Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 27 sty 2013, 12:59

Domel48 pisze:Kurde no to jestem w szoku ze w silniku 4,2 V8 gorne lancuchy rozrzadu napinaja wariatory zmiennych faz rozrzadu.Nie obraz sie kolego ale wydaje mi sie ,że bzdury piszesz.
Kurde no to jestem w szoku ale temat jest o V6;)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 27 sty 2013, 15:57

Domel48 pisze:Kurde no to jestem w szoku ze w silniku 4,2 V8 gorne lancuchy rozrzadu napinaja wariatory zmiennych faz rozrzadu.Nie obraz sie kolego ale wydaje mi sie ,że bzdury piszesz.
Wypowiadasz się w wątku dotyczącym V6. Twoja odpowiedź była skierowana do kolegi, który ma 2.4 V6. Skąd tu V8 - nie wiem. AFAIK odmienna konstrukcja dotyczy silnika 3.0 oraz V8, ale nie wszystkich. Z ETKI wynika, że klasyczne rozwiązanie (jak u nas) w V8 mają ARS, AQJ, ASG i ANK.
Pozdrawiam,
Krisker

Marek2440
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 15 sie 2011, 09:31
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: Marek2440 » 27 sty 2013, 16:19

Witam kolegów
Po długim mordowaniu zmniejszyłem w końcu filmik o którym mówiłem wcześniej i go wstawiłem na youtube

Pozdrawiam Marek

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 27 sty 2013, 16:54

Aby wykluczyć część potencjalnych przyczyn, w takich samych okolicznościach odpal z odłączonym osprzętem (zdjęty pasek wielorowkowy). Jeśli nie będzie różnicy, to upewnij się, która strona wydaje ten odgłos i obowiązkowo dekiel w górę. Nie brzmi to za dobrze. To plus terkotka mogą wskazywać właśnie na napinacz/łańcuch.

Zakładam, że odgłos pochodzi z górnej części silnika (wystarczy pochylić się nad silnikiem).
Pozdrawiam,
Krisker

Marek2440
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 15 sie 2011, 09:31
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: Marek2440 » 27 sty 2013, 17:17

Witam
Najbardziej słychać z lewej głowicy od strony pasażera, mam już nr. tego napinacza: 078 109 088 C. W tym tygodniu chciałbym to zrobić ale nie mam konkretnego mechanika który by to sprawdził VAG-iem i to ogarnął .

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 27 sty 2013, 22:56

Masz dostęp do VAG'a, to sprawdź co masz w 093 i 090, na początek, potem dynamiczne logowanie tych samych grup, będzie widać co się dzieje z pozycją wałków, i przestawianiem fazy.

Marek2440
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 15 sie 2011, 09:31
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: Marek2440 » 28 sty 2013, 10:08

Witam
VAGa niestety nie posiadam. W Ostrowcu jak byłem u mechaników to mówią że się nie da tego sprawdzić choć ja mówiłem że się da bo o tym czytałem , na temat logów nikt nie słyszał. Piszę już na całym forum kto to może sprawdzić i niestety nikt się nie odezwał. Szukam mechanika lub (diagnosty z VAG-iem) z woj.świętokrzyskiego lub ościennych województw, który by to wszystko ogarnął. Tel:662 244 443
Dziękuję za dotychczasowe porady.
Marek

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 28 sty 2013, 18:49

Marek2440 pisze:Witam
VAGa niestety nie posiadam. W Ostrowcu jak byłem u mechaników to mówią że się nie da tego sprawdzić choć ja mówiłem że się da bo o tym czytałem , na temat logów nikt nie słyszał. Piszę już na całym forum kto to może sprawdzić i niestety nikt się nie odezwał. Szukam mechanika lub (diagnosty z VAG-iem) z woj.świętokrzyskiego lub ościennych województw, który by to wszystko ogarnął. Tel:662 244 443
Dziękuję za dotychczasowe porady.
Marek


A to takie proste , kabel wystarczy za 30 PLN , program ściągnąć i w drogę.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 03 lut 2013, 10:28

Marek2440 pisze:Witam
a co koledzy powiedzą na te napinacze są na obie strony po 600 zł 1 szt .Numery tak jak oni piszą są takie same jak na orginałach u mnie są takie same 2.4 benzyna ARJ 1999.r
Wczoraj znalazłem na necie
Pozdrawiam Marek
http://sklep.gawex.com.pl/product.php?id_product=536
I już po 760zł. Chyba koledzy testują, bo większy popyt = większa cena :) Za niewiele więcej kiedyś można było kupić oryginały na Allegro :((
Pozdrawiam,
Krisker

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 03 lut 2013, 10:54

rok temu zakupiłem Nowy ori ze znaczkami CCCO za 600 PLN , gość na alle.. miał 1 szt.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 05 maja 2013, 19:23

Pojawiły się kolejne wersje. Piszą, że oryginalne, choć widać, że chińskie znaczki <lol> Ale cena niższa niż poprzednich chińczyków.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2013, 21:48 przez krisker, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,
Krisker

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 07 maja 2013, 17:35

Noszę się z zmianą napinaczy bo już zaczyna być je słychać :( wiecie może jak się sprawują te chińczyki?? bo cena ori powala <zalamka>

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 10 maja 2013, 22:43

koledzy czy przez nie sprawny napinacz zmiennych faz może źle działać na pasek rozrządu np.lekko go poluzować <zalamka> <mysli>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 maja 2013, 07:24

pawel1 pisze:koledzy czy przez nie sprawny napinacz zmiennych faz może źle działać na pasek rozrządu np.lekko go poluzować <zalamka> <mysli>
Nie.
Napinacz - zresztą nie jest to żaden napinacz, a nastawnik (przestawiacz) faz rozrządu, skutkiem jego pracy jest zmiana fazy wałka ssącego względem wałka wydechowego oraz wału korbowego, nie ma nic do napędu rozrządu paskiem.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 11 maja 2013, 23:45

To co moze byc grane dwa dwa razy kupilem napinacz hydrauliczny do rozrzadu i pokilkunastu kilometrach dalej jest luzny nie mam pojecia co jest a teraz mi sie jeszcze wysypal ten napinacz od zmiennych faz rozrzadu juz wlozylem w silnik 3000tys i nie chodzi tak jak trzeba a rozbierany byl juz dwa razy mam dosc <wnerw>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga