[ A6 C5] Upgrade hampli w C5
- Sylwek240
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 479
- Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
- Imię: Sylwek
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie
zbig_wwl, dziękuję za wyczerpujące informacje, co do zestawu z S4B5 to ciężki orzech do zgryzienia bo nie ma tego specjalnie a jeśli coś się znajdzie to cena trochę zaporowa, póki co narzekam na ten tylny słaby hamulec stąd moje poszukiwania za czymś większym, tym bardziej że zaciski z S6 prędzej dostanę niż S4, przy czym do zacisku z S6C5 pasuje tarcze z A8D2, czy jednak odpuścić sobie 269mm z tyłu ? Chodź przyznam szczerze że zależy mi na e'Sowym tyle. Czy faktycznie odczuwalna jest różnica pomiędzy 245 a 255 na tłoczku o 5mm większym, pytam o praktyczne odczucia bo montaż w A6 zestawu 245 mija się z celem, chyba że ktoś jeździ normalnie to wystarczy, ja zdecydowanie szukam czegoś skuteczniejszego. Porwał bym się na zestaw 320/321 lecz zimowa 16" blokuje mnie, w takim przypadku nic więcej niż 312mm a tył zdecydowanie przydał by się skuteczniejszy, niejednokrotnie brakuje hamulca by wyhamować te budę. Czytałem wiele wypowiedzi innych użytkowników i polecają przejście z 288/248 na zestaw 312/269. Co do tyłu z S4B5 jaki on ma współczynnik do 312mm a jaki do 288mm ?
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Czym objawia się brak skuteczności tylnych hamulcow u Ciebie?
U mnie na calkowicie standardowych tarczach mozna zatrzymac kola w miejscu dzwignią od ręcznego. Nie zauwazylem tez zadnego nurkowania na przod pomimo nawiercanych tarcz 321 i dwutloczkowych zaciskow z przodu. Codziennie spiesze sie do pracy po autostradzie i zdaza mi sie hamowac z 200 bez problemu ze skutecznościa hamulcow (i tak 90% roboty robią podkręcone przody)
Moze po prostu musisz porządnie odpowietrzyc uklad i zalozyc dobre tarcze/klocki?
150 konny diesel nie zafunduje im ekstremalnych warunków pracy
U mnie na calkowicie standardowych tarczach mozna zatrzymac kola w miejscu dzwignią od ręcznego. Nie zauwazylem tez zadnego nurkowania na przod pomimo nawiercanych tarcz 321 i dwutloczkowych zaciskow z przodu. Codziennie spiesze sie do pracy po autostradzie i zdaza mi sie hamowac z 200 bez problemu ze skutecznościa hamulcow (i tak 90% roboty robią podkręcone przody)
Moze po prostu musisz porządnie odpowietrzyc uklad i zalozyc dobre tarcze/klocki?
150 konny diesel nie zafunduje im ekstremalnych warunków pracy

- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Jeżeli ktoś już robił ten zestaw 312mm przód i 269mm tył i było dobrze, to OK, ja bym się jednak bał aż tak zmienić balans pomiędzy tyłem a przodem
Dla zestawu 312mm przód i 256mm tył współczynnik będzie praktycznie taki sam jak dla 255mm, dla 288/255(256) jest ok. 2. Sama siła hamowania liczona statycznie nie zmienia się w zależności od tego, czy tarcza jest wentylowana, czy nie. Tyle, że zestaw z niewentylowaną tarczą bardzo szybko się zagrzeje i jego zdolność hamująca gwałtownie spadnie. Pewnie przy jednokrotnym hamowaniu ze 100km/h nie ma to znaczenia, z 200km/h już z pewnością tak
Zmiana zacisku z 38 na 43 to spora różnica, bo pamiętaj, że siła ściskająca zacisku przyrasta w kwadracie stosunków średnic.
Co do wrażeń, to po zmianie z tarczy niewentylowanej 255/10mm (tłoczek 43mm) na ten zestaw S6C5 A8D2, czyli wentylowana 269/22mm (tłoczek 43mm) różnica była bardzo duża przy zwalnianiu z dużych prędkości. Klocek pozostał z poprzednich hamulców, średnica tarczy tylko nieco większa, więc zasługę przypisuję głównie chłodniejszej tarczy.
W moim pierwszym A6 2.8 miałem właśnie zestaw 288/245 - z perspektywy wiem, że to po prostu nie hamowało - tarcze przednie wymieniałem ze 4x, a i tak po paru tysiącach biły niesamowicie. Jedyny plus tego, że po przetoczeniu jeden kolega ma jeden zestaw w A4, a drugi w pasku
Mi chyba nigdy, jadąc na wprost na suchym asfalcie, nie udało się zablokować tylnych kół ręcznym, więc może masz jakieś klocki wyjątkowo dobre. Zobaczę na obecnej tarczy 300mm, jak już się klocki dotrą do tarczy.
Jeżeli kiedyś założysz coś większego na tył, to jestem na 100% przekonany, że różnicę poczujesz znaczną - jeżdżąc A6 2.7BiT (fabryczne 320/255) niejednokrotnie hamowałem z okolic 200km/h do zera i wyraźnie czułem jak hamulce słabły. Tarcza niewiercona, więc może potęgowała efekt fadingu, niemniej po zmianie na większy wentylowany niewiercony tył, efekt wyraźnie ustąpił.
Jakie masz obecnie klocki na przodzie/tyle? Jak z pyleniem klocków? Po takim hamowaniu z 200km/h nie czuć zapachu palonych hamulców?

Dla zestawu 312mm przód i 256mm tył współczynnik będzie praktycznie taki sam jak dla 255mm, dla 288/255(256) jest ok. 2. Sama siła hamowania liczona statycznie nie zmienia się w zależności od tego, czy tarcza jest wentylowana, czy nie. Tyle, że zestaw z niewentylowaną tarczą bardzo szybko się zagrzeje i jego zdolność hamująca gwałtownie spadnie. Pewnie przy jednokrotnym hamowaniu ze 100km/h nie ma to znaczenia, z 200km/h już z pewnością tak

Zmiana zacisku z 38 na 43 to spora różnica, bo pamiętaj, że siła ściskająca zacisku przyrasta w kwadracie stosunków średnic.
Co do wrażeń, to po zmianie z tarczy niewentylowanej 255/10mm (tłoczek 43mm) na ten zestaw S6C5 A8D2, czyli wentylowana 269/22mm (tłoczek 43mm) różnica była bardzo duża przy zwalnianiu z dużych prędkości. Klocek pozostał z poprzednich hamulców, średnica tarczy tylko nieco większa, więc zasługę przypisuję głównie chłodniejszej tarczy.
mwx pisze:...
U mnie na calkowicie standardowych tarczach mozna zatrzymac kola w miejscu dzwignią od ręcznego. Nie zauwazylem tez zadnego nurkowania na przod pomimo nawiercanych tarcz 321 i dwutloczkowych zaciskow z przodu. Codziennie spiesze sie do pracy po autostradzie i zdaza mi sie hamowac z 200 bez problemu ze skutecznościa hamulcow (i tak 90% roboty robią podkręcone przody)
Moze po prostu musisz porządnie odpowietrzyc uklad i zalozyc dobre tarcze/klocki?
150 konny diesel nie zafunduje im ekstremalnych warunków pracy
W moim pierwszym A6 2.8 miałem właśnie zestaw 288/245 - z perspektywy wiem, że to po prostu nie hamowało - tarcze przednie wymieniałem ze 4x, a i tak po paru tysiącach biły niesamowicie. Jedyny plus tego, że po przetoczeniu jeden kolega ma jeden zestaw w A4, a drugi w pasku

Mi chyba nigdy, jadąc na wprost na suchym asfalcie, nie udało się zablokować tylnych kół ręcznym, więc może masz jakieś klocki wyjątkowo dobre. Zobaczę na obecnej tarczy 300mm, jak już się klocki dotrą do tarczy.
Jeżeli kiedyś założysz coś większego na tył, to jestem na 100% przekonany, że różnicę poczujesz znaczną - jeżdżąc A6 2.7BiT (fabryczne 320/255) niejednokrotnie hamowałem z okolic 200km/h do zera i wyraźnie czułem jak hamulce słabły. Tarcza niewiercona, więc może potęgowała efekt fadingu, niemniej po zmianie na większy wentylowany niewiercony tył, efekt wyraźnie ustąpił.
Jakie masz obecnie klocki na przodzie/tyle? Jak z pyleniem klocków? Po takim hamowaniu z 200km/h nie czuć zapachu palonych hamulców?
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Tyłu totalnie nie pamietam, jakies markowe ale nie zaden kosmos (trw? Ate?). Rozmiar standardowy.zbig_wwl pisze: Jakie masz obecnie klocki na przodzie/tyle? Jak z pyleniem klocków? Po takim hamowaniu z 200km/h nie czuć zapachu palonych hamulców?
Z przodu zimmermann sport coat 321/30 i klocki bosch (zimmermann nie robi)
Po paru hamowaniach zadnego smrodu nie ma. Oczywiscie po dluzszym meczeniu lekko czuc. Nie udalo mi sie doprowadzic ich do stanu w ktorym zanikalaby sila hamowania (poprzednie ate 312 owszem)
Na poczatku po ostrym katowaniu lubilo sobie popiszczec zanim ostyglo.
Felgi brudne - jak hamuje to musi brudzic.
- Sylwek240
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 479
- Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
- Imię: Sylwek
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie
mwx, kilka ostrzejszych hamowań przy zestawie ATE PD i już puchł hamulec, nie było czym zatrzymać kół, przód ładnie schodzi a tył jakiś nie wydajny za bardzo, tym bardziej już zmiana na coś większego bo tarcze 288 już skończone. Tył jeszcze w dobrej formie ale i tak trzeba czegoś mocniejszego, gdyby nie 16" to szukał bym zestawów 345/300 lub coś większego. Chodź trochę chcę poprawić skuteczność hamulców. Przewody były wymienione wraz z tarczami chodź może i kiedyś oplot ?
Teraz jeszcze pomiar wykonać u szukać coś wyżej.
[ Dodano: 2013-12-22, 16:48 ]
grigori, jaki masz zestaw z tyłu u siebie ?
zbig_wwl, zgodzę się całkowicie, też mam ten problem z tyłem, na prostym odcinku drogi powiedzmy 60km/h nie zablokuje kół, tył działa jak spowalniacz a nie hamulec.zbig_wwl pisze:Mi chyba nigdy, jadąc na wprost na suchym asfalcie, nie udało się zablokować tylnych kół ręcznym, więc może masz jakieś klocki wyjątkowo dobre.
Teraz jeszcze pomiar wykonać u szukać coś wyżej.
[ Dodano: 2013-12-22, 16:48 ]
grigori, jaki masz zestaw z tyłu u siebie ?
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
grigori - przy jakiejś okazji wymiany kół pstryknij kilka fotek, bo chyba te adaptery musisz mieć odwrotnie założone, niż na tych fotkach, albo dystans wkładasz pomiędzy piastę i tarczę? Z przodu masz Z17 czy Z18? Na jakiej tarczy - średnica i z czego adoptowana? Zestaw zmieniałeś jednocześnie przód i tył, czy "na raty"? Jak wrażenia przed i po?
mwx - w linku do Twojego auta widzę, że masz dwutłoczkowy zacisk - ten podobno jest lepszy od jednotłoczkowego stosowanego w późniejszych okresach produkcji - może stąd nie odczuwasz tak bardzo słabnięcia hamulców. Wiercenie też pewnie swoje robi. Ja zarówno w poprzedniej A6, jak i w Allroad'zie miałem jednotłoczkowy FNR-G60 na gładkiej tarczy. Ale w linku widzę też, że zglebiłeś auto, więc tym bardziej coś większego na tył by się przydało - zobaczysz, że nie poznasz auta
Dodatkowo przód będzie miał lżej, co z pewnością dobrze mu zrobi
Wg mojej przeliczanki Twój obecny współczynnik przód/tył to 3.47, po zmianie na 269mm byłoby 2.43 (przód liczyłem dla zacisku HP2 i tarczy 321mm). Obrazowo wygląda to tak, że zakładając wagę auta 1800kg i hamowanie z opóźnieniem 1g, to w wariancie:
1 - 320/245 masz 700kg siły hamującej na każde przednie koło i po 200kg na tył;
2 - 320/269 odpowiednio 635 i 265 przy ok. 10% zmniejszeniu siły nacisku na pedał hamulca.
Poza tym w pierwszym wariancie i tak pewnie nie osiągniesz tych 700kg, bo wcześniej koło zacznie się uślizgiwać
Sylwek240 - z tego co czytałem, to chyba HP2, czyli to co ma z przodu mwx wchodzi w felgę 16' , pewnie nie każdą, więc trzebaby przymierzyć. Tył 269mm wejdzie w 16' na pewno.
Ogólnie co do przemiarowywania tyłu to trzeba to robić z głową. Ogólna zasada jest taka, że im niżej środek ciężkości, tym balans hamulców może iść w kierunku 50/50. Możliwe, że w założeniach fabrycznych jest uwzględniony niemało ważący szyberdach + nawet 50kg bagaż na dachu, więc margines jest spory i nawet założenie 288/269 jest jeszcze dopuszczalne i auto zachowuje się OK w 99% sytuacji, ja jednak wolę być po bezpiecznej stronie mocy hamulców tylnych
, szczególnie w raczej niezbyt niskim allroad 
mwx - w linku do Twojego auta widzę, że masz dwutłoczkowy zacisk - ten podobno jest lepszy od jednotłoczkowego stosowanego w późniejszych okresach produkcji - może stąd nie odczuwasz tak bardzo słabnięcia hamulców. Wiercenie też pewnie swoje robi. Ja zarówno w poprzedniej A6, jak i w Allroad'zie miałem jednotłoczkowy FNR-G60 na gładkiej tarczy. Ale w linku widzę też, że zglebiłeś auto, więc tym bardziej coś większego na tył by się przydało - zobaczysz, że nie poznasz auta


1 - 320/245 masz 700kg siły hamującej na każde przednie koło i po 200kg na tył;
2 - 320/269 odpowiednio 635 i 265 przy ok. 10% zmniejszeniu siły nacisku na pedał hamulca.
Poza tym w pierwszym wariancie i tak pewnie nie osiągniesz tych 700kg, bo wcześniej koło zacznie się uślizgiwać

Sylwek240 - z tego co czytałem, to chyba HP2, czyli to co ma z przodu mwx wchodzi w felgę 16' , pewnie nie każdą, więc trzebaby przymierzyć. Tył 269mm wejdzie w 16' na pewno.
Ogólnie co do przemiarowywania tyłu to trzeba to robić z głową. Ogólna zasada jest taka, że im niżej środek ciężkości, tym balans hamulców może iść w kierunku 50/50. Możliwe, że w założeniach fabrycznych jest uwzględniony niemało ważący szyberdach + nawet 50kg bagaż na dachu, więc margines jest spory i nawet założenie 288/269 jest jeszcze dopuszczalne i auto zachowuje się OK w 99% sytuacji, ja jednak wolę być po bezpiecznej stronie mocy hamulców tylnych


Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
mwx teraz mam standardowy tył S6, a to co pokazałem na fotkach to z mojej poprzedniej A6-ki, auto sprzedałem, a zestaw został.
zbig_wwl tak jak napisałem wyżej, zestaw leży w kartonie w garażu, mam obecnie nowiutkie hamulce. Zacisk przedni to Z17 i bez dystansów nie chciało to podejść pod moją felgę, tarcza natomiast to 350x30 z S4 B6. Cały zestaw zmieniany jednocześnie, a wrażenia hmm... Przy normalnej jeździe bez zmian, ale awaryjne hamowanie z powiedzmy ze 180kmh, bardzo bardzo dobre i co najważniejsze brak spadku skuteczności hamowania, na czym mi najbardziej zależało.
Wymoderowałem post zgodnie z Regulaminem.(szalony)
zbig_wwl tak jak napisałem wyżej, zestaw leży w kartonie w garażu, mam obecnie nowiutkie hamulce. Zacisk przedni to Z17 i bez dystansów nie chciało to podejść pod moją felgę, tarcza natomiast to 350x30 z S4 B6. Cały zestaw zmieniany jednocześnie, a wrażenia hmm... Przy normalnej jeździe bez zmian, ale awaryjne hamowanie z powiedzmy ze 180kmh, bardzo bardzo dobre i co najważniejsze brak spadku skuteczności hamowania, na czym mi najbardziej zależało.
Wymoderowałem post zgodnie z Regulaminem.(szalony)
Ostatnio zmieniony 22 gru 2013, 19:23 przez grigori, łącznie zmieniany 1 raz.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Jak mniemam, zestaw ma zmieniać właściciela (jeżeli tak, to wrzuć więcej szczegółów na PW
) to dobrze, żeby ten nowy wiedział, że trzeba zamienić odpowietrzenia z rurką łączącą komory jak na obrazku
![Obrazek]()
zaczerpniętym z http://forums.quattroworld.com/allroad/msgs/68518.phtml - wygląda, że Ty miałeś ten zestaw nie do końca poprawnie założony

zaczerpniętym z http://forums.quattroworld.com/allroad/msgs/68518.phtml - wygląda, że Ty miałeś ten zestaw nie do końca poprawnie założony

Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Ok, a jest coś co podejdzie do ośki bez jakiejś konkretnej rzeźby?zbig_wwl pisze:
coś większego na tył by się przydało - zobaczysz, że nie poznasz autaDodatkowo przód będzie miał lżej, co z pewnością dobrze mu zrobi
Wg mojej przeliczanki Twój obecny współczynnik przód/tył to 3.47, po zmianie na 269mm byłoby 2.43 (przód liczyłem dla zacisku HP2 i tarczy 321mm).
Prawdą jest, że na 18" tylne koła wyglądają nieco pusto przy przodach

- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
A tu jeszcze taki wykresik idealnego balansu hamulców (idealnego, czyli zgodnego z rozkładem mas na osie podczas hamowania) w naszych A6 w funkcji wysokości środka ciężkości. Założenia do wykresu to:
- opóźnienie 1g (do takiego powinniśmy dążyć
)
- statyczny rozkład mas 52/48 przód/tył
![Obrazek]()
Poniżej taki sam wykres dla SPAM 54/46 (zakładam, że limuzyna FWD tak ma)
![Obrazek]()
Niewielka zmiana w rozkładzie mas, a różnica przy hamowaniu spora
Jak ktoś ma precyzyjniejsze, rzeczywiste dane co do rozkładu mas, to wrzucać - wnioski mogą być dosyć ciekawe, bo już teraz widać, że spore znaczenie ma chociażby quattro, czy zbiornik LPG we wnęce koła zapasowego

- opóźnienie 1g (do takiego powinniśmy dążyć

- statyczny rozkład mas 52/48 przód/tył
Poniżej taki sam wykres dla SPAM 54/46 (zakładam, że limuzyna FWD tak ma)
Niewielka zmiana w rozkładzie mas, a różnica przy hamowaniu spora

Jak ktoś ma precyzyjniejsze, rzeczywiste dane co do rozkładu mas, to wrzucać - wnioski mogą być dosyć ciekawe, bo już teraz widać, że spore znaczenie ma chociażby quattro, czy zbiornik LPG we wnęce koła zapasowego

A tam są te piasto-tarcze jak w A4? Jeżeli tak, to faktycznie nic tam nie zdziałamwx pisze:Ok, a jest coś co podejdzie do ośki bez jakiejś konkretnej rzeźby?
Prawdą jest, że na 18" tylne koła wyglądają nieco pusto przy przodach

Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
W a4 b5 nonQuattro było coś takiego
http://www.hamulcesklep.pl/o/24.0110-0210.1 (sklep z belki reklamowej forum, to może szalony mod nie wytnie
)
W a4 b6 podobno również.
Jeżeli masz normalne tarcze, to teoretycznie droga wolna
.
http://www.hamulcesklep.pl/o/24.0110-0210.1 (sklep z belki reklamowej forum, to może szalony mod nie wytnie

W a4 b6 podobno również.
Jeżeli masz normalne tarcze, to teoretycznie droga wolna

Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Bez obaw, nie wytnęzbig_wwl pisze:http://www.hamulcesklep.pl/o/24.0110-0210.1 (sklep z belki reklamowej forum, to może szalony mod nie wytnie )



Pozdrawiam

Warsztat, naprawy Audi A6.