Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.4 165KM] smród palonego oleju, wyciek

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 25 lis 2013, 23:06

_pączek_ pisze:No to wczoraj wymieniłem uszczelkę dekla,napinacza i półksiężyc-zobaczymy jak teraz będzie.
U mnie siedziały jeszcze ori uszczelki ale były strasznie twarde(12 lat) ale nie uwierzycie jakie było moje zdziwienie jak zdjąłem kable ze świec-całe pływały w oleju,szkoda że zdjęcia nie zrobiłem <szok>
wymień jeszcze uszczelkę pod korkiem wlewu oleju tam też lubi pociec na świece
audiczek było wiele a obecnie jest:
Chrysler 300c 5,7 V8 05r

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 lis 2013, 08:37

_pączek_ pisze: kable ze świec-całe pływały w oleju <szok>
rozumiem, że wymieniłeś uszczelki pod pokrywą te od świec

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 26 lis 2013, 17:28

goly191 pisze:
_pączek_ pisze: kable ze świec-całe pływały w oleju <szok>
rozumiem, że wymieniłeś uszczelki pod pokrywą te od świec
oczywiście-cały kpl.poszedł

[ Dodano: 2013-11-26, 17:29 ]
maro_stg pisze:wymień jeszcze uszczelkę pod korkiem wlewu oleju tam też lubi pociec na świece
no właśnie że to była lewa głowica
w prawej sprawdziłem świece i też zaczyna sie tam lekkie pocenie więc trzeba będzie 2 kpl.zamawiać

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 21 mar 2014, 09:17

Podepnę się pod temat co by nowego nie zakładać. Powrócił u mnie wyciek oleju silnikowego. Napiszę co udało mi się ogarnąć do tego czasu:

- uszczelka korka
- uszczelki pod pokrywami ( raz musiałem poprawiać)
- uszczelki fazatorów
- zaślepki wałków z tyłu
- zimering wału przy okazji rozrządu
- zimeringi wałków ( tu mnie zastanawia czemu wymieniono 2 a podobno powinni 4)
- uszczelnienie misy oleju
- wymiana czujnika oleju w misie
- odma wyczyszczona
- ezektor sprawny

i nadal mam wyciek. Ręce mi opadają bo masa kasy na to poszła a efekt żaden. Spokój miałem przez 2 tygodnie a przez ten czas przejechałem może 300km <wnerw>
Ma ktoś jakiś pomysł? Kończą mi się opcje :|

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 21 mar 2014, 13:47

Gdzie cieknie i jakie simeringi wałków założono (konkretny numer)?
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 21 mar 2014, 16:26

krisker pisze:Gdzie cieknie i jakie simeringi wałków założono (konkretny numer)?
Tu jest foto gratów do rozrządu. Na pudełkach widać numer części:

Obrazek

Zostały 2 zimeringi z numerem "-10" na końcu.

Dokładnie będę mógł się przyjrzeć wyciekowi dopiero we wtorek. Wydaje mi się jednak że cieknie gdzieś z przodu, ponieważ zapocenie osłony jest dokładnie takie same jak przed robotą. Na moje oko to jedyna opcja tkwi w jakimś błędzie przy montażu, bo cieknie nawet bardziej niż przed wymianą <nerwus> Dokładnie przed oddaniem auta do mechanika poczytałem forum i kazałem powymieniać wszystko co może cieknąć. A już myślałem że mam spokój. :|

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 22 mar 2014, 12:13

No to jeśli cieknie z przodu, to problem z lewym simeringiem tylnym odpada (choć nie wiem na jak długo) :) Musisz konkretnie wskazać miejsce wycieku lub chociaż w przybliżeniu. Z przodu silnika (od strony chłodnicy) po stronie kierowcy masz napinacz i jego uszczelnienia, a po stronie pasażera dwa simeringi (czujnik położenia wałka i wałek wydechowy). Jeśli simeringi są ok (choć ja się na Reinzach w naszym 2.8 30V nieco zawiodłem), to zostają uszczelka napinacza i silikonowe uszczelnienie obudowy łożysk przednich wałków rozrządu. To jest ten element, który przykrywa z góry wałki (po stronie pasażera oba, po stronie kierowcy wydechowy) tuż przy krawędzi głowicy. Montowany jest na silikon (nie ma tam stałej uszczelki). Stamtąd może podciekać wszędzie dookoła, również na wałki i później osłony). Chwilowo nie mam elsy, więc nie pomogę z rysunkami.

O simeringach pisaliśmy nieco tutaj.
Pozdrawiam,
Krisker

Lisek1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2014, 14:39
Lokalizacja: Wielun

Post autor: Lisek1988 » 23 mar 2014, 11:38

Znajomy miał tez ten sam problem z wyciekami mimo ze wymienił wszystkie uszczelniacze to nadal gdzies miał wyciek az w koncu wymienił odmy i póki co jest sucho.

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 23 mar 2014, 16:38

Ciekawych informacji ciąg dalszy.

Mechanik przyznał się że nie wyczyścił gumowego przewodu odmy bo, jak stwierdził, "musiałby demontować kolektor" ;| Czyścił tylko ten zawór na kolektorze.

Czy demontaż kolektora jest konieczny? Czy do 4.2 jest jakiś zamiennik tego węża? Nie uśmiecha mi się płacić trzech stów w aso za kawałek gumowej rury.
Czy mam rację że ten wąż, jeśli byłby zapchany, to mógłby powodować moje obecne problemy?

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 29 mar 2014, 13:44

Teacher, a wymieniali ci półksiężyc i uszczelki napinacza (metalowe)? Nie wiem czy w V8 jest tak samo ale we wszystkich V6 te uszczelki znajdują się pod pokrywami zaworów, od strony pasażera przy podszybiu i od strony kierowcy z przodu silnika.

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 30 mar 2014, 12:18

SoloZiP pisze:a wymieniali ci półksiężyc i uszczelki napinacza (metalowe)?
no warto zrobić przy wymianie uszczelki dekli,no i przy okazji zaślepkę wałka bo u mnie właśnie tam kapało(tylko ori bo podobno zamienniki są ciut za małe-ja płaciłem za ori ok.35zł)

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 31 mar 2014, 18:40

SoloZiP pisze: wymieniali ci półksiężyc i uszczelki napinacza (metalowe)?
Tak.
_pączek_ pisze:przy okazji zaślepkę wałka bo u mnie właśnie tam kapało
Też wymienione.
_pączek_ pisze:zamienniki są ciut za małe
w 100% prawda :)

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 02 kwie 2014, 14:32

A co do zapchanego węża to mogło być tak, że po wymianie uszczelek wydmuchało ci je znowu. Kiedyś miałem ten problem dałem do mechanika żeby wymienił mi uszczelki pokrywy zaworów itd i przeczyścił odmę, uszczelki wymienił, przewodów odmy nie wyczyścił, efekt - po dwóch dniach po mroźnej nocy szlam w odmie zamarzł i znów wypchało mi wszystkie wymienione wcześniej uszczelki. Fakt, że teraz jest ciepło i szlam nie zamarznie ale jeżeli przewód jest całkiem zapchany to efekt może być taki sam jak przy zamarznięciu. Najlepiej jakbyś sam popatrzył czy nie cieknie z miejsc z których uszczelki były wymienione, bo jak dasz do mechanika to pewnie nie będzie mu się chciało poprawiać i powie że jest git.

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 02 kwie 2014, 16:50

SoloZiP pisze: pewnie nie będzie mu się chciało poprawiać i powie że jest git.
Nie ma takiej opcji <cwaniak>

Przy wymianie rozrządu wyraźnie prosiłem o wyczyszczenie odmy. Jeśli przez niedrożność poleciała jakaś uszczelka to będą na gwarancji ogarniać. Mi kasa na drzewach nie rośnie a sporo jej już poszło. Teraz tylko czekam na części i jadę temat ogarniać wraz z poprawą ustawienia rozrządu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl