Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 23 gru 2013, 16:23

zbig_wwl, a jakbym dał na tył przednią tarczę 280x13 z A4 ?

Podobno wystarczy wstawić adapter pod jarzmo <rotfl>

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 23 gru 2013, 16:41

Z obliczanek to wtedy wychodzi relacja 2.96/1 - przy poprzednich założeniach daje to 60kg siły zdjęte z przodu i przeniesione na tył.
Ale tarczę to trzeba by chyba odchudzić, bo się w zacisk nie zmieści.

Jednak większe znaczenie ma tu zmiana średnicy tłoczka, bo nawet 255mm na tłoczku 43mm daje relację 2.58/1 - nieco ponad 100kg przeniesione z przodu do tyłu. Właściwie to jest to dodatkowe 100kg siły hamującej, którego przód i tak nie zrobi - koło po prostu zerwie przyczepność ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 23 gru 2013, 17:14

Nie no zalozenie jest takie ze zaciski zostają stare. Tarcza 3mm wieksza tylko - powinna wejsc. Tu robote robiloby wieksze ramie (spora srednica). Czyli chyba spory upgrade niewielkim kosztem i z mozliwoscia powrotu do normalnosci.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 23 gru 2013, 18:02

1. większe zaciski to (43/38)^2=1.28 - czyli wzrost siły o ok. 28%
2. większa tarcza to (280/2-20)/(245/2-20)=1.17 - czyli wzrost siły o ok. 17%

Fizyki nie oszukasz ;-) Ale jeżeli masz możliwość łatwego zdobycia takiej tarczy i adapterów, to zawsze coś. Poza tym tarcza na pewno bardziej pojemna cieplnie, więc dodatkowy plus. No i lepiej wypełni przestrzeń 18 cali ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 24 gru 2013, 03:45

zbig_wwl, jestem po wymianie z 288 na 312mm, faktycznie przyznać muszę że teraz trudniej jest przegrzać tarczę, z resztą 288 już miałem liche. Zdecydowanie odczuwalny jest słaby tył, po przejściu na 312 to się potwierdziło, w nie długim czasie trzeba coś skompletować do tyłu bo zestaw 245 doprowadza do szału (odczuwalne nurkowanie przodu). Przy tarczy 312mm zostało ok 0,5 cm - 1cm luzu między zaciskiem a kołem. Zastanawia mnie czy 320mm na 1 tłoczku występował tylko przy alu zwrotnicy ? Nie było żadnego zestawu pod 94mm na żeliwo ? Max 312mm ?
Wydaje mi się że mam identyczną tarczę jak w A4B5Q (245mm) mogłem to zmierzyć (zapomniałem), jeśli już nie S6C5 to chodź 255mm. Jaka jest różnica w zacisku pomiędzy 255 a S6 ? Tłoczki te same 43mm tak jak pisałeś. Zacisk jest szerszy ? Bo tam tarcza 269x22 a w 255x10.
Muszę się zgodzić z mwx, przy 18" w lecie tylna tarcza ginie, praktycznie nie widoczna.
mwx pisze:a jakbym dał na tył przednią tarczę 280x13 z A4 ?

Podobno wystarczy wstawić adapter pod jarzmo <rotfl>
Było by to dobre rozwiązanie, gdzie zacisk by pozostał a kwestią dodatku byłby adapter. Szukam również jakiegoś rozwiązania dla hamulca tylnego, a tym bardziej że tarcze do A4 są w korzystniejszej kwocie niż 269mm.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 24 gru 2013, 13:41

Zacisk z S6C5 ma większą szczelinę na grubość tarczy 22mm + niezbędny luz.
Przed działaniami musisz wszystko pomierzyć, bo niewykluczone, że tarcze mają inny offset, piasta inne mocowanie itd.
W każdym bądź razie, jak to zrobisz i opiszesz na forum, to z pewnością dla wielu przetrzesz szlak ;) .

Hamulce tylne często się zaniedbuje, bo panuje powszechna opinia, że przy mocnym hamowaniu wszystko idzie na przód, a przecież auto to nie motocykl - jeszcze nie widziałem auta robiącego stoppie podczas hamowania <lol> .
Szkoda, że nie mam dokładnych danych dotyczących rozkładu mas i położenia środka ciężkości, ale i tak wygląda, że co najmniej 30% masy pojazdu pozostaje na tyle podczas gwałtownego hamowania (dotyczy naszych A6 oczywiście ;) ). Dokładnie o tyle mamy mniej docisku na oś przednią, więc co nam nawet po potężnych hamulcach z przodu?

Trzeba zachować balans i umiar w hamowaniu i nie tylko, czego oprócz Wesołych ÂŚwiąt Wam życzę :)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 26 gru 2013, 02:03

Jakieś pomysły z czego i gdzie zamówić adaptery?
Różnica wwysokości tarczy 245 i 280 jest taka że adapter powinien miec 16.2mm grubości (uwzględniając różnicę grubości tarcz). Nie jest to trochę mało jak na taki dość istotny element?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 26 gru 2013, 10:50

16.2mm to wystarczająca grubość. Materiał to stal konstrukcyjna C45 - najlepiej kupić kawałek płaskownika o grubości 16mm i odpowiedniej szerokości i z tego "ciosać" samodzielnie lub oddać do fachowca.
Pamiętaj o zakupie śrub odpowiedniej twardości.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 27 gru 2013, 09:05

Ooo.. jest: http://allegro.pl/vw-passat-b5-a4-s4-za ... source=mlt

Skoro pasuje do paska, to do A6C5 FWD chyba też, prawda?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 gru 2013, 12:18

mwx, komu jak komu ;) ale Tobie chyba nie trzeba przypominać ;p

_link

<okok>
Lektor.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 27 gru 2013, 12:54

Czyli powinno pasować ;) Chociaż ja jak niewierny Tomasz - jak nie zobaczę, że 13mm tarcza mieści się w ten zacisk i jeszcze mieszczą się tam nowe klocki, to nie uwierzę <luzik>

http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ce-matters - ciekawa lektura, która powinna dać do myślenia wszystkim rezającym hamulce. Na końcu wykres dotyczący S4 z 2001r. - auto nieco inne od A6C5, ale zasada ta sama. Jeszcze raz napiszę, że na Twoim fabrycznym zestawie 288/245 miałeś balans hamulców 2.72, obecnie na 320/245 masz 3.47. Po tej zmianie na 320/280 będziesz miał 2.97, więc jak widzisz, nawet nie zbliżysz się do balansowania fabrycznego, a spokojnie mógłbyś je przekroczyć, ponieważ obniżyłeś auto.
Po takiej zmianie nadal dotyczyć będzie Cię sentencja "While rock-solid stable under braking, stopping distances will go up dramatically." Ty dodatkowo masz trochę siły hamującej na przód od silnika, która w quattro rozkłada się na dwie osie, więc w Twoim przypadku dodatkowo pogarsza to relację siły hamowania.

Natomiast kolega Sylwek240 usilnie stara się znaleÂźć po prawej stronie wykresu z napisem "Platform Unstable" <luzik> . Akurat w Twoim przypadku Sylwek240 taki upgrade na 280mm z tyłu byłby odpowiedni
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 27 gru 2013, 16:04

Przepraszam za link to aukcji - nie mogę wrzucić zdjęć, ponieważ nie są moją własnością.

zbig_wwl, fabrycznie miałem 312 z przodu.
Problem w tym że lepsze zaciski nie są kompatybilne z FWD - wszystkie mocniejsze wersje są quattro.

Cały czas zastanawia mnie jak to było w 2.7Biturbo, który miał fabrycznie z przodu 321 a z tyłu belkę <mysli>

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 27 gru 2013, 17:11

mwx pisze:zbig_wwl, fabrycznie miałem 312 z przodu.
To w takim razie wrócisz do fabrycznego balansu :)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 27 gru 2013, 17:13

zbig_wwl, w takim przypadku przechodząc z 245mm z napędem Quattro lepiej iść w 280mm z tłoczkiem 38mm z tyłu i wyrezać sobie adapter, niż wkładać wentylowane 269mm z 43mm tłoczkiem ? Po pierwsze chcę poprawić jakość i zmniejszyć przegrzewanie a także efektywność a po drugie wypełnić chodź trochę Letnią 18"

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 28 gru 2013, 00:58

Ja wybrałbym 38mm na tarczy 280mm - daje bezpieczne wzmocnienie tyłu względem fabrycznego balansu. Ale jeżeli zrobisz 43mm na 269mm, to będziesz miał lepsze hamulce na zimę ;) , kiedy i tak dużego opóźnienia podczas hamowania się nie osiągnie, wiec dużo się tyłu nie odciąży. Latem zrobisz testy hamowania na suchej, dobrze przyczepnej nawierzchni i jeżeli tył pierwszy nie będzie tracił trakcji, to tak zostawisz, jeżeli będzie tracił - będziesz miał motywację do zrobienia przodu na 320mm <okok>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga