Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 10 wrz 2012, 18:29

na te 321 w systemie ramowym 16 nie wchodza sprawdzone , moze na zwykle 320 tak tam nie
ANIMAL

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 10 wrz 2012, 19:34

egoonn pisze:na te 321 w systemie ramowym
egoonn, a co miałes własciwie na mysli ? Jakieś hamulce od auta ramowego ? Od ÂŻuka może ???

Dobra, koniec żartów, nie obraź sie, ale jak nie wiesz jak co nazwać to to opisz a nie wymyślaj nowych nazw !!!
Walczę z tym na forum od dawna, wiadomo, że nie kazdy użytkownik musi znać terminologię inżynierską czy choćby te młotkowo-warsztatową ale wymyslanie nowych nazw zmusza do kombinacji :co autor miał na mysli ???

A to od razu kojarzy mi sie niezbyt mile z pania polonistka i okresem Młodej Polski. Tam wiele lekcji zaczynało się od tego co autor miał na mysli pisząc np. o limbie przytulonej do skały (albo coś w tym stylu). A może chciał po prostu napisać o limbie ?

Tak że co to sa hamulce w systemie ramowym ??? <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 11 wrz 2012, 11:23

Tak że co to sa hamulce w systemie ramowym
w systemie ramowym tak sie nazywaja ( bo jest rama )sa cheble 321mm. i tam sa 4 klocki na tarcz i sa 2 tloczkowe a zwykle sa 320mm. i maja normalnie 2 klocki na tarcz i 1 tloczek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 wrz 2012, 12:43

egoonn, jak wyglądają hamulce 320 i 321 mm to wiem doskonale, chodzi mi o to skąd wytrzasnałeś nazwę "w systemie ramowym" ?
Przyznaj się, sam wymysliłeś <radocha> <figielek>

Te "cheble" juz Ci daruję, nie Ty jeden jesteś stolarzem z zawodu, czy zamiłowania (chociaż osobiście w trakcie jazdy wolę hamować niż "heblować" :) ), ale może na przyszłość zgodnie z ortografią " heble" ? <luzik>
Części samochodowe online - Motostacja pl

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 11 wrz 2012, 13:29

nie no Co Ty , wymyslac hmm
juz troche czasu temu spotkalem sie z ta nazwa i tak zapamietalem , ale gdzie i kiedy to juz nie wiem

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 11 wrz 2012, 13:57

Dobra co by nie było 16" z odpowiednim ET spokojnie wejdzie do 321mm ;)

Takie zdjecie jak u mnie ten "hampel" 321x30 wyglądał na OEM feldze 17x8:

Obrazek

Miejsca od ch...a <okok>

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 11 wrz 2012, 14:54

no to zwaracam honor za wprowadzenie w blad
ANIMAL

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 14 wrz 2012, 22:30

egoonn pisze:zwykle sa 320mm. i maja normalnie 2 klocki na tarcz i 1 tloczek
na te zwykłe tarcze spokojnie wchodzi felga (stalowa)16''z ET 42 :) .

Luboniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Luboniak » 15 wrz 2012, 21:28

Ponieważ bardzo często jeżdżę mocno załadowanym autem po górach chciałbym zwiększyć moc hamulców. Czy do C5 przedliftowej pasują takie same zaciski i tarcze jak do poliftowych? Jakie zaciski będą kompatybilne z moim autem? Chodzi o przekładkę samych zacisków i tarcz bez zmiany piast...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 15 wrz 2012, 23:57

Luboniak pisze:Chodzi o przekładkę samych zacisków i tarcz bez zmiany piast...
Piast nie musisz zmieniać bo są te same <okok>

Wystarczy zmienic zwrotnice <luzik>

A poważnie to jakie masz w tej chwili hamulce ? Jak nie napiszesz jaką masz średnice to skąd mamy wiedzieć na co można zmienić ??? <szok> <szok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Luboniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Luboniak » 16 wrz 2012, 00:26

Jutro zrobie pomiary średnic tarcz, przepraszam za nie przygotowanie do tematu... <glupek>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 01 paź 2012, 04:00

Mam okazję powiększyć hamulce do rozmiaru 321 i w związku z tym mam pytanie do autorów takich modów.
Czy i jak przekodowywaliście ABS w związku z przejściem z jednotłoczkowych zacisków na dwutłoczkowe?

Teraz mam z przodu układ hamulcowy oznaczony 1LT, a dwutłoczkowy system to chyba 1LX, więc po zmianie powinno się zakodować inaczej:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 5.7)#Login

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... SP)#Coding

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 01 paź 2012, 11:44

yyyy... ja przeszedłem z przodu z 2 tłoczków na 6 i nic nie zmieniałem...

Hamuje wybornie: -0,85G na serii vs -1G po zmianie. ESP w razie czego też ładnie ustawia samochód.
Problem w tym ze te 6 tłoczków nie występowało w żadnym A6. Najbliżej mi do 8 tłoczków w RS6..

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 01 paź 2012, 15:41

Blade05 pisze:Najbliżej mi do 8 tłoczków w RS6..
Czyli chyba 1LP.

Nie wiem, ale większe tarcze to większa skuteczność i na zdrowy rozum więcej tłoczków to więcej płynu do przetłoczenia przez pompę ABS, więc chyba powinno się ją powiadomić o modyfikacjach <mysli>

Nikt tego nie kodował?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 17 paź 2012, 07:54

U mnie w samochodzie były fabrycznie montowane tarcze 321mm (1LX dwutłoczkowe). Sprawdziłem kodowanie sterownika ABS i ku mojemu ździwieniu jest 06395
0?xxx: Chassis
5 = Audi A8 (4D)
7 = Audi A6 (4B)
9 = Audi A4 (8D) / VW Passat (3B)
0x?xx: Brakes
3 = FNRG-60 (Teves/ATE) [PR-1LA/1LG]
4 = FN2/HP2 (Dual-Piston) [PR-1LX]
5 = FN3 (Teves/ATE) [PR-1LB/1LT/1LF/1ZC]
6 = C54 (Lucas) [PR-1LZ]
0xx?x: Engine
5 = 4/6/8 Cyl. Diesel
7 = 4/5 Cyl. Gasoline
9 = 6/8/12 Cyl. Gasoline
0xxx?: Transmission
3 = Manual with Low Range (only Audi A6 Allroad)
5 = Manual
7 = Automatic (01L/01N/01V)
9 = Multitronic (01J)
Wynika z tego, że sterownik nie jest zakodowany do wersji LX.

Czy ktoś z kolegów posiadających 2.7t mógłby sprawdzić u tę informację u siebie. Chciałbym ustalić, czy jest to normalne, czy może poprzedni właściciel przekładał pompę ABS i nie dokonał stosownych zmian w kodowaniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga