Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 1.8T 98''] Szarpanie na gazie (LPG)

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

[A6 C5 1.8T 98''] Szarpanie na gazie (LPG)

Post autor: hoopek » 18 kwie 2010, 10:57

Witam.
Ostatnio gdy jeżdżę na LPG to samochód strasznie szarpie. Dziej się tak przy dodawaniu gazu (płynnym). Auto zachowuje się jakby skakało a czasami całkowicie traci moc, tzn. przy dodawaniu gazu czuć jakby hamowało a nie przyspieszało.. Problem pojawił się jakieś 3 tyg. temu.
Instalacja LPG to STAG-300-8 zamontowana w marcu zeszłego roku.
W ostatnich dniach zostały wymienione filtry gazu (x 2) oraz świece a także wyczyszczony został filtr powietrza.
Kto wie co może być przyczyną takiego zachowania?
Dodam, iż na PB jest wszystko ok.

Awatar użytkownika
szybkilopez69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 kwie 2010, 14:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: szybkilopez69 » 20 kwie 2010, 21:26

Mam ten sam problem, dodam ze mam nową instalację, przejechane 400km, również stag, po drugim tankowaniu błękitnego paliwa, przez pierwsze 1-2 km szarpanie, utrata mocy, dławienie. Gdy się rozgrzeje (min 60*) jest ok. na Pb ok. Pierwszy przęgląd niedaleko więc może coś znajdą. ) :mrgreen:
"Nie jedź szybciej niż Twój Anioł Stróż lata"

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 20 kwie 2010, 22:34

U mnie czy to na zimnym czy na rozgrzanym jest to samo.. W sobotę pojadę do firmy, która gaz montowała (bo mechanik/gazownik do którego zawsze jeździłem się popsuł - czyt. zrobił się paproch ;-) ). Dam znać po jak mają się sprawy.

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 21 kwie 2010, 14:06

stag to sterownik, jakie macie wtryski, reduktor?
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 21 kwie 2010, 21:00

Wtrysk > zavoli
Reduktor > lovato

Jutro, tj. 22.04.2010 jestem umówiony na wizytę u gazownika, gdzie gaz był montowany.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 22 kwie 2010, 08:40

Koledzy poszukajcie na forach takiego gościa jak fassi on wam pomoże jest dobry w te klocki

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 22 kwie 2010, 13:41

podstawa to dobry gazownik, jeśli partacz to szukać dobrego, pokażcie foty spod maski ;-)
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .

wrocek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 28 lut 2010, 17:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wrocek66 » 22 kwie 2010, 22:35

Hoopek : pewnie padnieta listwa ( lub totalnie rozregulowana instalka ) , i na pewno nie masz STAG 300-8 bo on jest do auta 8-cylindrowego , a Ty masz połowe z tego :-( .

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 22 kwie 2010, 23:07

wrocek66, STAG 300-8 - taka nazwa widnieje w karcie gwarancyjnej (ja się na tym kompletnie nie znam). W serwisie powiedzieli, że najprawdopodobniej listwa, ale dziś nie mieli czasu i jutro na 14:00 jadę do naprawy. Dam znać wieczorem.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 23 kwie 2010, 06:46

Jeśli chodzi o szarpanie to stawiam na za bogatą mieszankę. Jeśli macie vaga w zasięgu to możecie to bardzo szybko sprawdzić. W vagu trzeba wejść w silnik a potem w bloki pomiarowe i blok 020 trzecia kratka to czasy wtrysku.Jechać na benzynie wprowadzając auto w stan w jakim szarpie na gazie (te samo obciążenie i te same obroty) i patrzeć jakie są czasy wtrysku. Potem zrobić to samo jadąc na gazie. Czasy wtrysku powinny być takie same jadąc na gazie i na benzynie. Jeśli na gazie są krótsze to mieszanka za bogata, a jeśli na gazie są dłuższe to mieszanka za uboga.

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 23 kwie 2010, 12:23

Kolega fassi1 widzę, że obeznany w temacie LPG. Niestety nie posiadam VAGa.. Może polecisz mi dobry kabel + soft?
Dziś wieczorem dam znać, co powiedzieli i ew. naprawili w serwisie.

[ Dodano: 2010-04-23, 22:57 ]
Po wizycie u gazownika wiem tyle co nic. Wgrał nową mapę gazu, ale powiedział, że instalacja jest ok i że to wina benzyny, gdyż na benzynie jak chodzi na biegu jałowym są delikatne spadki obrotów.. Po podpięciu komputera vagiem, wyskoczyły błędy: przekaźnik hella, sonda lambda i coś tam jeszcze. Ale tam powiedziano mi, że to błędy typowe gdyż komputer gazu robi takie komplikacje i to nie jest tego przyczyną.. Niby jest trochę lepiej, ale mimo wszystko od czasu do czasu szarpie.. :( fassi1, co mi radzisz? Powiem, że czasy wtrysku na lpg i pb są takie same. A i jeszcze jedno. Zauważyłem, że na lpg podczas postoju na biegu jałowym samochód ma delikatne wibracje, czego nie ma po przełączeniu na pb. Pomocy, bo już mam dość jeżdżenia od serwisu do serwisu. A i polećcie mi dobry kabel VAG do kupienia.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 kwie 2010, 13:06

Na początek upewniłbym się że silnik nie łapie gdzieś lewego powietrza, sprawdź odme i inne wężyki podciśnienia. Dla pewności możesz też wyczyścić przepustnicę. Dobrze jest upewnić się że na benzynie jest wszystko ok. Dobrze jest też skasować wszystkie błędy w ECU jeśli jakieś się pojawiają i pojeździć z tydzień na benzynie i znów podłączyć vaga w celu sprawdzenia czy są jakieś błędy. Co do kabla do vaga to kup najtańszego z wtyczką USB, popularne są takie niebieskie kable. Do podstawowych rzeczy są wystarczające, będziesz mógł skasować błędy, wejść do bloków pomiarowych i obserwować czasy wtrysku i wiele innych ale to nie będzie Ci potrzebne do zestrojenia LPG.
Tu ściągniesz vaga http://www.ross-tech.com/
Co do instalki to porób zdjęcia spod maski. Dobrze by też było gdybyś miał kabel do staga i program wtedy sam mógłbyś podłączyć autko i zobaczyć co jest grane, wrzucić parę screenów wtedy można by Ci coś poradzić. Elektronikę masz dobrą więc moim zdaniem dobre zestrojenie będzie zależało od dobrych wtryskiwaczy, dobrego dobrania dysz i ciśnienia gazu na wyjściu z reduktora.

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 25 kwie 2010, 21:59

fassi1 pisze:Jeśli na gazie są krótsze to mieszanka za bogata, a jeśli na gazie są dłuższe to mieszanka za uboga.
Qrczę, zawsze myślałem, że za bogata mieszanka ma za dużo paliwa.
A czasy dłuższe wtrysków oznaczają większą dawkę paliwa w tym przypadku gazu??

ÂŚledzę ten temat, bo sam mam problemy trochę. Właściwie trochę szarpie przy ujęciu i dodawaniu gazu, ale główny problemem jest dławienie się na zimnym silniku jak działa tzw. "ssanie". Jak poczekam i ruszę dopiero po spadnięciu obrotów jest wszystko ok. A jak od razu to się dławi. I nie wiem jak to ugryźć :roll:
Wracają co jakiś czas te same błędy:
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
35-00 - -
17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
35-00 - -
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
35-00 - -
17546 - Long Term Fuel Trim Add.Fuel:Bank2 System too Lean
35-00 - -
17544 - Long Term Fuel Trim Add.Fuel (Bank 1) System too Lean
35-00 - -
17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
35-00 - -

Może masz jakiś pomysł?? Będę wdzięczny bo mam już dość tego dławienia się
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 kwie 2010, 00:12

Jak najbardziej jest to wina źle wyregulowanej instalacji. Co do jakości mieszanki to działa to w ten sposób. Jeśli mieszanka jest za bogata to z odczytów sondy lambda ECU dowiaduje się że jest za mała ilość tlenu do ilości paliwa. ECU w takim przypadku jest mądre i zaczyna zmniejszać dawkę paliwa czyli skraca czasy benzyny aby stosunek tlenu do paliwa był w dozwolonych granicach. Ponieważ ECU nie ma wpływu na ilość dawkowania gazu więc nadal jeździmy na za bogatej mieszance do czasu aż nie skorygujemy tego w ustawieniach instalacji LPG. Z ubogą mieszanką jest na odwrót.
Co do zimnego silnika to zaraz po odpaleniu przepustnica jest szerzej uchylona więc większa dawka tlenu i wiadomo większa dawka paliwa, tak jakby silnik był pod nie co większym obciążeniem. Czy już wtedy przełącza Ci się na gaz?
Co do szarpnięć przy dodawaniu i ujmowaniu gazu to podejrzewam że wtryski nie wyrabiają się z krótkimi czasami zaraz przed cut offem i podejrzewam że jest to tylko na zimnym, a jak się dobrze rozgrzeje to już tego nie ma.
Jakie masz wtryski, jakie dysze, jakie ciśnienie gazu na wyjściu z reduktora.
Po za tym sprawdź jeszcze na vagu jakie masz czasy wtrysku na rozgrzanym silniku na biegu jałowym bez żadnego obciążenia, klima off, radio off, światła off wszystko powyłączane.

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 26 kwie 2010, 10:08

fassi1 pisze:Czy już wtedy przełącza Ci się na gaz?
Nie, to dławienie występuje na benzynie. Nie mogę dodać gazu w czasie jazdy bo się dławi i kicha. A na postoju też kicha i prycha wtedy jak się da gazu. Jak poczekam aż obroty się unormują i zejdą do tych 720 obr wtedy jest ok, już jadę normalnie
fassi1 pisze:Co do szarpnięć przy dodawaniu i ujmowaniu gazu to podejrzewam że wtryski nie wyrabiają się z krótkimi czasami zaraz przed cut offem i podejrzewam że jest to tylko na zimnym, a jak się dobrze rozgrzeje to już tego nie ma.
Dokładnie tak, jak jest zimny jest gorzej, ale nie znika to zupełnie. Dokładnie to szarpnięcie występuje przy dodaniu gazu, czy po zmianie biegu czy po odjęciu.
Jest to takie krótkie szarpnięcie i już ciągnie. Gazownik regulował mi dawkę gazu(zmniejszał) w czasie jazdy z kompem ale nie zlikwidował tego całkiem.

Być może są to dwa osobne problemy, bo dławienie występuje na benzynie przy dodatkowej dawce powietrza. A szarpanie tylko na gazie. Ale mam wrażenie, że przyczyna może być jedna.


Wtryski mam Matrixy, chociaż w specyfikacji jest wtryskiwacz Elisa 4-sekcyjny
Dysze są fi=3 mm (6 M7 d 3,0 mm) wg specyfikacji
Reduktor ANA 03
Komputer sterujący: Elisa/stella
Pozostałe parametry sprawdzę wieczorem.
Dzięki za zainteresowanie
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl