Hydropopychacze niweluja luz pomiedzy zaworem a krzywka walka. Zuzyte, nie trzymajace cisnienia nie powoduja nie domykania zaworow tylko klepanie bo jest za duzy luz zaworowy.Mahrid pisze:Jezeli dudni w dolocie powietrza, to zaczol bym od sprawdzenia hydropopychaczy bo moze juz nie trzymaja cisnienia i zawory sie nie domykaja. Przy okazji obejrzal bym walek czy krzywki nie sa podtarte, nowa uszczelka pod dekie, bo bedzie cieklo.lemiloski pisze:Co o tym sadzicie??
[1.9TDI AVF] wymiana rozrządu
A ja obstaje jednak przy swoim, z braku czasu nie bede sie rospisywal i tlumaczyl.nadyb pisze:Hydropopychacze niweluja luz pomiedzy zaworem a krzywka walka. Zuzyte, nie trzymajace cisnienia nie powoduja nie domykania zaworow tylko klepanie bo jest za duzy luz zaworowy.Mahrid pisze:Jezeli dudni w dolocie powietrza, to zaczol bym od sprawdzenia hydropopychaczy bo moze juz nie trzymaja cisnienia i zawory sie nie domykaja. Przy okazji obejrzal bym walek czy krzywki nie sa podtarte, nowa uszczelka pod dekie, bo bedzie cieklo.lemiloski pisze:Co o tym sadzicie??
Zinteresowanym tematem podsylam dosc fachowa publikacje na ten teat.
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje39.htm
Kolego sprawdź jakie masz pozostałe PDki w swoim silniku zanim zakupisz ten z końcówką BE.
W A6 szły z fabryki z następującymi PDkami :
AJM 115KM : 045 130 073 T (zastąpione 045 130 079 X)
AWX / AVF 130KM : 038 130 073 BA (zastąpione 038 130 079 FX)
Masz może numer nowej pompy wody jaką zmieniałeś z rozrządem ?
W A6 szły z fabryki z następującymi PDkami :
AJM 115KM : 045 130 073 T (zastąpione 045 130 079 X)
AWX / AVF 130KM : 038 130 073 BA (zastąpione 038 130 079 FX)
Masz może numer nowej pompy wody jaką zmieniałeś z rozrządem ?
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
- Imię: Tonny
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tuchów
znalazłem takiego z BE, ja potrzebowałem do passata;)drookash pisze:Kolego sprawdź jakie masz pozostałe PDki w swoim silniku zanim zakupisz ten z końcówką BE.
W A6 szły z fabryki z następującymi PDkami :
AJM 115KM : 045 130 073 T (zastąpione 045 130 079 X)
AWX / AVF 130KM : 038 130 073 BA (zastąpione 038 130 079 FX)
Masz może numer nowej pompy wody jaką zmieniałeś z rozrządem ?
teraz silnik chodzi jak zegarek;) pozdrawiam
Cześć, podepnę się pod temat. Wymieniam rozrząd w swoim AVF-ie, w którym jest tłumik drgań (auto 2002r.). W sklepie jak pojechałem kupić części, sprzedawca mi mówi, że tego tłumika, jak ciężko chodzi, nie trzeba wymieniać... no ok. To zadzwoniłem do ASO Audi/VW i... i taka sama odpowiedź! "Jak ciężko pracuje to nie trzeba wymieniać". Taką odpowiedź usłyszałem w sklepie i w 2 serwisach ASO. Trochę mnie to dziwi, że ASO ma takie podejście. Co o tym sądzicie? Ja mimo wszystko kupiłem komplet i wymienię całość, niezależnie od stanu tłumika.
Gdyby nie AUDI, to nie byłoby czym jeździć...
Jest - A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 2002
Jest - A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 2003
Jest - 80 B4 Avant 1.9 TDi 1Z 1994
Było - A6 C5 Sedan 1.9 TDi AFN 1998
Było - 80 B4 Avant 2.0E ABK 1993
Jest - A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 2002
Jest - A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 2003
Jest - 80 B4 Avant 1.9 TDi 1Z 1994
Było - A6 C5 Sedan 1.9 TDi AFN 1998
Było - 80 B4 Avant 2.0E ABK 1993
Jak kupiłeś w aso to ok. Aso ma trochę racji. Tłumik drgań jak jest ori to potrafi przeżyć auto. Tak samo pompa wody. Jak były wymieniane to najczęściej po 60tys km przy kolejnym rozrzadzie tłumik jest wyklepany a pompa puszcza na simeringu. Nie widziałem chyba oryginalnej uszkodzonej pompy od silnika AVF/AWX. Jak już to ciekły pomiędzy blokiem a obudową z powodu korozji aluminium. Z tego powodu zawsze smaruje powierzchnię styku pompy i silnika uszczelniaczem "dirko"- nie pozwala na korozję obudowy pompy i brak jest wykwitów solnych.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.

Cześć, ja się przymierzam d wymiany rozrządu mam dużo czasu to spokojnie bym może to zrobił fakt w audi jeszcze nie wymieniałem mam pytanie odnośnie zdjęcia zderzaka i chłodnicy bo jeden pisze że zdejmuje wszystko ale to jest wygodne na pewno ale trzeba by rozłączać klime a tego bym nie chciał robić czyli trzeba by luzować pas górny i odchylić chłodnicę czy dobrze rozumie - nie chce się wpakować w jakiś dodatkowe koszta, bo i tak chciałem na wiosnę wymieniać rozrząd ale wydaje mi sie że rolka napinająca już daje się słyszeć więc wolę nie czekać.
Już po wymianie temat prosty i bardzo łatwy auto zapaliło od razu przy -10, a dodam że 100 razy lepiej jest zdjąć pas przedni trochę więcej roboty ale dostęp lepszy.
Już po wymianie temat prosty i bardzo łatwy auto zapaliło od razu przy -10, a dodam że 100 razy lepiej jest zdjąć pas przedni trochę więcej roboty ale dostęp lepszy.
Polonez Caro/Audi 80sedan/Passat B3 sedan/2xTransporter T4-> Audi A6C5 Avant