Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5 TDI] Kolejny problem z odpalaniem.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 14 gru 2009, 08:16

walki wygladaja ok. na 2 krzywkach pod paznokciem cos czuc ale spokojnie jeszcze natrzaskamkilometrow :lol: w pokrywie te uszczelki dookola wtryskow byly w masakrycznym stanie. nie dziwota ze lal sie olej. juz sie nie moge doczekac jutrzejszego poranka :-P

Autko dzisiaj odpalilo w miare ok. przy drugim obroceniu rozrusznikiem juz chodzil. przez pierwszy moment obroty mu treszke falowaly w okolicach 1000 ale pozniej sie ustabilizowal. jestem dobrej mysli ze juz bedzie wszystko "gitara" <ok>

kori
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 15 sie 2009, 12:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kori » 14 gru 2009, 09:07

Ja mam troche inny objaw który pojawił się nie oczekiwanie.
Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale po wymianie odmy, (przewody przelewowoe nie były dotykane) nie dopowietrzałem wg instrukcji bo układ niskiego ciśnienia był nietkniety, chwila i auto odpaliło. Ale teraz zaczeło ciężko odpalac na zimnym, odpalam auto tylko na chwilę bo nie mogę nim jeżdzic. Nie wiem, może w pompie jest jeszcze gdzieś powietrze bo na zimnym muszę troszke pokrecic, świece nowe. Ok 2 msc była naprawiana pompa i wymieniane było: kpl uszczelek, tłok przestawiacza wtrysku, membrana. Robił to poprzedni właściciel a przy kupnie auto odpaliło od strzała. Wymienie jeszcze filtr i założe zaworek zwrotny aby wyeliminowac pompe, bo na naprawę mam gwaramcję.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 14 gru 2009, 10:28

ma_pok pisze:Autko dzisiaj odpalilo w miare ok. przy drugim obroceniu rozrusznikiem juz chodzil. przez pierwszy moment obroty mu treszke falowaly w okolicach 1000 ale pozniej sie ustabilizowal. jestem dobrej mysli ze juz bedzie wszystko "gitara
No to git. Czekamy dalej co będzie.
kori pisze:odpalam auto tylko na chwilę bo nie mogę nim jeżdzic. Nie wiem, może w pompie jest jeszcze gdzieś powietrze bo na zimnym muszę troszke pokrecic, świece nowe
Po odpaleniu,jak sie kmbinuje przy układzie paliwowym, układ sam sie odpowietrzy jeżeli damy mu kilkanaście minut popracować. Co do tych świec to jestes pewny że wszystkie działaja poprawnie?. Przy podobnych obecnych temperaturach i niższych, często gdy jest jakaś świeca walnieta,przez moment da się słyszeć nierówna prace silnika,ale dosłownie chwilka i jest ok. A u ciebie jak jest? Sam start?

kori
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 15 sie 2009, 12:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kori » 14 gru 2009, 19:21

Tak sam start jest trudny jak złapie to odrazu równo chodzi, trzeba kręcic ok 5sek.
Auto stoi w ogrzewanym garażu pow 10'C, a dopływ prądu do każdej świecy sprawdze ale przy 10' to praktycznie bez świec powinien zapalac.
A po takim kręceniu nawet dyma nie puści wiec jakby paliwa nie dostawał.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 14 gru 2009, 19:48

Kori
Ja proponuje tak: przy następnym odpalaniu po dłuższym postoju ,po nocce ,weź kogoś do odpalenia a ty w tym czasie obserwuj przeźroczyste wężyki dochodzące do pompy od filtra. Zobacz czy zassie-wa, przez moment odpalenia i zaraz po nim , pęcherzyki powietrza.Jeżeli tak to będzie trza szukać nieszczelności :filtr paliwa,zaworek na nim,wężyki przelewowe od wtrysków itd... A w ogóle to chciałeś wymienić
kori pisze:Wymienie jeszcze filtr i założe zaworek zwrotny aby wyeliminowac pompe, bo na naprawę mam gwaramcję.

I co zrobiłeś to? Jak efekty ?

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 15 gru 2009, 20:10

u mnie dalej jest sucho ale problem z odpalaniem jednak nie minal. dalej kulawo odpala. macie jeszcze jakies sugestie??

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 15 gru 2009, 20:21

ma_pok pisze:macie jeszcze jakies sugestie??
Kurcze....Spotkałem się jeszcze z tym, ze wężyki między filtrem a pompą na łączeniu nieprzeźroczystego z przeźroczystym,na pozór wyglądające na ok,a przy poruszeniu,przegieciu,postukaniu w to łączenie na odpalonym silniku zapindalały pęcherzyki powietrza w stronę pompy. Może to to i tam podłapuje powietrze. Następny punkt to simmering na pompie,tam także może łapać powietrze. Za wymiane tego elementu zaplacilem 300pln :simmering+robocizna.Ale to to już trza u mechanika. Co ty na to??

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 15 gru 2009, 20:31

zdaje sobie z tego sprawe. w tym momencie nie dam rady tego zrobic - swieta i inne wydatki. mam nadzieje ze podczas tych mrozow moje autko mnie nie zawiedzie, kulawo bo kulawo ale bedzie odpalac. szkoda auta ale na kreche to nikt nic nie zrobi :evil:

[ Dodano: 2009-12-15, 20:33 ]
a przewody sa ok. nie ma wogole powietrza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja