[ A6 C5] Upgrade hampli w C5
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Z obliczanek to wtedy wychodzi relacja 2.96/1 - przy poprzednich założeniach daje to 60kg siły zdjęte z przodu i przeniesione na tył.
Ale tarczę to trzeba by chyba odchudzić, bo się w zacisk nie zmieści.
Jednak większe znaczenie ma tu zmiana średnicy tłoczka, bo nawet 255mm na tłoczku 43mm daje relację 2.58/1 - nieco ponad 100kg przeniesione z przodu do tyłu. Właściwie to jest to dodatkowe 100kg siły hamującej, którego przód i tak nie zrobi - koło po prostu zerwie przyczepność
Ale tarczę to trzeba by chyba odchudzić, bo się w zacisk nie zmieści.
Jednak większe znaczenie ma tu zmiana średnicy tłoczka, bo nawet 255mm na tłoczku 43mm daje relację 2.58/1 - nieco ponad 100kg przeniesione z przodu do tyłu. Właściwie to jest to dodatkowe 100kg siły hamującej, którego przód i tak nie zrobi - koło po prostu zerwie przyczepność
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
1. większe zaciski to (43/38)^2=1.28 - czyli wzrost siły o ok. 28%
2. większa tarcza to (280/2-20)/(245/2-20)=1.17 - czyli wzrost siły o ok. 17%
Fizyki nie oszukasz Ale jeżeli masz możliwość łatwego zdobycia takiej tarczy i adapterów, to zawsze coś. Poza tym tarcza na pewno bardziej pojemna cieplnie, więc dodatkowy plus. No i lepiej wypełni przestrzeń 18 cali
2. większa tarcza to (280/2-20)/(245/2-20)=1.17 - czyli wzrost siły o ok. 17%
Fizyki nie oszukasz Ale jeżeli masz możliwość łatwego zdobycia takiej tarczy i adapterów, to zawsze coś. Poza tym tarcza na pewno bardziej pojemna cieplnie, więc dodatkowy plus. No i lepiej wypełni przestrzeń 18 cali
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- Sylwek240
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 479
- Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
- Imię: Sylwek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie
zbig_wwl, jestem po wymianie z 288 na 312mm, faktycznie przyznać muszę że teraz trudniej jest przegrzać tarczę, z resztą 288 już miałem liche. Zdecydowanie odczuwalny jest słaby tył, po przejściu na 312 to się potwierdziło, w nie długim czasie trzeba coś skompletować do tyłu bo zestaw 245 doprowadza do szału (odczuwalne nurkowanie przodu). Przy tarczy 312mm zostało ok 0,5 cm - 1cm luzu między zaciskiem a kołem. Zastanawia mnie czy 320mm na 1 tłoczku występował tylko przy alu zwrotnicy ? Nie było żadnego zestawu pod 94mm na żeliwo ? Max 312mm ?
Wydaje mi się że mam identyczną tarczę jak w A4B5Q (245mm) mogłem to zmierzyć (zapomniałem), jeśli już nie S6C5 to chodź 255mm. Jaka jest różnica w zacisku pomiędzy 255 a S6 ? Tłoczki te same 43mm tak jak pisałeś. Zacisk jest szerszy ? Bo tam tarcza 269x22 a w 255x10.
Muszę się zgodzić z mwx, przy 18" w lecie tylna tarcza ginie, praktycznie nie widoczna.
Wydaje mi się że mam identyczną tarczę jak w A4B5Q (245mm) mogłem to zmierzyć (zapomniałem), jeśli już nie S6C5 to chodź 255mm. Jaka jest różnica w zacisku pomiędzy 255 a S6 ? Tłoczki te same 43mm tak jak pisałeś. Zacisk jest szerszy ? Bo tam tarcza 269x22 a w 255x10.
Muszę się zgodzić z mwx, przy 18" w lecie tylna tarcza ginie, praktycznie nie widoczna.
Było by to dobre rozwiązanie, gdzie zacisk by pozostał a kwestią dodatku byłby adapter. Szukam również jakiegoś rozwiązania dla hamulca tylnego, a tym bardziej że tarcze do A4 są w korzystniejszej kwocie niż 269mm.mwx pisze:a jakbym dał na tył przednią tarczę 280x13 z A4 ?
Podobno wystarczy wstawić adapter pod jarzmo
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Zacisk z S6C5 ma większą szczelinę na grubość tarczy 22mm + niezbędny luz.
Przed działaniami musisz wszystko pomierzyć, bo niewykluczone, że tarcze mają inny offset, piasta inne mocowanie itd.
W każdym bądź razie, jak to zrobisz i opiszesz na forum, to z pewnością dla wielu przetrzesz szlak .
Hamulce tylne często się zaniedbuje, bo panuje powszechna opinia, że przy mocnym hamowaniu wszystko idzie na przód, a przecież auto to nie motocykl - jeszcze nie widziałem auta robiącego stoppie podczas hamowania .
Szkoda, że nie mam dokładnych danych dotyczących rozkładu mas i położenia środka ciężkości, ale i tak wygląda, że co najmniej 30% masy pojazdu pozostaje na tyle podczas gwałtownego hamowania (dotyczy naszych A6 oczywiście ). Dokładnie o tyle mamy mniej docisku na oś przednią, więc co nam nawet po potężnych hamulcach z przodu?
Trzeba zachować balans i umiar w hamowaniu i nie tylko, czego oprócz Wesołych ÂŚwiąt Wam życzę
Przed działaniami musisz wszystko pomierzyć, bo niewykluczone, że tarcze mają inny offset, piasta inne mocowanie itd.
W każdym bądź razie, jak to zrobisz i opiszesz na forum, to z pewnością dla wielu przetrzesz szlak .
Hamulce tylne często się zaniedbuje, bo panuje powszechna opinia, że przy mocnym hamowaniu wszystko idzie na przód, a przecież auto to nie motocykl - jeszcze nie widziałem auta robiącego stoppie podczas hamowania .
Szkoda, że nie mam dokładnych danych dotyczących rozkładu mas i położenia środka ciężkości, ale i tak wygląda, że co najmniej 30% masy pojazdu pozostaje na tyle podczas gwałtownego hamowania (dotyczy naszych A6 oczywiście ). Dokładnie o tyle mamy mniej docisku na oś przednią, więc co nam nawet po potężnych hamulcach z przodu?
Trzeba zachować balans i umiar w hamowaniu i nie tylko, czego oprócz Wesołych ÂŚwiąt Wam życzę
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
16.2mm to wystarczająca grubość. Materiał to stal konstrukcyjna C45 - najlepiej kupić kawałek płaskownika o grubości 16mm i odpowiedniej szerokości i z tego "ciosać" samodzielnie lub oddać do fachowca.
Pamiętaj o zakupie śrub odpowiedniej twardości.
Pamiętaj o zakupie śrub odpowiedniej twardości.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Ooo.. jest: http://allegro.pl/vw-passat-b5-a4-s4-za ... source=mlt
Skoro pasuje do paska, to do A6C5 FWD chyba też, prawda?
Skoro pasuje do paska, to do A6C5 FWD chyba też, prawda?
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Czyli powinno pasować Chociaż ja jak niewierny Tomasz - jak nie zobaczę, że 13mm tarcza mieści się w ten zacisk i jeszcze mieszczą się tam nowe klocki, to nie uwierzę
http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ce-matters - ciekawa lektura, która powinna dać do myślenia wszystkim rezającym hamulce. Na końcu wykres dotyczący S4 z 2001r. - auto nieco inne od A6C5, ale zasada ta sama. Jeszcze raz napiszę, że na Twoim fabrycznym zestawie 288/245 miałeś balans hamulców 2.72, obecnie na 320/245 masz 3.47. Po tej zmianie na 320/280 będziesz miał 2.97, więc jak widzisz, nawet nie zbliżysz się do balansowania fabrycznego, a spokojnie mógłbyś je przekroczyć, ponieważ obniżyłeś auto.
Po takiej zmianie nadal dotyczyć będzie Cię sentencja "While rock-solid stable under braking, stopping distances will go up dramatically." Ty dodatkowo masz trochę siły hamującej na przód od silnika, która w quattro rozkłada się na dwie osie, więc w Twoim przypadku dodatkowo pogarsza to relację siły hamowania.
Natomiast kolega Sylwek240 usilnie stara się znaleÂźć po prawej stronie wykresu z napisem "Platform Unstable" . Akurat w Twoim przypadku Sylwek240 taki upgrade na 280mm z tyłu byłby odpowiedni
http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ce-matters - ciekawa lektura, która powinna dać do myślenia wszystkim rezającym hamulce. Na końcu wykres dotyczący S4 z 2001r. - auto nieco inne od A6C5, ale zasada ta sama. Jeszcze raz napiszę, że na Twoim fabrycznym zestawie 288/245 miałeś balans hamulców 2.72, obecnie na 320/245 masz 3.47. Po tej zmianie na 320/280 będziesz miał 2.97, więc jak widzisz, nawet nie zbliżysz się do balansowania fabrycznego, a spokojnie mógłbyś je przekroczyć, ponieważ obniżyłeś auto.
Po takiej zmianie nadal dotyczyć będzie Cię sentencja "While rock-solid stable under braking, stopping distances will go up dramatically." Ty dodatkowo masz trochę siły hamującej na przód od silnika, która w quattro rozkłada się na dwie osie, więc w Twoim przypadku dodatkowo pogarsza to relację siły hamowania.
Natomiast kolega Sylwek240 usilnie stara się znaleÂźć po prawej stronie wykresu z napisem "Platform Unstable" . Akurat w Twoim przypadku Sylwek240 taki upgrade na 280mm z tyłu byłby odpowiedni
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Przepraszam za link to aukcji - nie mogę wrzucić zdjęć, ponieważ nie są moją własnością.
zbig_wwl, fabrycznie miałem 312 z przodu.
Problem w tym że lepsze zaciski nie są kompatybilne z FWD - wszystkie mocniejsze wersje są quattro.
Cały czas zastanawia mnie jak to było w 2.7Biturbo, który miał fabrycznie z przodu 321 a z tyłu belkę
zbig_wwl, fabrycznie miałem 312 z przodu.
Problem w tym że lepsze zaciski nie są kompatybilne z FWD - wszystkie mocniejsze wersje są quattro.
Cały czas zastanawia mnie jak to było w 2.7Biturbo, który miał fabrycznie z przodu 321 a z tyłu belkę
- Sylwek240
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 479
- Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
- Imię: Sylwek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie
zbig_wwl, w takim przypadku przechodząc z 245mm z napędem Quattro lepiej iść w 280mm z tłoczkiem 38mm z tyłu i wyrezać sobie adapter, niż wkładać wentylowane 269mm z 43mm tłoczkiem ? Po pierwsze chcę poprawić jakość i zmniejszyć przegrzewanie a także efektywność a po drugie wypełnić chodź trochę Letnią 18"
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Ja wybrałbym 38mm na tarczy 280mm - daje bezpieczne wzmocnienie tyłu względem fabrycznego balansu. Ale jeżeli zrobisz 43mm na 269mm, to będziesz miał lepsze hamulce na zimę , kiedy i tak dużego opóźnienia podczas hamowania się nie osiągnie, wiec dużo się tyłu nie odciąży. Latem zrobisz testy hamowania na suchej, dobrze przyczepnej nawierzchni i jeżeli tył pierwszy nie będzie tracił trakcji, to tak zostawisz, jeżeli będzie tracił - będziesz miał motywację do zrobienia przodu na 320mm
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga