[2.4 165KM] smród palonego oleju, wyciek
podepne się pod temat koledzy, otoz mam problem chyba jakas uszczelka badz oring puscilo w czasie tych mrozów (-22) i cieknie mi olej dosc konkretnie jak rozgrzeje silnik.
Jako, że zbliza sie wymiana sprzegla i rozrzadu postanowilem wstawic auto do mechanika na kilka dni aby zrobic wszystko za jednym rozbieraniem tego całego dziadostwa. Teraz do rzeczy: chce wymienic
ezektor+odma= ~180zł
uszczelniacze na napinaczu łańcucha rozrządu. 70zł/2komplety
uszczelki pod napinaczami łańcucha
uszczelki nastawnika wałka rozrzadu
zaślepka wałka
uszczelki pod deklami
i ewentualnie oringi te ktore puszczaja juz olej.
-teraz moje pytanie, poniewaz chce aby naprawa została wykonana fachowo chciałbym abyście poradzili jakiej marki czesci wybrac?
-czy tylko w naroznikach na uszczelce pod deklami daje sie sylikon?? sylikon wysokotemperaturowy bedzie ok?
-orientuje sie moze ktoś z kolegów ktorzy w/w elementy wymieniali jakie to koszta?
wszelkie uwagi i opinie mile widziane.
pozdrawiam
Jako, że zbliza sie wymiana sprzegla i rozrzadu postanowilem wstawic auto do mechanika na kilka dni aby zrobic wszystko za jednym rozbieraniem tego całego dziadostwa. Teraz do rzeczy: chce wymienic
ezektor+odma= ~180zł
uszczelniacze na napinaczu łańcucha rozrządu. 70zł/2komplety
uszczelki pod napinaczami łańcucha
uszczelki nastawnika wałka rozrzadu
zaślepka wałka
uszczelki pod deklami
i ewentualnie oringi te ktore puszczaja juz olej.
-teraz moje pytanie, poniewaz chce aby naprawa została wykonana fachowo chciałbym abyście poradzili jakiej marki czesci wybrac?
-czy tylko w naroznikach na uszczelce pod deklami daje sie sylikon?? sylikon wysokotemperaturowy bedzie ok?
-orientuje sie moze ktoś z kolegów ktorzy w/w elementy wymieniali jakie to koszta?
wszelkie uwagi i opinie mile widziane.
pozdrawiam
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Trochę tanio, jak ja kupowałem to odma 270 zł, ezektor jakoś 90 zł.jaroznet pisze:ezektor+odma= ~180zł
Wszelkiego rodzaju uszczelki kupisz w sklepie z częściami,Polecam Ci Elring- sprawdzona firma.Na wałki przychodzą simeringi, nie jest to drogie, a można powiedzieć że nawet tanie.Najdroższe z uszczelek są uszzcelki pod dekle.Niestety takich części jak odma czy ezektor nie dostaniesz w sklepie, tylko w ASO.
usunieto 

- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Ja też mam gumową rurkę, wychodzę z takiego samego założenia jak Ty.Po co wydawać tyle pieniędzy.Ale widocznie nawet w tej gumowej rurce ten szlam zamarza, bo wywaliło mi simering na wale z przodu!A więc jeszcze raz ku przestrodze- czyścić, czyścić i jeszcze raz czyścić.pawel1 pisze:Nie wiem co wy na to ale ja zmieniłem odme na zwykłą gumową rurkę i jest ok po co wydawać tyle pieniędzy
usunieto 

Dokladnie rok temu wymienialem odmy i ezektor .wykorzystalem peszel do instalacji elektrycznych i weze z ukladu chlodzenia i wszystko jest w ok.Tylko 2 razy przy tych wielkich mrozach i krotkich odcinkach przejechanych, takze motorek byl niedogrzany zaczely bardzo falowac obroty ale po umyciu i przedmuchaniu wezy wszystko wrocilo do normy.Zwroccie szczegolna uwage na przewod ktory idzie ze skrzyni korbowej bo ciezko sie do niego dostac a u mnie wlasnie on byl nabardziej zapchany
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Wymiana ezektora to chyba koniecznosc bo raczej nie ma mozliwosci zeby go wyczyscic a jak bedzie zapchany to i tak du.... nie pamietam dokladnie w jakim kierunku przepuszczaja ktore krocce ale gdzies na forum kolega fassi to opisal a nawet zrobil "sekcje zwlok ezektora"i sa foty takze warto poszukac
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 18:59
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Witam !
Ja miałem ten sam problem. Olej mi podciekał i śmierdziało jak kapał na wydech. Zobaczyłem w garażu dość spory wyciek ale jechałem do pracy, spieszyło mi się .....
Dojechałem, po pracy zobaczyłem też sporą plamę pod samochodem. Myślę sobie - najwyższy czas interweniować, przeczyścić odmę, ( ezektor wymieniłem wcześniej bo myślałem że on był głównym sprawcą) przy okazji przeczyścić przepustnicę i zmienić olej.
Ujechałem może z 8 kilometrów jak zaświeciła mi się olejarka i piszcząc dała sygnał o braku oleju. Spojrzałem w lusterko i zobaczyłem za sobą " krwawy ślad". Zatrzymałem się - dolałem zapasowy litr i znowu ujechałem może ze 2 km a olej się lał jak z wiadra. Zajechałem do pierwszego z brzegu warsztatu - nie miałem wyjścia, już stukał jak szalony zaworami.
Skutek niestety był tragiczny. Poza ww zabiegami doszedł jeszcze koszt wymiany dekla pod zaworami ( lewy ) bo łyżwa ( nastawnik faz rozrządu ) pracujący na sucho wybił dziurę wielkości 4 cm kwadratowych. Koszt nastawnika ( tylko w ASO ) 1800 PLN + dekiel i robota.
Nie wiem czy zamknę się w 3 tysiącach.
Przestrzegam więc przed ignorancją wycieków.
pozdrawiam !
Ja miałem ten sam problem. Olej mi podciekał i śmierdziało jak kapał na wydech. Zobaczyłem w garażu dość spory wyciek ale jechałem do pracy, spieszyło mi się .....
Dojechałem, po pracy zobaczyłem też sporą plamę pod samochodem. Myślę sobie - najwyższy czas interweniować, przeczyścić odmę, ( ezektor wymieniłem wcześniej bo myślałem że on był głównym sprawcą) przy okazji przeczyścić przepustnicę i zmienić olej.
Ujechałem może z 8 kilometrów jak zaświeciła mi się olejarka i piszcząc dała sygnał o braku oleju. Spojrzałem w lusterko i zobaczyłem za sobą " krwawy ślad". Zatrzymałem się - dolałem zapasowy litr i znowu ujechałem może ze 2 km a olej się lał jak z wiadra. Zajechałem do pierwszego z brzegu warsztatu - nie miałem wyjścia, już stukał jak szalony zaworami.
Skutek niestety był tragiczny. Poza ww zabiegami doszedł jeszcze koszt wymiany dekla pod zaworami ( lewy ) bo łyżwa ( nastawnik faz rozrządu ) pracujący na sucho wybił dziurę wielkości 4 cm kwadratowych. Koszt nastawnika ( tylko w ASO ) 1800 PLN + dekiel i robota.
Nie wiem czy zamknę się w 3 tysiącach.
Przestrzegam więc przed ignorancją wycieków.
pozdrawiam !