Witam
Mam problem z ciągle zapowietrzającym się układem chłodzenia.
Odpowietrzałem go zdejmując wąż z rurki powrotnej od nagrzewnicy w podszybiu. Po odpowietrzeniu w ten sposób, za chwile znowu ten wąż jest mięki i jest w nim powietrze. Dzieje się tak od kiedy miałem wymieniany rozrząd i termostat i podejrzewam że mechanik mógł termostat włożyć byle jak nie zważając na odpowietrznik w nim. Czy w przypadku złego montażu termostatu były by takie objawy? Czy można jakoś łatwo i szybko psrawdzić czy termostat jest dobrze zamontowany i ewentualnie poprawić jego montaż? wiem że jest od frontu pod rozrząd gdzie dostęp jest słaby. A może inna jest przyczyna ciągłego zapowietrzania się układu?
Pozdrawiam
[BDV 2.4 170 KM] Zapowietrzony układ chłodzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 maja 2020, 16:25
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Poznań
[BDV 2.4 170 KM] Zapowietrzony układ chłodzenia
Ostatnio zmieniony 02 cze 2020, 23:48 przez AudiLukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 maja 2020, 16:25
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Poznań
Re: [BDV 2.4 170 KM] Zapowietrzony układ chłodzenia
Czy może być to przepalona uszczelka? można to jakoś sprawdzić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:21
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krosno
Re: [BDV 2.4 170 KM] Zapowietrzony układ chłodzenia
Tester do sprawdzania zawartości spalin w płynie układu chłodzenia.AudiLukasz pisze: ↑29 lis 2020, 17:16Czy może być to przepalona uszczelka? można to jakoś sprawdzić?
Przy walniętej uszczelce robi się wysokie ciśnienie w układzie (twarde węże gumowe).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 maja 2020, 16:25
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Poznań
Re: [BDV 2.4 170 KM] Zapowietrzony układ chłodzenia
Węże po 50km trasie owszem są twarde (twardziejsze niż po postoju), ale nie na tyle twarde żeby nie można było ich zcisnąć ręką.
Jak odpowietrze układ to jest jakiś czas ok, ale za chwile znowu się zapowietrza na nagrzwnicu i na wolnych obrotach przestaje lecieć ciepłe powietrze, po przygazówce słychać jak woda się przeleje i zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
Jak odpowietrze układ to jest jakiś czas ok, ale za chwile znowu się zapowietrza na nagrzwnicu i na wolnych obrotach przestaje lecieć ciepłe powietrze, po przygazówce słychać jak woda się przeleje i zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [BDV 2.4 170 KM] Zapowietrzony układ chłodzenia
Pytanie czy ucieka gdzieś płyn chłodzenia... U mnie w 2.4 było tak że układ sam się odpowietrzał po woli trzeba było przejechać ok. 200km i układ był odpowietrzony... Bo jak się zapowietrza to sugeruje że łapie gdzieś powietrze...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 maja 2020, 16:25
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Poznań
Re: [BDV 2.4 170 KM] Zapowietrzony układ chłodzenia
Zrobiłęm test z CO2. i Płyn nie zmienił koloru, później wyciągnąłem i dmuchnąłem w test i się kolor zmienił więc tester działał.
Płyn mi raczej nie ucieka, a napewno nie w takich ilościach żebym musiał dolewać. Nie wiem, może łzawi na parowniku i tam zaciąga, a mógłby być to już wyeksploatowany parownik? zrobiłem na nim 60tys km.
Jak robiłem test i za mocno przegazowałem to zaczynał się poziom płynu podnosić przez próbnik, a poźniej zasysalo plyn reakcyjny do srodka, ale to chyba normalne przy obratach 3k+
Płyn mi raczej nie ucieka, a napewno nie w takich ilościach żebym musiał dolewać. Nie wiem, może łzawi na parowniku i tam zaciąga, a mógłby być to już wyeksploatowany parownik? zrobiłem na nim 60tys km.
Jak robiłem test i za mocno przegazowałem to zaczynał się poziom płynu podnosić przez próbnik, a poźniej zasysalo plyn reakcyjny do srodka, ale to chyba normalne przy obratach 3k+
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [BDV 2.4 170 KM] Zapowietrzony układ chłodzenia
Pytanie jakie mi się nasuwa to czy czasem problem nie jest spowodowany przez niewłaściwie wpięty gaz w układ chłodzenia i ten nie może się odpowietrzyć... Kiedy zaczęły się te problemy...?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
Re: [BDV 2.4 170 KM] Zapowietrzony układ chłodzenia
Odpowietrzałeś z poluzowanym korkiem?Może zaworek w korku uszkodzony?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 04 gru 2019, 13:39
- Lokalizacja: Pomorze zachodnie
Re: [BDV 2.4 170 KM] Zapowietrzony układ chłodzenia
Też miałem problem z zapowietrzonym silnikiem jak wraz z zestawem rozrządu GATES założyłem termostat który mi dali w komplecie. Wyszło że otwiera się później i mniej niż wahler. Temperatura silnika była podwyższona, w okolicach 98*C momentami do ponad 100. I widocznie gdzieś w układzie miejscowo tworzyły się pęcherze powietrza, które skutecznie uniemożliwiały odpowietrzenie. Kilka dni po wymianie rozrządu musiałem znowu go ściągać i zakładać, także rewelacja. Po wymianie na Wahlera którego pracę porównałem ze zdemontowanym oryginalnym termostatem, okazało się że z temperaturami wszystko ok i udało się bezproblemowo odpowietrzyć silnik.