[A6 C5 1.8T 98''] Szarpanie na gazie (LPG)
- hoopek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
[A6 C5 1.8T 98''] Szarpanie na gazie (LPG)
Witam.
Ostatnio gdy jeżdżę na LPG to samochód strasznie szarpie. Dziej się tak przy dodawaniu gazu (płynnym). Auto zachowuje się jakby skakało a czasami całkowicie traci moc, tzn. przy dodawaniu gazu czuć jakby hamowało a nie przyspieszało.. Problem pojawił się jakieś 3 tyg. temu.
Instalacja LPG to STAG-300-8 zamontowana w marcu zeszłego roku.
W ostatnich dniach zostały wymienione filtry gazu (x 2) oraz świece a także wyczyszczony został filtr powietrza.
Kto wie co może być przyczyną takiego zachowania?
Dodam, iż na PB jest wszystko ok.
Ostatnio gdy jeżdżę na LPG to samochód strasznie szarpie. Dziej się tak przy dodawaniu gazu (płynnym). Auto zachowuje się jakby skakało a czasami całkowicie traci moc, tzn. przy dodawaniu gazu czuć jakby hamowało a nie przyspieszało.. Problem pojawił się jakieś 3 tyg. temu.
Instalacja LPG to STAG-300-8 zamontowana w marcu zeszłego roku.
W ostatnich dniach zostały wymienione filtry gazu (x 2) oraz świece a także wyczyszczony został filtr powietrza.
Kto wie co może być przyczyną takiego zachowania?
Dodam, iż na PB jest wszystko ok.
- szybkilopez69
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 14:13
- Lokalizacja: Płock
Mam ten sam problem, dodam ze mam nową instalację, przejechane 400km, również stag, po drugim tankowaniu błękitnego paliwa, przez pierwsze 1-2 km szarpanie, utrata mocy, dławienie. Gdy się rozgrzeje (min 60*) jest ok. na Pb ok. Pierwszy przęgląd niedaleko więc może coś znajdą. ) :mrgreen:
"Nie jedź szybciej niż Twój Anioł Stróż lata"
- mastacrx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 498
- Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
- Imię: Maciek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia
stag to sterownik, jakie macie wtryski, reduktor?
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .
Zapraszam na forum Audi A7 .
- mastacrx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 498
- Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
- Imię: Maciek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia
podstawa to dobry gazownik, jeśli partacz to szukać dobrego, pokażcie foty spod maski 

Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .
Zapraszam na forum Audi A7 .
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli chodzi o szarpanie to stawiam na za bogatą mieszankę. Jeśli macie vaga w zasięgu to możecie to bardzo szybko sprawdzić. W vagu trzeba wejść w silnik a potem w bloki pomiarowe i blok 020 trzecia kratka to czasy wtrysku.Jechać na benzynie wprowadzając auto w stan w jakim szarpie na gazie (te samo obciążenie i te same obroty) i patrzeć jakie są czasy wtrysku. Potem zrobić to samo jadąc na gazie. Czasy wtrysku powinny być takie same jadąc na gazie i na benzynie. Jeśli na gazie są krótsze to mieszanka za bogata, a jeśli na gazie są dłuższe to mieszanka za uboga.
- hoopek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Kolega fassi1 widzę, że obeznany w temacie LPG. Niestety nie posiadam VAGa.. Może polecisz mi dobry kabel + soft?
Dziś wieczorem dam znać, co powiedzieli i ew. naprawili w serwisie.
[ Dodano: 2010-04-23, 22:57 ]
Po wizycie u gazownika wiem tyle co nic. Wgrał nową mapę gazu, ale powiedział, że instalacja jest ok i że to wina benzyny, gdyż na benzynie jak chodzi na biegu jałowym są delikatne spadki obrotów.. Po podpięciu komputera vagiem, wyskoczyły błędy: przekaźnik hella, sonda lambda i coś tam jeszcze. Ale tam powiedziano mi, że to błędy typowe gdyż komputer gazu robi takie komplikacje i to nie jest tego przyczyną.. Niby jest trochę lepiej, ale mimo wszystko od czasu do czasu szarpie..
fassi1, co mi radzisz? Powiem, że czasy wtrysku na lpg i pb są takie same. A i jeszcze jedno. Zauważyłem, że na lpg podczas postoju na biegu jałowym samochód ma delikatne wibracje, czego nie ma po przełączeniu na pb. Pomocy, bo już mam dość jeżdżenia od serwisu do serwisu. A i polećcie mi dobry kabel VAG do kupienia.
Dziś wieczorem dam znać, co powiedzieli i ew. naprawili w serwisie.
[ Dodano: 2010-04-23, 22:57 ]
Po wizycie u gazownika wiem tyle co nic. Wgrał nową mapę gazu, ale powiedział, że instalacja jest ok i że to wina benzyny, gdyż na benzynie jak chodzi na biegu jałowym są delikatne spadki obrotów.. Po podpięciu komputera vagiem, wyskoczyły błędy: przekaźnik hella, sonda lambda i coś tam jeszcze. Ale tam powiedziano mi, że to błędy typowe gdyż komputer gazu robi takie komplikacje i to nie jest tego przyczyną.. Niby jest trochę lepiej, ale mimo wszystko od czasu do czasu szarpie..

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Na początek upewniłbym się że silnik nie łapie gdzieś lewego powietrza, sprawdź odme i inne wężyki podciśnienia. Dla pewności możesz też wyczyścić przepustnicę. Dobrze jest upewnić się że na benzynie jest wszystko ok. Dobrze jest też skasować wszystkie błędy w ECU jeśli jakieś się pojawiają i pojeździć z tydzień na benzynie i znów podłączyć vaga w celu sprawdzenia czy są jakieś błędy. Co do kabla do vaga to kup najtańszego z wtyczką USB, popularne są takie niebieskie kable. Do podstawowych rzeczy są wystarczające, będziesz mógł skasować błędy, wejść do bloków pomiarowych i obserwować czasy wtrysku i wiele innych ale to nie będzie Ci potrzebne do zestrojenia LPG.
Tu ściągniesz vaga http://www.ross-tech.com/
Co do instalki to porób zdjęcia spod maski. Dobrze by też było gdybyś miał kabel do staga i program wtedy sam mógłbyś podłączyć autko i zobaczyć co jest grane, wrzucić parę screenów wtedy można by Ci coś poradzić. Elektronikę masz dobrą więc moim zdaniem dobre zestrojenie będzie zależało od dobrych wtryskiwaczy, dobrego dobrania dysz i ciśnienia gazu na wyjściu z reduktora.
Tu ściągniesz vaga http://www.ross-tech.com/
Co do instalki to porób zdjęcia spod maski. Dobrze by też było gdybyś miał kabel do staga i program wtedy sam mógłbyś podłączyć autko i zobaczyć co jest grane, wrzucić parę screenów wtedy można by Ci coś poradzić. Elektronikę masz dobrą więc moim zdaniem dobre zestrojenie będzie zależało od dobrych wtryskiwaczy, dobrego dobrania dysz i ciśnienia gazu na wyjściu z reduktora.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Qrczę, zawsze myślałem, że za bogata mieszanka ma za dużo paliwa.fassi1 pisze:Jeśli na gazie są krótsze to mieszanka za bogata, a jeśli na gazie są dłuższe to mieszanka za uboga.
A czasy dłuższe wtrysków oznaczają większą dawkę paliwa w tym przypadku gazu??
ÂŚledzę ten temat, bo sam mam problemy trochę. Właściwie trochę szarpie przy ujęciu i dodawaniu gazu, ale główny problemem jest dławienie się na zimnym silniku jak działa tzw. "ssanie". Jak poczekam i ruszę dopiero po spadnięciu obrotów jest wszystko ok. A jak od razu to się dławi. I nie wiem jak to ugryźć :roll:
Wracają co jakiś czas te same błędy:
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
35-00 - -
17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
35-00 - -
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
35-00 - -
17546 - Long Term Fuel Trim Add.Fuel:Bank2 System too Lean
35-00 - -
17544 - Long Term Fuel Trim Add.Fuel (Bank 1) System too Lean
35-00 - -
17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
35-00 - -
Może masz jakiś pomysł?? Będę wdzięczny bo mam już dość tego dławienia się
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jak najbardziej jest to wina źle wyregulowanej instalacji. Co do jakości mieszanki to działa to w ten sposób. Jeśli mieszanka jest za bogata to z odczytów sondy lambda ECU dowiaduje się że jest za mała ilość tlenu do ilości paliwa. ECU w takim przypadku jest mądre i zaczyna zmniejszać dawkę paliwa czyli skraca czasy benzyny aby stosunek tlenu do paliwa był w dozwolonych granicach. Ponieważ ECU nie ma wpływu na ilość dawkowania gazu więc nadal jeździmy na za bogatej mieszance do czasu aż nie skorygujemy tego w ustawieniach instalacji LPG. Z ubogą mieszanką jest na odwrót.
Co do zimnego silnika to zaraz po odpaleniu przepustnica jest szerzej uchylona więc większa dawka tlenu i wiadomo większa dawka paliwa, tak jakby silnik był pod nie co większym obciążeniem. Czy już wtedy przełącza Ci się na gaz?
Co do szarpnięć przy dodawaniu i ujmowaniu gazu to podejrzewam że wtryski nie wyrabiają się z krótkimi czasami zaraz przed cut offem i podejrzewam że jest to tylko na zimnym, a jak się dobrze rozgrzeje to już tego nie ma.
Jakie masz wtryski, jakie dysze, jakie ciśnienie gazu na wyjściu z reduktora.
Po za tym sprawdź jeszcze na vagu jakie masz czasy wtrysku na rozgrzanym silniku na biegu jałowym bez żadnego obciążenia, klima off, radio off, światła off wszystko powyłączane.
Co do zimnego silnika to zaraz po odpaleniu przepustnica jest szerzej uchylona więc większa dawka tlenu i wiadomo większa dawka paliwa, tak jakby silnik był pod nie co większym obciążeniem. Czy już wtedy przełącza Ci się na gaz?
Co do szarpnięć przy dodawaniu i ujmowaniu gazu to podejrzewam że wtryski nie wyrabiają się z krótkimi czasami zaraz przed cut offem i podejrzewam że jest to tylko na zimnym, a jak się dobrze rozgrzeje to już tego nie ma.
Jakie masz wtryski, jakie dysze, jakie ciśnienie gazu na wyjściu z reduktora.
Po za tym sprawdź jeszcze na vagu jakie masz czasy wtrysku na rozgrzanym silniku na biegu jałowym bez żadnego obciążenia, klima off, radio off, światła off wszystko powyłączane.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Nie, to dławienie występuje na benzynie. Nie mogę dodać gazu w czasie jazdy bo się dławi i kicha. A na postoju też kicha i prycha wtedy jak się da gazu. Jak poczekam aż obroty się unormują i zejdą do tych 720 obr wtedy jest ok, już jadę normalniefassi1 pisze:Czy już wtedy przełącza Ci się na gaz?
Dokładnie tak, jak jest zimny jest gorzej, ale nie znika to zupełnie. Dokładnie to szarpnięcie występuje przy dodaniu gazu, czy po zmianie biegu czy po odjęciu.fassi1 pisze:Co do szarpnięć przy dodawaniu i ujmowaniu gazu to podejrzewam że wtryski nie wyrabiają się z krótkimi czasami zaraz przed cut offem i podejrzewam że jest to tylko na zimnym, a jak się dobrze rozgrzeje to już tego nie ma.
Jest to takie krótkie szarpnięcie i już ciągnie. Gazownik regulował mi dawkę gazu(zmniejszał) w czasie jazdy z kompem ale nie zlikwidował tego całkiem.
Być może są to dwa osobne problemy, bo dławienie występuje na benzynie przy dodatkowej dawce powietrza. A szarpanie tylko na gazie. Ale mam wrażenie, że przyczyna może być jedna.
Wtryski mam Matrixy, chociaż w specyfikacji jest wtryskiwacz Elisa 4-sekcyjny
Dysze są fi=3 mm (6 M7 d 3,0 mm) wg specyfikacji
Reduktor ANA 03
Komputer sterujący: Elisa/stella
Pozostałe parametry sprawdzę wieczorem.
Dzięki za zainteresowanie
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !