Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.8T 98''] Szarpanie na gazie (LPG)

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 kwie 2010, 19:15

Jeśli dysze na prawdę masz 3mm to gazownik to druciaż. Przy takiej mocy z matrixami powinny być około 2.2 lub 2.4 w zależności od najkrótszych czasów wtrysku, ciśnienia gazu na wyjściu z reduktora i zachowaniu reduktora na zimnym i działającymi wtedy korektami na temp. gazu i ciśnienie gazu. Przy takich dyszach wtryski po prostu nie wyrabiają z bardzo krótkimi czasami jakie mają do wykonania w najniższym punkcie obciążenia czyli zaraz przed cut offem i dlatego tak poszarpuje. Przy mocy 165KM i matrixach dysze 2.2 i ciśnienie gazu około 1.05 na dobrze rozgrzanym silniku na biegu jałowym na gazie i autko będzie chodzić bez problemu. Jeśli nie będzie już poszarpywać a okazałoby się że przy max bucie coś nie tak z mocą (zależy jeszcze jakie spadki ciśnienia ma reduktor przy max bucie ) to można rozwiercić do 2.4, ale moim zdaniem na matrixach 2.2 będzie ok.

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 27 kwie 2010, 20:31

Czas wtrysku w warunkach, o jakich pisałeśfassi1, to odpowiednio dla benzyny- 3,28 ms a dla gazu2,46 ms

Zrobiłem screen dla obu sytuacji. Obrazek Obrazek
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 27 kwie 2010, 22:08

No to jest sporo za bogato, czasy powinny być takie same na gazie i benzynie, dopuszczalna niewielka różnica.

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 03 maja 2010, 09:55

fassi1 pisze:Na początek upewniłbym się że silnik nie łapie gdzieś lewego powietrza, sprawdź odme i inne wężyki podciśnienia.
Powiedz mi jak mam to zrobić? Po czym poznam na odmie i wężykach, że łapią powietrze?
fassi1 pisze:możesz też wyczyścić przepustnicę.
Postaram się zrobić to jak tylko znajdę trochę czasu.

Po jeździe na LPG i szarpaniu głównie na rozgrazanym silniku VAG wykrył mi 3 błędy, a mianowicie:

515 Czujnik Halla -G 40
przerwa lub zwarcie do plusa

16486 Przepływomierz - niskie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
przekroczona wartość adaptacji - dodawanie - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY

Wydaje mi się, że jest to wina przepustnicy, bo znajomy miał takie same objawy w A4 i po jej wymianie wszystko jest ok.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 maja 2010, 16:48

Co do lewego powietrza to kup samostart w sprayu i gdziekolwiek podejrzewasz o ciągnięcie lewego powietrza spryskaj samostartem. Gdy tego pociągnie to silnik przydławi się lub zafaluje.
Co do przepustnicy to tylko bym ją wymontował, dobrze przeczyścił i zamontował z powrotem.
Moim zdaniem dwa pierwsze błędy to jednorazowe wystąpienie nie mające związku z problemem.
Trzeci błąd jest raczej ważniejszy i on dotyczy mieszanki.
Moim zdaniem szarpanie jest spowodowane złą regulacją instalki.
Proponuję laptopa w auto i poobserwować czasy wtrysku na benzynie i na gazie w sytuacji w jakiej poszarpuje i będzie wiadomo co jest powodem.

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 04 maja 2010, 08:53

fassi1 pisze:Proponuję laptopa w auto i poobserwować czasy wtrysku na benzynie i na gazie w sytuacji w jakiej poszarpuje i będzie wiadomo co jest powodem.
Obserwować czasy wtrysku podczas jazdy czy na biegu jałowym i zwrócić uwagę na moment w którym silnik spada z obrotów?

A co do zbyt bogatej mieszanki, to mowa o mieszance gazu czy benzyny?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 05 maja 2010, 08:17

Obserwować czasy przy tym obciążeniu i obrotach przy którym występują szarpnięcia.
Powodem tych szarpnięć jest za bogata mieszanka na gazie.
Czasy powinny być takie same i na gazie i na benzynie. Jeśli na gazie są krutsze to jest za bogato, jeśli są dłuższe to jest za ubogo.
Porównując czasy możesz sprawdzić instalkę LPG w całym zakresie obciążenia silnika, zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy czasy powinny być takie same z akceptowalną małą odchyłką.

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 07 maja 2010, 22:13

Lewe powietrze raczej odpada, gdyż komputer pokazuje zawsze stałą wartość na poziomie około 2,5 - 2,6. Dziś podmieniłem czujnik halla z innej A6 C5 1.8T i niestety nic to nie dało. Sprawdziłem również ew. przebicie na cewkach - nic nie zauważyłem / brak przebicia i równa praca. Jutro przeczyszczę przepustnicę. Mam tylko pytanie: jak zrobić adaptację przepustnicy na lince przy pomocy programu POLSKI VAG? Znalazłem taką instrukcję:
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9
ale ona jest do programu VCDS, który u mnie nie działa.. :(
Najbardziej denerwujące są spadające obroty.. I dziwne jest, że one nie falują tylko spadają w dół co czasami prowadzi do zgaszenia samochodu.. Nie wspomnę już o szarpaniu podczas jazdy na gazie..

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 08 maja 2010, 00:14

Bo jest za bogato. Czy porównałeś czasy na benzynie i na gazie?

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 08 maja 2010, 14:00

Przepustnica wyczyszczona, adaptacja wykonana. Obroty jak spadały, tak spadają. Samochód na LPG jak szarpał tak szarpie.. :-/ Już mnie krew normalnie zalewa..
Czasy wtrysku na PB:
Obrazek

Czasy wtrysku na LPG:
Obrazek

Błędy na komputerze jakie się teraz pojawiają to:
515 - Czujnik Halla -G 40 | przerwa lub zwarcie do plusa - czujnik halla wczoraj podmieniałem z innego samochodu i było to samo.
16486 - Przepływomierz - niskie napięcie | brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

WAÂŻNE!
Przeglądając inne fora i podobne problemy innych przypomniało mi się, że po takie spadki obrotów a na 100% szarpanie pojawiło się kilka dni po umyciu silnika (w punkcie gdzie to wykonują). Może ta informacja będzie przydatna w rozwiązaniu mojego problemu.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 08 maja 2010, 19:30

Z tych zdjęć co teraz wkleiłeś wynika że jest ubogo.
Co do falowania to rozumie że faluje na biegu jałowym a co z szarpaniem? Z tego co rozumię to szarpie podczas jazdy? Przy jakich obrotach?

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 08 maja 2010, 19:35

Falowanie, a raczej spadki z 880/840 na około 650-720 obrotów jest na biegu jałowym, zaś szarpanie jest na różnych obrotach, czasami na niskich, czasami na wysokich. Szarpanie objawia się zanikiem mocy, tj. przy dodawaniu gazu samochód hamuje i powstaje szarpanie.. :-/ Najgorsze jest to, że nikt nie wie co to jest..

[ Dodano: 2010-05-09, 21:21 ]
Wrzucam jeszcze wykres SCAPE z programu Vag-Com (VCDS).
LINK DO WIęKSZEGO FORMATU OBRAZÓW

Dla PB:
Obrazek

Dla LPG:
Obrazek

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 maja 2010, 22:59

Jeśli szarpie tylko na gazie to jak już wcześniej pisałem. Laptop w auto i jazda na gazie z obserwacją czasów jakie pokazuje vag. Zapamiętaj jakie czasy pokazuje vag podczas szarpania i przy jakich obrotach i obciążeniu się to dzieje. Potem powtórka tego samego z tymi samymi obrotami i obciążeniem z jazdą na benzynie zapamiętując czasy jakie pokazuje vag w takim samym stanie jak podczas szarpnięcia na gazie.
Następnie napisz tutaj jakie czasy zaobserwowałeś w powyżej opisanym teście.
Zdjęcia które wklejasz są z biegu jałowego i do szarpania one nic nie wnoszą bo to nie te obroty i obciążenie, po za tym i tak na biegu jałowym na gazie jest zbyt ubogo i to o wiele za ubogo.

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 09 maja 2010, 23:09

Tylko, że szarpanie powstaje w różnych momentach - raz przy obrotach 2000 a raz powyżej 3000 a nawet 4000... Więc nie można powiedzieć, że szarpie zawsze w tym samym momencie i z takim samym obciążeniem. Dziś rano na odcinku 35 km szarpał prawie co chwila, natomiast wieczorem, w drodze powrotnej na tym samym odcinku (35 km) nie było nawet jednego szarpnięcia i zadławienia..
Co do zbyt ubogiej mieszanki polecasz wizytę u gazownika i wgranie nowej mapy gazu czy co?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 maja 2010, 07:39

Obroty mogą być różne ale obciążenie to samo. Czy szarpie jak wciskasz pedał gazu mam na myśli szersze otwarcie przepustnicy, czy też gdy jedziesz bez przyspieszania z lekko uchyloną przepustnicą? Jeśli szarpie na gazie to na 100% jest to wina złej mieszanki. Musisz pojeździć na gazie i na benzynie i porównywać czasy, tak się dowiesz czy skład mieszanki na gazie jest dobry.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja