Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 21 gru 2013, 16:27

zbig_wwl, dziękuję za wyczerpujące informacje, co do zestawu z S4B5 to ciężki orzech do zgryzienia bo nie ma tego specjalnie a jeśli coś się znajdzie to cena trochę zaporowa, póki co narzekam na ten tylny słaby hamulec stąd moje poszukiwania za czymś większym, tym bardziej że zaciski z S6 prędzej dostanę niż S4, przy czym do zacisku z S6C5 pasuje tarcze z A8D2, czy jednak odpuścić sobie 269mm z tyłu ? Chodź przyznam szczerze że zależy mi na e'Sowym tyle. Czy faktycznie odczuwalna jest różnica pomiędzy 245 a 255 na tłoczku o 5mm większym, pytam o praktyczne odczucia bo montaż w A6 zestawu 245 mija się z celem, chyba że ktoś jeździ normalnie to wystarczy, ja zdecydowanie szukam czegoś skuteczniejszego. Porwał bym się na zestaw 320/321 lecz zimowa 16" blokuje mnie, w takim przypadku nic więcej niż 312mm a tył zdecydowanie przydał by się skuteczniejszy, niejednokrotnie brakuje hamulca by wyhamować te budę. Czytałem wiele wypowiedzi innych użytkowników i polecają przejście z 288/248 na zestaw 312/269. Co do tyłu z S4B5 jaki on ma współczynnik do 312mm a jaki do 288mm ?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 21 gru 2013, 18:34

Czym objawia się brak skuteczności tylnych hamulcow u Ciebie?
U mnie na calkowicie standardowych tarczach mozna zatrzymac kola w miejscu dzwignią od ręcznego. Nie zauwazylem tez zadnego nurkowania na przod pomimo nawiercanych tarcz 321 i dwutloczkowych zaciskow z przodu. Codziennie spiesze sie do pracy po autostradzie i zdaza mi sie hamowac z 200 bez problemu ze skutecznościa hamulcow (i tak 90% roboty robią podkręcone przody)
Moze po prostu musisz porządnie odpowietrzyc uklad i zalozyc dobre tarcze/klocki?
150 konny diesel nie zafunduje im ekstremalnych warunków pracy ;)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 21 gru 2013, 21:20

Jeżeli ktoś już robił ten zestaw 312mm przód i 269mm tył i było dobrze, to OK, ja bym się jednak bał aż tak zmienić balans pomiędzy tyłem a przodem <luzik>

Dla zestawu 312mm przód i 256mm tył współczynnik będzie praktycznie taki sam jak dla 255mm, dla 288/255(256) jest ok. 2. Sama siła hamowania liczona statycznie nie zmienia się w zależności od tego, czy tarcza jest wentylowana, czy nie. Tyle, że zestaw z niewentylowaną tarczą bardzo szybko się zagrzeje i jego zdolność hamująca gwałtownie spadnie. Pewnie przy jednokrotnym hamowaniu ze 100km/h nie ma to znaczenia, z 200km/h już z pewnością tak ;)

Zmiana zacisku z 38 na 43 to spora różnica, bo pamiętaj, że siła ściskająca zacisku przyrasta w kwadracie stosunków średnic.

Co do wrażeń, to po zmianie z tarczy niewentylowanej 255/10mm (tłoczek 43mm) na ten zestaw S6C5 A8D2, czyli wentylowana 269/22mm (tłoczek 43mm) różnica była bardzo duża przy zwalnianiu z dużych prędkości. Klocek pozostał z poprzednich hamulców, średnica tarczy tylko nieco większa, więc zasługę przypisuję głównie chłodniejszej tarczy.

mwx pisze:...
U mnie na calkowicie standardowych tarczach mozna zatrzymac kola w miejscu dzwignią od ręcznego. Nie zauwazylem tez zadnego nurkowania na przod pomimo nawiercanych tarcz 321 i dwutloczkowych zaciskow z przodu. Codziennie spiesze sie do pracy po autostradzie i zdaza mi sie hamowac z 200 bez problemu ze skutecznościa hamulcow (i tak 90% roboty robią podkręcone przody)
Moze po prostu musisz porządnie odpowietrzyc uklad i zalozyc dobre tarcze/klocki?
150 konny diesel nie zafunduje im ekstremalnych warunków pracy ;)

W moim pierwszym A6 2.8 miałem właśnie zestaw 288/245 - z perspektywy wiem, że to po prostu nie hamowało - tarcze przednie wymieniałem ze 4x, a i tak po paru tysiącach biły niesamowicie. Jedyny plus tego, że po przetoczeniu jeden kolega ma jeden zestaw w A4, a drugi w pasku <lol>

Mi chyba nigdy, jadąc na wprost na suchym asfalcie, nie udało się zablokować tylnych kół ręcznym, więc może masz jakieś klocki wyjątkowo dobre. Zobaczę na obecnej tarczy 300mm, jak już się klocki dotrą do tarczy.

Jeżeli kiedyś założysz coś większego na tył, to jestem na 100% przekonany, że różnicę poczujesz znaczną - jeżdżąc A6 2.7BiT (fabryczne 320/255) niejednokrotnie hamowałem z okolic 200km/h do zera i wyraźnie czułem jak hamulce słabły. Tarcza niewiercona, więc może potęgowała efekt fadingu, niemniej po zmianie na większy wentylowany niewiercony tył, efekt wyraźnie ustąpił.

Jakie masz obecnie klocki na przodzie/tyle? Jak z pyleniem klocków? Po takim hamowaniu z 200km/h nie czuć zapachu palonych hamulców?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

grigori
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 wrz 2011, 17:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: grigori » 22 gru 2013, 11:24

do zbig_wwl
Zdjęć dokładnych nie mam, ale jak znajdę chwilkę to zrobię i z wymiaruję. U mnie pod felgą 17 było już dość ciasno.

Adapterek wygląda tak (nie wiele go widać, ale nie mam innego) :
Obrazek
a cały zestaw tak :

Obrazek

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 22 gru 2013, 12:11

zbig_wwl pisze: Jakie masz obecnie klocki na przodzie/tyle? Jak z pyleniem klocków? Po takim hamowaniu z 200km/h nie czuć zapachu palonych hamulców?
Tyłu totalnie nie pamietam, jakies markowe ale nie zaden kosmos (trw? Ate?). Rozmiar standardowy.
Z przodu zimmermann sport coat 321/30 i klocki bosch (zimmermann nie robi)
Po paru hamowaniach zadnego smrodu nie ma. Oczywiscie po dluzszym meczeniu lekko czuc. Nie udalo mi sie doprowadzic ich do stanu w ktorym zanikalaby sila hamowania (poprzednie ate 312 owszem)
Na poczatku po ostrym katowaniu lubilo sobie popiszczec zanim ostyglo.
Felgi brudne - jak hamuje to musi brudzic.

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 22 gru 2013, 16:47

mwx, kilka ostrzejszych hamowań przy zestawie ATE PD i już puchł hamulec, nie było czym zatrzymać kół, przód ładnie schodzi a tył jakiś nie wydajny za bardzo, tym bardziej już zmiana na coś większego bo tarcze 288 już skończone. Tył jeszcze w dobrej formie ale i tak trzeba czegoś mocniejszego, gdyby nie 16" to szukał bym zestawów 345/300 lub coś większego. Chodź trochę chcę poprawić skuteczność hamulców. Przewody były wymienione wraz z tarczami chodź może i kiedyś oplot ?
zbig_wwl pisze:Mi chyba nigdy, jadąc na wprost na suchym asfalcie, nie udało się zablokować tylnych kół ręcznym, więc może masz jakieś klocki wyjątkowo dobre.
zbig_wwl, zgodzę się całkowicie, też mam ten problem z tyłem, na prostym odcinku drogi powiedzmy 60km/h nie zablokuje kół, tył działa jak spowalniacz a nie hamulec.

Teraz jeszcze pomiar wykonać u szukać coś wyżej.

[ Dodano: 2013-12-22, 16:48 ]
grigori, jaki masz zestaw z tyłu u siebie ?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 22 gru 2013, 17:46

grigori - przy jakiejś okazji wymiany kół pstryknij kilka fotek, bo chyba te adaptery musisz mieć odwrotnie założone, niż na tych fotkach, albo dystans wkładasz pomiędzy piastę i tarczę? Z przodu masz Z17 czy Z18? Na jakiej tarczy - średnica i z czego adoptowana? Zestaw zmieniałeś jednocześnie przód i tył, czy "na raty"? Jak wrażenia przed i po?

mwx - w linku do Twojego auta widzę, że masz dwutłoczkowy zacisk - ten podobno jest lepszy od jednotłoczkowego stosowanego w późniejszych okresach produkcji - może stąd nie odczuwasz tak bardzo słabnięcia hamulców. Wiercenie też pewnie swoje robi. Ja zarówno w poprzedniej A6, jak i w Allroad'zie miałem jednotłoczkowy FNR-G60 na gładkiej tarczy. Ale w linku widzę też, że zglebiłeś auto, więc tym bardziej coś większego na tył by się przydało - zobaczysz, że nie poznasz auta ;) Dodatkowo przód będzie miał lżej, co z pewnością dobrze mu zrobi ;) Wg mojej przeliczanki Twój obecny współczynnik przód/tył to 3.47, po zmianie na 269mm byłoby 2.43 (przód liczyłem dla zacisku HP2 i tarczy 321mm). Obrazowo wygląda to tak, że zakładając wagę auta 1800kg i hamowanie z opóźnieniem 1g, to w wariancie:
1 - 320/245 masz 700kg siły hamującej na każde przednie koło i po 200kg na tył;
2 - 320/269 odpowiednio 635 i 265 przy ok. 10% zmniejszeniu siły nacisku na pedał hamulca.
Poza tym w pierwszym wariancie i tak pewnie nie osiągniesz tych 700kg, bo wcześniej koło zacznie się uślizgiwać <luzik>

Sylwek240 - z tego co czytałem, to chyba HP2, czyli to co ma z przodu mwx wchodzi w felgę 16' , pewnie nie każdą, więc trzebaby przymierzyć. Tył 269mm wejdzie w 16' na pewno.

Ogólnie co do przemiarowywania tyłu to trzeba to robić z głową. Ogólna zasada jest taka, że im niżej środek ciężkości, tym balans hamulców może iść w kierunku 50/50. Możliwe, że w założeniach fabrycznych jest uwzględniony niemało ważący szyberdach + nawet 50kg bagaż na dachu, więc margines jest spory i nawet założenie 288/269 jest jeszcze dopuszczalne i auto zachowuje się OK w 99% sytuacji, ja jednak wolę być po bezpiecznej stronie mocy hamulców tylnych ;) , szczególnie w raczej niezbyt niskim allroad ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

grigori
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 wrz 2011, 17:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: grigori » 22 gru 2013, 19:04

mwx teraz mam standardowy tył S6, a to co pokazałem na fotkach to z mojej poprzedniej A6-ki, auto sprzedałem, a zestaw został.

zbig_wwl tak jak napisałem wyżej, zestaw leży w kartonie w garażu, mam obecnie nowiutkie hamulce. Zacisk przedni to Z17 i bez dystansów nie chciało to podejść pod moją felgę, tarcza natomiast to 350x30 z S4 B6. Cały zestaw zmieniany jednocześnie, a wrażenia hmm... Przy normalnej jeździe bez zmian, ale awaryjne hamowanie z powiedzmy ze 180kmh, bardzo bardzo dobre i co najważniejsze brak spadku skuteczności hamowania, na czym mi najbardziej zależało.

Wymoderowałem post zgodnie z Regulaminem.(szalony)
Ostatnio zmieniony 22 gru 2013, 19:23 przez grigori, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 22 gru 2013, 20:24

Jak mniemam, zestaw ma zmieniać właściciela (jeżeli tak, to wrzuć więcej szczegółów na PW ;) ) to dobrze, żeby ten nowy wiedział, że trzeba zamienić odpowietrzenia z rurką łączącą komory jak na obrazku

Obrazek

zaczerpniętym z http://forums.quattroworld.com/allroad/msgs/68518.phtml - wygląda, że Ty miałeś ten zestaw nie do końca poprawnie założony ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

grigori
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 wrz 2011, 17:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: grigori » 22 gru 2013, 20:46

Nie pomyślałem o tym przy montażu i nawet nie zwróciłem na to uwagi, ale faktyczni odpowietrznik musi być u góry, aby spełniał swoją funkcję. Słuszne spostrzeżenie.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 23 gru 2013, 10:54

zbig_wwl pisze:
coś większego na tył by się przydało - zobaczysz, że nie poznasz auta ;) Dodatkowo przód będzie miał lżej, co z pewnością dobrze mu zrobi ;) Wg mojej przeliczanki Twój obecny współczynnik przód/tył to 3.47, po zmianie na 269mm byłoby 2.43 (przód liczyłem dla zacisku HP2 i tarczy 321mm).
Ok, a jest coś co podejdzie do ośki bez jakiejś konkretnej rzeźby?
Prawdą jest, że na 18" tylne koła wyglądają nieco pusto przy przodach ;p

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 23 gru 2013, 11:14

A tu jeszcze taki wykresik idealnego balansu hamulców (idealnego, czyli zgodnego z rozkładem mas na osie podczas hamowania) w naszych A6 w funkcji wysokości środka ciężkości. Założenia do wykresu to:
- opóźnienie 1g (do takiego powinniśmy dążyć ;) )
- statyczny rozkład mas 52/48 przód/tył

Obrazek

Poniżej taki sam wykres dla SPAM 54/46 (zakładam, że limuzyna FWD tak ma)

Obrazek

Niewielka zmiana w rozkładzie mas, a różnica przy hamowaniu spora ;)

Jak ktoś ma precyzyjniejsze, rzeczywiste dane co do rozkładu mas, to wrzucać - wnioski mogą być dosyć ciekawe, bo już teraz widać, że spore znaczenie ma chociażby quattro, czy zbiornik LPG we wnęce koła zapasowego ;)
mwx pisze:Ok, a jest coś co podejdzie do ośki bez jakiejś konkretnej rzeźby?
Prawdą jest, że na 18" tylne koła wyglądają nieco pusto przy przodach ;p
A tam są te piasto-tarcze jak w A4? Jeżeli tak, to faktycznie nic tam nie zdziała :|
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 23 gru 2013, 11:51

Piasto-tarcze? Są piasty z łożyskami przykręcane do belki i na to tarcze.

Zastanawiam się jak to wyglądało w 2,7BiT FWD (były takie) - tam przód był 312 a tył?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 23 gru 2013, 13:07

W a4 b5 nonQuattro było coś takiego

http://www.hamulcesklep.pl/o/24.0110-0210.1 (sklep z belki reklamowej forum, to może szalony mod nie wytnie ;) )

W a4 b6 podobno również.

Jeżeli masz normalne tarcze, to teoretycznie droga wolna ;-).
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 23 gru 2013, 13:21

zbig_wwl pisze:http://www.hamulcesklep.pl/o/24.0110-0210.1 (sklep z belki reklamowej forum, to może szalony mod nie wytnie )
Bez obaw, nie wytnę ;p Już dobrze wiesz że nie wytnę i wiecie też, co wycinamy <rotfl> Swoją drogą bardzo ciekawy wątek koledzy. <brawo>

Pozdrawiam <okok>
Lektor.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga