Wymieniłem cała odme górny przewód i ten przewód z tylu silnika ten pod przepustnica, wyczyściłem ten zaworek co jest na gorze silnika bo był zafajdany masełkiem i pózniej sprawdziłem go i działa, silnik jak sie rozgrzeje to ciągnie powietrze aż miło wyczuwalne jest ręka, wymieniona uszczelka pod napinaczem blacha i półksiężyc i wymienione korki z tylu a mimo wszystko po tych zabiegach w okolicy tych korków od walka rozrządu jest mokro, mechanik z którym rozmawiałem mówi ze gdzieś koło kolektorów jest jeszcze jeden przewód odmy który jest trudnodostepny ale to on moze powodować ze sie poci, moze ktoś z was coś wie na ten temat, ja mam silnik BDV
[ALL V6] uszczelka pod pokrywe zaworów
To i ja napisze swoje spostrzeżenie 
Wymieniłem cała odme górny przewód i ten przewód z tylu silnika ten pod przepustnica, wyczyściłem ten zaworek co jest na gorze silnika bo był zafajdany masełkiem i pózniej sprawdziłem go i działa, silnik jak sie rozgrzeje to ciągnie powietrze aż miło wyczuwalne jest ręka, wymieniona uszczelka pod napinaczem blacha i półksiężyc i wymienione korki z tylu a mimo wszystko po tych zabiegach w okolicy tych korków od walka rozrządu jest mokro, mechanik z którym rozmawiałem mówi ze gdzieś koło kolektorów jest jeszcze jeden przewód odmy który jest trudnodostepny ale to on moze powodować ze sie poci, moze ktoś z was coś wie na ten temat, ja mam silnik BDV
Wymieniłem cała odme górny przewód i ten przewód z tylu silnika ten pod przepustnica, wyczyściłem ten zaworek co jest na gorze silnika bo był zafajdany masełkiem i pózniej sprawdziłem go i działa, silnik jak sie rozgrzeje to ciągnie powietrze aż miło wyczuwalne jest ręka, wymieniona uszczelka pod napinaczem blacha i półksiężyc i wymienione korki z tylu a mimo wszystko po tych zabiegach w okolicy tych korków od walka rozrządu jest mokro, mechanik z którym rozmawiałem mówi ze gdzieś koło kolektorów jest jeszcze jeden przewód odmy który jest trudnodostepny ale to on moze powodować ze sie poci, moze ktoś z was coś wie na ten temat, ja mam silnik BDV
-
Moreno
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Tak, jest. ...i wystaje z niego dziób bociana.kowalek32 pisze:mechanik z którym rozmawiałem mówi ze gdzieś koło kolektorów jest jeszcze jeden przewód odmy który jest trudnodostepny ale to on moze powodować ze sie poci, moze ktoś z was coś wie na ten temat, ja mam silnik BDV
Mój ex. mechanik kiedyś tłumaczył się, że odma mu pękła i musiał to naprawić, dlatego nie wyrobił się w terminie. ...dwa miesiące temu czyściłem odmę i nie widziałem tam żadnych napraw.
Twój mechanik to podobny ściemniacz.
Tutaj masz schemat wentylacji Twojego silnika → http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A6/200 ... 9/3416790/ - jeden przewód do pokryw głowic, a drugi - do skrzyni korbowej. Nie ma żadnego dodatkowego.
Praktycznie od kad mam ten samochód czyli półtora roku to mechanik tylko mi łożysko wymienił resztę napraw robię sam bo jak jeden mi poskładał pokrywę z uszczelkami to tyle nawalił pasty dirco ze aż mi sie słabo zrobiło, nie wiem czy ten wyciek z pod tych kapsli nie jest spowodowany tym ze tam moze wydmuchalo sylikon ten czerwony, a tak wogole to jak je wyjąc 
-
Moreno
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Nie rozumiem co to za stwierdzenie właściwości sylikonu po jego kolorze, no ale mniejsza z tym.
Wydmuchać mogło z powodu niedrożnej odmy, ale skoro mówisz, że wymieniłeś przewody odmy i te kapsle... może źle je założyłeś albo po prostu są wadliwe lub niedorobione (tak też się zdarza).
Proponuję wytrzeć dokładnie te miejsca, pstryknąć kilka zdjęć i za jakiś czas znowu cyknąć fotki i porównać, i może dojdziesz "po nitce do kłębka".
[ Dodano: 2016-02-29, 19:31 ]
Zgodnie z obietnicą...
Dzisiaj rano (tuż przed wyjazdem do pracy) podniosłem maskę, uruchomiłem silnik i szybciutko poszedłem dopatrywać się ewentualnych wycieków (przezorny zawsze ubezpieczony). ...przez około 10 minut świeciłem latarką i zaglądałem możliwie z każdej strony w poszukiwaniu jakiegoś śladu, i nic podejrzanego nie widziałem.
![Obrazek]()
W końcu zdałem sobie sprawę, że nawet jak będzie jakiś przeciek, to nie aż taki żeby zaraz miał wyciec cały olej.
Przejechałem dzisiaj łącznie około 60 km i po powrocie szybko zajrzałem pod maskę - nic się nie zmieniło i nic nie śmierdzi. Może tak już zostać, hehe
Wydmuchać mogło z powodu niedrożnej odmy, ale skoro mówisz, że wymieniłeś przewody odmy i te kapsle... może źle je założyłeś albo po prostu są wadliwe lub niedorobione (tak też się zdarza).
Proponuję wytrzeć dokładnie te miejsca, pstryknąć kilka zdjęć i za jakiś czas znowu cyknąć fotki i porównać, i może dojdziesz "po nitce do kłębka".
[ Dodano: 2016-02-29, 19:31 ]
Zgodnie z obietnicą...
Dzisiaj rano (tuż przed wyjazdem do pracy) podniosłem maskę, uruchomiłem silnik i szybciutko poszedłem dopatrywać się ewentualnych wycieków (przezorny zawsze ubezpieczony). ...przez około 10 minut świeciłem latarką i zaglądałem możliwie z każdej strony w poszukiwaniu jakiegoś śladu, i nic podejrzanego nie widziałem.

W końcu zdałem sobie sprawę, że nawet jak będzie jakiś przeciek, to nie aż taki żeby zaraz miał wyciec cały olej.
Przejechałem dzisiaj łącznie około 60 km i po powrocie szybko zajrzałem pod maskę - nic się nie zmieniło i nic nie śmierdzi. Może tak już zostać, hehe
Od góry to raczej wątpliwe żeby coś zobaczyć. Też u siebie uszczelke zmieniałem ze dwa razy i ciągle się lało. Dopiero jak miałem silnik wyjęte ze skrzynią i wisiał przy suficie to było widać gdzie cieknie. Cieklo z pod tych podtrzymywaczy wałkow rozrządu widocznych na zdjęciu. Odkrecilem to posmarowalem silikonem, kapsle też posmarowalem przed wlozeniem i smrodu oleju w kabinie już nie miałem.
Ja dzisiaj wlasnie wywaliłem te kapsle od wałków, bo wszystkiego byłem pewien ale to akurat robił mi na początku jak kupiłem samochód i moje obawy i strach przed partaczami jest uzasadniony jeden kapsel miał nawalone tyle sylikonu i wogole sie to nie trzymało lekko puklem i wypadł a drugi był wciśnięty na ciasno i nie było wogole pasty ani sylikonu. Zamówiłem nowe kapsle w poniedziałek założę i bedzie spokój z cieknącym olejem ;D nareszcie 
Witam szanowne grono. Mam pytanie. Dzisiaj dojrzałem ze mam mokry prawdopodobnie od oleju silnik od strony kierowcy. Jak patrzy się od góry to mokro jest idealnie na wysokości jak zaczyna się przód silnika i korek wlewu oleju tyle ze na samym dole. Silnik BES 2.7t. Oleju nie ubywa bynajmniej nie zauważyłem od wymiany zrobione prawie 2 tys i oleju ile wlałem tyle jest. Plynu chłodniczego również nie ubywa miał ktoś może podobny problem lub wie co może być powodem mokrego silnika?
-
Moreno
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Jak to prawdopodobnie od oleju? ...nie rozumiem takich przypuszczeń. Przecież wystarczy dotknąć palcem i będzie wiadomo czy tłuste itp. ...w celu właściwszej diagnozy można nawet powąchać ów substancję - to wcale nie objaw narkomańskich zapędów.gniochu pisze:Mam pytanie. Dzisiaj dojrzałem ze mam mokry prawdopodobnie od oleju silnik od strony kierowcy. Jak patrzy się od góry to mokro jest idealnie na wysokości jak zaczyna się przód silnika i korek wlewu oleju tyle ze na samym dole. Silnik BES 2.7t. Oleju nie ubywa bynajmniej nie zauważyłem od wymiany zrobione prawie 2 tys i oleju ile wlałem tyle jest. Plynu chłodniczego również nie ubywa miał ktoś może podobny problem lub wie co może być powodem mokrego silnika?
Nie łódź się, że ktoś Ci wywróży skąd to cieknie - musisz sam "wdrapać" się pod spód, zdjąć osłonę silnika i wypatrzeć skąd to sie poci.
- jacomix
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 67
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 20:30
- Lokalizacja: Małopolska - Kraków - Olkusz
Witajcie, moze mi ktos powiedziec czy w c6 2.4 2005r., tez jest ten ezektor i odmy, lekko mi leje sie na swiece i zamierzam wymienic uszczelki , ale chce dojsc przyczyny i wyczyscic wszystko zeby bylo pieknie pod maska jak wczesniej:)
Wie kots z jaka sila nalezy dokrecac pokrywe zaworow, we wczesniejszych postach w c5 wyczytalem ze kolega dokrecal z sila 10Nm, moze ktos ma instrukcje z elsy albo innych poradnikow, chetnie bym zaczerpnol fachowej wiedzy. dzieki i pozdrawiam:)
Wie kots z jaka sila nalezy dokrecac pokrywe zaworow, we wczesniejszych postach w c5 wyczytalem ze kolega dokrecal z sila 10Nm, moze ktos ma instrukcje z elsy albo innych poradnikow, chetnie bym zaczerpnol fachowej wiedzy. dzieki i pozdrawiam:)
ja ogólnie to 3 razy rozkręcałem pokrywe zaworów z jednej strony, bo nie zostałem poinformowany a sam nie wiedziałem że tam jest jeszcze uszczelka pod napinaczem wałka rozrządu i broki te zaślepki, także wszystko kupowałem po koleji, także moja uszczelka od pokrywy zaworów jest już trochę dojechana, ale jak nie cieknie to nie ruszam....
Jak bierzecie się za wymianę to odrazu wszystko, uszczelki pod napinaczem 50zł za 2szt. i broki do 30zł szt. także myślę że to nie jest jakiś duży wydatek a już nie będzie konieczności rozkręcania pokrywy![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Jak bierzecie się za wymianę to odrazu wszystko, uszczelki pod napinaczem 50zł za 2szt. i broki do 30zł szt. także myślę że to nie jest jakiś duży wydatek a już nie będzie konieczności rozkręcania pokrywy










