Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALL V6] uszczelka pod pokrywe zaworów

Silniki benzynowe
prz3mo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 cze 2016, 16:45
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: prz3mo » 18 cze 2016, 11:48

Cześć. Też jestem po wymianie uszczelek (Elring) ponieważ miałem zalane olejem przewody WN oraz ciekło spod uszczelek. Koszt uszczelek 2x79 zł (usczelki pokryw zaworów), 2x19 zł (uszczelki nastawników wałka), 2x20 zł (zaślepki wałka rozrządu) 19 zł (uszczelniacz Reinz) w sumie 255 zł . Wymiana strony prawej (od pasażera) uszczelki nastawników oraz zaślepki wałka rozrządu - masakra. Lewa strona ok szybko, łatwo bez problemu. Czas z dokładnym wyczyszczeniem, odtłuszczeniem oraz usunięciem pozostałego sylikonu - 8h. Uszczelka jeszcze fabryczna sztywna jak plastik (krucha), świece oraz przewody WN również fabryczne :shock: . Przejechane około 100 km i suchutko <lol>. Wyczyszczona również długa odma, która pękła - zaklejona ale będzie nowa. Wykonany test kartki papieru - ssie aż miło.

Surkey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:42
Lokalizacja: Żnin

Post autor: Surkey » 18 cze 2016, 23:13

Sam robiłeś, duże ryzyko że coś się popsuje ?

prz3mo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 cze 2016, 16:45
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: prz3mo » 19 cze 2016, 19:11

Tak sam robiłem. Jeśli masz jakieś pojecie o mechanice to dasz radę są tutoriale na forum lub znajdziesz w necie. Najlepiej jakbyś posiadał klucz dynamometryczny lub pożyczył choć ja dokręcałem śruby na wyczucie i jak na razie wszystko ok.

Surkey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:42
Lokalizacja: Żnin

Post autor: Surkey » 19 cze 2016, 20:51

Mam taki klucz a zdejmowałeś jeden wałek ?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 19 cze 2016, 20:58

do wym uszczelki pod napinaczem nie trzeba zdejmowac wałka rozrządu

prz3mo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 cze 2016, 16:45
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: prz3mo » 19 cze 2016, 21:16

Tak jak pisze kolega enduro7 nie ma potrzeby zdejmować wałka rozrządu, jak uniesiesz nastawnik to jest możliwość zdjęcia oraz założenia uszczelki.

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 22 cze 2016, 12:16

enduro7 pisze:do wym uszczelki pod napinaczem nie trzeba zdejmowac wałka rozrządu
dotyczy to wszystkich Vek czy tylko 2,4 ?

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 22 cze 2016, 12:58

joter82 pisze:dotyczy to wszystkich Vek czy tylko 2,4 ?
wszystkich, ta sama konstrukcja
Pozdrawiam...

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 22 cze 2016, 14:24

prz3mo pisze:Cześć. Też jestem po wymianie uszczelek (Elring) ponieważ miałem zalane olejem przewody WN oraz ciekło spod uszczelek. Koszt uszczelek 2x79 zł (usczelki pokryw zaworów), 2x19 zł (uszczelki nastawników wałka), 2x20 zł (zaślepki wałka rozrządu) 19 zł (uszczelniacz Reinz) w sumie 255 zł . Wymiana strony prawej (od pasażera) uszczelki nastawników oraz zaślepki wałka rozrządu - masakra. Lewa strona ok szybko, łatwo bez problemu. Czas z dokładnym wyczyszczeniem, odtłuszczeniem oraz usunięciem pozostałego sylikonu - 8h. Uszczelka jeszcze fabryczna sztywna jak plastik (krucha), świece oraz przewody WN również fabryczne :shock: . Przejechane około 100 km i suchutko <lol>. Wyczyszczona również długa odma, która pękła - zaklejona ale będzie nowa. Wykonany test kartki papieru - ssie aż miło.
czyli mam rozumieć, że można uszczelnić silnik bez rozpinania rozrządu ??

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 22 cze 2016, 14:49

Jeśli nie zmieniasz simeringów wałków pod kołami zębatymi, to tak - można uszczelnić górę bez rozpinania rozrządu.
Pozdrawiam,
Krisker

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 22 cze 2016, 14:57

krisker pisze:Jeśli nie zmieniasz simeringów wałków pod kołami zębatymi, to tak - można uszczelnić górę bez rozpinania rozrządu.
a bywa że podcieka z nich ?

Kudi123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 17 kwie 2016, 18:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kudi123 » 22 cze 2016, 16:48

Witam

Ogarnąłem moją A6C5 z multitronikie, przepustnicą, świecami, kablami Wn itd...
Teraz czas na gaz. Oto propozycje, które otrzymałem.
Może ktoś zorientowany w temacie pomoże dokonać sensownego wyboru.

Z góry dziękuję za pomoc w tym temacie.

1.

STAG 300 6 isa2

wtryskiwacze OMVL (żywotność około 80 tys. km.)

reduktor AC R01 BFC (250KM)

cena 2900 zł



2.

STAG 300 6 isa2

wtryskiwacze AC W 01 (żywotność około 150 tys. km.)

reduktor AC R01 BFC (250KM)

(polecamy!)

cena 3150 zł



3.

STAG 300 6 isa2

wtryskiwacze AC W 02 (żywotność około 150 tys. km.) -zmieszczą się pod pokrywę silnika

reduktor AC R01 BFC (250KM)

(polecamy!)

cena 3300 zł



4.

STAG 300 6 isa2

wtryskiwacze BARRACUDA (żywotność około 150 tys. km.) -zmieszczą się pod pokrywę silnika

reduktor AC R01 BFC (250KM)

cena 3500 zł





5.

STAG 300 6 premium

wtryskiwacze BARRACUDA (żywotność około 150 tys. km.) -zmieszczą się pod pokrywę silnika

reduktor AC R01 BFC (250KM)

cena 3700 zł



6.

STAG 300 6 Q-MAX plus

wtryskiwacze BARRACUDA (żywotność około 150 tys. km.) -zmieszczą się pod pokrywę silnika

reduktor AC R01 BFC (250KM)

cena 3800 zł





Ceny zawierają dowolny zbiornik w miejscu koła oraz wlew pod klapką. Zapewniamy również wszystkie dokumenty potrzebne do wydziału komunikacji.

Warunkiem 2 letniej gwarancji jest serwis co 10 tys. km. Koszt całkowity przeglądu to 100 zł. Istnieje możliwość przedłużenia gwarancji na elektronikę do 8 lat.


Pozdrawiam
Paweł

Surkey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:42
Lokalizacja: Żnin

Post autor: Surkey » 22 cze 2016, 20:17

Ja u siebie mam propozycje nr2. Problemów nie mam tylko wtryskiwacze mi już wysiadaja ;/ po 35tys km ale że mam gwarancje to będą wymienione. Polecam ale z innymi wtryskiwaczami nie ac w01.

Kudi123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 17 kwie 2016, 18:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kudi123 » 22 cze 2016, 20:58

Koledy a mozecie podac ile wasze lpg kosztowalo ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 cze 2016, 21:02

jeszcze jest http://hangarautogaz.pl/ - dwóch znajomych gazowało i byli zadowoleni

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja