Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.4 165KM] smród palonego oleju, wyciek

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 26 sty 2010, 12:16

Dzieki myślę że jak zrobią to bedzie git bez smrodu i dolewania oleju pozdro odezwę się po zabiegu

jaroznet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 11 sie 2009, 13:10
Lokalizacja: Pzn

Post autor: jaroznet » 28 sty 2010, 19:38

podepne się pod temat koledzy, otoz mam problem chyba jakas uszczelka badz oring puscilo w czasie tych mrozów (-22) i cieknie mi olej dosc konkretnie jak rozgrzeje silnik.
Jako, że zbliza sie wymiana sprzegla i rozrzadu postanowilem wstawic auto do mechanika na kilka dni aby zrobic wszystko za jednym rozbieraniem tego całego dziadostwa. Teraz do rzeczy: chce wymienic

ezektor+odma= ~180zł
uszczelniacze na napinaczu łańcucha rozrządu. 70zł/2komplety
uszczelki pod napinaczami łańcucha
uszczelki nastawnika wałka rozrzadu
zaślepka wałka
uszczelki pod deklami
i ewentualnie oringi te ktore puszczaja juz olej.

-teraz moje pytanie, poniewaz chce aby naprawa została wykonana fachowo chciałbym abyście poradzili jakiej marki czesci wybrac?

-czy tylko w naroznikach na uszczelce pod deklami daje sie sylikon?? sylikon wysokotemperaturowy bedzie ok?

-orientuje sie moze ktoś z kolegów ktorzy w/w elementy wymieniali jakie to koszta?

wszelkie uwagi i opinie mile widziane.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 28 sty 2010, 22:33

jaroznet pisze:ezektor+odma= ~180zł
Trochę tanio, jak ja kupowałem to odma 270 zł, ezektor jakoś 90 zł.
Wszelkiego rodzaju uszczelki kupisz w sklepie z częściami,Polecam Ci Elring- sprawdzona firma.Na wałki przychodzą simeringi, nie jest to drogie, a można powiedzieć że nawet tanie.Najdroższe z uszczelek są uszzcelki pod dekle.Niestety takich części jak odma czy ezektor nie dostaniesz w sklepie, tylko w ASO.
usunieto !!

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 29 sty 2010, 18:36

Nie wiem co wy na to ale ja zmieniłem odme na zwykłą gumową rurkę i jest ok po co wydawać tyle pieniędzy pozdro

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 29 sty 2010, 18:55

pawel1 pisze:Nie wiem co wy na to ale ja zmieniłem odme na zwykłą gumową rurkę i jest ok po co wydawać tyle pieniędzy
Ja też mam gumową rurkę, wychodzę z takiego samego założenia jak Ty.Po co wydawać tyle pieniędzy.Ale widocznie nawet w tej gumowej rurce ten szlam zamarza, bo wywaliło mi simering na wale z przodu!A więc jeszcze raz ku przestrodze- czyścić, czyścić i jeszcze raz czyścić.
usunieto !!

dragon36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 gru 2008, 17:43
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: dragon36 » 29 sty 2010, 19:25

Dokladnie rok temu wymienialem odmy i ezektor .wykorzystalem peszel do instalacji elektrycznych i weze z ukladu chlodzenia i wszystko jest w ok.Tylko 2 razy przy tych wielkich mrozach i krotkich odcinkach przejechanych, takze motorek byl niedogrzany zaczely bardzo falowac obroty ale po umyciu i przedmuchaniu wezy wszystko wrocilo do normy.Zwroccie szczegolna uwage na przewod ktory idzie ze skrzyni korbowej bo ciezko sie do niego dostac a u mnie wlasnie on byl nabardziej zapchany

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 29 sty 2010, 19:45

dragon36 pisze:Zwroccie szczegolna uwage na przewod ktory idzie ze skrzyni korbowej bo ciezko sie do niego dostac a u mnie wlasnie on byl nabardziej zapchany
Mówisz o tym z tyłu silnika???
usunieto !!

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 29 sty 2010, 20:07

stasiuszef pisze:
dragon36 pisze:Zwroccie szczegolna uwage na przewod ktory idzie ze skrzyni korbowej bo ciezko sie do niego dostac a u mnie wlasnie on byl nabardziej zapchany
Mówisz o tym z tyłu silnika???
Tak, ostatnio wymieniałem całą odmę - wszystkie węże w rozsypce...

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 29 sty 2010, 20:10

Muszę się do tej odmy z tyłu dostać, boję się że też się rozsypie, ale nie ma tego złego, da się kawałek rurki gumowej i gitara.
usunieto !!

dragon36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 gru 2008, 17:43
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: dragon36 » 29 sty 2010, 21:00

stasiuszef pisze:
Mówisz o tym z tyłu silnika???
Dokladnie ten u mnie byla tak zaleziony ze nie bylo mowy zeby cos przez niego przeszlo ale nie ma sie co dziwic bo odmy byly jeszcze fabryczne z 1998r

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 29 sty 2010, 22:41

Panowie ja tu z wami gadu gadu a ja nie zmieniłem ezektora czy on może odpowiadać za nie równe obroty bo ja mam tak że obroty są ok a po chwili po zdjeciu nogi z gazu przy ob.2000 czasem mi go udusi co wy o tym myślicie pozdro

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 30 sty 2010, 09:48

Oczywiście że tak.U mnie ezektor był zapchany, tzn ten boczny króciec był zawalony, w żadną stronę nie przepuszczał.Po wymianie ezektora silnik odetchnął, zupełnie inaczej pracuje i wkręca się na obroty!
usunieto !!

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 30 sty 2010, 10:41

Może nie na wymianę, ale przynajmniej na gruntowne czyszczenie.Lepiej to zrobić bo spotka Cie to co mnie. :-(
usunieto !!

dragon36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 gru 2008, 17:43
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: dragon36 » 30 sty 2010, 12:23

Wymiana ezektora to chyba koniecznosc bo raczej nie ma mozliwosci zeby go wyczyscic a jak bedzie zapchany to i tak du.... nie pamietam dokladnie w jakim kierunku przepuszczaja ktore krocce ale gdzies na forum kolega fassi to opisal a nawet zrobil "sekcje zwlok ezektora"i sa foty takze warto poszukac

kocur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 07 kwie 2009, 18:59
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: kocur » 30 sty 2010, 14:09

Witam !

Ja miałem ten sam problem. Olej mi podciekał i śmierdziało jak kapał na wydech. Zobaczyłem w garażu dość spory wyciek ale jechałem do pracy, spieszyło mi się .....
Dojechałem, po pracy zobaczyłem też sporą plamę pod samochodem. Myślę sobie - najwyższy czas interweniować, przeczyścić odmę, ( ezektor wymieniłem wcześniej bo myślałem że on był głównym sprawcą) przy okazji przeczyścić przepustnicę i zmienić olej.
Ujechałem może z 8 kilometrów jak zaświeciła mi się olejarka i piszcząc dała sygnał o braku oleju. Spojrzałem w lusterko i zobaczyłem za sobą " krwawy ślad". Zatrzymałem się - dolałem zapasowy litr i znowu ujechałem może ze 2 km a olej się lał jak z wiadra. Zajechałem do pierwszego z brzegu warsztatu - nie miałem wyjścia, już stukał jak szalony zaworami.
Skutek niestety był tragiczny. Poza ww zabiegami doszedł jeszcze koszt wymiany dekla pod zaworami ( lewy ) bo łyżwa ( nastawnik faz rozrządu ) pracujący na sucho wybił dziurę wielkości 4 cm kwadratowych. Koszt nastawnika ( tylko w ASO ) 1800 PLN + dekiel i robota.
Nie wiem czy zamknę się w 3 tysiącach.
Przestrzegam więc przed ignorancją wycieków.
pozdrawiam !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja