Silikon daje się pod uszczelkę ( na glowice) ewentualnie mozna potem na uszczelke(ale nie ma takiej potrzeby), silikon daje się tylko w zalamaniach jak zdejmiesz pokrywe to zobaczysz po kształcie uszczelki dlaczego pod nia się daje. ÂŚwiec nie trzeba wykręcaćpaput pisze:Panowie, mam takie pytanie:
w tych miejscach dawaliście silikon pod czy na uszczelkę???
Drugie pytanie brzmi-czy przy zdjęciu pokryw wałków trzeba odkręcać świece? Wymieniałem świece ostatnio ale nie zwróciłem uwagi. U mnie uszczelka poci się własnie w dwóch miejscach i olej kapie na świece
[ALL V6] uszczelka pod pokrywe zaworów
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
-
paput
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
dzięki, robiłem to w roverze ale w każdym aucie jest inaczejFrugo1 pisze:Silikon daje się pod uszczelkę ( na glowice) ewentualnie mozna potem na uszczelke(ale nie ma takiej potrzeby), silikon daje się tylko w zalamaniach jak zdejmiesz pokrywe to zobaczysz po kształcie uszczelki dlaczego pod nia się daje. ÂŚwiec nie trzeba wykręcaćpaput pisze:Panowie, mam takie pytanie:
w tych miejscach dawaliście silikon pod czy na uszczelkę???
Drugie pytanie brzmi-czy przy zdjęciu pokryw wałków trzeba odkręcać świece? Wymieniałem świece ostatnio ale nie zwróciłem uwagi. U mnie uszczelka poci się własnie w dwóch miejscach i olej kapie na świece
-
raftor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
no to chyba u kolegi w aucie u mnie odma składa sie z 2 rurek jednej tej długiej cena aso 360zł , dróga krótka kabowana rurka idaca pod kolektor i łaczaca sie z długa odma cena topran 60zł aso 140złToperz pisze:To jest komplet, nic więcej nie potrzeba.LeszekMX5 pisze:Czy kompletna odma to widoczne na schemacie rurki 12 i 13 ? ( + ezektor )
pozdrawiam
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Nr 13 na rysunku... chyba że Ty o czymś innym, a jaki jest jej cel?raftor pisze:no to chyba u kolegi w aucie u mnie odma składa sie z 2 rurek jednej tej długiej cena aso 360zł , dróga krótka kabowana rurka idaca pod kolektor i łaczaca sie z długa odma cena topran 60zł aso 140zł
Obie łączą się nad ezektorem
Fuck Fuel Economy
-
raftor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
oj przepraszam ale chyba niedoczytałem oczywsicie 12 i 13 to kompletna odma , pozdrawiam i przepraszam za pomyłkeToperz pisze:Nr 13 na rysunku... chyba że Ty o czymś innym, a jaki jest jej cel?raftor pisze:no to chyba u kolegi w aucie u mnie odma składa sie z 2 rurek jednej tej długiej cena aso 360zł , dróga krótka kabowana rurka idaca pod kolektor i łaczaca sie z długa odma cena topran 60zł aso 140zł
Obie łączą się nad ezektorem
Czesc ja mam taki problem ze po przepłukaniu silnika i wymianie oleju 10w40 castrola 6l po kilku dniach zaczelo mi strasznie dymic od strony kierowcy jak auta nabralo temperatury .Do wymiany mam uszczelki czy mozna jakos temu zaradzic??? wczesniej tak sie nie dzialo a poziom oleju byl tak mniej wiecej na polowie ciągle i z korkiem jest tez cos nie tak bede musial go wymienic bo z niego tez kopci jak jest nawet zakrecony 
Ps. mam jeszcze taki problem ze po rozgrzaniu silnika silnik mi jakos dziwnie klekocze :D:D ale to chyba wina tego zasranego oleju stawiam na zawory albo popychacze
? macie jakis na to pomysl moze zalac jakims preparatem
?(przed wymiana oleju tez tak bylo)
Ps. mam jeszcze taki problem ze po rozgrzaniu silnika silnik mi jakos dziwnie klekocze :D:D ale to chyba wina tego zasranego oleju stawiam na zawory albo popychacze
-
krisker
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
We wskazanym miejscu masz zaślepkę wałka rozrządu - stamtąd olej leci niemal prosto na kolektor wydechowy. Jak kopci też spod korka, to pewnie są silne przedmuchy (zawory, pierścienie itp.), czyli nie najlepiej. Dodatkowo ezektor i odmy do sprawdzenia, ale na ten temat jest tyle informacji na forum, że nie ma sensu ich tutaj dublować. Podobnie z kwestią klekotu - być może napinacze łańcuchów są zużyte lub nie ma wystarczającego ciśnienia oleju.
Nie wygląda to najlepiej w kwestii potencjalnych wydatków...
Nie wygląda to najlepiej w kwestii potencjalnych wydatków...
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Z moich obserwacji zauważylem że ten korek jest chyba uszkodzony bo jak go zakrece i pociągne lekko to ta gumowa uszczelka zostaje we wlewie a ten plasik to pokretlo wychodzi bez problemu i sama guma tylko zakrywa ten wlew a i nie jest ona tak bardzo szczelna
a jesi chodzi o ten klekot to moze zalac silnik jakims innym olejem mp. Max life Valvoline
? bo ten olej co ja go mam to jest jak woda
i silnik ma slabe smarowanie takie jest moje zdanie :D
-
Moreno
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Ja zeszłej nocy wymieniłem obydwie uszczelki pokrywy głowicy na prawym bloku.
Powodem wymiany były przecieki do kanałów świec i ogólnie lekko spocony (i brudny) blok.
Po zdjęciu pokrywy okazało się, że ktoś chyba już wcześniej to rozbierał, bo obydwie uszczelki OE były całe obsmarowane sylikonem. ...musiałem go zdrapywać praktycznie z całej powierzchni styku z uszczelką, zarówno a pokrywy jak i z głowicy. A uszczelki chyba pamiętają jeszcze montaż w Neckarsulm.
Odtłuściłem te powierzchnie benzyną ekstrakcyjną, posmarowałem sylikonem newralgiczne miejsca i dokręciłem pokrywę momentem 10 Nm.
Puki co jeszcze nie uruchamiałem silnika. Czekam z niecierpliwością na pełne utwardzenie się sylikonu (24h). Jutro na pewno dam znać co i jak.
PS.
A tutaj mam kilka zdjęć →
Powodem wymiany były przecieki do kanałów świec i ogólnie lekko spocony (i brudny) blok.
Po zdjęciu pokrywy okazało się, że ktoś chyba już wcześniej to rozbierał, bo obydwie uszczelki OE były całe obsmarowane sylikonem. ...musiałem go zdrapywać praktycznie z całej powierzchni styku z uszczelką, zarówno a pokrywy jak i z głowicy. A uszczelki chyba pamiętają jeszcze montaż w Neckarsulm.
Odtłuściłem te powierzchnie benzyną ekstrakcyjną, posmarowałem sylikonem newralgiczne miejsca i dokręciłem pokrywę momentem 10 Nm.
Puki co jeszcze nie uruchamiałem silnika. Czekam z niecierpliwością na pełne utwardzenie się sylikonu (24h). Jutro na pewno dam znać co i jak.
PS.
A tutaj mam kilka zdjęć →










