Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.8T 98''] Szarpanie na gazie (LPG)

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 10 maja 2010, 08:07

Szarpie głównie przy dodawaniu gazu, choć przy stałej prędkości też potrafi się zadławić czasami. Dziś postaram się wrzucić czasy wtrysków z zaznaczeniem w którym miejscu szarpie. Powiedz mi tylko, czy wrzucić wykres czy to okno z kwadracikami?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 maja 2010, 18:49

Nie musisz wklejać żadnych wykresów ani żadnych screenów z vaga. Napisz mi co zaobserwowałeś bo ciężko będzie Ci zrobić obrazy ekranu podczas jazdy. Napisz mi parami czasy wtrysków (trzecia kratka z drugiego bloku) na benzynie i na gazie z tych samych mniej więcej obrotów jakiekolwiek one będą i mniej więcej tego samego położenia pedału gazu (jeśli przyspieszasz i wciskasz głębiej pedał gazu to przepustnica będzie prawie max otwarta i obciążenie jest wtedy prawie max). Cały sęk polega na tym żeby sczytać czasy na benzynie i na gazie w takim samym stanie pracy silnika.

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 18 maja 2010, 21:30

Czasy na benzynie i na gazie podczas jazdy różnią się od siebie i to dużo. Na benzynie są o około 60-70% większe niż na gazie. Dziś byłem nawet u gazownika (innego niż tam gdzie był gaz montowany) i on po przejażdzce ze mną powiedział, że czasy wtrysków mają bardzo dużą różnicę oraz, że to może być wina źle założonej instalacji. Mówił coś o zbyt blisko znajdujących się reduktorach przy wtrysku czy coś takiego oraz, że dziury w silniku są zbyt blisko wywiercone..
Jak go się zapytałem dlaczego problem pojawił się po roku od założenia instalacji to głupio się tłumaczył, że to wychodzi z czasem.. I tu moje wielkie zdziwienie, jak to możliwe?!
Powiedział, żebym we wtorek przyprowadził mu rano samochód, bo musi coś wymontować (chyba coś od gazu) i podejmie się naprawy..
fassi1, pomocy, bo już nie wiem co robić. A jazda z coraz częstszym szarpaniem mnie po prostu wk....a.

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 18 maja 2010, 21:36

znajdź ogarniętego gazownika i Ci to na luzie zrobi, zarejestruj się na tym forum i poszukaj speca w swojej okolicy http://lpg-forum.pl/index.php , załóż wątek, porób foty spod maski, a chłopaki Cię nakierują ;-)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 maja 2010, 00:32

hoopek pisze:Czasy na benzynie i na gazie podczas jazdy różnią się od siebie i to dużo. Na benzynie są o około 60-70% większe niż na gazie. Dziś byłem nawet u gazownika (innego niż tam gdzie był gaz montowany) i on po przejażdzce ze mną powiedział, że czasy wtrysków mają bardzo dużą różnicę oraz, że to może być wina źle założonej instalacji. Mówił coś o zbyt blisko znajdujących się reduktorach przy wtrysku czy coś takiego oraz, że dziury w silniku są zbyt blisko wywiercone..
Jak go się zapytałem dlaczego problem pojawił się po roku od założenia instalacji to głupio się tłumaczył, że to wychodzi z czasem.. I tu moje wielkie zdziwienie, jak to możliwe?!
Powiedział, żebym we wtorek przyprowadził mu rano samochód, bo musi coś wymontować (chyba coś od gazu) i podejmie się naprawy..
fassi1, pomocy, bo już nie wiem co robić. A jazda z coraz częstszym szarpaniem mnie po prostu wk....a.
Czyli jest za bogato na gazie i dlatego szarpie. Potrzebujesz dobrego gazownika bo jeśli nie masz o tym pojęcia to sam tego nie zrobisz. Możesz walnąć kilka fotek swojej instalacji to zobaczymy jak to jest zamontowane.

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 19 maja 2010, 21:33


Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 maja 2010, 23:46

Pomiędzy listwą wtryskową a filtrem fazy lotnej powinien być czujnik pomiarowy a go nie widać więc jest w złym miejscu, gdziekolwiek jest. Wtryski niestety żadne rewelacja, najgorsze na rynku. Reduktor Zavoli jest ok o ile jest to Zeta S. Jeśli jest Zeta N może być nie wystarczający lub na styk. Ogólnie Zavoli mają dobrą opinię.
Wymieniłbym tylko wtryski na minimum matrixy HD344 i znalazł dobrego fachowca od Staga i autko powinno chodzić jak szwajcarski zegarek.

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 20 maja 2010, 00:05

Na forum LPG też zalecają wymianę mi wtryskiwaczy. Wydaje mi się, że poprzedni właściciel zamontował najtańszy gaz by w lepszej cenie sprzedać autko.. :( Tylko dlaczego ponad pół roku po zakupie nic się nie działo? To pytanie mnie cały czas męczy..
Powiedz mi jeszcze gdzie jest ten filtr frazy lotnej (które to)?
TEMAT NA FORUM LPG: http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?p=62646#62646&s

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 maja 2010, 00:13

To jest ta srebrna puszka na wężu gumowym gazowym idącym od reduktora do listwy wtryskowej

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 20 maja 2010, 00:19

Czyli niby ten filtr jest zamontowany w złym miejscu, tak?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 maja 2010, 00:23

Trójnik pomiarowy czyli czujnik temp. gazu z pomiarem ciśnienia gazu. Powinien być na wężu pomiędzy filtrem fazy lotnej i listwą wtryskową. Ze zdjęć wynika że nie jest on tam zamontowany bo go nie widać więc podejrzewam że jest między reduktorem a filtrem fazy lotnej a to jest złe miejsce.

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 20 maja 2010, 00:28

Ok, wspomnę też o tym fakcie gazownikowi. Prawdopodobnie udam się do pkt. gdzie montowali ten gaz i będę ubiegał się o naprawę w ramach gwarancji. Przynajmniej teraz będę wiedział jak się odszczekać jak będzie znów mówił, że wszystko jest ok. Może uda mi się podjechać do niego dziś po południu. Dam znać wieczorem.

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 20 maja 2010, 12:07

hoopek, widzę, że kolega zarejestrował się na lpg forum <ok> chłopaki na pewno pomogą :-)
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 20 maja 2010, 12:36

Sory że się wtrące ale z tymi wtryskami autko nie będzie jeździło ja w swoich postach to już opisałem to tak od siebie pozdro

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 20 maja 2010, 20:47

pawel1, mówisz o tych czerwonych wtryskach co obecnie mam, tak? Podeślij link do swoich postów odnośnie LPG.
mastacrx, tak kolego, zarejestrowałem się na forum LPG i chłopaki tam radzą mi tak jak fassi1, w pierwszej kolejności wymianę wtrysków + ew. reduktora i regulację gazu. I twierdzą, że to powinno rozwiązać problem z szarpaniem na zawsze.

W poniedziałek umówiłem się na naprawę w firmie gdzie montowali gaz. Przyznali się przez telefon, że wtryski są kiepskiej jakości.. Na stanie mają tylko MagicJety za około 250 zł (minus rabat za naprawę i wymianę za moje w ramach gwarancji). Ale zobaczę na miejscu w pon. co mi powiedzą i jak rozwiążą mój problem. A ja nie popuszczę i będę kłócił się o naprawę w ramach gwarancji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja