Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI AVF] wymiana rozrządu

Silniki wysokoprężne
kurczakzloty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 04 sie 2009, 11:26
Lokalizacja: rybnik

[A6 C5 TDI 1.9] wymiana rozrzadu

Post autor: kurczakzloty » 11 wrz 2009, 19:47

panowie prosiłbym parę wskazówek do wymiany rozrządu co trzeba ściągnąć i jakie swoje knify macie :) (średnio na jeża się znam w moim stażu wymieniłem 10X rozrząd w samochodach )
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2009, 20:56 przez kurczakzloty, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 12 wrz 2009, 09:44

ustawiasz kolo zamachowe w "okienku" na znak
sciagasz pokrywe zaworow od strony grodzi blokujesz walek w "wyciecciach"
blokujesz kolo od pompy wtryskowej
luzujesz kolo walka i zbijasz go delikatnie aby mialo mozliwosc dostosowania sie do nowego paska
i wymieniasz <ok>

oczywiscie jesli tu mowa o 1.9tdi 110 Ps oznaczenie AFN

rolki
pasek
pompa wody
napinacz
pasek micro

w dobrych gratach 600 ~ 800zl


aha jeszcze zderzak

luzujesz nadkola od strony zderzaka odkrecasz po 4 sroby z kazdej strony
nastepnie wyjmujesz kratki tam gdzie sa halogeny i jak spojrzysz w gore bedziesz mial takie otwory na duzy imbus odkrecasz i wysuwasz zderzak do przodu

nastepnei odchylasz chlodnice i masz dostep do wszystkiego

kurczakzloty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 04 sie 2009, 11:26
Lokalizacja: rybnik

Post autor: kurczakzloty » 12 wrz 2009, 19:14

a ten górny czarny pas tez trzeba odkręcić ?, wystarczy odchylić chłodnice i nie trzeba ich ściągać ?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 12 wrz 2009, 19:57

gorny mozesz a nie musisz

tak wystarczy odchylic (duzo mniej roboty)

emty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 mar 2009, 15:00
Lokalizacja: cabinteely

Post autor: emty » 15 wrz 2009, 17:55

niestety cały pas przedni musisz odsunąć inacej tego nie zrobisz audi musiało naprawde długo myśleć żeby coś takiego wykombinować żeby zmienic nawet głupi napinacz paska wielorowkowego albo paski wielorowkowe trzeba sciagac zderzak z całym pasem przednim teraz sam przerabiam problem z napinaczem paska robota taka sama jak przy wymianie rozrządu
nie znam się na niczym szczególnie na samochodach!!!

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 15 wrz 2009, 19:22

emty pisze:niestety cały pas przedni musisz odsunąć inacej tego nie zrobisz audi musiało naprawde długo myśleć żeby coś takiego wykombinować żeby zmienic nawet głupi napinacz paska wielorowkowego albo paski wielorowkowe trzeba sciagac zderzak z całym pasem przednim teraz sam przerabiam problem z napinaczem paska robota taka sama jak przy wymianie rozrządu
cchesz zdjasc pas przedni zeby wymienic napinacz paska micro ?? <ok>

emty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 mar 2009, 15:00
Lokalizacja: cabinteely

Post autor: emty » 15 wrz 2009, 19:29

a jak wyjmiesz wiskoze? może mi podpowiesz?
a ja nie chce tylko to zrobie bo już to robiłem nie raz
nie znam się na niczym szczególnie na samochodach!!!

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 15 wrz 2009, 19:30

emty pisze:a jak wyjmiesz wiskoze? może mi podpowiesz?
a ja nie chce tylko to zrobie bo już to robiłem nie raz
a po co chcesz wyciagac wiskoze ?? :)
tyle razy robiles a jeszcze sie nie nauczyles <ok>

emty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 mar 2009, 15:00
Lokalizacja: cabinteely

Post autor: emty » 15 wrz 2009, 19:35

no nie nauczyłem się przesówac wiskozy bo nie ma na to miejsca z zamontowana chłodnica a jak chcesz wyjąć napinacz bez ruszania wiskozy?
w innych samochodach podnosisz maske w a6 odkrecasz pas przedni
nie znam się na niczym szczególnie na samochodach!!!

Robson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 16 maja 2008, 23:43
Imię: Robert
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie/UK
Kontakt:

Post autor: Robson » 15 wrz 2009, 19:41

emty pisze:niestety cały pas przedni musisz odsunąć inacej tego nie zrobisz audi musiało naprawde długo myśleć żeby coś takiego wykombinować żeby zmienic nawet głupi napinacz paska wielorowkowego albo paski wielorowkowe trzeba sciagac zderzak z całym pasem przednim teraz sam przerabiam problem z napinaczem paska robota taka sama jak przy wymianie rozrządu
Ja do wymiany paskow wielorowkowych i napinaczy sciagalem tylko osłone pod spodem , wiatrak i alternator, a zeby zmienic same paski to tylko oslone.

emty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 mar 2009, 15:00
Lokalizacja: cabinteely

Post autor: emty » 15 wrz 2009, 19:44

to gratuluje małych raczek
nie znam się na niczym szczególnie na samochodach!!!

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 15 wrz 2009, 19:47

emty pisze:to gratuluje małych raczek
nie o to chodzi w wiskozie jest miejsce gdzie idzie wysynac srobe
pokombinuj a sie da

dodatkowo trzeba sobie zrobic klucz <ok>

Robson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 16 maja 2008, 23:43
Imię: Robert
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie/UK
Kontakt:

Post autor: Robson » 15 wrz 2009, 19:48

takie male to one nie sa, mysle ze normalne :mrgreen:
jak sie wie co gdzie odkrecic to nie ma zadnego problemu (do wymiany paskow 2 srubki na imbusa, 10 minut roboty)

emty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 mar 2009, 15:00
Lokalizacja: cabinteely

Post autor: emty » 15 wrz 2009, 20:16

a jak sie dostaniesz do napinacza klimy trzeba zdejmowac co???
nie znam się na niczym szczególnie na samochodach!!!

Robson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 16 maja 2008, 23:43
Imię: Robert
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie/UK
Kontakt:

Post autor: Robson » 15 wrz 2009, 20:23

no ja zdjelem oslone pod silnikiem i tam mialem jako taki dostep zeby poluzowac te 2 srubki od napinacza, zdjelem maly pasek i potem zabralem sie za sciaganie paska alternatora.

ten temat mi bardzo pomógł http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12070

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga