Kurde no to jestem w szoku ale temat jest o V6;)Domel48 pisze:Kurde no to jestem w szoku ze w silniku 4,2 V8 gorne lancuchy rozrzadu napinaja wariatory zmiennych faz rozrzadu.Nie obraz sie kolego ale wydaje mi sie ,że bzdury piszesz.
[V6] napinacze łańcucha rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Wypowiadasz się w wątku dotyczącym V6. Twoja odpowiedź była skierowana do kolegi, który ma 2.4 V6. Skąd tu V8 - nie wiem. AFAIK odmienna konstrukcja dotyczy silnika 3.0 oraz V8, ale nie wszystkich. Z ETKI wynika, że klasyczne rozwiązanie (jak u nas) w V8 mają ARS, AQJ, ASG i ANK.Domel48 pisze:Kurde no to jestem w szoku ze w silniku 4,2 V8 gorne lancuchy rozrzadu napinaja wariatory zmiennych faz rozrzadu.Nie obraz sie kolego ale wydaje mi sie ,że bzdury piszesz.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Aby wykluczyć część potencjalnych przyczyn, w takich samych okolicznościach odpal z odłączonym osprzętem (zdjęty pasek wielorowkowy). Jeśli nie będzie różnicy, to upewnij się, która strona wydaje ten odgłos i obowiązkowo dekiel w górę. Nie brzmi to za dobrze. To plus terkotka mogą wskazywać właśnie na napinacz/łańcuch.
Zakładam, że odgłos pochodzi z górnej części silnika (wystarczy pochylić się nad silnikiem).
Zakładam, że odgłos pochodzi z górnej części silnika (wystarczy pochylić się nad silnikiem).
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Witam
VAGa niestety nie posiadam. W Ostrowcu jak byłem u mechaników to mówią że się nie da tego sprawdzić choć ja mówiłem że się da bo o tym czytałem , na temat logów nikt nie słyszał. Piszę już na całym forum kto to może sprawdzić i niestety nikt się nie odezwał. Szukam mechanika lub (diagnosty z VAG-iem) z woj.świętokrzyskiego lub ościennych województw, który by to wszystko ogarnął. Tel:662 244 443
Dziękuję za dotychczasowe porady.
Marek
VAGa niestety nie posiadam. W Ostrowcu jak byłem u mechaników to mówią że się nie da tego sprawdzić choć ja mówiłem że się da bo o tym czytałem , na temat logów nikt nie słyszał. Piszę już na całym forum kto to może sprawdzić i niestety nikt się nie odezwał. Szukam mechanika lub (diagnosty z VAG-iem) z woj.świętokrzyskiego lub ościennych województw, który by to wszystko ogarnął. Tel:662 244 443
Dziękuję za dotychczasowe porady.
Marek
Marek2440 pisze:Witam
VAGa niestety nie posiadam. W Ostrowcu jak byłem u mechaników to mówią że się nie da tego sprawdzić choć ja mówiłem że się da bo o tym czytałem , na temat logów nikt nie słyszał. Piszę już na całym forum kto to może sprawdzić i niestety nikt się nie odezwał. Szukam mechanika lub (diagnosty z VAG-iem) z woj.świętokrzyskiego lub ościennych województw, który by to wszystko ogarnął. Tel:662 244 443
Dziękuję za dotychczasowe porady.
Marek
A to takie proste , kabel wystarczy za 30 PLN , program ściągnąć i w drogę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
I już po 760zł. Chyba koledzy testują, bo większy popyt = większa cenaMarek2440 pisze:Witam
a co koledzy powiedzą na te napinacze są na obie strony po 600 zł 1 szt .Numery tak jak oni piszą są takie same jak na orginałach u mnie są takie same 2.4 benzyna ARJ 1999.r
Wczoraj znalazłem na necie
Pozdrawiam Marek
http://sklep.gawex.com.pl/product.php?id_product=536


Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Pojawiły się kolejne wersje. Piszą, że oryginalne, choć widać, że chińskie znaczki
Ale cena niższa niż poprzednich chińczyków.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2013, 21:48 przez krisker, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie.pawel1 pisze:koledzy czy przez nie sprawny napinacz zmiennych faz może źle działać na pasek rozrządu np.lekko go poluzować![]()
Napinacz - zresztą nie jest to żaden napinacz, a nastawnik (przestawiacz) faz rozrządu, skutkiem jego pracy jest zmiana fazy wałka ssącego względem wałka wydechowego oraz wału korbowego, nie ma nic do napędu rozrządu paskiem.
- pawel1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 691
- Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: PODKARPACIE
To co moze byc grane dwa dwa razy kupilem napinacz hydrauliczny do rozrzadu i pokilkunastu kilometrach dalej jest luzny nie mam pojecia co jest a teraz mi sie jeszcze wysypal ten napinacz od zmiennych faz rozrzadu juz wlozylem w silnik 3000tys i nie chodzi tak jak trzeba a rozbierany byl juz dwa razy mam dosc 
