[2.4 165KM] smród palonego oleju, wyciek
[2.4 165KM] smród palonego oleju, wyciek
witam!
kurcze mam nadzieje ze maderator nie bedzie mial pretensji o zle zapisany temat bo to moj pierwszy na tym forum
problem dotyczy tak jak w temacie wycieku oleju i smrodu palonego oleju we wnetrzu. jak silnik jest nagrzany i otorze maske widac wydobywajacy sie dym z lewej strony silnika z tyly, dokladnie spod czarnej plastikowej rury dolotu powietrza. jade na swieta do polski i juz umowilem sie na wymiane rozrzadu wiec chcialbym takze wiedziec dokladnie co jeszcze zlecic. niby to proste jechac do mechanika i powiedziec ze ma byc zrobione... ale z doswiadczenia wiem ze jak sie powie konkretnie co ma byc zrobione jest lepiej stad moje pytanie. szukalem juz po forum ale odpowiedzi sa tak porozrzucane ze trudno mi jest zebrac ta wiedze w jakas calosc. doczytalem o jakis nastawnikach rozrzadu czy cos podobnego.... olej na pewno cieknie z lewej strony na kolektor wydechowy ( patrzac na silnik stojac z przode auta) co konkretnie nalezy tam zrobic lub wymienic i jakie sa koszty?
wydaje mi sie ze uszczelki po kapami trzymaja ale to tylko tak sie wydaje. acha i ubytek oleju jest praktycznie niewidoczny na bagnecie. dziwne ale tak jest po 500 km nie ma sladu ubytku ale smrod jak najbardziej.
i ostatnie pytanie czy przy przebiegu 255 tysiecy nadal lac castrol sdge czy tez przejsc na pol syntetyk? a moze taki olej bylby oki? http://www.ford-esklep.pl/index.php?pro ... od_id=1741 poprzednio mialem forda i te oleje byly rewelacyjne.
to wszystko jak na pierwszy raz bo i tak pewnie oberwie mi sie od moderatorow.
pozdrawiam
kurcze mam nadzieje ze maderator nie bedzie mial pretensji o zle zapisany temat bo to moj pierwszy na tym forum
problem dotyczy tak jak w temacie wycieku oleju i smrodu palonego oleju we wnetrzu. jak silnik jest nagrzany i otorze maske widac wydobywajacy sie dym z lewej strony silnika z tyly, dokladnie spod czarnej plastikowej rury dolotu powietrza. jade na swieta do polski i juz umowilem sie na wymiane rozrzadu wiec chcialbym takze wiedziec dokladnie co jeszcze zlecic. niby to proste jechac do mechanika i powiedziec ze ma byc zrobione... ale z doswiadczenia wiem ze jak sie powie konkretnie co ma byc zrobione jest lepiej stad moje pytanie. szukalem juz po forum ale odpowiedzi sa tak porozrzucane ze trudno mi jest zebrac ta wiedze w jakas calosc. doczytalem o jakis nastawnikach rozrzadu czy cos podobnego.... olej na pewno cieknie z lewej strony na kolektor wydechowy ( patrzac na silnik stojac z przode auta) co konkretnie nalezy tam zrobic lub wymienic i jakie sa koszty?
wydaje mi sie ze uszczelki po kapami trzymaja ale to tylko tak sie wydaje. acha i ubytek oleju jest praktycznie niewidoczny na bagnecie. dziwne ale tak jest po 500 km nie ma sladu ubytku ale smrod jak najbardziej.
i ostatnie pytanie czy przy przebiegu 255 tysiecy nadal lac castrol sdge czy tez przejsc na pol syntetyk? a moze taki olej bylby oki? http://www.ford-esklep.pl/index.php?pro ... od_id=1741 poprzednio mialem forda i te oleje byly rewelacyjne.
to wszystko jak na pierwszy raz bo i tak pewnie oberwie mi sie od moderatorow.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 08:55 przez yoorki, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Jeśli wyciek masz z lewej patrząc od przodu i na tyłach głowicy, to na 99% poleciał uszczelniacz napinacza wałków. Oprócz niego może tam jeszcze cieknąć uszczelka dekla lub zaślepka wałka. Uszczelnienie napinacza to dwie uszczelki: jedna płaska, gumowo metalowa, a druga to półkole z gumy (czy innego kauczuku :mrgreen: ), tak jak poniżej:
Koszt w PL około 35zł/komplet, wymiana dość prosta. Zaślepka wałka też może cieknąć, ale w zasadzie nie trzeba jej wymieniać, tylko wyjąć, oczyścić i wkleić na odpowiedni silikon. No, a jeśli leci spod uszczelki dekla, to już jasna sprawa.
Co do oleju - jeździj nadal na takim, jaki lałeś do tej pory. Skoro nic się nie dzieje, to po co zmieniać?
Koszt w PL około 35zł/komplet, wymiana dość prosta. Zaślepka wałka też może cieknąć, ale w zasadzie nie trzeba jej wymieniać, tylko wyjąć, oczyścić i wkleić na odpowiedni silikon. No, a jeśli leci spod uszczelki dekla, to już jasna sprawa.
Co do oleju - jeździj nadal na takim, jaki lałeś do tej pory. Skoro nic się nie dzieje, to po co zmieniać?
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
krisker, tak to wygląda w silniku 2,4 ?
I wiesz może czy da się wymienić je bez zdejmowania pokryw zaworów?
I wiesz może czy da się wymienić je bez zdejmowania pokryw zaworów?
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Dzięki wielkie za odpowiedź.
Właśnie niedawno wymieniłem w warsztacie uszczelki pod pokrywami ...............dwa razy bo po pierwszym ciekło na rogu i lało się właśnie na kolektor wydechowy. Właściwie sączyło
Teraz nie wiem czy przestało bo nie mam auta. Ale właśnie zastanawiam się nad inną opcją.
Najbardziej boli, że w razie czego znowu kupno uszczelek mnie czeka :evil:
Właśnie niedawno wymieniłem w warsztacie uszczelki pod pokrywami ...............dwa razy bo po pierwszym ciekło na rogu i lało się właśnie na kolektor wydechowy. Właściwie sączyło
Teraz nie wiem czy przestało bo nie mam auta. Ale właśnie zastanawiam się nad inną opcją.
Najbardziej boli, że w razie czego znowu kupno uszczelek mnie czeka :evil:
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Same dobre wiadomości: Twoja krisker, i druga od żony bo melduje że już nie śmierdzi olejem
Fajno, bo ten smrodek mnie drażnił mocno zwłaszcza na początku jak sprawdzałem stan oleju co 100 km.Trochę się zestresowałem hehehe ale ubywało na szczęście niewiele.
Jeszcze raz dzięki
Pozdrawiam piękne miasto Olsztyn
Fajno, bo ten smrodek mnie drażnił mocno zwłaszcza na początku jak sprawdzałem stan oleju co 100 km.Trochę się zestresowałem hehehe ale ubywało na szczęście niewiele.
Jeszcze raz dzięki
Pozdrawiam piękne miasto Olsztyn
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
Witam. Mam ten sam problem z moją Audiolką ciesze sie ze powstał ten temat. Lecz gdy poszedłem do sklepu zakupić owe uszczelnienie napinacza i te półkole z gumy powiedzieli że chcą numer katalogowy bo inaczej nie znajdą jej.
Wiec proszę o pomoc czy ktoś zna wie jaki jest numer katalogowy tych uszczelek
Z góry dziekuje.
Wiec proszę o pomoc czy ktoś zna wie jaki jest numer katalogowy tych uszczelek
Z góry dziekuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Za InterCars:
Uszczelka napinacza łańcucha rozrządu
ELRING
863.590
Uszczelka napinacza łańcucha rozrządu
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: EL863590
Cena brutto: 37,47 zł
nazwa: Napinacz łańcucha rozrządu
opis : ELRING Zestaw uszczelek, napinacz łańcucha
rozrządu VAG 058 198 217
producent: ELRING
W MAGAZYNIE: >9
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 lip 2009, 21:21
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
pytalem o te uszczelniacze w 4 sklepach i w zadnym nie mogli mi tego znalezc ba nawet twierdzili sprzedawcy ze nie ma wogole takich uszczelek : :shock: ale teraz moze po nr katalogowych uda sie zamowicWysłany: Wczoraj 16:21
Za InterCars:
Cytat:
Uszczelka napinacza łańcucha rozrządu
ELRING
863.590
Uszczelka napinacza łańcucha rozrządu
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: EL863590
Cena brutto: 37,47 zł
nazwa: Napinacz łańcucha rozrządu
opis : ELRING Zestaw uszczelek, napinacz łańcucha
rozrządu VAG 058 198 217
producent: ELRING
W MAGAZYNIE: >9
_________________
no wiec na dzien dzisiejszy zrobione jest wszystko. wymienione uszczelki pod deklami ale napinacza nie ruszali poniewaz to nie on ciekl. okazalo sie ze cieklo na rury z wezow od skrzyni. ogolnie to i miska pod skrzynia byla peknieta i duzzzo innych rzeczy, ale zrobione w wiekszosci. zostal tylko czujnik temp. cieczy i koncowka drazka kiery.
niestety bede musial chyba reklamowac rozrzad bo po wymianie i odpaleniu slychac jakby dzwoneczki przy saniach.
niestety bede musial chyba reklamowac rozrzad bo po wymianie i odpaleniu slychac jakby dzwoneczki przy saniach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Grójec
yoorki pisze:bede musial chyba reklamowac rozrzad bo po wymianie i odpaleniu slychac jakby dzwoneczki przy saniach.
Zmieniałeś cały rozrząd, nawet amortyzator drgań??
Może to nie wina rozrządu tylko mechanika, źle ustawił napinacz z amortyzatorem napinacza (chyba że padł owy amortyzator drgań) Tak czy siak trzeba rozkręcić na nowo
[ Dodano: 2009-12-31, 17:27 ]
może masz zapchany EZEKTOR??
a6-c5ezektor-vt7474.htm
a6-c5-24-28-jak-wymienic-ezektor-fotostory-vt7526.htm