[A6 C5 1.8T 98''] Szarpanie na gazie (LPG)
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Podpiąć vaga, skasować błędy i jeździć na razie tylko na benzynie tak żeby ECU się zaadoptowało i ustawiło mapę na nowo. Jeśli przez pierwsze kilometry nadal będzie poszarpywało to się nie przejmować. Pojeździć tak przez parę dni. ECU adoptuje się przy jeździe z dłuższym utrzymaniem ustalonego otwarcia przepustnicy korygując czasy według odczytów z sondy lambdy. Jeśli na gazie jeździłeś na całkiem złych ustawieniach to mogło poprzestawiać mapę benzynową ale dziwne że nie wywala check engine. Czy pojawiają się jakieś błędy w ECU?hoopek pisze:Pojawił się kolejny problem.. Silnik zaczął szarpań na PB..I co teraz radzicie?
Szarpanie powstaje przy dodawaniu gazu i objawy takie same jak na LPG..
- hoopek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Błędy jakie wywala, to (oczywiście na benzynie):
515 - Czujnik Halla -G 40 | przerwa lub zwarcie do plusa - zaraz po odpaleniu
16486 - Przepływomierz - niskie napięcie | brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - dopiero po dodaniu gazu
Co radzicie? Czy jechać jutro do kolegi na podmianę części (przepływomierza) czy do gazownika na umówioną wcześniej wizytę?
Znajomy miał podobny problem w Passacie 1.8T i przyczyną były węże podciśnienia.
Dajcie znać co zrobić, bo gazownika mam na 9 umówionego a kolega dopiero po 16tej może mi części użyczyć.
Aha! ÂŚwiece były wymieniane. Przewody nie. Ale cewki nie mają żadnych przebić.
515 - Czujnik Halla -G 40 | przerwa lub zwarcie do plusa - zaraz po odpaleniu
16486 - Przepływomierz - niskie napięcie | brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - dopiero po dodaniu gazu
Co radzicie? Czy jechać jutro do kolegi na podmianę części (przepływomierza) czy do gazownika na umówioną wcześniej wizytę?
Znajomy miał podobny problem w Passacie 1.8T i przyczyną były węże podciśnienia.
Dajcie znać co zrobić, bo gazownika mam na 9 umówionego a kolega dopiero po 16tej może mi części użyczyć.
Aha! ÂŚwiece były wymieniane. Przewody nie. Ale cewki nie mają żadnych przebić.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja proponuję doprowadzić auto do porządku na benzynie o ile na benzynie jest też jakiś problem. Ja jak na razie odpuściłbym sobie gazownika bo jeśli pojedziesz jutro do niego a coś będzie nie tak na benzynie to będziesz musiał do niego wrócić jak doprowadzisz auto do porządku na benzynie. Zasada jest jedna, gaz ustawia się do bezbłędnej benzyny. Ja jednak pojeździłbym trochę na benzynie i poobserwowałbym czy auto chodzi bezproblemowo. Nawet jeśli nadal na benzynie pokazują się te błędy ale auto na benzynie chodzi bezproblemowo to nie powinno być problemu z ustawieniem gazu. Najważniejsza jest dobra iskra, świece, przewody, cewki. Jak jest dobra iskra to nie powinno być problemu na gazie.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja też miałem podszarpywania na gazie przy wyższym obciążeniu i przy obrotach około 1900-2000, problemem była za bogata mieszanka na gazie i powiem że podszarpywało nawet gdy mieszanka była w niewielkim stopniu bogatsza na gazie co świadczy o tym że musi to być idealnie ustawione. Ustawiane tylko po vagu. Pojeździj tylko na benzynie i może auto wróci do normy bo na benzynie ECU się sam zaadoptuje. Jeśli to nie pomoże to może coś z zapłonem np. cewka?
A na gazie jeśli gazownik nie będzie tego ustawiał podczas jazdy a najlepiej z podłączonym vagiem to w życiu tego nie ustawi dobrze, będzie tylko zgadywał. Gazownik musi porównywać czasy na benzynie i na gazie podczas jazdy i tak ustawiać dawkę gazu żeby czasy podczas jazdy w każdym obciążeniu były takie same i na gazie i na benzynie.
A na gazie jeśli gazownik nie będzie tego ustawiał podczas jazdy a najlepiej z podłączonym vagiem to w życiu tego nie ustawi dobrze, będzie tylko zgadywał. Gazownik musi porównywać czasy na benzynie i na gazie podczas jazdy i tak ustawiać dawkę gazu żeby czasy podczas jazdy w każdym obciążeniu były takie same i na gazie i na benzynie.
- hoopek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
To pewnie zrobię tak: od rana pojadę do mechanika poleconego przez znajomego niech zbada silnik na pb (może wymiana węży podciśnienia jak radził mi posiadacz Passata), jak jemu uda się doprowadzić auto do dobrego stanu na pb to udam się do gazownika. A jak nie, to udam się do kolegi na podmiankę części z jego angielskiej a6.
fassi1 i pawel1 dzięki już w tym momencie za cenne rady dotyczące mojego problemu. Mam nadzieję, że już wkrótce (może jutro) uporam się z tym problemem raz na zawsze.
[ Dodano: 2010-05-24, 18:48 ]
Czujnik halla podmieniłem (a6 ma dwa takie czujniki - wymieniłem teraz ten w komorze silnika) i komputer już nie wyrzuca jego błędu. Pozostał tylko błąd przepływomierza, ale niestety angielska a6 miała inne wtyki.. Przepływka dopiero w środę po południu zostanie podmieniona (chyba, że jutro kupie nową z możliwością oddania). I może to rozwiąże problem z szarpaniem na pb. Pozostanie tylko spadek obrotów na biegu jałowym..
no i problem z lpg.. :-?
fassi1 i pawel1 dzięki już w tym momencie za cenne rady dotyczące mojego problemu. Mam nadzieję, że już wkrótce (może jutro) uporam się z tym problemem raz na zawsze.
[ Dodano: 2010-05-24, 18:48 ]
Czujnik halla podmieniłem (a6 ma dwa takie czujniki - wymieniłem teraz ten w komorze silnika) i komputer już nie wyrzuca jego błędu. Pozostał tylko błąd przepływomierza, ale niestety angielska a6 miała inne wtyki.. Przepływka dopiero w środę po południu zostanie podmieniona (chyba, że jutro kupie nową z możliwością oddania). I może to rozwiąże problem z szarpaniem na pb. Pozostanie tylko spadek obrotów na biegu jałowym..

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- mastacrx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 498
- Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
- Imię: Maciek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia
mam to samo wliczając spieprzony montaż i kiepskie wtryski + niewyrabiający reduktor poranne odpalanie się wydłuża i przez pierwsze 2/3 kilometry silnik nie pracuje równo, jak jeździłem 3 miesiące wyłącznie na PB silnik pracował jak szwajcarski zegarek, nie wiem czy go zalewa gazem ale coś w tym jest
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .
Zapraszam na forum Audi A7 .
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
No tak, zgodzę się, mówiąc o wtryskach nie miałem na myśli ich wpływu na pracę na benzynie. Jak doprowadzisz benzynę do ładu to wtedy wymień wtryski na jakieś porządne i znajdź gazownika co to ładnie ustawi a zobaczysz że i auto ładnie będzie chodzić na gazie i spalanie spadnie.hoopek pisze:Tylko fassi1, auto szarpie teraz również na benzynie. Jak doprowadzę silnik do porządku na benzynie pierwsze co zrobię z gazem, to zmiana wtrysków lpg. To już postanowione dawno. Tylko priorytetem stała się benzyna.
- hoopek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Problem rozwiązany. Po wymianie przepływomierza szarpanie ustało na benzynie i samochód odzyskał moc. Na LPG był walnięty trzeci wtrysk. Jego wymiana + nowa regulacja (w ramach gwarancji) pomogła. Samochód na PB i LPG chodzi tak samo i ma takie same czasy wtrysków. Wymiana wtryskiwaczy na nowe (Matrix) będzie w najbliższej przyszłości (2-3 tyg.) i wtedy się tu odezwę. Podziękowania dla osób zainteresowanych tematem i za cenne rady oraz wskazówki.
Rada dla wszystkich mających jakiekolwiek problemy: nie ignorujcie błędów VAG!
[ Dodano: 2010-08-25, 22:25 ]
Jakiś miesiąc temu wymieniłem wtryski na MagitJet. Auto jak nowe! Nie sądziłem, że będzie taka różnica w jeździe i na postoju. Wcześniej na postoju delikatnie drgało w środku, teraz czasami nawet sprawdzam czy oby silnik pracuje. W kabinie jest cichutko i bez jakichkolwiek drgań. To samo tyczy się podczas jazdy. Silnik pracuje równo, lepiej przyspiesza i o dziwo mniej pali. Spalanie spadło mi o około 1l/100 km. Dzięki koledzy za słuszne rady. Pozdrawiam.
Rada dla wszystkich mających jakiekolwiek problemy: nie ignorujcie błędów VAG!
[ Dodano: 2010-08-25, 22:25 ]
Jakiś miesiąc temu wymieniłem wtryski na MagitJet. Auto jak nowe! Nie sądziłem, że będzie taka różnica w jeździe i na postoju. Wcześniej na postoju delikatnie drgało w środku, teraz czasami nawet sprawdzam czy oby silnik pracuje. W kabinie jest cichutko i bez jakichkolwiek drgań. To samo tyczy się podczas jazdy. Silnik pracuje równo, lepiej przyspiesza i o dziwo mniej pali. Spalanie spadło mi o około 1l/100 km. Dzięki koledzy za słuszne rady. Pozdrawiam.