[ A6 C5] Upgrade hampli w C5
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Czy przy zmianie z tarcz 312 na 321 również niezbędna jest wymiana osłon?egoonn pisze:321 podchodza do przodu plug&play ja mam u siebie , wszystko trzeba zmienic tarcz , klocki , zacisk , jazmo i oslona tarczy tam bedzie po 4 klocki na tarcz , a 320 maja normalnie , tyl jak zapodasz 269np. z s6 tez plug & play
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
wieksza tarcz = wieksza oslona , ale jak nie masz to zestaw bedzie dzialal tylko nie osłoniety do koncamwx pisze:Czy przy zmianie z tarcz 312 na 321 również niezbędna jest wymiana osłon?
zalezy ile kasy masz na wydanieA z 288 mm na co najlepiej przejść i co trzeba zmienić? Jest sens czy lepiej zainwestować w jakieś lepsze tarcze i klocki?

ANIMAL
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
Witam, dołączę się do tematu.
Chciałbym zapytać ile jest rodzai zacisków w a6 c5 i czy na zacisk od 312 mm wejdzie tarcza p&p 321 mm? I czy z tyłu też z 245 mm na 255 mm p&p bez zmiany zacisków, jarzma itp.?
Z góry dzięki za odpowiedÂź
A no i przewija się tu 320 mm. Od czego to? w c5 były chyba tylko 288, 312, 321.
Chciałbym zapytać ile jest rodzai zacisków w a6 c5 i czy na zacisk od 312 mm wejdzie tarcza p&p 321 mm? I czy z tyłu też z 245 mm na 255 mm p&p bez zmiany zacisków, jarzma itp.?
Z góry dzięki za odpowiedÂź

A no i przewija się tu 320 mm. Od czego to? w c5 były chyba tylko 288, 312, 321.
Myślałem nad zmianą hamulców, ale w miarę możliwości chciałby zostać przy ori wielkości tarcz 320mm (A4 B7 8E 3.0 TDI quattro) i wpadły mi na allegro w oko zaciski od Q7/Cayenne, co prawda z tylnej belki, ale zaciski mają 4 tłoki, produkuje je Brembo, i gdzieś widziałem jak ktoś robił swap tych hebli do golfa III do przodu. Cena zacisków nie jest wygórowana, bo ok 250-300zł za sztukę w zależności od stanu, a co 4 tłoczki to nie 1 :P Orientuje się ktoś może czy podszedł by taki zestaw pod ori tarcze 320mm do zwrotnicy alu? Albo może ma ktoś dostęp do takiego zacisku żeby zmierzyć rozstaw śrub albo przymierzyć do auta? gdzieś kiedyś czytałem że zaciski Brembo z Porsche po odpowiednich kombinacjach jarzm (lub nawet nie
) podchodzą do aut grupy VAG.

- Sylwek240
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 479
- Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
- Imię: Sylwek
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie
Odgrzeję kotleta. Ogarnia ktoś może co można było by włożyć do przodu większego niż 288 ? Na chwilę obecną poluję na jarzma 312mm przedlift czyli żeliwna zwrotnica. Czy 320mm chyba z Allroad'a też wejdzie w żeliwo ? Jest tylko jedno ale, zimowa felga Ori Audi 16" ET42.
Szukam także rozwiązania co do tylnego hamulca. W moim przypadku jest to 245mm, wyczytałem gdzieś na forum że można zastosować zacisk S6 C5 + tarcza A8 D2 i powinno coś z tego wyjść czyli w sumie z tego robi się 269mm czy jest jakaś lepsza propozycja na to ? Napęd Quattro.
Szukam także rozwiązania co do tylnego hamulca. W moim przypadku jest to 245mm, wyczytałem gdzieś na forum że można zastosować zacisk S6 C5 + tarcza A8 D2 i powinno coś z tego wyjść czyli w sumie z tego robi się 269mm czy jest jakaś lepsza propozycja na to ? Napęd Quattro.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Jeżeli ma być ekonomicznie i łatwo, to pozostaje wariant z 312mm - potrzebne tylko jarzmo i tarcza. Jeżeli obecna tarcza zużyta, to chyba warto. Pamiętaj, że jarzmo do konwersji musisz kupić też od przedlifta.Sylwek240 pisze:Odgrzeję kotleta. Ogarnia ktoś może co można było by włożyć do przodu większego niż 288 ? Na chwilę obecną poluję na jarzma 312mm przedlift czyli żeliwna zwrotnica. Czy 320mm chyba z Allroad'a też wejdzie w żeliwo ? Jest tylko jedno ale, zimowa felga Ori Audi 16" ET42.
Szukam także rozwiązania co do tylnego hamulca. W moim przypadku jest to 245mm, wyczytałem gdzieś na forum że można zastosować zacisk S6 C5 + tarcza A8 D2 i powinno coś z tego wyjść czyli w sumie z tego robi się 269mm czy jest jakaś lepsza propozycja na to ? Napęd Quattro.
Na tył ekonomicznie to chyba tylko przejście z 245mm na 255mm - wzrost średnicy tarczy co prawda niewielki, ale średnica tłoczka w zacisku wzrasta z 38mm do 43mm, a to już sporo.
Powyższe jeszcze nieźle komponuje się pod względem zachowania proporcji pomiędzy przodem i tyłem, czego o set'cie 269mm już powiedzieć nie można. A już na pewno nie wkładaj 269mm na tył przy przodzie 288mm, bo będziesz bączki wywijał przy każdym mocniejszym hamowaniu w zakręcie.
Nie wiem tylko, czy taka konwersja z 245 na 255 byłaby P&P ? Jeżeli nie, to konwersja na 269mm z zaciskiem z S6C5 też P&P nie będzie. Poza tym, za same zaciski z S6 zapłacisz tyle, co za wszystkie graty na przód i tył w opcji 312 przód / 255 tył.
Zaciski przód z allroad, zarówno jedno- jak i dwutłoczkowe, mają rozstaw mocowania 146mm, więc bez adaptera/wymiany zwrotnic się nie obędzie.
Masz jakieś zdjęcia swojego adaptera? Może jakieś wymiary? Ja również ostatnio robiłem upgrade tyłu z zaciskiem z S6C5 i użyłem tarczy 300mm z S4 B6/B7 - opisane na http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 8&t=126431 . Ciekawe, czy przy tarczy 310mm mieści się to w każdą felgę 17' - już u mnie jest ciasnogrigori pisze:Siemka
Ja u siebie na tyle miałem, zacisk z S6 + adapterek własnej produkcji i do tego tarcza 310x22 z audi A8 D3, ale taki zestaw tylko pod felgę min.17"

Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- Sylwek240
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 479
- Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
- Imię: Sylwek
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie
zbig_wwl, mam już skompletowany przód, czyli tarcze, osłony i jarzmo na 312mm, jutro albo jeszcze przed świętami to złożę. Udało się wydłubać na allegro jarzma w dobrej kwocie. Czy połączenie 312/269 było by takie złe ? Coś zmajstrować można by było od e'Sy. Poszukuję wymiarów e'Sy bo nie wiem czy wejdzie P&P, już wolał bym 269mm ale co wyjdzie się okaże, póki co potrzebne wymiary by móc dalej coś robić z tyłem, ten hamulec z tyłu to jest porażka nawet jako ręczny.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Zmiana tyłu z 245/38 (śr.tarczy/śr.tłoczka w zacisku) na 269/43 daje przyrost siły hamowania ok.40%, podczas gdy przejście z 288mm na 312mm z przodu da ok. 10% zwiększenie siły - może będzie dobrze, ale ja przyjąłem inne kryterium doboru zestawu - jako odniesienie wziąłem S6C5, bo ma ono porównywalny rozkład nacisków na osie jak wszystkie inne A6C5, a jednocześnie najmocniejszy hamulcowo tył.
Wykonałem proste obliczenia i wyszło mi, że w S6C5 relacja przodu do tyłu to ok. 2.4/1 i do tego chciałem się zbliżyć. Obecnie mam ten stosunek ok. 2.35/1 . Obliczenia są czysto teoretyczne i w wartościach bezwzględnych może niedokładne, ale z pewnością nadają się do porównywania różnych konfiguracji
Liczone moim sposobem relacje dla różnych zestawów są następujące:
-288/57 przód 245/38 tył - 2.72/1 - tak masz fabrycznie
-320/60 przód 255/43 tył - 2.53/1 - tak ma fabrycznie Allroad i A6C5 2.7BiT
-320/60 przód 269/43 tył - 2.38/1 - tak ma fabrycznie S6C5
Możliwe kombinacje:
-312/57 przód 245/38 tył - 2.98/1 - znaczenie marnego tyłu zmaleje jeszcze bardziej
-312/57 przód 255/43 tył - 2.22/1 - wg mnie ostatnia akceptowalna konfiguracja
-312/57 przód 269/43 tył - 2.08/1 - ryzyko
-288/57 przód 269/43 tył - 1.90/1 - nie idź tą drogą
Zakładam, że inżynierowie projektując układ hamulcowy do S6C5 uwzględnili różne warunki, a szczególnie awaryjne hamowanie w zakręcie, gdzie po prostu wolałbym, żeby zbyt mocny tył nie blokował mi kół i zrywał przyczepności w chwili, kiedy na przodzie wykorzystuję np. dopiero 70% siły hamowania.
Do hamowania, nawet awaryjnego na prostej, można pewnie zejść z tą relacją przód/tył sporo niżej
Co do konstrukcji zacisków, to mogę Ci jedynie powiedzieć, że te 43mm na tarczę 255/10mm jak i 43mm na tarczę 269/22mm mają jarzmo z rozstawem otworów mocujących do piasty równym 90mm. Najlepiej to chyba poszukać w net'cie, czy już ktoś próbował robić takiego moda i będzie wiadomo co i jak
Jeszcze dopiszę bo zapomniałem - do dyspozycji jest jeszcze set z poliftowego S4B5 - 43mm średnicy tłoczka pracujący z tarczą 256/22mm - chyba złoty środek
, tyle że już sporo droższy od 255mm na tarczy pełnej 10mm 
Wykonałem proste obliczenia i wyszło mi, że w S6C5 relacja przodu do tyłu to ok. 2.4/1 i do tego chciałem się zbliżyć. Obecnie mam ten stosunek ok. 2.35/1 . Obliczenia są czysto teoretyczne i w wartościach bezwzględnych może niedokładne, ale z pewnością nadają się do porównywania różnych konfiguracji

Liczone moim sposobem relacje dla różnych zestawów są następujące:
-288/57 przód 245/38 tył - 2.72/1 - tak masz fabrycznie
-320/60 przód 255/43 tył - 2.53/1 - tak ma fabrycznie Allroad i A6C5 2.7BiT
-320/60 przód 269/43 tył - 2.38/1 - tak ma fabrycznie S6C5
Możliwe kombinacje:
-312/57 przód 245/38 tył - 2.98/1 - znaczenie marnego tyłu zmaleje jeszcze bardziej

-312/57 przód 255/43 tył - 2.22/1 - wg mnie ostatnia akceptowalna konfiguracja
-312/57 przód 269/43 tył - 2.08/1 - ryzyko
-288/57 przód 269/43 tył - 1.90/1 - nie idź tą drogą

Zakładam, że inżynierowie projektując układ hamulcowy do S6C5 uwzględnili różne warunki, a szczególnie awaryjne hamowanie w zakręcie, gdzie po prostu wolałbym, żeby zbyt mocny tył nie blokował mi kół i zrywał przyczepności w chwili, kiedy na przodzie wykorzystuję np. dopiero 70% siły hamowania.
Do hamowania, nawet awaryjnego na prostej, można pewnie zejść z tą relacją przód/tył sporo niżej

Co do konstrukcji zacisków, to mogę Ci jedynie powiedzieć, że te 43mm na tarczę 255/10mm jak i 43mm na tarczę 269/22mm mają jarzmo z rozstawem otworów mocujących do piasty równym 90mm. Najlepiej to chyba poszukać w net'cie, czy już ktoś próbował robić takiego moda i będzie wiadomo co i jak

Jeszcze dopiszę bo zapomniałem - do dyspozycji jest jeszcze set z poliftowego S4B5 - 43mm średnicy tłoczka pracujący z tarczą 256/22mm - chyba złoty środek


Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW