 ]
No i w końcu mam....
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dodam moje 5groszy co do lpg, gazownik szału nie zrobił a można to ładnie wszystko umieścić pod pokrywą bez żadnego problemu. Tylko troszkę chęci żeby klient był zadowolony.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
- Krzysiek93ZS
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 109
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
- Lokalizacja: Szczecin
- adrian1115
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 paź 2015, 17:46
- Lokalizacja: Mielec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Na zimnym oleju dwójka nie chce wchodzić, a trójka wchodzi dużo oporniej niż biegi wyższe. Po przejechaniu kilku/kilkunastu km wszystko działa jak talala.
...i kto by pomyślał, że zmiana oleju przyniesie ze sobą takie konsekwencje. Dzwoniłem już do ASO w tej sprawie i koszta remontu zaczynają się od ok. 3500zł.
Czy ktoś z Was ma jakieś namiary do dobrych speców od skrzyni?
...i kto by pomyślał, że zmiana oleju przyniesie ze sobą takie konsekwencje. Dzwoniłem już do ASO w tej sprawie i koszta remontu zaczynają się od ok. 3500zł.
Czy ktoś z Was ma jakieś namiary do dobrych speców od skrzyni?
Ostatnio zmieniony 29 lis 2015, 13:59 przez Moreno, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga